globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jak řešit lowside [video]
 
26.2.2012 v 12:00
Narazil jsem na úžasné video dvou jezdců, které mohlo skončit vážnou nehodou. Ovšem díky perfektnímu zvládnutí ze strany obou dvou se situace obešla bez jakýchkoli následků.



Teď si to video trochu blíže rozebereme.

Jezdec na motardu:
V zatáčce není zcela plynulý, špatně přidává plyn, což způsobí ztrátu trakce na zadním kole. Jeho reakce není zavření plynu, ale pouze drobné ubrání, což mu značně zlepší trakci. Dále si všimněte, že nemá váhu na řídítkách, ale na nohách. Proto je schopný s tím plynem tolik necloumat a hlavně motorka se poměrně snadno srovná.
Shrnutí: Pokud se dostanete do lowside, nezavírejte plyn, jen mírně uberte, veškerou váhu je třeba mít na stupačkách, ne na rukách, které by jinak cloumaly s řídítky a tím motocykl ještě více rozhodily.

Jezdec na GSXR:
Jede velmi blízko, což může být nebezpečné, ale tito dva jezdci se dobře znají a jsou domluvení. Jeho jízdě není moc co vytknout, jede zcela plynule, správná pozice, váha na zadku a stupačkách, nevysedává moc a díky tomu má perfektní kontrolu nad motocyklem. Když vidí, že má motard problémy, nezačne brzdit, což by způsobilo ztrátu trakce předního kola, ale pomocí protisměrného řízení (countersteering - řídítka natočí doleva, motocykl se narovná) nejprve vyrovná motocykl a poté už bez většího rizika razantně zabrzdí, čímž zabrání kolizi.

Blíží se sezóna, všude jsou kopce štěrku, dávejte si bacha a pokud se toto stane vám, zkuste to alespoň přežít .


Naposledy editováno 26.02.2012 12:00:37
Anketa: Dokázali byste se v podobné situaci zachovat stejně?
Ano
10%
12
Ne
20%
23
Nevím
70%
80

(reakce na) jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 10:52 | Nahoru | #61
marekparek> tak to je jasný...pověstnou trochu štěstí potřebuješ ikdyž souložíš bez ochrany

(reakce na) jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 10:55 | Nahoru | #62
marekparek> Hele 70 PS má už málo který motard, většinou to je tak okolo 60 PS, ale powerslide dáš i na DR400, což má ani ne 40 PS, jak píše Assassin, je to hlavně o té trakci.

Jinak přechod ze slide do powerslide jsem na asfaltu snad ještě neviděl, to už je asi dobrý sci-fi. U auta to není problém, ale u motorky si to moc dobře nedovedu představit.

jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 10:59 | Nahoru | #63
marek: drift s 4x4 sem nezkousel, nemam moznost se svezt v tak "ostrejch autech" ono 220PS seriovy imprezy je na "slusnej" drift na asfaltu malo .. rika se 200PS na napravu ze je minimum:)
jinak sem se 4kolkou blbnul na snehu a prislo mi to naopak snazsi nez s RWD.. ale jinak samo urcite toho o tomhle vis vic nez ja, takze tu nebudu ucit orla litat jak to tu obcas nekteri umi

jo u motardu je to o tom ze to kolo utrhnes a pak uz je snazsi ho roztocit i mensim vykonem, ale to muzes bud tak ze brzdis/podrazujes pred zatackou (ale jak pise petr, asi sem taky nevidel plynulej prechod) ale i tim ze motorku pod sebou extremne naklonis, utrhnes pneu a pak ji uz srovnas - jak rikas s hrabajicim kolem se neda jet s motorkou v naklonu.... o tom je ale ten MX styl...
70PS uz jsou fakt motardy na urovni MS... z mejch znamejch co jezdej/jezdili MCR OPEN tak tam nikdo nemel pres 60koni... seriovy motory SMR510 nebo YZ450... nejsilnejsi seriovka je tusim FS650 ktera ma lehce pres 60PS

jo a o tom roztaceni imprezy, ja sem ze zacatku na letisti zaboha nemohl donutit jet i bawo dverma napred a i za mokra :)

Naposledy editováno 27.02.2012 11:03:25

jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 11:19 | Nahoru | #64
jeee to je zase drigteru, powerslidistu....teoretiku

Ten komentar od Dreamra resit ani moc nechci, jen bych podotknul, ze jezdec na gixxu zacal brzdit hned jak se motardista dostal do potizi.
Grift neubrani plynu neni nic svetobornyho, parkrat se ti to stane a uz jedes automaticky... Hlavne u vysoko ot. motoru R4 je to takovy fofr, ze ten plyn proste nestihnes nadoraz ubrat.
Assassine> Z tebe se normalne stava Schumi teoretic. Jak prosim tebe muzes tvrdit, ze jde s Skodou 120 perfektne driftovat?
Trochu jsem googlil, abysme se na to jak ty podivali vice TEORETICKY:
Technische Daten:
Výkon - otáček: 36,7 kW při 5000
Točivý moment - otáček: 82 Nm při 3000
Hmotnost celková: 1255 kg

Musim k tomu neco psat? Hele ted jezdim E46 328, co ma 142KW/1450Kg a ver mi, ze je problem treba ve meste ho na dvojaka (na suchym asfaltu) prvotne urvat. Jak nemam tocky, musim mu trochu pomoct volantem a pak uz to samo jede krasne....., ale se Shade si to vazne nedokazu predstavit.

1 reakcí na tento příspěvek jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 11:43 | Nahoru | #65
A co tohle, pani teoretici, dobre nebo spatne ?

(reakce na) jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 11:52 | Nahoru | #66
meerecheck> Špatně, tam měl přijít full gas a powerslide až na cílovku!

1 reakcí na tento příspěvek jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 11:57 | Nahoru | #67
sleeper: cece ja to musel cist po sobe znova, ale nikde tam nevidim ze sem to psal, jen pisu ze kdyz jedes zatacku na hranici prilnavosti, ze kola utrhne i docela malej vykon...
jelikoz z toho marekparek usoudil ze pisu neco ve smyslu ze jde driftovat se 120cou, tak sem nasledne napsal ze tak sem to nemyslel a dokonce sem to doplnil tim minimum pro rozumnej drift je 200PS na napravu... tzn 200PS zadokolka, 400PS AWD..... to uz zni lip ne?

jinak mam taky 328, jen starsi, takze mam predstavu o tom jak to driftuje... jasne chybi tomu vykon, ale hlavne by to chtelo samosvor...

2 reakcí na tento příspěvek jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 12:12 | Nahoru | #68
Myslíte, že bych mohl být taky někdy zkušený a chytrý jako vy všichni tady ????
Přijde to automaticky s věkem ?

Naposledy editováno 27.02.2012 12:12:47

(reakce na) jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 12:18 | Nahoru | #69

t_freedom píše: Myslíte, že bych mohl být taky někdy zkušený a chytrý jako vy všichni tady ????
Přijde to automaticky s věkem ?


Muzes, ale musis vic cist a ne se zdrzovat jezdenim

Naposledy editováno 27.02.2012 12:19:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 12:19 | Nahoru | #70

t_freedom píše: Myslíte, že bych mohl být taky někdy zkušený a chytrý jako vy všichni tady ????
Přijde to automaticky s věkem ?



to tezko, si starsi nez ja, jestli ti sedi profil

jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 12:21 | Nahoru | #71
mno jde to i s imprezou s 220ps ale je to o rychlosti ...a taky na asfaltě to je fofrklacek...na všechno musí být tréning a pár zmačkaných plechů

jinak toyota EA86 nemá nic krom 120-140ps a zadku ...a jak se s tím driftí..jenže váha toho auta je někde jinde..... a taky se musí držet hodně pod krkem

ja tu 120 uvedl jako příklad...nic víc

s 325i se dá taky hodit bok jenže nebude to mít ten efekt jako s 330i nebo M3 ..kdy prostě jen plynem reguuješ výkon na kola.. prostě ta síla je taková že to ty kola roztočí...

u motorek je to trochu jinak ...http://www.youtube.com/watch?v=GRlj4L2vEG4&feature=related
ta guma neudrží výkon co se na něj žene ..ale je ho tolik že se kolo nehryzne ...

protože 90%lidí by zaklaplo plyn jak ta motorka uhne prdelí..a to včetně mě už sem zažil taky ....a prostě je to o reakci nad kterou nepřemýšlíš ...akutrát když to ustojíš tak o tom mluvíš nic víc ...ani jeden z nás nní na takové úrovni aby si mohl dovolit tohle...a hlavně není kde ...

jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 12:23 | Nahoru | #72
my sme všichni stejně blbý ...jen skřítek je blbější má ty číslovky věku naopak

(reakce na) jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 12:32 | Nahoru | #73

assassin píše: to tezko, si starsi nez ja, jestli ti sedi profil



u někoho dřív a u někoho později...ale kurva, musí to s věkem přijít ne?...jinak jsem v prdeli !!!

SVSskritek> ...no bodejť, seru na tu mrtku italskou... od teď až dokonce sezóny jen tady na fóru !!!

Naposledy editováno 27.02.2012 12:33:32

jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 12:34 | Nahoru | #74
do duchodu času dost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 13:03 | Nahoru | #75

marekparek píše: ja vím že s motardem se kloužou ......ale jak říkám motard má 120kilo a možná ani to a 70ps a točí tak 7000tis ot ..a chce to si myslím dost tréningu...protože přechízí ze slidu do pwerslidu...kolo už je utrhlé...

zkus to udělát s R1,cbr,gsxr... budeš muset točit motor rychlost bude jiná a ovládat SBK nebo motarda s joným posezem ....nevím

jinak zkoušel si drift někdy se 4kolou? jen se ptám ...protože to už musíš umět točit kolečkem abys to auto nasměřoval tam kam má jet....

je uplně jiná jízda než se zadkem nebo pžedkem na ručku... urvat se dá všechno ale ne všech je drift... ono X5M je zase ale o výkonu ..a drift mezi patníkama s tím nebude to pravé

zkus vzít třeba gtčko imprezu s 220ps a zkusi ji jen roztočit uvidíme

no ale na videu je právě DRZ, to má na zadním kole 35PS a provozní hmotnost je nějakejch 146kg a powerslide se s tím nechá udělat.. trochu lepší šáde takhle toyota má kolem 130 kobyl a jak se s ní driftuje..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 13:48 | Nahoru | #76

kokonhead píše: no ale na videu je právě DRZ, to má na zadním kole 35PS a provozní hmotnost je nějakejch 146kg a powerslide se s tím nechá udělat.. trochu lepší šáde takhle toyota má kolem 130 kobyl a jak se s ní driftuje..



o EA86 sem tu už psal ...jenže to nemá se škodovkou vubec nic polečného ...jenže ty si asi řidičák dělal už tak ve fabii neli něčem jiném...
uplně jiná koncepce auta uplně jiný motor ...

(reakce na) jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 14:15 | Nahoru | #77
marekparek> samozřejmě se to nedá srovnávat o japonce jsem se trochu zajímal a taky vím, že si o tom mluvil, ale prostě sem chtěl být jednou strašně důležitej a střed vesmíru... a jasný jediný auto, který jsem řídil se zadním náhonem byla holt jen šáde...

1 reakcí na tento příspěvek jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 14:22 | Nahoru | #78
a mozna dost blby dotaz ale kdyz sleduji to druhe video tak co ze ti jezdci delaji ze jim to ustrteluje? ja vidim ze jedou plynule,jiz v naklonu v konstantni rychlosti a naklonu a z niceho nic jim to ustreli, me se to jeste nestalo takze nevim...

(reakce na) jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 15:22 | Nahoru | #79

Mr.Dreamer píše: Jedničku jsem nikdy neviděl, na dvojku jsem se díval, titulky u toho snad ani nejsou, ale teď nevím jistě. Tvoje spekulace tu nehodlám řešit, toto je čistě informativní téma, pokud se chceš hádat, běž jinam .
Pokud máš motorku naklopenou na levý bok, tak natočením vpravo ji více naklopíš a natočením vlevo ji narovnáš.



Mr.Dreamer> Já se nechtěl hádat, a dával jsem si pozor při psaní příspěvku, aby to tak ani nevyznělo, takže nechápu .
Asi holt máme každý jinou představu, co je natočit řídítka doleva, nebo doprava .
Já reagoval jen proto, že se mi podobné "radící" témata moc nelíbí. Kdybys byl instruktor jízd, tak beru, ale takové teoretické informace a rady, jako že má váhu na nohách.. To z videa nepoznáš, takže to můžeš jen těžko tvrdit.

(reakce na) jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 15:25 | Nahoru | #80

enusim2 píše: a mozna dost blby dotaz ale kdyz sleduji to druhe video tak co ze ti jezdci delaji ze jim to ustrteluje? ja vidim ze jedou plynule,jiz v naklonu v konstantni rychlosti a naklonu a z niceho nic jim to ustreli, me se to jeste nestalo takze nevim...



praveze nejedou nic zvlastniho - tak tipuju ze je tam nakej blbej povrch..

jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 16:08 | Nahoru | #81
tohle se mi už několikrát stalo na CB i na KLX většinou to takhle hodí že se chytně konec gumy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 21:31 | Nahoru | #82
Mr.Dreamer> Já s tím výkladem také souhlasím.Při podobné situaci (na okruhu) jsem díky prudce zavřenému plynu skončil se zlomenou klíčkou po ukázkovém "hasanu".

Kdo viděl "Twist of the Wrist" ví o čem je řeč.

Naposledy editováno 27.02.2012 21:33:03

(reakce na) jak řešit lowside [video]

27.2.2012 v 22:09 | Nahoru | #83
WoxmenRX> to maj amíci jen jednu zatáčku v celých státech?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak řešit lowside [video]

28.2.2012 v 01:19 | Nahoru | #84

assassin píše: sleeper: cece ja to musel cist po sobe znova, ale nikde tam nevidim ze sem to psal, jen pisu ze kdyz jedes zatacku na hranici prilnavosti, ze kola utrhne i docela malej vykon...
jelikoz z toho marekparek usoudil ze pisu neco ve smyslu ze jde driftovat se 120cou...



TO MYSLIM VAZNE, ZE zEDITUJES SVOJE ARGUMENTY A VEREJNE SEM POSLES TENTO BLABOL, JEN ABY SIS ZACHRANIL "REPUTACI" na m.cz??
(moc dobre vis, ze jsi napsal, ze se 120 jde PERFEKTNE DRIFTOVAT aj. nesmysly)

Bud tak hodnej a nikdy se mi neukazuj...

jak řešit lowside [video]

28.2.2012 v 09:43 | Nahoru | #85
Pěkné i dosti trefné shrnutí, ale tehle reflex se dá vychytat jen pořádným cvikem, což se podaří leda enduristům v bahně, kde jsou skluzy hodně časté. Ostatně enduro&cross je vynikající jezdecká průprava vůbec. Když jsem dostal lowsider, tak to šlo jak blesk - vyletěly otáčky a už jsem jel po prdeli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak řešit lowside [video]

28.2.2012 v 09:45 | Nahoru | #86
Back> To myslíš ten nájezd na okruh, kde jsi s cestovní pneu předjížděl lamináty Doufám, že letos už nebudem všichni padat jak hrušky

(reakce na) jak řešit lowside [video]

28.2.2012 v 09:53 | Nahoru | #87

Sleeper1 píše: TO MYSLIM VAZNE, ZE zEDITUJES SVOJE ARGUMENTY A VEREJNE SEM POSLES TENTO BLABOL, JEN ABY SIS ZACHRANIL "REPUTACI" na m.cz??
(moc dobre vis, ze jsi napsal, ze se 120 jde PERFEKTNE DRIFTOVAT aj. nesmysly)

Bud tak hodnej a nikdy se mi neukazuj...



ty jo cece nevim co sis vzal... ale nevim ze bysme spolu meli kdy nakej konflikt takze mi to hlava nebere... auto jsem do toho poprve zacal tahat v prispevku z 27.2.2012 10:00 a pisu ze kdyz jedes na hranici smyku v zatacce ze kola plynem utrhnes i s celkem slabym autem... na to navazuje prispevek markaparka kde pise ze jezdil drifty a ze se 120cou plynulej drift nezajedes, na to reaguju v 10:26 prispevkem kde pisu ze jsem nepsal nic o tom ze jde se 120cou driftovat. kdyz si vsimnes tak ani jeden z tehle dvou prispevku nema poznamku ze byl editovany, pokud prispevek editujes zustane tam o tom zaznam.... a jako fakt nemam moznost se ve foru hrabat do takove hloubky abych z prispevku umazal info o editaci... navic kravinu uz sem tu napsal vickrat a i sem to priznal.. tzn nevidim duvod proc bych to delal ted jinak... krom toho mi prijde na slusnej drift slaba 328, natoz pak 120ca, tak nevim proc bych to psal...

to co jsem psal se vztahovalo k uvodnimu videu, ze jde plynem v zatacce utrhnout i slabej stroj, ne ze jde nasledne s tim strojem pokracovat v ukazkovem driftu.....

jak řešit lowside [video]

28.2.2012 v 10:01 | Nahoru | #88
. Ja to tu teda ctu jen tak, jednim okem tam a uchem ven. A delam u toho 2 dalsi veci. Ale nevim o tom ze by Assasin neco editoval nebo psal o tom ze to jde se 120cou

1 reakcí na tento příspěvek jak řešit lowside [video]

28.2.2012 v 14:33 | Nahoru | #89
a proč to řešíte mi s Assasiiinem sme se pochopily ...to je jasný ni...

tak trada venku sněži a motorka dál v garaži leží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak řešit lowside [video]

28.2.2012 v 14:43 | Nahoru | #90
marekparek> Jo vcer to zase posolili. Snizek, to zase radosti . Ale ono to je jedno. Dokud nebudou ciste Orlicke a Jeseniky tak stejnak moc nevim kde bych jezdil. Pilovat jeden usek uz se mi nechce. Takze je jeste casu dost..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist