globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne
2.4.2012 v 10:56
Ahoj nastala mi taková závada po výměně tachometru mi začala blbnout elektroinstalace po zapnutí světel světlo svítí málo a pomaličku se rozsvěcejí všechny blinkry, po zapnutí blinkrů blinkry neblikají nebo svítí jak kdy… ovšem při nastartovaném motoru hned jak zapnu blinkry nebo světla motor zhasne … vypadá to na nějaký zkrat někde netuším kde šťourám se v tom 2 dny a nikde sem nic neobjevil máte tím někdo zkušenosti ?? popřípadě jak zjistím jestli mi dobíjí a nebo nedobíjí protože kontrolka dobíjení pořád svítí…
Předchozí
1 2
Následující

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 11:05 | Nahoru | #1
Kdyby zkrat tak by se ti spalila pojistka a priste to nic neudela. Kazdopadne to vypada na podpeti a kdyz zatizis elektriku svetlama tak spadne napeti a motorka zdochne.
To ma asi dynamo ze ?

1 reakcí na tento příspěvek Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 11:11 | Nahoru | #2
Pokud dáš na baterii voltmetr,tak po nastartování by mělo napětí na baterii stoupnout na cca 14V,pokud nestoupne na volnoběh,tak přidej plyn ať se zvednou otáčky motoru a pokud ani to nepomůže,tak nedobíjí.

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 11:15 | Nahoru | #3
ukazuj rukama a vem si čelovku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 11:16 | Nahoru | #4
keto> Tos trochu přehnal,motocykl má 6V elektriku.

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 11:19 | Nahoru | #5
Přetížení nebo vadné dynamo, popř. i baterka. Změř napětí na baterce, jak píše keto a uvidíš. Je také možné, že někde v okruhu světel je svod (částečný zkrat), který elektriku tak přetíží, že už pak nejde ani zapalování. Takže projdi i kabeláž a hlavně zkontroluj okruh dynama a regulátoru (pokud je tam ještě dynamo s vibračním reglerem). A pokud po zapnutí světla žhnou blinkry, může být někde špatné ukostření.

(reakce na) Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 11:19 | Nahoru | #6
mirek42> motocykl má 12V. motorka může mít i 6.

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 11:35 | Nahoru | #7
Je to všechno originál takže 6V napětí změřím a napíšu ovšem je divné že ani při jízdě bez světel a blinkrů nezhasíná kontrolka dobíjení … sice sem nikdy neměl rozdělané to relé ale předpokládám že je tam rozpínací kontakt který odpojí kontrolku… taky si myslím že je tam někde svod napadala mě třeba žárovka nějak nešťastně spečená která mí nízký odpor ale jsou všechny OK proměřím to napětí a napíšu co jsem naměřil jestli to stou baterkou ještě natočím po zjišťování problému se docela vycucla

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 11:44 | Nahoru | #8
Tak dobíjení funguje jen nezhasíná žárovka před startem napětí 5,98V po nastartování 6,20V při přidání plynu napětí přes 7V takže to dobíjí

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 12:00 | Nahoru | #9
Jestli se kontrolka dobíjení normálně rozsvítí po zapnutí a po nastartování svítí dále, přestože dobíjení funguje, tak bude nejspíše někde chyba v zapojení. Přes kontrolku se před startem budí dynamo a když začne samo dávat napětí, není už napěťový rozdíl mezi oběma póly žárovky a proto kontrolka zhasne. Budicí vinutí je zapojeno de facto na silový výstup dynama, stejně jako kontrolka a po zvýšení napětí se odpojí a připojí na kostru.



Změř ještě pokles napětí na baterce po zapnutí světla a zhasnutí motoru. Také můžeš napájení světel přes pojistku zapojit na baterku a pak zkontrolovat funkčnost, popř. i změřit odběry. Ale vzhledem k té haprující kontrolce dobíjení to vidím na chybu v zapojení.

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 12:20 | Nahoru | #10
Takže po nastartování napětí o5 vystoupalo na 7V rozsvítil sem světlo a okamžitě kleslo na 2-3V a chcíplo ovšem po vypnutí světel zase naskočilo na těch 5,5V ale po zasunutí klíčku zase skočilo na 3V a nejde startovat … asi už je vybitá baterka namaděru takže jestli jsem to dobře pochopil tak před nastartováním je na žárovce proti zemi napětí baterie po nastartování přepne regulátor napětí z dynama žárovku na baterku proti dynamu kde je rozdíl cca 2V a proto žárovka zhasne ?? v zapojení by neměl být problém protože jsem žádný drát nevypojil jen sem vytahal kontrolky z těch trubiček a zase nastrkal nazpátek dráty jsou dostatečně dlouhé spíš někde něco zoxidovaný a nebo někde oholený drát a dotýká se kostry ale kde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 12:36 | Nahoru | #11
mirek42> Sory,ale já měl naposledy 6V na fichtlu a to co jsem kupoval v poslední době mělo už vše 12V

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 12:54 | Nahoru | #12
Tak to skoro jistě je v okruhu světel nějaký svod, skoro zkrat. Ještě se dá udělat taková "krkolomná" zkouška a sice, že světla necháš chvilku zapnutá a koukáš, zda se některý drát nebo místo nehřeje. Samozřejmě nečekat tak dlouho, až se spálí izolace. Pak bys mohl tušit, kde hledat. Ale udivuje mě, že to nevypálí pojistku. Stejně Ti asi nakonec nezbude, než otrocky prolézt celou kabeláž a odzkoušet všechny spotřebiče.

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 13:00 | Nahoru | #13
Podívej se na dráty k přednímu světlu, jestli se ti někde vzájemně nešlusují a pak taky jestli jsi neprohodil u někteý žárovky (kontrolky) kostru a +. Ono to vůbec není jedno jak je to zapojený. Projdi to prostě podle schématu, protože kolikrát vytáhneš jen pitomých šest kablíků a zase je zastrkáš zpět a šance že jeden z nich zastrčíš blbě pokud se tím denně nezaobejváš je skoro tak 50%...

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 13:14 | Nahoru | #14
Zajímavý je že se ti to rozmžourá-rozsvítí všechno - koukni se na kabely a jejich propojky které vedou k tomu přepínači světel a zároveň blinkrů. Třeba v místě kde vycházejí ze silné černé "bužírky" a vcházejí pak jako skoro holé dráty do toho přepínače - tam může být bužírka jednotlivých drátů poškozená a může to šlusovat na kostru a i mezi sebe.

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 13:51 | Nahoru | #15
Tak jsem hodinku měřil drát po drátu a nakonec mě napadlo vydělat žárovky z předních blinkrů po oddělání žárovek po zasunutí klíčku se nerozsvítí nic ani neutrál ani dobíjení po vložení aspoň jednej žárovky se přístrojovka rozsvítí neutrál i dobíjení … takže problém bude zřejmě někde v předních blinkrech přes které se uzavírá zem do obvodu ovšem kde ?? jinak kontrolky zapojeny dobře spínač neutrálu funguje a drát od regulátoru až ke kontrolkám je OK

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 13:59 | Nahoru | #16
Edit: To zem nebude, kontrolka neutrálu a dobíjania ide cez 54=15 na spínaný + napájania. Keď zasunieš klučik, tak sa musia rozsvietiť. Odpájal si hlavný prívod + do spínačky?
487 má divokú elektroinštaláciu, zrejme mali prebytky medi v 80. rokoch

Naposledy editováno 02.04.2012 14:07:05

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 14:30 | Nahoru | #17
neodělával sem nic od spínačky

1 reakcí na tento příspěvek Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 14:56 | Nahoru | #18
Tohle přesně to same dělalo kámošovi. V servise mu zjistili, že má zkorodovanou desku plošného spoje na řídící jednotce. Zkus se kouknout. ;)

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 15:01 | Nahoru | #19
Když přestanou svítit kontrolky po vyndání žárovek z blinkrů, tak to spíš ukazuje na chybu v kostře nebo přehozené napájení... Zkoušel jsi, zda po vyndání těch žárovek jde motorka nastartovat a nezhasne po zapnutí světla?

(reakce na) Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 15:03 | Nahoru | #20
Buduli> Pochybuju, že v Číze nějaký tišťák vůbec bude... nicméně přechodové odpory můžou způsobovat leccos a umějí být nevyzpytatelné.

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 15:08 | Nahoru | #21
Ahoj, mě to dělá něco velice podobného, s tím, že hned po zasunutí klíčku se mi rozvítí blinkry a neháže jiskru ( asi už slabý proud). Když se někdy nerozvítí, tak jiskru hází. Takže taky nějakej zkrat nebo něco, předpokládám že to bude v ovladači na řiditkách, ale nevím, dostanu se k tomu až o víkendu.

1 reakcí na tento příspěvek Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 15:09 | Nahoru | #22
tak tak žádný plošnák tam není ani řídící jednotka tak se mě tam podařilo nakvedlat dráty tak že to chvilku dělalo že to funguje i bez žárovek v blinkrech a další poznatek syčí a vaří baterka když se rozsvítí na dálkové světla a jede to přes ty blinkry

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 15:16 | Nahoru | #23
pajdalff> Jestli po rozsvícení začne vařit baterka, tak je tam na stopéro někde svod jako poleno, ne-li přímo zkrat. To by se taky měly znatelně hřát dráty od baterky. Když se Ti podaří odpozorovat ("odšmatat"), které dráty se hřejí potom dál za rozbočkami, máš napůl vyhráno.

(reakce na) Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 17:25 | Nahoru | #24
keto> já zas víc pamatuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 17:55 | Nahoru | #25
J.M.K.> tak sem to chtěl zkusit kterej drát se rozehřeje jenže baterka je už vyštavená

(reakce na) Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 18:19 | Nahoru | #26
pajdalff> Tak místo baterky připoj svářečku a který drát zasvítí, ten to jest... a dle jiskření budeš aj přesné místo znáti. Ne, vážně, musíš jít dle toho, že závada se projeví po zapnutí světel, nebo zapnutí blinkrů. Pak je nasnadě, že bude problém někde za vypínačem. Zkus také vyndat žárovky jak z blinkrů, tak ze světel a schválně, jestli se závada projeví po zapnutí vypínače světel.

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 20:33 | Nahoru | #27
ser na to...mas to rozbity

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

2.4.2012 v 20:34 | Nahoru | #28
Vyndat všechny žárovky a vše vypnout a postupně zapojovat.
Nebo proměřit patice, jedna kostří druhá nesmí.
Když zapneš dálkové a přerušovač, tak je to pro baterku max zátěž. Může šumět.
Přepínač = celkem velký spotřebič na motorbaterku, sežere 1-2.
Blinky nejsou přední (a zadní) ale levé a pravé... okruh se uzavírá přes přerušovač, proto je tam jeden, na dvě větve, a s přepínačem.

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

3.4.2012 v 09:17 | Nahoru | #29
Nevim jakým způsobem je to tam udělané na 350 byl tišťák na dobíjení. Pokud bys ho tam měl koukni se na něho jestli není něco na něm v řiti.

Při zapnutí blinkrů nebo světla chcípne

3.4.2012 v 12:23 | Nahoru | #30
Měl sem podobný problém, měl sem prohozený kontakty na baterii
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 milous_xx 4 16.8.2023 v 18:26 kuba350


TOPlist