paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
17.3.2012 v 19:54
Pár kamarádů si o toto porovnání psalo. Neberte to prosím jak objektivní test. Jde čistě o moje pocity.

Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.

Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

17.3.2012 v 19:58 | Nahoru | #1
Je jaro…3.3.2012 jsem Triumpha po prvé vyvezl ven a projel. Zatím jen prvních 10km po městě, ale i tak se dá usoudit, o čem to asi bude. Projev tříválcového motoru je bohužel hodně podobný čtyřválci. Na druhou stranu se chová velice předvídatelně a poslušně. Síly dole má na rozdávání a celkem v klidu by se s ním dalo jezdit do 5tis.ot./min. Nic necuká, nevibruje a vše funguje na 100%. Převodovka je sametová, její chod mi připomíná skříně BMW. Posez je jako na klasickém nakedu. Pohodlný, se sportovně zalomenýma nohama a po dvou DUCATI je potřeba zvyknout si na pořádně bachratou nádrž. Brzdy ještě nejsou sedlé, a tak je jejich nástup dost mdlý. No MONOBLOCKY to nejsou. Co je velký skok dopředu je chod spojky, rozjezdy a jízda po městě. Tam, kde jsem se na STEETFIGHTEROVI trápil, jedu na Speed Triple s naprostou jistotou a klidem. V motoru nic neklepe, necvaká, plasty ani páčky nevržou a celkově motocykl působí velmi kvalitně, až japonsky. Uvidíme až s ním vyrazíme na otevřené silnice…

17.3.2012 Dnes první „řádná“ vyjížďka na novém stroji. Podotýkám, že stále v zajížděcím režimu, konkrétně do 5tis.ot./min. Posez je vynikající. Kdybych zavřel oči, myslím si, že jedu na „starém“ Tuonu. Podotýkám ještě jednou, že tento test nebude příliš objektivní, ale bude to spíše srovnání s mými bývalými stroji, tedy aprilia Tuono 1000R (07) a DUCATI Streetfighter 1098S. Ochrana před větrem je překvapivě dobrá, SF na tom byl o poznání hůře, Tuono dost podobně. Výkon motoru nebudeme zatím srovnávat. Táhne velice pěkně a i na šestku zrychluje prakticky od volnoběhu neuvěřitelně! Párkrát jsem tam hledal sedmý kvalt. Je fakt, že brutální nárust výkonu jako tomu bylo u testastretty se zatím ani v těch 5tis. nekoná, ale uvidíme co Speed předvede, až mu dáme „pod vocas“ po zajetí. Ergonomie tedy výrazně pohodlnější než na DUCATI. Co mi trošku vadí , jsou delší dráhy řazení. Přeci jen titěrné páčky na Streetfighterovi a jeho tvrdá a krátká převodovka mi seděla víc. To je ale otázkou zvyku. Jinak převodovka je sametová a rychlosti padají jako nůž do másla. A to doslova. V tomto Speed předčí svoje dvě rivalky. Řazení samotné je lehčí než u Aprilie i DUCATI. Jízda je daleko pohodovější, motorka se mě nesnaží shodit na každé nerovnosti, ale podvozek je dost pevný na to, aby se nenechal vyvést s míry ve větších náklonech, na brzdách či tehdy, když pilot začne tlačit na pilu. Tak to mám rád. Žádná žvýkačka ale pěkně pevné sportovní šasi. Opět srovnatelné spíše s Tuonem, komfortnější a klidnější než na SF. Brzdy si už trošku sedly a brzdí o něco lépe než stejné třmeny na Aprilii, ovšem do brutálního zákusu monobloků mají daleko. Alespoň si tak brzo nenabijem držku. Když Speed Tripla shrnu jako jeden celek, dovolím si tvrdit, že se jedná o sportovně zaměřeného naháče, který je ovšem na druhou stranu i trochu pohodlný a nenutí svého jezdce atakovat nelegální rychlosti jen pro to, aby jízda na něm dávala smysl. Ovšem když je potřeba, umí vystrčit růžky a zle zatopí nejednomu kapotovanému superbiku! V Hinckley mají ode mě pět hvězdiček!
Triumph závěr…
V porovnání s mými předešlými dvouválcovými bestiemi je krapet "hodnější" a jeho "funky factor" je tímto nepatrně snížen. Mám na mysli sólo střelbu na okreskách s kvalitním povrchem. Ovšem všude jinde (utažené zatáčky, vracáky, horší povrch, jízda se spolujezdcem, delší trasy, průjezd měřeným úsekem, jízda v koloně,...) všude tam exceluje a své dva předchůdce svojí univerzálností zastiňuje! V Hinckley mají ode mě pět hvězdiček!
Nemá sice takový brutálně sexy look jako Streetfighter a ani není tak sportovně laděný jako Tuono. Chybí mu dusot dvouválce a brutální projev dvouválcového agregátu. Na druhou stranu své dvě rivalky předčí svými schopnostmi, svou univerzálností, kvalitním zpracováním a život s ním bude snadnější.
Řekl bych že tentokrát to byl svazek z rozumu, zatím co DUCATI je čistě emoční a nepraktická záležitost. Něco jako hodná, ikdyž krásná a poslušná manželka a nebo rozežraná a rajcovní milenka!?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

18.3.2012 v 22:38 | Nahoru | #2

drippera píše: ... Převodovka je sametová, její chod mi připomíná skříně BMW. ...



smajlikcohroznekouliocima
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist