globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: křivý rám - gumy vs. řetěz
Ahoj. Bohužel jsem se nedávno rozhodl změřit zákryt kol ("souosost"), měl jsem pocit, že motka trošičku táhne do strany. Kvůli zavazejícímu centrálnímu stojanu jsem zvolil provázkovou metodu a s výsledkem jsem byl nemile překvapen.

Značky na kyvce jsou ve stejné vzdálenosti (+-0,25mm) od osy kyvky, což tedy OK.
Když jsem zadní kolo nastavil do symetrického zákrytu s předním kolem, rozdíl mezi levým a pravým ukazatelem napínáku je 3,75 mm (osa zadního kola je na jedné straně dle značek o cca 3/4 dílku jinde), což už se mi jeví jako celkem výrazná odchylka.

Fakt je, že máňa lehlá je, aspoň to předchozí majitel připustil. Ale jak moc, to se neví, bo je to dovozenina.

Konec jedné strany kyvky je trochu pochroumaný, takže nějaká ranka tam byla. Na té stejné straně je promáčklá trubka rámu (stěna je promáčklá dovnitř trubky - odpoledne přidám foto) v místě kde je výrobní štítek a uchycení padáku. Známý povídal, že to může být tak z výroby, ale nějak tomu nevěřím Když jsem měl motku svlečenou, tak jsem žádné nestandardní svary nebo praskliny neobjevil. Přední vidle jsem ještě rozhozené neměl.

Nedaleko mého bydliště jedna firma měří a rovná motocyklové rámy (SKZ moto), tak to někdy nechám změřit, ale prachy na rovnání teď stejně nemám.

Takže otázky jsou následující:

a) Mám to shodit ze skály?

b) Vypořádá se řetěz s "nesouosostí" pastorku a rozety bez nadměrného opotřebení?

c) kolo je vlastně v kyvce nakřivo... může to nějak vadit uložení (Náboj kola, ložiska, osa,...) nebo zadní brzdě (desky, pístky, kotouč,...) ?

d) Bylo by lepší se vykašlat na souosost kol a nechat zadní kolo vzhledem ke kyvce rovně (podle značek)?

EDIT: e) Nebyly by nějaké reference na SKZ moto?

Dík za každý příspěvek

Naposledy editováno 20.04.2012 10:14:53

1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz

20.4.2012 v 10:13 | Nahoru | #1
Možnost e) Prodat ji jako padlou ze stojánku, a´t se s tím jebe někdo jiný.

Neříkám že je to úplně košér, ale ta možnost tady je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz

20.4.2012 v 10:15 | Nahoru | #2

Eze píše: Možnost e) Prodat ji jako padlou ze stojánku, a´t se s tím jebe někdo jiný.

Neříkám že je to úplně košér, ale ta možnost tady je



Zamítá se. Další návrhy?

1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz

20.4.2012 v 10:22 | Nahoru | #3
... neni lepší se v tom nešťourat? Nevědomost je sladká

... jen pár postřehů - vypořádal ses s rozdílnou šířkou přední a zadní gumy? měl jsi řidítka 100% rovně? jsou v pořádku ložiska v krku a ložiska kyvky?

rozdíl na šponovákách 3,75 mm je teda celkem dost, to se mi nezdá.

křivý rám - gumy vs. řetěz

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2012 v 10:26 | Nahoru | #4
mel jsem krivej ram,nechal jsem to tak hlavne ad rozeta a retez z pastorkem jsou rovne. naucil jsem se stim jezdit a pocitat stim ...zadni pneu se trosku jinak ojizdela.

(reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz

20.4.2012 v 10:32 | Nahoru | #5
FiZzeR> No jak jsem napsal, bohužel jsem se v tom žačal šťourat a teď už mi to nedá spát Ložiska vůli nemají. Mašinu mám necelý rok, ještě jsem je neměnil. S rozdílnou šířkou gum jsem si jaksi poradil (přesně na desetiny mm to samozřejmě nebylo).

Ještě doplním, že jak to mám teď srovnané dle os kol, tak to při jízdě spíše nikam netáhne.

Naposledy editováno 20.04.2012 10:39:54

1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2012 v 10:46 | Nahoru | #6
Proč se ptáš, když správnou odpověď vlastně znáš?
Jen si to nechceš připustit (což chápu), protože to stojí hromadu peněz

Máš jen dvě možnosti:
1/ buď vědomě jezdit na ohnuté motorce, což může být v některých situacích i nebezpečné
nebo
2/ investovat do měření a rovnání rámu.

Chápu, že tě to netěší, ale nic jiného se stím asi nedá dělat.

(reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz

20.4.2012 v 11:09 | Nahoru | #7
docent> Pokud to měření potvrdí, že je rám skutečně šejdrem, tak to narovnat nechám, ale s realizací to vidím až tak na zimu Jde mi především o to, jestli to zadní kolo prozatím srovnat dle kyvky nebo dle předního kola. Nemám totiž představu, co je menší zlo z hlediska bezpečnosti a rizika poškození mototcyklu.

Ještě dodám, že jezdím stylem á la přizdisráč

Naposledy editováno 20.04.2012 11:13:25

1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2012 v 12:06 | Nahoru | #8
asi tahkle to muze dopadnout.
srovnas to podle kol a na zimu >mozna< k rovnani ramu pribude i vymena retezovky ,loziska rozety atd...

nebo to nechas tak a budes davat pri jizde majzla a na zimu budes rovnat jen ram.
tak si vyber

křivý rám - gumy vs. řetěz

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2012 v 12:57 | Nahoru | #9
Ó Bóóóže, to je toho...mě jedna motorka tahá trochu doleva, druhá zase doprava...a co..jsou to staré vrány, tak to neřeším

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz

20.4.2012 v 13:04 | Nahoru | #10
motomiro> Ok, nastavím to dle šponováků a zkontroluju rovinnost koleček řetězu. Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2012 v 13:12 | Nahoru | #11
reeva> Také bych se přikláněl (pro provizorní ježdění) k srovnání souososti řetězovky.
Řetěz spadlý za jízdy může být o držku. Kdežto na ježdění "šejdrem" si hlava za chvilku zvykne.

(reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2012 v 13:13 | Nahoru | #12
reeva> normal DOVOZ (tedy z 90% zborenina) ma to ocel ram tedy srovnat a smitec.

Jeste bych dodal.Muzes mit mrdlou jen kivku a to take neni problem...tu sezenes ojetou levne.
Nahod sem pak foto to by me zajimalo jak to je.

Naposledy editováno 20.04.2012 13:33:12

(reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz

20.4.2012 v 13:36 | Nahoru | #13
docent> tak jak rikaš. v naklone a pri properovani v zaberu je na retez kladena ohromna zatez. jeste kdyz ho mas nerovnomerne tak se zacne skroucet jakoby do spiraly ... lozisko na pastorku odejde jako prvni.

(reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz

20.4.2012 v 13:40 | Nahoru | #14
reeva> neni zač. hlavne davej pozor a nevymlat se. ja to mel jen na Suzuki gn 250 ale jak se ojizdela zadni pneu nerovnomerne tak ke konci dezenu uz v naklonu byla nervozni. mysli na to a sleduj jak se ti sjizdi pneu behem sezony.

křivý rám - gumy vs. řetěz

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2012 v 14:45 | Nahoru | #15
SKZ moto Kvasice? Někde sem měl jeho vizitku, ale myslim že jejich stránky lehce vyGooglíš. Měří to tam laserem. Před osobní návštěvou na dílně je lepší zavolat

křivý rám - gumy vs. řetěz

20.4.2012 v 16:17 | Nahoru | #16
Tady slíbene foto "tvarované" trubky





křivý rám - gumy vs. řetěz

20.4.2012 v 16:29 | Nahoru | #17
A tady kyvka. V místech jak je nálepka je ta stěna kyvky promáčka dovnitř (i druhá strana).

1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz

20.4.2012 v 17:21 | Nahoru | #18
Nazdar.
Uložení zadního kola u ZR-7 ky není v kyvce symetrické. Rozdíl vzdálenosti mezi vnitřní hranou kyvky a ráfkem (levá a pravá strena)rozdíl 9-10mm. Já mám konkrétně 76 mm a 67mm měřeno posuvkou z vnější strany kyvku kolmo k ráfku. Prostě je to tak, ber to jako fakt. Uložení kola podle rysek je dosti nepřesné, nebo si musíš na obou stranách vymezit vůle těch plechů (cca 2-3mm). Nejpřesnější nastavení to máš tím změřením zákrytu kol. Já mám na to udělanou tuhou lať a v ní upevněné 4 ks tykadel ze závitové tyče a přes křížovou kontrolu z jedné i druhé strany jsem to takto nastavil. Jsem přesvědčen, že jsem schopen to změřit s přesností na 1-2 mm.
Můžu nafotit pro inspiraci. Jednoduché 20 kč investice a klid na duši. Taky mě to nedalo, že by kolo bylo nesymetricky uložené, když u ČZ bylo symetricky . Takže i když je evidentně ťuklá, geometrie může být O.K.

(reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz

20.4.2012 v 18:35 | Nahoru | #19
miko01> Souhlasím s tím nerovnoměrným uložením. Taky jsem dlouho hledal, kde je problém, měřil zákryty, vzdálenosti, srovnával podle rysek. Ten centimetr rozdíl by odpovídal. Měření podle rysek je ale opravdu hodně hrubé, nechápu proč udělali tak velkou díru do toho plechu, protože to na ose lítá sem tam. Naposledy když jsem sundaval kolo, tak jsem srovnal šponováky měřením zevnitř kyvky, jak bylo kolo pryč, bylo krásně vidět, že jsem to měl blbě. Pak už jen hlídat počet otáček při šponování řetězu.

1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz

20.4.2012 v 22:03 | Nahoru | #20
Že je ráfek od kyvky z jedné strany jinak vzdáleny, než ze strany druhé, je jasné. Nicméně jak jsem již psal, vzdálenost značek jsem měřil od osy kyvky (bez kola) a bylo to celkem v pohodě. Když se pak osa s osazeným kolem utáhne na daný moment, trošku se to semkne, ale to vzdálenost značek od osy kyvky podstatně nezmění.

Co se týče toho plíšku, mám u matky osy podložku, která při utažení matky rukou vůle vymezí a plech s ukazatelem nikam necestuje (na druhé straně osy trochu jo, ale ne o víc jak 1mm).

Sundal jsem z ozubených koleček řetěz a snažil jsem se zjitit, kdy jsou kolečka v jedné rovině. Moc dobře to nešlo změřit (na nějaké profily tam není prostor, takže zase provázky) ale zhruba nejlépe to sedělo, když bylo kolo nastavené dle značek.

Tak jsem zadní kolo nastavil podle značek, jak radil motomiro. Řetěz "běhal" celkem rovně (motka na centrálu a zařazená dvojka), ale to nepovažuju za relevantní (bylo by třeba to omrknout při vysokých otáčkách, navíc vodítko může zkreslovat)

křivý rám - gumy vs. řetěz

22.4.2012 v 20:29 | Nahoru | #21
Podle mě stačí seřídit kola do zákrytu a jezdit. Za ušetřený peníz si koupíš něco lepšího až tě tahle vrána přestane bavit.

1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz

1.5.2012 v 09:08 | Nahoru | #22
Takže pokud se mi na zadní gumě po 3000km udělala uprostřed běhounu ploška tak mám asi taky kolo trochu šejdrem,co? Kuuua a já myslel že za to moc tahám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz

1.5.2012 v 23:59 | Nahoru | #23

Tomino_ZR-7 píše: Takže pokud se mi na zadní gumě po 3000km udělala uprostřed běhounu ploška tak mám asi taky kolo trochu šejdrem,co? Kuuua a já myslel že za to moc tahám



Začni zatáčet

(reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz

3.5.2012 v 00:05 | Nahoru | #24
_zdenda_> Vyřešeno... kolo bylo o 4mm z osy, hold vakl na plechách je fakt velkej

(reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz

10.6.2018 v 18:46 | Nahoru | #25
reeva> Jak ti to nakonec dopadlo?

Řeším stejnou věc. V ovlivnění kultem a velkou motorkou se zdá, že jsem koupil křivou moto. Moto táhne doprava, zadní kolo je evidentně natočené doprava v horizontální ose, vypadá to, že kyvka je tedy hnutá doleva, docela se ojela guma (ale přijde mi, že rovnoměrně). Když srovnám zadní kolo v horizontáolní ose, tak zase nabíhá od pastorku řetez na rozetu evidentně mimo osu. Oslovil jsem firmu na rovnání rámu, čekám na odpověď. Našel jsem zde článek, že v roce 2012 stávalo měření kolem 3tis. Kč.

Jak radíte, srovnám to zase tak, ať jde řetěz rovně, ať to odnáší "jen" guma. Jinak co jsem zkoušel třeba krizově brzdit (moto bez ABS), tak to netáhne ke straně (nebo to už spontánně vyvažuju.....)

Máte někdo info, co jak stojí dneska a co všechno se u vás povedlo , co se jak ojebávalo atd.?

Díkes
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112
prestavba polokapotaze na nahace Kawasaki ZR 7 raull80 10 20.1.2023 v 20:35 kotzitzaq


TOPlist