paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
17.3.2012 v 19:54
Pár kamarádů si o toto porovnání psalo. Neberte to prosím jak objektivní test. Jde čistě o moje pocity.

Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.

Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

18.3.2012 v 20:00 | Nahoru | #1
Dnes ještě jeden poznatek. Ukrojil jsem dalších 300km a dovolil si otáčky poslat krátkodobě i na 7 tis.ot./min. Speed triple nemá nikde výrazný výkonový nárust. Takový ten kopanec (známý u čtyřválců) se zde nekoná. Brutální nástup dvouválce (testastretta) ve středních otáčkách taky ne. Tím ovšem nechci říct, že by Triumph nejel. Během několika málo okamžiků svítí na budíku 170km/h a vy ani nevíte jak. Jeho zátah je lineární a mocný. Chvílema jsem si připadal jako na GSX1400 (tu jsem mimochodem taky vlastnil) ze které někdo ovšem ubral tak 160 kilo! Jeho 135PS je dostatečných, no netvrdím, že mi těch 155 na SF nějak vadilo.
Každopádně, v čem má Speed navrch je fakt, že ze mě udělal jaksi nechtěně o jeden level lepšího jezdce. Průjezdy zatáček byly plynulé a snad i rychlejší. Důvod? Nemusel jsem se tolik soustředit na motocykl jako takový, ale stačilo dobře trefit stopu a Triumph vše ostatní vyřešil za mě. Když vzpomenu na ten samý úsek jetý na streetfighteru, jízda vyžadovala mnohem více práce, soustředění, trefit kvalt, otáčky, rychlost a stopu. Zavřený plyn znamenel hák ze zadu a mnohdy jsem zbytečně před zatáčkou ztratil rychlost, naopak přechod do akcelerace v náklonu doprovázený mocným škubnutím taky nic moc. A nedej bože trefit nějakou nerovnost a cuknout nechtě plynem. Okamžitý zásah DTC (level6) za mě vyřešil nejednu krizovku. Na Triplovi nic podobného není, ale ono to ani není potřeba. Všechno dělá tak nějak samozřejmě a v klidu.
Zkrátka a dobře Speed Triple je na takové to "domácí ježdění" lepší. Pokud bychom se pohybovali na super kvalitních silnicích s dobrým výhledem a v rychlostech nad 170km/h, měla by DUCATI navrch. O tom žádná. Otázkou zůstává, v jakých rychlostech jsme schopni se na našich silnicích pohybovat.
Asi ještě nějdem tak dobrý pilot, abych ze STREETFIGHTERA dostal maximum a jízdu si v klidu užíval. Na Speedovi to jde. Hold každý mají něco. Co nabídne Triumph nezvládá s takovou samozřejmostí DUCATI a naopak. Tam, kde Speedovi dochází dech, Streetfighter nastupuje. Tuono je někde mezi nima. Asi blíž ke Triumphovi. Ovšem co se týče obdivných pohledů, dotazů kolemjdoucích a otočených hlav, nemá SF konkurenci. A to se taky počítá!
HOWG!
Jo a ještě jeden postřeh. Ze Streetfightera mě bolely ruce, taky mě zas bolí prdel. Tak nevim, co je lepší... :D


Naposledy editováno 18.03.2012 20:22:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

18.3.2012 v 23:16 | Nahoru | #2
drippera> Prave jsi mi ujasnil ze speed tripla nechci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist