Uzavřeno 13.04.2012 v 15:18 uživatelem Lukyvaran1
PAP28 píše: AndělČK> Já jezdim částečně na ethanol ze Civikem i bez úprav. Začal jsem v zimě tohoto roku, kdy jsem to začal míchat v poměru 20% E85 a 80% B95. (Spotřeba i při těch mrazech, které šly k -18°C byla stejná jako na ,,čistý benzín")PS: motor i vtěch mrazech startoval stejně jako na benzín a to parkuji venku.
Tak jsem už vyjel tři nádrže a spotřeba stejná. Teď jak toploty jsou cca od 0 až 18°C, jsem přidal poměr E85 30% a 70% B95. Při tomto poměru se mi spotřeba pohybuje okolo 6,2 l/100 km. Kilometrový nájezd se mi prodloužil cca o 50 km. Postupně bych chtěl E85 ještě přidat na 35 až 45%. To je odhad co by Honda ještě mohla strávit, bez nějakých obtíží. Jinak ze současných zkušeností, jízda je stejná jako na benzín, spíš bych řekl, že je trochu lepší kroutící moment. Jinak doporučuji jezdit spíše úspornou a plynulou jízdou.
Asi máš Civika s jednou lambdou. Tam platí, že pokuď je motor studený, tak se nekouká na lambda sondu a vstřikuje dle map v ecu. Takže je směs chudší než by byla na benzín, ale pokuď je motor v dobré kondici , tak to funguje. Je třeba si uvědomit, že E85 obsahuje benzín a zase benzín obsahuje líh. Takže spočítat přesně kolik je v nádrži benzínu a lihu, je pro plno lidí už matematický problém, ještě když se poměry E85 během roku mění.
AndělČK píše: Asi máš Civika s jednou lambdou. Tam platí, že pokuď je motor studený, tak se nekouká na lambda sondu a vstřikuje dle map v ecu. Takže je směs chudší než by byla na benzín, ale pokuď je motor v dobré kondici , tak to funguje. Je třeba si uvědomit, že E85 obsahuje benzín a zase benzín obsahuje líh. Takže spočítat přesně kolik je v nádrži benzínu a lihu, je pro plno lidí už matematický problém, ještě když se poměry E85 během roku mění.
Co nespočítá hlava to xcel zvládne.
Absolutní přepočet na nádrž moc rozdílnou hodnotu v tomto poměru co jezdím moc nedá.
Při cca 20%E85
Při cca 30%E85