globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej- místo 10W40 > 10W50 ??
29.2.2012 v 16:36
Je to 14 dní co jsem objednával olej do Kawy, (Castrol Power1 racing 4T 10W 40) koukal jsem na netu a většinou se prodávali pod označením racing i obyč GPS,já chtěl za ty peníze ale skutečný plnosyntetický olej .Nechtěl sem záměnu s Castrol power1 gps 4t 10w40 jak sem u 3 prodejců zjistil že pod štítkem racing prodávají GPS ovšem na e-oleje.cz kam jsem si před samotnou objednávkou volal mi řekli že to není žádný problém že olej mají v mou požadované viskozitě a že mám zbytečné obavy..Nechal jsem to být, peníze jsem poslal na účet a 14 dní jsem to nechal protože jsem tomu nevěnoval pozornost,dnes jsem tam volal a prý olej mít nebudou a mají to od samotného výrobce!Kdybych jim nezavolal tak se už asi neozvou Paní mi nabízela jestli bych si nechtěl místo toho vzít 10W50,dělalo by to zle nebo v tom viskoznim čísle na naše podmínky problém nebude?Přece jen vím co mi dála převodovka u auta když sem tam nalil místo 75W80 tak 75W90 a nešlo ani zařadit. Proto se můj dotaz týká co to bude a nebude dělat v motoru?

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 20:54 | Nahoru | #91
Milos1>

tak přístup ten bývá často odepřen, tak je to spíš o taktice a momentu překvapení, přes zimu mi střelil navíc erbeg tak občas i slítnu v zatáčce

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 21:23 | Nahoru | #92
Zdenalbenal> Jasně, skoro stejně často, jako valivé ložisko zničí zašprajcovaná vazelína

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

2.3.2012 v 22:07 | Nahoru | #93
Uvalak> Naprosto správný názor.

Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

3.3.2012 v 11:05 | Nahoru | #94
Já na svojí první výměnu u Fazera zvolil Castrol Actevo 4T 20W-50. Motorku mám mimo sezonu ve skladu kde máme kotel a přes zimu tam není pod 5 °C tak mi 20W vůbec netrápí a 50 si myslím bude zajišťovat kvalitní olejový film i v 35°C . Jinak myslím že Shall adwance ultra 4T 10w40 bude dobrej.

1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

3.3.2012 v 11:55 | Nahoru | #95
Pred casom som tiez riesil podobny "problem" ako mas Ty.Vela som nastudoval a dosiel k zaveru (od mudrejsich a skusenejsich) ze je to uuuuuplne jedno ci 10w40 ci 10w50 hlavne je aby si ho vymenil a to v cas. Ani Ty ani ja ani 95% uzivatelov motocykla nevyuzivaju jeho vykonovy potencial (nie je myslene ze tomu s casu na cas kydnes to je v poho).
Motocyklu to je jedno a vodicovy dve.
Vyser sa na dylemu nalej a jazdi

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

3.3.2012 v 14:13 | Nahoru | #96

felixxx píše: Brejlovec> a žere ti drak olej a kolik? olej máš černý jak botu ? nebo čistý,


Draka mám krátce. Zatím na 4 000 km najetých spotřeboval 1 deci. Olej je čistý. Problém byl při popojíždění při třicítkách. Kdybych to řekl laicky, tak řeknu že se olej přepaloval jako ve friťáku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

3.3.2012 v 14:15 | Nahoru | #97

IRWXL píše: Pred casom som tiez riesil podobny "problem" ako mas Ty.Vela som nastudoval a dosiel k zaveru (od mudrejsich a skusenejsich) ze je to uuuuuplne jedno ci 10w40 ci 10w50 hlavne je aby si ho vymenil a to v cas. Ani Ty ani ja ani 95% uzivatelov motocykla nevyuzivaju jeho vykonovy potencial (nie je myslene ze tomu s casu na cas kydnes to je v poho).
Motocyklu to je jedno a vodicovy dve.
Vyser sa na dylemu nalej a jazdi



přišel jsi k rozumnému závěru,já ten tůj příspěvek četl, každý kdo se pouští do těch debat tak by si měl přečíst Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.cz

mýtusy o olejích ,aby zjistil že je to celý jeden velký podvod, nebo zábava pro hloupé lidi, pokud bude mít motorka mokrou spojku tak nějaký vývoj olejů s modernímy plastifikátory je naprosto nemožný,

1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

3.3.2012 v 14:28 | Nahoru | #98
Ještě dodatek. Předběžně jsem se rozhodl pro Moto 4T 15W50 REPSOL.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

3.3.2012 v 14:37 | Nahoru | #99

Brejlovec píše: Ještě dodatek. Předběžně jsem se rozhodl pro Moto 4T 15W50 REPSOL.



určitě jsi se rozhodl dobře, kdyby jsi to měl blíž tak ti zdarma vyměním olej M7ADS IV superturbo a garantuji že vyřeší veškeré tvé problémy i stání v kolonách, pokud se ti bude hulit od motoru v hicu tak rachotit nebude, klidně se stav je to jen 3OO km miloš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

3.3.2012 v 18:14 | Nahoru | #100
felixxx> No z hlediska kinematické viskozity je dobrej,ale můžeš mi sdělit jeho klasifikaci dle API?

Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

4.3.2012 v 10:21 | Nahoru | #101
K... pochopte už že pokud výrobce doporučuje určitou značku oleje, tak to je jen pro to že mám ta firma (at už honda, yamaha, apod) s tím výrobcem olejů smlouvu. Takže bych se na výrobce vysral a lil tam danou specifikaci a viskozitu oleje podle manuálu a nejlépe od prověřených firem: Motorex, Motul, sheel, apod.

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

4.3.2012 v 12:48 | Nahoru | #102
Durex>

ani se nebudu pouštět do debat o tomto oleji, pokud ho budeš posuzovat podle netu ojdeš k různým závěrům,

dělám servis ve smíšeném provozu od sekačky po tatru, deset let jsem valil turbo plus a pak přešel na superturbo, vyměníl jsem superturba zhruba 8OOO litrů, zkušenosti u motorek 6 let,

samozřejmě že leju i jiné oleje co si zákazník přeje nebo výrobce, ale co se týče superturba tam přesně vím co ten olej umí a jaké nemoci umí vyléčit

1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

4.3.2012 v 12:53 | Nahoru | #103
olej nemá léčit nemoci, olej má mazat a když maže tak nemoci nevznikaj.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

4.3.2012 v 13:02 | Nahoru | #104

VlastíkPlamínek píše: olej nemá léčit nemoci, olej má mazat a když maže tak nemoci nevznikaj.



jenže oni vznikaj při použití i správného oleje a použití některých olejú umí vyléčit nedostatky těch původních ale to je debata na leta

Naposledy editováno 04.03.2012 13:09:35

Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

4.3.2012 v 14:05 | Nahoru | #105
Tak Ti nevím M7ADS IV superturbo

Celoroční motorový olej typu „mixed fleet“. Je mimořádně vhodný jak pro mazání moderních benzinových a naftových motorů osobních automobilů, tak i pro vysoce přeplňované motory nákladních automobilů.

O motorkach se tam nejak nepise

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

4.3.2012 v 14:07 | Nahoru | #106

felixxx píše: jenže oni vznikaj při použití i správného oleje a použití některých olejú umí vyléčit nedostatky těch původních ale to je debata na leta



jo, olej opraví vydřená místa a pod. Rovnou můžeme oživit debaty o RVS, Horstu Fuchsovi a dalších zázracích

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

4.3.2012 v 14:33 | Nahoru | #107

VlastíkPlamínek píše: jo, olej opraví vydřená místa a pod. Rovnou můžeme oživit debaty o RVS, Horstu Fuchsovi a dalších zázracích


Nemyslim si ze Felixxx je clovek ala "Horst F" Osobne si myslim ze neni nad prakticke skusenosti mnohokrat cennejsie ako VS studium.
Felixxx klidne sa podel klidne aj sukromne .Mna to zaujima

Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

4.3.2012 v 14:38 | Nahoru | #108
Zase plodná diskuze na téma olej... 10w50 leju do motorky už dobrý 4 roky, protože jednak ho sežere motorka míň a druhá věc se mi zdá motor tišší po zahřátí. S mazáním žádnej problém není. U staršího vzducháče jsem zaznamenal tišší chod, míň pazvuků od rozvoďáku a v horkejch létech při městský jízdě i nižší spotřebu oleje. Do bývalý motorky jsem lil motul 5100, cena 20Kč na litru proti 10w40 se mi vrátila na nižší spotřebě oleje. Do TLka 9 z 10 lidí tvrdí, že konkrétně Castrol 1 Racing je nejhorší předraženej olej, že klouže spojka, atd. Na německym fóru na to pár lidí jezdilo a jezdí, tak jsem ho tam nalil a po 3000km s tim nemám jedinej problém. Mám najeto 50k a podle TLkářů docela tichej motor na TLko. Olej stál v akci 160Kč myslim a byl ve flašce měsíc, žádný výprodeje letitejch ležáků. Na jaře ho tam naleju zas.

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

4.3.2012 v 16:22 | Nahoru | #109

IRWXL píše: Nemyslim si ze Felixxx je clovek ala "Horst F" Osobne si myslim ze neni nad prakticke skusenosti mnohokrat cennejsie ako VS studium.
Felixxx klidne sa podel klidne aj sukromne .Mna to zaujima



vydřená místa nic neopraví, zázraky horst a různá media ekolube, nulon, duralube se dějí, u motorek s mokrou spojkou ale ne,snižování tření je na mokrou spojku jed,

já jsem leta používal přípravky PTFE molekulární ochrany s úspěchem, starám se o motory přes 4OO.OOO km v dobré kondici, naposledy jsem vyléčil mazdu E co žrala skoro pět litrů na 1OOO km,

několik motorů na superturbo zadřených navrdo jsem rozcvičil a jeli dál, pro vlastika to bude znít jako pohádka, ale třeba soused naproti ten prorazil vanu a jel čtyři kiláky bez oleje až se motor kousl, motor pískal kov o kov, motor jsem rozcvičil nalil superturbo, soused přijel ze švajcu a hovorí pán slováček čo stě mi s motorom porobili ja som išel 16O a něbol problém akcelerovat,

to je takový příklad jeden z mnoho že když s olejem žiješ desítky let tak víš co můžeš čekat a olej tě nepodvede, pod soudek mi napsali že

používej milošův olej aby si dlouho jezdil a daleko dojel,

jsou to jen mé zkušenosti nic víc .

1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

4.3.2012 v 22:34 | Nahoru | #110
No tak podle této klasifikace je v poho: ACEA A2, B3, E2,API CG-4/SJ Jen ta dlolní 15-ka je trochu škoda,ale u motorek se jezdí většinou nad nulou,takže v poho. Jinak olejem se opravdu nic výléčit nedá. To že něco žere olej a já do toho naleju hustší a tím že to začne brát míň,tak to neznamená,že je to vyléčený ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

5.3.2012 v 08:01 | Nahoru | #111
Durex> stou patnáctkou je to taky různě koupíš si olej 15W otevřeš příručku pro oleje a zjistíš že není vhodný pod mínus deset, zeptáš se výroce a konkrétně u toho superturba zjistíš že je garantován v plné viskozitě do mínus 26

pokud olej hned zčerná saze, motor ho požírá tak to vidím jako nemoc a nevyřeší to jen hustý olej, oleje se míchají z různých podkladových olejů, a dneska s plastifikátory, a mají pak různé vlastnosti tíma pro internetovou teorii naprosto debilní a zbytečné,

durex mám zákazníky kteří chtějí jen určitý typ oleje protože na foru říkali, podívám se do dat a tam píšou olej nevhodný, nedávat ani nepřimíchávat

co naděláš náš zákazník náš pán

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

5.3.2012 v 10:22 | Nahoru | #112
felixxx> Jenomže to o čem mluvíš ty je čerpatelnost. - Tzn kdy ještě olej nasaje čerpadlo. To,že ale něž se dostane nahoru k vačkám,bude trvat 20s a motor tu dobu jde na sucho je věc druhá. Při -20 je jakákoliv 15W jako med …

Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

5.3.2012 v 10:53 | Nahoru | #113
Jo a olej má bejt černej,protože to je důkaz toho,že dobře rozpouští usazeniny a strhává je sebou ...
to jak se olej vyrábí,to mi říkat nemusíš. myslím,že to vím docela dobře. jen k tomu tvému oleji. Tím,že je to už API SJ,tak už má lehkoběžnostní aditiva (i když u 15W40 nemůže být o lehkoběžnosti moc řeč) a tím může docházet k prokluzu spojky. Dřív,když nebyly oleje s JASO MA,tak se používaly klasické auto oleje do API SG. Pak začal být kladen důraz na lehkoběžnost a úsporu paliva

1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

5.3.2012 v 11:05 | Nahoru | #114
Taky se nesmý zapomínat na to,že motorka má krom mokrý spojky (kde se klade opačnej důraz na olej než je tomu na stěnách válců) další svoje specifika. Když pominu altík v oleji a volnoběžku startéru,tak je to převodovka. A žádnej automobilový motorový olej nemůže plnohodnotně umazat převodovku,kde na olejový film působí neskutečný tlaky - takový v motorů vůbec nejsou a na to nebyl olej vyroben … Neříkám,že se to vysipe hned,ale třeba po 20 000 km může dojít k výraznýmu pittingu a pod …

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

5.3.2012 v 12:42 | Nahoru | #115
Durex>

durex v pohodě pokec nic nepíšu jako dogma nebo se hádat,

co se týče že ´má olej černat že si plní svoji funkci tak to není vždy pravdou jsou motory absolutně čisté a olej po 15,OOO km není úplně černý, a záleží jestli se olej pálí, čistí saze nebo karbon,

zobecnit 15W4O nelze debatím jen o oleji M7 ads IV superturbo, co se týče té převodovky jak píšeš že žádný olej nemůže plnohodnotně mazat pevodovku

tak moje osobní zkušenost je motorku magnu jsem si koupil na tomto foru, majitel mi kladl na srce používat správný olej s jaso značku mám v servisce, motorku opečovával a já si ji opečevovám taky jak malé děcko,
když jsem kopl šestku tak to byl jekot a ve dvou to už vadilo, představ si že tím superturbem ta šestka stichla, čekal jsem to protože vím

až se mi převodovka vysype po 2O.OOO km tak budeš první komu napíšu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

5.3.2012 v 15:57 | Nahoru | #116
felixxx> co se viskozity a čerpatelnosti,tak zobecnit oleje 15W lze,protože plní normu viskozity 15W. Jsou tam drobné rozdíly,ale +- je to tak. Souhlasím,že když je motor absolutně čistý,tak nevyteče olej jako bota,ale měl by být tmavě hnědej až do černa. Při spalování vznikaj saze a pod a ty prostě jdou do oleje. Jinak za normálních okolností by ta 6-ka kvílet neměla. Dřív se do vylágrovanejch převodovek soustruhů dávaly do oleje dubové piliny. Převodovka rázem ztichla. Myslíš,že když to nekvílí,tak je to ok a je odstraněna závada v podobě velkých vůlí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

5.3.2012 v 17:11 | Nahoru | #117

Durex píše: felixxx> co se viskozity a čerpatelnosti,tak zobecnit oleje 15W lze,protože plní normu viskozity 15W. Jsou tam drobné rozdíly,ale +- je to tak. Souhlasím,že když je motor absolutně čistý,tak nevyteče olej jako bota,ale měl by být tmavě hnědej až do černa. Při spalování vznikaj saze a pod a ty prostě jdou do oleje. Jinak za normálních okolností by ta 6-ka kvílet neměla. Dřív se do vylágrovanejch převodovek soustruhů dávaly do oleje dubové piliny. Převodovka rázem ztichla. Myslíš,že když to nekvílí,tak je to ok a je odstraněna závada v podobě velkých vůlí?



durex právě to superturbo je 15W ale je až do mínus 26 je to zajímavé ale prostě je to tak prověřil jsem to i mražákem, co se týče té šestky tak nic nemyslím jen ti popisuju co se mě stalo, prostě ve dvou a do stoupání to byl docela varovný kvílející zvuk, po tom superturbu zvuk zmizel nevím jestli hned všimnul jsem si toho cca po 2OO km že šestka stichla, ted ji poznám jen že se rožne na přístrojovce, ve dvou do kopce je ještě mírně slyšet, motorka má 8O.OOO km

pak třeba na krosce, tam borec dával taky olej za 23O korun plnící jaso, když jsem startoval přes starter tak se motor netočil, sem tam tuk, po superturbu se volnoběžka probudila a já krosku natočím starterem je to čína 25O obsah

jinak piliny to jsem taky dával za komunistů do mozgála

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

5.3.2012 v 19:59 | Nahoru | #118
felixxx> Jenže to je čerpatelnost. To že ten olej není pro tyhle hodnoty vhodnej je snad jasný. Do -26 už je optimální 5W! Jinak norma Jaso MA, MA1 nebo MA2 je norma pro mokrou spojku. Ta o převodovce nic nehovoří ... Já osobně bych rozhodil převodovku a podíval se,proč to dělá ten zvuk,než jen změnil olej ...

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

5.3.2012 v 20:43 | Nahoru | #119

Durex píše: felixxx> Jenže to je čerpatelnost. To že ten olej není pro tyhle hodnoty vhodnej je snad jasný. Do -26 už je optimální 5W! Jinak norma Jaso MA, MA1 nebo MA2 je norma pro mokrou spojku. Ta o převodovce nic nehovoří ... Já osobně bych rozhodil převodovku a podíval se,proč to dělá ten zvuk,než jen změnil olej ...



durex jasně že do nmínus 26 je hodný 5W ale pokud furt melu o tom superturbu tak je 15Wsuperturbo garantovan na mínus 26 v plní viskozitě, mokre spojce odpovídá taky to jsem si už konzultoval v míchárně, ted vedu jen kecy ale uměl bych to přesně dohledat i s testama, do převodovky makat nebudu je v klidu, a jak se to bude vyvíjet uvidíme, já jsem takový motorkář nemotorkář jezdím v kuse max 1OO km a najezdím tak 25OO za rok, tak nějaké velké hrdinství vykonávat v převodovce to asi chápeš že nemusím, já si vůl koupil jeden plastifikátor co léčí převodovky, no naštěstí jsem ho nepoužil totál by mně odešla spojka,

Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

5.3.2012 v 20:51 | Nahoru | #120
No možná odpovídá,ale certifikaci nemá. Kdyby byla převodovka ok,tak nesmí kvílet na předepsaný olej. Ten olej bude kvalitní motorový olej za luxusní cenu. O tom nemá cenu debatovat. Ale do motorek se společnou spojkou a hlavně převodovkou bych ho nelil. Z důvodů,které jsem napsal výše.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki z750 2007 Kawasaki Z 750 Honzíínek 0 1.5.2024 v 15:05 Honzíínek
Kawasaki z750 pro začátečníka Kawasaki Z 750 Bedys85 10 20.4.2024 v 13:42 Penkoslav
Kawasaki Z750 - Motorový olej 5100 ... Kawasaki Z 750 ERINN 1 9.3.2024 v 16:39 Slávek-TDM
Přerušovač blinkrů Kawasaki Z 750 AdamSnopek 7 1.9.2023 v 13:52 CBRlitrRR
Bliká imo- závada s kódem 63 Kawasaki Z 750 Marťas410 24 20.8.2023 v 22:19 Martinek866


TOPlist