globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
28.3.2012 v 21:47
Jelikoz je to tady snad kazdy tyden, tak diagnostika dobijeni pro Lamy (elektrotechnicke).

Puvodni navod ktery jsem trochu prezvejkal zde .

Pomucky: multimetr nebo alespon voltmetr na stridave i ss napeti, 12V/30-50W zarovka opatrena kabliky, nabijecka.
Co nebudeme nikdy delat: Nebudeme zkouset merit zkratovy proud baterky a nebudeme za chodu odpojovat baterku !

1. Nabijeme baterku na plnou kapacitu (pripomenu ze Pb akumulator se nabiji 1/10 kapacity, pokud tedy mam 10Ah pak nabijim max 1A). Pokud mame cas muzeme zkusit test kapacity baterky. Na plne nabitou baterku pripojime zarovku. (Pokud mam zarovku 12V/35W, bude mit zarovka odber cca 3A, cvicne si zmerime napeti baterky nemelo by klesnout pod 12V, pokud baterka vydrzi bez zmeny intenzity svetla svitit min 1 hod, budeme uvazovat ze baterka by mohla byt OK. Baterku opet dobijeme.
2. Mezitim co se bude baterka dobijet , zkontrolujeme kabely co vedou do regulatoru (takova vec s chladicem a obvykle dvema konektorama). Do regulatoru prichazi kabely od alternatoru maji stejnou barvu (obvykle zlutou) jsou li kabely 2 mate jednofazovy alternator, jsou li 3 mate trifazovy alternator. Z alternatoru leze stridave napeti.
Odpojte konektor a zkontrolujte jeho stav. Pokud ma vase motka uz neco nalitano , je klidne mozny ze problem je v tomto konektoru, protoze oxidace dela sve. Konektor se da obvykle rozebrat, pokud vemete maly sroubovak nebo jehlu odpacite jazycek tak lze kabel vytahnout zadem konektoru a ocistit.
Stejnou kontrolu provedeme na konektoru na vystupu z regulatoru. Zde pozor na barevne oznaceni kabliku, pokud budete vyndavat kabely z konektoru musi prijit na sve puvodni misto (doporucuji delat pojednom) !!.
Konektor mame ocisteny, baterku snad uz nabitou a pripojenou. Pripojte vystupni konektor z regulatoru (stejnosmerne napeti), ale prozatim nepripojujte konektor od alternatoru. Pripravte si multimetr (voltmetr) , budeme merit napeti alternatoru naprazdno, napeti by melo byt cca 50 V, takze zvolte prislusnny rozsah stridaveho napeti (V~ VAC). Nahodte motorku. Pripojte voltmetr na konektor kabelu vedouciho z alternatoru a zmerte postupne napeti vsech zlutych kabelu proti sobe. Hodnota by mela byt priblizne 50V (na volnobeh), dulezite je aby vsechna napeti byla stejna !.Merime napeti na civkach alternatoru a pokud se napeti na jedne civce vyrazne lisi muzete jasat diagnostiku jste timto dokoncili, jasot utichne az zjistite kolik bude stat novej stator a jakej je vo..er ho vymenit.(Ale pokud jste majiteli vozitka Honda stejne to nakonec bude regulator) .

Pokud mame zmereno naprazdno muzeme pristoupit k mereni pri zatezi. Vemte zarovku s kabliky, a na kazdy hrot multimetru prilozte jeden kablik (predpokladam ze zatocit drat tak aby chvili drzel zvladneme vsici), mereni opakujeme uplne stejne jako v predchozim pripade. Odectene napeti bude vyrazne nizsi (podle prilozene zateze) cca 14-20V. Nezvysujte otacky , 12V zarovka by to nemusela prezit. Vsechna napeti musi byt opet stejna v rozmezi 13-24 V. Pokud se napeti namerene na civkach vyrazne lisi, opet mame problem na statoru alternatoru. Pokud jsou vsechna napeti pod zatezi stejna, muzete jasat alternator to neni.

Vypneme motor, pripojime konektor do regulatoru. Pokud jsou konektory za regulatorem, nechte si regulator odmontovany aby jste se ke konektorum dostali.
Pokud mame vse pripojeno, baterku nabitou, prepneme voltmetr/multimetr na mereni ss napeti rozsah do 20V (V= VDC).
Nahodime motorku a zmerime napeti na baterce, pokud je napeti v rozmezi 13,5-14.9 V jasejte chyba je odstranena a byla pravdepodobne v zaoxidovanych konektorech, vyzkousejte merit napeti v ruznych rezimech vsechna svetla/blinkry a pri vyssich otackach (4-5tis). Pokud pri vsech rezimech mate napeti v pozadovanem rozmezi je vse OK.
Projistotu doporucuji zmerit jeste po radnem zahrati regulatoru, treba po delsi jizde. (Nacate regulatory to obvykle vzdaj po zahrati).
Pokud jste na baterce namerili MENE nez je pozadovane rozmezi typicky 12,6 a mene nedobijite a spotreba se hradi z baterky. Zmerte napeti na vystupnim konektoru z regulatoru (zelena/cervena | modra cervena a podobne kombinace) KONEKTOR NEROZPOJUJEME. Pokud na tomto knektoru namerite pozadovane napeti 13.5-14.9, problem je na vedeni mezi konektorem a beterkou (pravdepodobna oxidace konektory,pojistky, apod) Odstrante oxidaci a zacnete znovu na zacatku odstavce.
Pokud i zde je napeti pod pozadovany rozsah, je regulator v haji. (Pokud mate hondu ja vam to rikal). Bezte na na partsdepot.cz koukenete kolik stoji origo regulator a pak jdete treba sem a objednejte regulator dle vasi motorky.

Pak se vam jeste muze stat, ze budete mit napeti napr jako ja. Bez svetel (pokud je muzete vypnout) 12,8 V s parkovackama 12,7 V a jamile tam soupnete potkavacky jste pod 12,6. JEstli se ptate zdali-se stim da jezdit, tak jo. Ale kazdy tyden to musite dobit a jezdit bez svetel.
Mozna nekoho bude zajimat kdy prestane fungovat zapalovani a motorka se proste zastavi. Tak presne to nevim , ale empricicky zjisteno ze pri 10,4 V to jeste jakztakz jede. (Motorka s karburatorem a elektronicky zapalovanim - testovano na TA600). Kdyz si v tomto momente pustite velky svetla, tak to chcipne, takze bych typoval ze pod 10 V uz ani ranu.

Treba to nekomu pomuze.. a hlavne to nebudu muset porad tukat znovu z novu a poslu link

Pokud jste to docetli az sem, merite a porad nevite, chci vas poprosit o jedno jedine. NEVOLEJTE , pokud se nechcete objednat na opravu. Nechci se nikoho dotknout, ale IMHO prijde me trochu divne volat ze severni Moravy do servisu a ptat se nato jak si neco samo domo opravit.


Naposledy editováno 13.03.2017 10:01:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

8.9.2020 v 19:56 | Nahoru | #151
Vladimir> No asi to teoreticky mozny je. Ty magnety maj pusobit tak ze sila pusobi ve smeru otaceni, ale prijde me dost divny ze by to melo stejnej vykon, kdyz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

8.9.2020 v 20:13 | Nahoru | #152
gugo> v mým startéru jsou magnety 4, teda teď už tři. A 4 uhlíky. Jelikož se pravděpodobně točí obráceně , tak soukolím točí přes volnoběžku "naprázdno" volně.

Naposledy editováno 08.09.2020 20:15:11

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

8.9.2020 v 20:50 | Nahoru | #153
Ale ( už jsem slyšel, že vím že nemám pít) prostě jsou laborace pro které není pro Lamy návod. To že není návod, v 8 z 10 značí, že není, protože prostě není.

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

8.9.2020 v 22:40 | Nahoru | #154
Vladimir> pokud jso utam 4 magnety tak silne pochybuju ze kdyz jeden vyndas tak ze se to bude tocit obracene.

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

8.9.2020 v 22:40 | Nahoru | #155

Julip2 píše: Ale ( už jsem slyšel, že vím že nemám pít) prostě jsou laborace pro které není pro Lamy návod. To že není návod, v 8 z 10 značí, že není, protože prostě není.



to je hodnotna myslenka

2 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

18.7.2021 v 11:27 | Nahoru | #156
Pánové, už se někomu povedlo naměřit mezi fázemi altíku ani ne 1V? Nebo jsem vážně taková lama, že i návod pro lamy je na mě krátký?
Multimetr nastavený správně - 200V a střídavé napětí a neleze z toho skoro nic ani při zvýšených otáčkách. Stejný hovno jde pak na baterku, když připojím regler.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

18.7.2021 v 11:56 | Nahoru | #157
Dablicek200Mph> alternator meraj samostatne aby nebol pripojeny regulator,cize naprazdno.

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

18.7.2021 v 11:58 | Nahoru | #158
rogyze> tak to asi meri ne ? Kdyz rika ze stejny hovno z toho leze ikdyz pripoji regler.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

18.7.2021 v 11:59 | Nahoru | #159
Dablicek200Mph> Tak moznosti mnoho. mezifazovej zkrat, magnety v haji, nebo blbe meris . Zmer i odpory kolik ty vinuti maj a jestli nejsou svihly na kostru.

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

18.7.2021 v 12:04 | Nahoru | #160
gugo> hej?ale nepise ze ci pripoji regler k baterke alebo k altiku,ked to mera s odpojenym reglerom len od baterky ale pripojenym na altik?

Naposledy editováno 18.07.2021 12:06:16

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

18.7.2021 v 12:07 | Nahoru | #161
Odpory ukazují všechny -1

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

18.7.2021 v 12:10 | Nahoru | #162
Dablicek200Mph> ukazuju 1ohm,medzi fazami alebo voci kostre?medzi fazami je to ok ale voci kostre ma bit odpor nekonecny pripadne velmi velky v Mohm

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

18.7.2021 v 12:14 | Nahoru | #163
Mezi fázemi, na kostru ukazují všechny stejný nesmysl

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

18.7.2021 v 12:17 | Nahoru | #164
Nesmysl znamena co?nekonecny odpor?

