Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.
Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Každopádně, v čem má Speed navrch je fakt, že ze mě udělal jaksi nechtěně o jeden level lepšího jezdce. Průjezdy zatáček byly plynulé a snad i rychlejší. Důvod? Nemusel jsem se tolik soustředit na motocykl jako takový, ale stačilo dobře trefit stopu a Triumph vše ostatní vyřešil za mě. Když vzpomenu na ten samý úsek jetý na streetfighteru, jízda vyžadovala mnohem více práce, soustředění, trefit kvalt, otáčky, rychlost a stopu. Zavřený plyn znamenel hák ze zadu a mnohdy jsem zbytečně před zatáčkou ztratil rychlost, naopak přechod do akcelerace v náklonu doprovázený mocným škubnutím taky nic moc. A nedej bože trefit nějakou nerovnost a cuknout nechtě plynem. Okamžitý zásah DTC (level6) za mě vyřešil nejednu krizovku. Na Triplovi nic podobného není, ale ono to ani není potřeba. Všechno dělá tak nějak samozřejmě a v klidu.
Zkrátka a dobře Speed Triple je na takové to "domácí ježdění" lepší. Pokud bychom se pohybovali na super kvalitních silnicích s dobrým výhledem a v rychlostech nad 170km/h, měla by DUCATI navrch. O tom žádná. Otázkou zůstává, v jakých rychlostech jsme schopni se na našich silnicích pohybovat.
Asi ještě nějdem tak dobrý pilot, abych ze STREETFIGHTERA dostal maximum a jízdu si v klidu užíval. Na Speedovi to jde. Hold každý mají něco. Co nabídne Triumph nezvládá s takovou samozřejmostí DUCATI a naopak. Tam, kde Speedovi dochází dech, Streetfighter nastupuje. Tuono je někde mezi nima. Asi blíž ke Triumphovi. Ovšem co se týče obdivných pohledů, dotazů kolemjdoucích a otočených hlav, nemá SF konkurenci. A to se taky počítá!
HOWG!
Jo a ještě jeden postřeh. Ze Streetfightera mě bolely ruce, taky mě zas bolí prdel. Tak nevim, co je lepší... :D
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/11/71977_Fotografie0799.jpg)
Naposledy editováno 18.03.2012 20:22:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)