globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr první motorky
 
16.4.2012 v 16:03
Čaudy kluci, tak už konečně došli peníze a hodlám pořídit první moto do 60 tis. kč. Zatím sem našel Triumph Speed Four za 60 a nebo nějakýho Horneta ty se do těch peněz sehnat dají? Má to smysl a nebo něco jinačího? :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

18.4.2012 v 10:38 | Nahoru | #91

Eltorro píše: Drake46> Ono je sice hezký si myslet, jak půjdeš postupně kubaturama, ale trh s motorkama v Čechách tomu prostě nepřeje.


Trh je nasycenej a výběr obrovskej, ale řekl bych, že spíš je problém v lidech. Dost ze začínajících motorkářů jsou pozéři, kteří se chtěj ukazovat před okolím a k tomu jim prostě nic pod 600 ccm stačit nebude.

Výběr první motorky

18.4.2012 v 11:12 | Nahoru | #92
hlasuju pro SV650

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

18.4.2012 v 11:14 | Nahoru | #93
DMRS> Já jsem měl spíš na mysli, kolik z lidí na tý pomyslný cestě s Tebou může vyjebat v otázkách ceny a kvality, nemluvě o finanční ztrátovosti toho postupu, ale máš pravdu

(reakce na) Výběr první motorky

18.4.2012 v 11:56 | Nahoru | #94

Eltorro píše: DMRS> Já jsem měl spíš na mysli, kolik z lidí na tý pomyslný cestě s Tebou může vyjebat v otázkách ceny a kvality, nemluvě o finanční ztrátovosti toho postupu, ale máš pravdu


Na tenhle aspekt jsem nepomyslel, zatím mám při koupi vozidel dobré zkušenosti (nebral jsem ale nic, u čeho bych měl sebemenší pochybnosti) :)
Ono ten postup 50-125-250-500-600-750-1000 by byl asi hodně ztrátový a celkem zbytečný. Ideálně bych ten postup viděl spíš podle výkonu, asi tak - když jsi úplný začátečník a nemáš nic najeto ani v autě, tak maximálně 25 kW, když máš aspoň pár desítek tisíc km najeto v autě ale nic na motorce tak do cca 50 kW (tam se vejdou 500 a v podstatě i to SV 650). Teprve když máš něco (pár sezon) najeto na méně výkonných motorkách, tak moto 50-100 kW a teprv pak něco silnějšího. Samozřejmě ne na každého by šel takový postup uplatnit.

3 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky

18.4.2012 v 12:50 | Nahoru | #95
Tak samo, že v autě mám něco najeto tak 60000tisíc určo, není to moc, ale je to tam. Nevím, já přemýšlel o GS500 a nebo ER5, ale kámoš co už má něco najeto jak na 6ti kilu tak na litru ( i vyváleno :D ), tak ten zase tvrdí at do toho nejdu, že to nejde srovnat a že stejně po měsíci budu chtít něco silnějšího. Ze silnice mám respekt, 1 nehodu v autě taky, takže ze silnice mám respekt a svůj život a zdraví mám rád na to abych s ním nějak riskoval.

Výběr první motorky

18.4.2012 v 12:56 | Nahoru | #96
Já osobně bych teda souhlasil s klukama co navrhovali nějakou jawinu nebo něco podobného. Pojezdí si na ní taky pěkně,není třeba hned od začátku závodit. Za dobrý peníze sežene v dobrým stavu. Naučí se tu motorku znát co kde a jak funguje. Většinu věcí si na ní opraví sám po cestě šroubovákem. Veškerý díly jsou celkem dobře k sehnání a moc nestojí Takže zbude spousta penízků na výbavu a benzín. Toť můj názor.

(reakce na) Výběr první motorky

18.4.2012 v 13:07 | Nahoru | #97
Drake46> GS 500 je hodná motorka.Z vlastní zkušenosti ti můžu potvrdit,že i těch jejích 33 kw dokáže pořádně zatahat za ruce.To se mi kolikrát nechce ani představit,jak může jet taková motorka co má dejme tomu 70,80 a víc!!!!