2 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

18.7.2021 v 13:41 | Nahoru | #165
Tak to vypadá, že je na hovno multimetr.

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

18.7.2021 v 14:38 | Nahoru | #166

Dablicek200Mph píše: Tak to vypadá, že je na hovno multimetr.



(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

18.7.2021 v 15:29 | Nahoru | #167
Dablicek200Mph>
A co máš za zázrak z Lídlu?, možná jenom baterka nebo měřicí šňůry.
Přepni na měření odporu a zapoj jeden měřicí drát do zdířky a druhej konec do měřáku a změř samotnej drát potom to udělej s druhým drátem
měl bys naměřit malej odpor.
Místo měřáku by na alternátor šla zapojit žárovka na 220 V nějaká slabší.

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

19.7.2021 v 19:12 | Nahoru | #168
Už máme proměřeno. Uhnal jsem kámoše s Lepším multimetrem. Regler KO, altík načlej a cinklej na kostru.

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

19.7.2021 v 19:18 | Nahoru | #169
Takže zase taková lama asi nebudu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

21.7.2021 v 08:15 | Nahoru | #170

Dablicek200Mph píše: Už máme proměřeno. Uhnal jsem kámoše s Lepším multimetrem. Regler KO, altík načlej a cinklej na kostru.



kdyz mas alternator co nedava napeti, jak jsi zjistil, ze je regler KO ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

21.7.2021 v 08:58 | Nahoru | #171
gugo> protoze neni lama, preci ...

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

21.7.2021 v 09:29 | Nahoru | #172
Medved> tvl ja jsem vcera chtel prenastavit pojisnej ventil z 220 baru na 250 a cely jsem to rozmrdal ze to foukalo uz na 20ti barech a porad jsem si rikal ze nejsem lama ze to musim nejak dat dohromady Nakonec jsem tedy dal, ale porad me neslo do hlavy proc to funguje jinak nez si ja myslim.Ale to jsme odbocili, ted ty rekreace ROH

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

23.7.2021 v 20:17 | Nahoru | #173
gugo> On dává, ale každá cívka jinak

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

24.7.2021 v 09:19 | Nahoru | #174

Dablicek200Mph píše: gugo> On dává, ale každá cívka jinak



z toho se neda zjistit jestli je regler v prdeli nebo neni. Zvlast bez zkusenosti.

2 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

6.5.2022 v 23:29 | Nahoru | #175
Dotaz. Brachovi prebiji Yamaha. Zacal diagnostikou a na fazich nameril pri zvysenych otackach 62, 62 a 55V. Je to vyrazne lisici se napeti nebo to je jeste v pohode?

Snad to bude jen neco spatne v konektoru k reglu...

Naposledy editováno 06.05.2022 23:29:48

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

7.5.2022 v 00:08 | Nahoru | #176
Vole naprázdno, bez připojené baterky, to je úplně fuk. U většího alternátoru je i sepsáno 'za provoz bez zátěže? Nezkoušejjte, tak za tenhle průraz OPRRAVUVDU neručíme.' Buď rád, žes nešvihnul diody budiče, a dále neřeš.
Kua,co láká lidi lidi k tomu, přebíji, chmátnu na tak mechanickou věc, jako je alternátor?
PSS: Cosik mi říká, že běžné autorele mají teranci průrazu, špičkách do 75V.
Mě by zajímalo, jak jsi/brácha/ poznal že to přebíjí?

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

7.5.2022 v 00:23 | Nahoru | #177
No, u motky se nejspíš nenávratně švihnout diody statoru. Každopádně trápit stroj naprázdno na remanentní magnetismus... .

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

7.5.2022 v 06:48 | Nahoru | #178
Vole neměřil větší alternátor. Měřil alternátor na motorce. V každým návodu na diagnostiku máš napsaný, že máš změřit jednotlivé fáze alternátoru naprázdno. Má problém s dobíjením, tak logicky postupoval podle testovacího diagramu kontroly dobíjení, ktera zahrnuje i kontrolu alternatoru.

Mě by zajímalo, jak jsi/brácha/ poznal že to přebíjí?


delat z lidi blbce. Ale jestli je rozdil 7V jeste cajk a nebo uz vyrazne lisici se napeti, jsem se nedozvedel. Pritom je to jedina a jasne polozena otazka.

Naposledy editováno 07.05.2022 07:00:16

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

7.5.2022 v 09:18 | Nahoru | #179
,

Naposledy editováno 08.09.2022 22:28:53

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

7.5.2022 v 23:57 | Nahoru | #180

Julip2 píše: No, u motky se nejspíš nenávratně švihnout diody statoru. Každopádně trápit stroj naprázdno na remanentní magnetismus... .



Co to prosimte placas ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist