globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jak řešit lowside [video]
 
26.2.2012 v 12:00
Narazil jsem na úžasné video dvou jezdců, které mohlo skončit vážnou nehodou. Ovšem díky perfektnímu zvládnutí ze strany obou dvou se situace obešla bez jakýchkoli následků.



Teď si to video trochu blíže rozebereme.

Jezdec na motardu:
V zatáčce není zcela plynulý, špatně přidává plyn, což způsobí ztrátu trakce na zadním kole. Jeho reakce není zavření plynu, ale pouze drobné ubrání, což mu značně zlepší trakci. Dále si všimněte, že nemá váhu na řídítkách, ale na nohách. Proto je schopný s tím plynem tolik necloumat a hlavně motorka se poměrně snadno srovná.
Shrnutí: Pokud se dostanete do lowside, nezavírejte plyn, jen mírně uberte, veškerou váhu je třeba mít na stupačkách, ne na rukách, které by jinak cloumaly s řídítky a tím motocykl ještě více rozhodily.

Jezdec na GSXR:
Jede velmi blízko, což může být nebezpečné, ale tito dva jezdci se dobře znají a jsou domluvení. Jeho jízdě není moc co vytknout, jede zcela plynule, správná pozice, váha na zadku a stupačkách, nevysedává moc a díky tomu má perfektní kontrolu nad motocyklem. Když vidí, že má motard problémy, nezačne brzdit, což by způsobilo ztrátu trakce předního kola, ale pomocí protisměrného řízení (countersteering - řídítka natočí doleva, motocykl se narovná) nejprve vyrovná motocykl a poté už bez většího rizika razantně zabrzdí, čímž zabrání kolizi.

Blíží se sezóna, všude jsou kopce štěrku, dávejte si bacha a pokud se toto stane vám, zkuste to alespoň přežít .

Naposledy editováno 26.02.2012 12:00:37
Anketa: Dokázali byste se v podobné situaci zachovat stejně?
Ano
10%
12
Ne
20%
23
Nevím
70%
80

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak řešit lowside [video]

28.2.2012 v 01:19 | Nahoru | #1

assassin píše: sleeper: cece ja to musel cist po sobe znova, ale nikde tam nevidim ze sem to psal, jen pisu ze kdyz jedes zatacku na hranici prilnavosti, ze kola utrhne i docela malej vykon...
jelikoz z toho marekparek usoudil ze pisu neco ve smyslu ze jde driftovat se 120cou...



TO MYSLIM VAZNE, ZE zEDITUJES SVOJE ARGUMENTY A VEREJNE SEM POSLES TENTO BLABOL, JEN ABY SIS ZACHRANIL "REPUTACI" na m.cz??
(moc dobre vis, ze jsi napsal, ze se 120 jde PERFEKTNE DRIFTOVAT aj. nesmysly)

Bud tak hodnej a nikdy se mi neukazuj...

(reakce na) jak řešit lowside [video]

28.2.2012 v 09:53 | Nahoru | #2

Sleeper1 píše: TO MYSLIM VAZNE, ZE zEDITUJES SVOJE ARGUMENTY A VEREJNE SEM POSLES TENTO BLABOL, JEN ABY SIS ZACHRANIL "REPUTACI" na m.cz??
(moc dobre vis, ze jsi napsal, ze se 120 jde PERFEKTNE DRIFTOVAT aj. nesmysly)

Bud tak hodnej a nikdy se mi neukazuj...



ty jo cece nevim co sis vzal... ale nevim ze bysme spolu meli kdy nakej konflikt takze mi to hlava nebere... auto jsem do toho poprve zacal tahat v prispevku z 27.2.2012 10:00 a pisu ze kdyz jedes na hranici smyku v zatacce ze kola plynem utrhnes i s celkem slabym autem... na to navazuje prispevek markaparka kde pise ze jezdil drifty a ze se 120cou plynulej drift nezajedes, na to reaguju v 10:26 prispevkem kde pisu ze jsem nepsal nic o tom ze jde se 120cou driftovat. kdyz si vsimnes tak ani jeden z tehle dvou prispevku nema poznamku ze byl editovany, pokud prispevek editujes zustane tam o tom zaznam.... a jako fakt nemam moznost se ve foru hrabat do takove hloubky abych z prispevku umazal info o editaci... navic kravinu uz sem tu napsal vickrat a i sem to priznal.. tzn nevidim duvod proc bych to delal ted jinak... krom toho mi prijde na slusnej drift slaba 328, natoz pak 120ca, tak nevim proc bych to psal...

to co jsem psal se vztahovalo k uvodnimu videu, ze jde plynem v zatacce utrhnout i slabej stroj, ne ze jde nasledne s tim strojem pokracovat v ukazkovem driftu.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist