bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Altík v oleji
Zdravím, mám dotaz, dnes se se dozvěděl, že na na cbr 600F jakožto asi na většině novějších motorkách je altík v oleji?
Docela mě to zarazilo, když sem dělal s jawáckým altíkem, tak bych si v životě nepomyslel, že může být alternátor v oleji a fungovat.

Je tu někdo kdo by mě osvětlil fungování altíku v oleji? Vím, možná triviální dotaz, ale zajímá mě to.

A Zároveň odhalil příčiny chcípání motoru, asi díky nesprávně konsolidujícímu altíku s olejem...

Zde velké díky Pračkářovi, od kterého jsem dostal Tip na P.Vodičku

Altík v oleji

Skvělá odpověď, děkuji! 14.3.2012 v 19:32 | Nahoru | #1
Altík může být v oleji, nijak to jeho funkci nemění. Zapalování u silnic bývá na druhé straně a většinou bez oleje.. Ale může být i v oleji.

Altík v oleji

Skvělá odpověď, děkuji! 14.3.2012 v 19:37 | Nahoru | #2
A navíc olej chladí a nevodí

Altík v oleji

Skvělá odpověď, děkuji! 14.3.2012 v 19:38 | Nahoru | #3
Jak se dívám na nákres CBR, tak altík je na levé straně v oleji a zapalování na pravé straně, asi taky v oleji. Nemá samostatné víko, je pod celým pravým víkem motoru.

Altík v oleji

14.3.2012 v 20:08 | Nahoru | #4
E:Ok, zamyslel sem se, a kápnul sem na to, dík

Naposledy editováno 14.03.2012 21:14:18

Altík v oleji

Skvělá odpověď, děkuji! 14.3.2012 v 22:52 | Nahoru | #5
na hondě sem měl též altík v oleji. Můj názor na to je, že ten olej je tam jednak z důvodu, že se musí při každé opravě altíku vypouštět a jednak z důvodu, že při každé manipulaci s demontovaným alternátorem má opravující řádně zamazané ruky a následně veškerý použitý vercajk... Pokud zná někdo jiné dobré důvody, docela by mě zajímaly.

Edit: krom toho chlazení, to chápu

Naposledy editováno 14.03.2012 22:53:04

Altík v oleji

14.3.2012 v 22:53 | Nahoru | #6
Tak krom toho chlazení tam žádnej podstatnější důvod není, pokud vím

Altík v oleji

Skvělá odpověď, děkuji! 15.3.2012 v 08:33 | Nahoru | #7
No já teda přesně nevim jak je to u CBR, ale u Suzuki je altík taky mokrej od oleje - ten olej na funkčnost nemá vliv a když jsem se zamýšlel proč to tak je, je to vlastně logický - muselo by tam být gufero, nebo labyrint na klikovce, který by to těsnil. Na motoru máš gufera jenom 2 - na vodní pumpu a na řetězový kolečko. Magneto je upevněný na klikovce hned za uložením a šálama, proto se tam může dostávat docela dost oleje.

1 reakcí na tento příspěvek Altík v oleji

15.3.2012 v 08:52 | Nahoru | #8
Jo, už nad tím přemýšlím, nevím sice jaký je tam vzniká teplo při 14 tisících, takže chlazení dám stranou.

Ale olej vlastně maže ložiska i pohyblivé části, takže chladí, maže a krom toho vlastně i odpadají problémy s výměnou gufer a pryžových částí.

To vše na úkor horší demontáži a případné opravě, ale to asi není potřeba tak často..

petr. machy>
Kolik gufer tam je věru nevím, ale já mám gufero i u řadičky (jestli si myslel motor jako celek)

(reakce na) Altík v oleji

15.3.2012 v 08:55 | Nahoru | #9
xBaryk> Jo vidíš na to jsem zapomněl

Altík v oleji

Skvělá odpověď, děkuji! 15.3.2012 v 08:59 | Nahoru | #10
vicemene je to tam takhle kvuli tomu ze je to jednoduchy. konstrukcne spravne by bylo samo mit altik venku a regulovanej stejne jako je to u aut, ale tim vyjde samo altik slozitejsi a i se musi utesnit dalsi hridel... s tim jdou opet dalsi konstrukcni slozitosti - vyssi cena.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F tomg 15 15.2.2024 v 08:32 mta
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F aFazol 10 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 22 2.2.2024 v 16:16 juri23


TOPlist