Výběr první motorky

18.4.2012 v 13:25 | Nahoru | #98
Čau, za mně na začátek buď suzuki GS 500 33kw , nebo honda CB 500 42kw výkonově oběobě dostačující
a o dost menší náklady na provoz a údržbu jako šestistovky

Výběr první motorky

18.4.2012 v 15:45 | Nahoru | #99
Za mě taky buď ta třinda, nebo nekajá pětistovka ...Nejsem střelec a CB 500 mě stačila na 2 sezóny (jednou Alpy), po 15 000km jsem byl připravený přesedlat, o to snažší to potom bylo. Mimochodem na CB 500 mě to bavilo víc než na hornetu 6, přece jen to cébéčko má větší krouťák(nevim to jistě, jen mě to tak přšlo) a když jsem chtěl tak jsem v zatáčkách stíhal i fárošovi

Naposledy editováno 18.04.2012 15:47:01

(reakce na) Výběr první motorky

18.4.2012 v 17:29 | Nahoru | #100

DMRS píše: Klidně do šestky 70kw+ jdi, ale schválně jestli u každé z otázek níže dokážeš zodpovědět kladně

  • mám samostaně najeto v ostrém provozu (moto i auto) aspoň 20 000 km (i ve městě)
  • mám zažité sledování značek
  • mám zažité sledování zrcátek a celkově provozu okolo sebe
  • dokážu předvídat co udělají ostatní účastníci provozu
  • dokážu jezdit s rozvahou, nenechám se vyprovokovat k závodění v provozu
  • dokážu jezdit i s pocitem, že nevyužívám ani polovinu výkonového potenciálu stroje
  • mám aspoň teoreticky zjištěno jak se chovat v krizových situacích, mám ověřeno, že v krizové situaci dokážu uvažovat racionálně a s klidnou hlavou (+mám v plánu si jet někam na letiště otestovat vyhýbací manévry, krizové brzdění atp.)
  • mám respekt k motorce, vím, že její nezvládnutí může mít pro mne fatální důsledky, uvědomuju si svojí nezkušenost
  • jsem fyzizcky schopný s vybraným strojem manipulovat na místě


Jestli jsi byť jen jednou odpověděl NE, zvaž jestli tu šestku kupovat. Praní se s velkou motorkou tě ze začátku hodně zaměstná a jestli bys měl řešit i další věci, koleduješ si o pořádné problémy.
I motorka pod 50 kW tě dokáže první 2 sezony spolehlivě povozit a naučíš se na ní jezdit spíš než na silnějším stroji.

Jen pro info - za tuhle sezonu je už nejméně 5 mrtvých motorkářů (+jeden spolujezdec), 3 z nich nezvládli řízení (jeden z nich neměl řidičské oprávnění na danný motocykl a další jel bez přilby), čtvrty narazil do otáčejícího se vozidla a pátý byl smeten riskantně předjíždějícímm plechovkářem.



svatá pravda

Naposledy editováno 18.04.2012 17:30:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

18.4.2012 v 19:08 | Nahoru | #101

generiq píše: Šestka, ať si každý říká, co chce, je silná, nebezpečná motorka, která ti moc chyb neodpustí. Už pětistovka s tebou dokáže pořádně zamávat.


Nebezpečná? Ty wole motorka není nebezpečná, ale wolové co na ní sedí!

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

18.4.2012 v 19:19 | Nahoru | #102

callowsick píše: u takovejch témat si vždycky vybavím mýho známýho,kterej si pořídil jako první motku BMW GS 650. Pro info to má cca 50 koní.

Po dvou měsících hlásil, že je to na něj už slabý a ŽE SE DOSTAL NA LIMITY MOTORKY,takže bude potřebovat něco silnějšího.

tak jsme se jeli spolu projet a na okreskách jsem mu na Kentusovi (....ééé, asi 13 činskejch koní...) ujížděl.... bál se to naklopit, neuměl pořádně brzdit,neuměl pořádně vyjet ze zatáčky.... na rovince to byl king, bo jenom zatáhnul a motor to vyhrál za něj, ale jinak špatný.

tohle se mi vždycky vybaví,když si přečtu: "šestka tě za chvíli omrzí a budeš se jí po měsíci zbavovat".

mmch, proč myslíte, že v motosportu se prochází postupně od malý kubatury k velký? vždyť taková SS 6ka by s 40kilovým 13letým klukem (co by to ale musel mít v hlavě srovnaný, to dá rozum...) letěla jak utržená....
že by trenéři byli tak blbí?


Blbost od A do Z! Smyšlený příběh, vyčtené rady a pak to s tou šestkou.... Ten kdo na cestě umí a má ty ambice pro toho je šestka opravdu časem málo a kouká po litru. Dáváš rady a jezdíš rozpočtové mrdky. Žerou ti to tady akorád místní joudové co se na SS necítí a tak rychle přiběhnou s potleskem jakmile si tvůj žblecht přečtou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

18.4.2012 v 20:55 | Nahoru | #103

italšrot píše: Blbost od A do Z! Smyšlený příběh, vyčtené rady a pak to s tou šestkou.... Ten kdo na cestě umí a má ty ambice pro toho je šestka opravdu časem málo a kouká po litru. Dáváš rady a jezdíš rozpočtové mrdky. Žerou ti to tady akorád místní joudové co se na SS necítí a tak rychle přiběhnou s potleskem jakmile si tvůj žblecht přečtou.



ty se nesereš

(reakce na) Výběr první motorky

18.4.2012 v 21:07 | Nahoru | #104

Dolph-cz píše: ty se nesereš


pssst!

(reakce na) Výběr první motorky

18.4.2012 v 22:40 | Nahoru | #105
Drake46> Zdarec pře půl měsícem jsme řešil stejnou otázečku. Koukal jsme na tyto mota: er5, faseru, banditu a hornetu. Nakonec mě učitel v autoškole schválil horneta, že je to držák odpouští chyby a dokončil to větou "blbec se může zabít i na padochovi, pokud to nemá v hlavě.
Pak jsem to zkoumal na netu, kde se mi to jen potvrdilo. Nakonec jsem šel do horneta v S. A zatím jen zkoumám a musím říct že pohoda.

Výběr první motorky

19.4.2012 v 07:27 | Nahoru | #106
jako první motorku bych doporučil půllitra, max 600.. jinak: motorky.bazos.cz/inzerat/14592966/Triumph-Speed-Four-600.php ale dát za to 60 tis. s tím, že pak nebudeš mít penízky na případnou opravu..

(reakce na) Výběr první motorky

19.4.2012 v 08:11 | Nahoru | #107

italšrot píše: Blbost od A do Z! Smyšlený příběh, vyčtené rady a pak to s tou šestkou.... Ten kdo na cestě umí a má ty ambice pro toho je šestka opravdu časem málo a kouká po litru. Dáváš rady a jezdíš rozpočtové mrdky. Žerou ti to tady akorád místní joudové co se na SS necítí a tak rychle přiběhnou s potleskem jakmile si tvůj žblecht přečtou.



no jak myslíš rozumbrado. příběh je pravdivej do poslední tečky.
přeju ti abys brzo dospěl

Výběr první motorky

19.4.2012 v 08:32 | Nahoru | #108
Jako prvni moto jsem mel splasene trubky, pak MZ 150 dale suzuky 400 a i tenhle prechod byl brutal ze jsem jednou male byl ve strome. Ted jezdim na 600 Hornetu. Kazdej prechod byl pro me brutal a to jsem jezdil x let. Kazdej kdo si koupi masinu kazdou jizdou zkousi vic a vic co dokaze, kdyz nemas zkusenost a prezenes to mas problem.

(reakce na) Výběr první motorky

19.4.2012 v 08:49 | Nahoru | #109

italšrot píše: Blbost od A do Z! Smyšlený příběh, vyčtené rady a pak to s tou šestkou.... Ten kdo na cestě umí a má ty ambice pro toho je šestka opravdu časem málo a kouká po litru. Dáváš rady a jezdíš rozpočtové mrdky. Žerou ti to tady akorád místní joudové co se na SS necítí a tak rychle přiběhnou s potleskem jakmile si tvůj žblecht přečtou.


Takže teď už je ti to snad jasné, kup R1 pičowoe a budeš největší machr, jakého svět neviděl !! Potom si ho budeš moct přeměřávat s italšrotem ...
..A i kdyby ten příběh smyšlený byl, má něco do sebe . Navíc kdyby sis koupil hned litra, tak přijdeš o všechny ty skvělé momenty kdy přecházíš od slabší motorky k silnější a vždycky tě dostane ten výkon a budeš tak šťastný že máš zas neco silnějšího (Aspoň tak to bylo u mě)

Naposledy editováno 19.04.2012 08:50:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

19.4.2012 v 10:01 | Nahoru | #110
bigerman> Zdravim Tomas mam stejny nazor i kdyz zatim litam jen v autoskole muzu pozadat o radu jsem 175 85kg chci si koupit masinu rozumove mam podle meho i na silnejsi kubaturu jde mi spis o vahu masiny a spis mi vyhovuji rovna riditka diky moc

(reakce na) Výběr první motorky

19.4.2012 v 12:24 | Nahoru | #111
enkolit> Zdravím, jak koukám tak začínáš v 41 letech jezdit,nebo se na to v brzské době chystáš. Volil bych 4- válec a nebál bych se většího objemu. Na druhou stranu, pokud jsi opravdu začátečník co se týče motorek vůbec,víc než 900 kilo bych nebral. Vyřadil bych třídu supersport, nemáme v tomto státě na ně cesty, ale jen krátké ůseky. Na naše dojebané vozovky je dobrá volba cestovní enduro např. Afrika Twin či Transalp apod. Pokud ale budeš lítat jen kolem komína, volil bych naháče a Hornet či Bandit jsou dobrou volbou. Osobně bych měl problém se rozhodnout mezi těmito stroji, jelikož jsem si obě vyzkoušel, a nebýt tak vysoký, zůstal bych u jedné z nich. Bandit i Hornet pokud se pohybuješ v nízkých otáčkách, je to beránek. Já osobně jsem začínal legálně na litru a neměl nikdy problém.Další volbou může být chooper a jezdit pohodu.Záleží na penězích a po čem koukáš. Já mám nyní VTX 1800 a začátečníkovi bych ji nedoporučil a v této kategorii bych se díval na Honda Shadow 750, respektive do tohoto obsahu. Je to ale jen můj osobní názor, se kterým spoustu lidí nebude souhlasit.Každopádně si vyhlídnutý stroj projeď, a vyzkoušej a nech to na pocitech. Snad Ti tyhle řádky budou ku prospěchu dané věci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

19.4.2012 v 18:50 | Nahoru | #112

italšrot píše: Nebezpečná? Ty wole motorka není nebezpečná, ale wolové co na ní sedí!



Tvůj příspěvek podporuje tvrzení, že SS litr je taky fajn motorka na začátek.
S tím tak nějak bohužel nemůžu souhlasit.
Podle mě je 600 ccm (70 a více kW) na začátek nebezpečná motorka. Pětikule má stovku za 5 vteřin… a třeba GPZka mi jela 200 km/h. A šestka je ještě živější.

Přirovnal bych to k nabušenému sprotovnímu autu. Posaď do toho začátečníka a je zaděláno na problém. A navíc motorku ti drži na cestě 2 plošky velikosti dlaně a nemáš kolem sebe 10 airbagů a tunu plechu. To riziko je neporovnatelné.

A nejde jen o to, že je začátečník. Jde o to, že jízda na motorce vyžaduje úplně jiný styl jízdy a hlavně myšlení než v autě. Mnohem více je třeba řešit stav vozovky, bordel na ní, poloměr zatáčky, nájezdovou rychlost, delší brzdnou dráhu. je třeba zvládat úhybný manévr, impulzy do řídítek atd atd.

Výběr první motorky

19.4.2012 v 18:56 | Nahoru | #113
Jinak šestku ano (dotazovaný je celkem řízek), ale hodnou, milou

Taky mám pochopení, že mnoho lidí se přece "nebude ztrapňovat" na něčem malém před sousedy a okolím. Já dojel na svém motokolu CBF 125 do práce a měli jste slyšet ty kecy .

Když jsem jim vysvětlil, že jsem spokojen s délkou mého přirození a že motorka přesně splňuje to, co jsem po ní chtěl (nízka spotřeba, spolehlivost, ovladatelnost, v poho do rychlosti 90 km/h), tak jim vtípky došly. Tím nechci říct, že si kolega začátečník má koupit 125 ccm motorku, to opravdu ne.

A možná už jsem opravdu dost starý na to, abych svá rozhodnutí nepodřizoval názoru okolí na mou image.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

19.4.2012 v 19:54 | Nahoru | #114

generiq píše: Tvůj příspěvek podporuje tvrzení, že SS litr je taky fajn motorka na začátek.
S tím tak nějak bohužel nemůžu souhlasit.
Podle mě je 600 ccm (70 a více kW) na začátek nebezpečná motorka. Pětikule má stovku za 5 vteřin… a třeba GPZka mi jela 200 km/h. A šestka je ještě živější.


Prosím tě jak jsi k tomu dospěl? Já to někde napsal? Ukaž mi kde!!!! Žádná motorka neni NEBEZPEČNÁ!!!!!!! To si uvědom, kdyby byla není homologovaná.

Jinak co se týče toho pisatele sci-fi tuším nick callowsick .... po 20 letech v sedle (nejen) supersportů jsem dospěl k tomu, že je to vůl.

Naposledy editováno 19.04.2012 20:55:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

20.4.2012 v 07:03 | Nahoru | #115

italšrot píše: Prosím tě jak jsi k tomu dospěl? Já to někde napsal? Ukaž mi kde!!!! Žádná motorka neni NEBEZPEČNÁ!!!!!!! To si uvědom, kdyby byla není homologovaná.

Jinak co se týče toho pisatele sci-fi tuším nick callowsick .... po 20 letech v sedle (nejen) supersportů jsem dospěl k tomu, že je to vůl.



tak jo,no. zase jsi nám ukázal něco ze svýho složitýho nitra

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

20.4.2012 v 11:13 | Nahoru | #116
Drake46> hele hornetem šestkou ani tim speedem chybu neuděláš.. pětikilo tě omrzí zatraceně rychle... navíc svezení na hornetu nebo na gs je sakra rozdíl.. podvozkově, ovladatelností.. to se nedá srovnat.. navíc hornet se svýma 200kg je opravdu krásně ovladatelnej a po pár tisících si budeš připadat jako by jsi na něm jezdil už pět let ;) s pětikilem uděláš obrovskou chybu...
no a ekonomickej provoz... pokud budeš jezdit stejným tempem... tak ve výsledku tě výjde dráž ta pětistovka pač jí budeš muset rvát aby trošku jela..
btw.. nech si poradit od kamarádů a ne od zdejších chytrolínú ;)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

20.4.2012 v 11:57 | Nahoru | #117
Huby> V čem udělá chybu, když si jako první motorku koupí pětikilo? Tím, že až po měsíci bude mít falešný pocit jak perfekně tu motorku zvládá, že to "má v paži" a že se nic nemůže stát když pojede na plný plyn, tak že na rovince mu to pojede pomaleji?
Dát 22letýmu úplnýmu začátečníkovi do ruky otevřenou šestku mi přijde stejně dobrej nápad jako dát někomu s Parkinsonem do ruky plně nabitou pistoli a věřit, že se na 100% nic nestane.

(reakce na) Výběr první motorky

20.4.2012 v 13:25 | Nahoru | #118

DMRS píše: Huby> V čem udělá chybu, když si jako první motorku koupí pětikilo? Tím, že až po měsíci bude mít falešný pocit jak perfekně tu motorku zvládá, že to "má v paži" a že se nic nemůže stát když pojede na plný plyn, tak že na rovince mu to pojede pomaleji?
Dát 22letýmu úplnýmu začátečníkovi do ruky otevřenou šestku mi přijde stejně dobrej nápad jako dát někomu s Parkinsonem do ruky plně nabitou pistoli a věřit, že se na 100% nic nestane.


Asi tak nějak... Nebo si kup rovnou Hayabůzu , vždyť lidí je jak sraček... Ale teď vážně , nic neuspěchej , klidně si vem do začátku klidně aj 250ku , o nic nepřijdeš , neboj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

20.4.2012 v 13:54 | Nahoru | #119

italšrot píše: Prosím tě jak jsi k tomu dospěl? Já to někde napsal? Ukaž mi kde!!!! Žádná motorka neni NEBEZPEČNÁ!!!!!!! To si uvědom, kdyby byla není homologovaná.

Jinak co se týče toho pisatele sci-fi tuším nick callowsick .... po 20 letech v sedle (nejen) supersportů jsem dospěl k tomu, že je to vůl.



Tak když to shrnu, tak teď ve svém příspěvku jsou první tři věty opačného tvrzení než ta čtvrtá. Já naopak tvrdím, že silná motorka pro začátečníka nebezpečná je.

Původně jsi dokonce napsal, že je to o tom, kdo na tom sedí, což = nezáleží na kubatuře což = moje původní reakce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky

20.4.2012 v 18:16 | Nahoru | #120
generiq> Celkem se do toho zamotáváš. Napsal jsem jasně: "motorky -jako takové- nebezpečné nejsou- Nebezpeční jsou někteří jeho piloti a pak jízda v běžné provozu. Ale bajk to je dokonalost sama a když se někdo vymele může za to pilot a né motorka, ta jede tak jak ji pilot ovládá. Ufffff.... doufám, že tím to tuto dětinskou debatu ukončíme, co říkáš?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist