globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nabíjení baterky
21.2.2012 v 12:13
Zdar, mám dotaz, když chci dobít baterku, musím ji odpojit od motky nebo ji nemusím odpojovat a můžu ji dobít když je připojená???? Mám gelovku.
Díky za kvalitní odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

nabíjení baterky

21.2.2012 v 12:24 | Nahoru | #1
nemusíš když ti tam půjdou připojit svorky od nabíječky taky to tak dělám

nabíjení baterky

21.2.2012 v 12:33 | Nahoru | #2
zalezi jakou mas nabijecku, pokud mas nakou ktera je urcena na nabijeni tehle bezudrzbovek tak ta tam nepusti vic nez kolik bezne nabiji motorka .. tzn pres nakejch 14,5V .... pokud bys to ale pripojil na naky trafo apod zdroj tak to nemusi udelat nekterejm elektronickejm zarizenim dobre.

tzn obecne doporucit to nejde, lepsi kdyz si nekdo nakym starym trafem na svareni odkouri jen baterku a ne treba i dalsi veci...

2 reakcí na tento příspěvek nabíjení baterky

21.2.2012 v 13:40 | Nahoru | #3
pokud mas gelovku nemuzes ji nabijet normalni nabijeckou normalni dava amper kolik si baterka rekne nabijecka na gelovky dava stale max 0.3 amper

nabíjení baterky

21.2.2012 v 13:55 | Nahoru | #4
tak gelovku jo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 14:02 | Nahoru | #5

xv1900 píše: pokud mas gelovku nemuzes ji nabijet normalni nabijeckou normalni dava amper kolik si baterka rekne nabijecka na gelovky dava stale max 0.3 amper



0,3A? to asi ne... pri velkym vybiti by nemel proud prekrocit nejakou hranici, to vetsinou je na baterce udany kolik, ale kdyztak je to nejakej zlomek kapacity... 12Ah baterku bys proudem 0,3A nabijel par dni.. jak bys nabijel treba 75Ah "gelovku" z auta si nedovedu moc predstavit.

kdyz uz je baterka nabita na urcitou uroven tak to zas hlida napeti.. nemelo by to jit pres 14,5V... a to je cela ta veda.

to ze ty levny nabijecky nabijej max 0,3A je dany konstrukci te nabijecky, ma tak malej vykon ze vic nezvladne, ale rozhodne bezna motocyklova "gelovka" zkousne vetsi proud nez zacne plynovat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 14:10 | Nahoru | #6
assassin> nejde o to co baterka vydrzi ale o to co je pro ni dobry ze bu de nabijet 2 nebo 10 dnni je snad jedno nebo myslis ze specha jezdit

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 14:14 | Nahoru | #7
assassin> ja mam jednu levnou nabijecku za 2700 kc v tabulce ktera je v priloze je doporuceno dobijeni gelovky 0.3amper z duvodu delsi zivotnosti

(reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 14:15 | Nahoru | #8

xv1900 píše: assassin> nejde o to co baterka vydrzi ale o to co je pro ni dobry ze bu de nabijet 2 nebo 10 dnni je snad jedno nebo myslis ze specha jezdit



hele ten proud je odvozenej od plochy elektrod, nesmis prekrocit nakou hranici aby se ti nezacal elektrolyt odparovat... no a evidentne ta plocha bude ruzna.. podle kapacity baterky .. takze minimalne je blbost rict ze gelovka = 0,3A, proste jinej ten proud bude u 2Ah baterky a jinej u 12Ah baterky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 14:17 | Nahoru | #9

xv1900 píše: assassin> ja mam jednu levnou nabijecku za 2700 kc v tabulce ktera je v priloze je doporuceno dobijeni gelovky 0.3amper z duvodu delsi zivotnosti



no a jakym proudem se podle te tabulky maji nabijet baterie typu AGM? ono totiz velka vetsina tech bezudrzbovejch motocyklovejch baterii nejsou gelovky ale AGM...

jo jinak zkus si po nastartovani motorky zmerit kolik do baterky cpe altik.. mozna se budes divit....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 14:19 | Nahoru | #10
assassin> at si nezasukujes ruky pletes si volty a ampery

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 14:22 | Nahoru | #11

xv1900 píše: assassin> at si nezasukujes ruky pletes si volty a ampery



muzes mi ukazat kde si pletu volty a ampery?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 14:24 | Nahoru | #12
assassin> mas pravdu per to tam treba kladivem a at ti baterka vydrzi cau

(reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 14:27 | Nahoru | #13

xv1900 píše: assassin> mas pravdu per to tam treba kladivem a at ti baterka vydrzi cau



jo tomu rikam argument

(reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 14:37 | Nahoru | #14
assassin> mas pravdu per to tam treba kladivem a at ti baterka vydrzi cau

nabíjení baterky

21.2.2012 v 14:50 | Nahoru | #15
S tím odpojením je to jednou tak a podruhé jinak.
Samozřejmě, že i já odpojování vždy nedodržuji, protože na motorce mám udělaný konektor na dobíjení, protože mne rozčilovalo pořád baterii odpojovat, ale ve skutečnosti tuhle "vychytávku" používám málokdy - je to jen jako nouzovka.
Určitě nejsprávnější je, jak tu už nekdo napsal, baterii odpojit, protože odkouření baterie je jedna věc a odkouření elektroniky věc druhá.
Nakonec kdyby jsi měl originál pokyny k motorce od výrobce v češtině, tak tam ve stati "Údržba" určitě najdeš, že se baterie při nabíjení odpojuje.
Já to mám tak i u auta - ono totiž nehrozí ani tak přepětí, jako pulzace nabíječek/dobíječek. Tahle přednost moderních nabíječek, která je ku prospěchu bateriím, je na závadu elektronice.
To že se spoustě lidem při neodpojené baterii a dobíjení nic nestalo ještě neznamená, že zrovna tobě se to stát nemůže a pak si budeš drbat havu, že jsi ji neodpojil.
Viz Murphy: ...co se pokazit může, to se taky pokazí!
Čím je motorka modernější, tím složitější má řídící jednotku a čím je složitější, tím, v rámci miniaturizace, je náchylnější na nedodržení pokynů výrobce - třeba i na to odpojení baterie při nabíjení.
Znám spoustu lidí, kteří vařili na autě elektrikou a nic jim to neudělalo a znám i takové, kteří museli sahnout do štrůzoku a dát prachy za novou ŘJ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 14:51 | Nahoru | #16

xv1900 píše: assassin> mas pravdu per to tam treba kladivem a at ti baterka vydrzi cau

Tomu říkám opravdu diskuzní demence v praxi

1 reakcí na tento příspěvek nabíjení baterky

21.2.2012 v 14:58 | Nahoru | #17
Ano, řídil bych se spíše pokyny udávají výrobce k motce. Yper -
Než si neco poničit na motce a odpálit, tak to ji raději vyndám.

nabíjení baterky

21.2.2012 v 15:02 | Nahoru | #18
Jo a co se týče těch gelovek - no, už tady někdo naznačil, že s nimi je to sporné. Možná ani nemáš gelovku, ale rounovku - vypadá úplně stejně, ale mezi elektrodami je nevodivá nasákavá vrstva, která vyplňuje volný prostor baterie a ta je napuštěna elektrolytem.
Každopádně díky hermetičnosti jedné i druhé, jsou náchylné na plynování v důsledku přepětí.
Za bezpečné dobíjecí napětí je považováno 13,8 V, kdy není nabita na 100%, ale jen na 95%, ale protože se napětí baterie vyrovná s dobíjecím napětím nabíječky, dojde k vyrovnání napěťového spádu, který prioritně určuje tok proudu (A), čímž dojde k zastavení nabíjení a nedosažení 100% kapacity, kdy už pak elektrolyt (jakýkoliv) není schopen brát a nedojde tak k následné elektrolýze a plynování.
Ony ve skutečnosti snesou víc aniž by ihned začaly plynovat, ale při nesprávném zacházení, kdy nejsou pravidelně dobíjeny alespoň na střední kapacitu, stárnou zrovna tak jako obyčejné s tekutým elektrolytem, které mají mít max. nabíjecí napětí do 14.3V , max. 14.5V!
Ale znáš to - i starší kapalinová baterie, která buď oním stářím a nebo špatným zacházením ztratí kapacitu, tak začne plynovat už při dosažení své poloviční kapacity (Ah), kdy bude teprve její napětí třeba jen 13.7 V! Zrovna tak se chová jak ta gelová, tak i ta rounová a protože pak plyny nemají kam utéci, dojde u tohoto typu baterií k roztržení.
Jsem asi stará škola, proto dávám přednost klasickým tekutým elektrolytům - s centrálním odvětráním a svodem.
Takže na gelovku: odpojit, vyjmout a použít hlavně takovou nabíječku/dobíječku, která je na tento typ baterií určená.

Edit: doplnění

Naposledy editováno 21.02.2012 15:17:25

(reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 15:18 | Nahoru | #19
Fidži.FZS> de ruky navrch je to veci prca

(reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 15:43 | Nahoru | #20

bateridouska píše: Ano, řídil bych se spíše pokyny udávají výrobce k motce. Yper -
Než si neco poničit na motce a odpálit, tak to ji raději vyndám.



Jsem toho samého názoru.

1 reakcí na tento příspěvek nabíjení baterky

21.2.2012 v 16:38 | Nahoru | #21
Já teda baterku vyndávám při dobíjení vždy.Kdyby se při nabíjení něco podělalo.Jen by mě zajímalo,co se může odpálit když je vše přes spínačku?

(reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 16:46 | Nahoru | #22

XTeZeto píše: Já teda baterku vyndávám při dobíjení vždy.Kdyby se při nabíjení něco podělalo.Jen by mě zajímalo,co se může odpálit když je vše přes spínačku?

dokud nezapneš zpalování nepustíš přepětí do řidící jednotky, takže jestli je někdo línej si odpojit jeden podelanej mínu s pol , at sveří motorku nekomu jinému. v březnu bude zase x témat moto nestaruje svítí mi kontrolka motorůůů

nabíjení baterky

21.2.2012 v 18:28 | Nahoru | #23
Vyndávám baterku za a)nemám hlavní stojan,baterka není v rovině nelze provést kontrolu hladiny elektrolitu za b)při nabíjení dochází u klasické baterky k odpařování a kondenzaci páry na víku baterky,nerad bych měl pokapanej rám za c) jsem línej tahat prodlužovačku s nabíječkou k motorce.

2 reakcí na tento příspěvek nabíjení baterky

21.2.2012 v 20:35 | Nahoru | #24
yper: cece vim ze si chemik, ale trosku se mi nezda - ses si jistej ze baterka s nizsi kapacitou(opotrbena) ma i mensi napeti? ja mel za to ze i clanek uz treba jen s polovinou puvodni kapacity ma plne nabitej stejny napeti jako ten novej (nebo spis temer stejne) ze to vychazi z chemicko-fyzikalni podstaty toho clanku, ne z toho jak ma velkou kapacitu....

priklad: ted tu mam jednu mrtvou tu LiFePo4 baterku, par clanku jeste vykazovalo nakej zivot tak sem je prohnal cyklem vybit-nabit .. maji ted stejne napeti jako novej clanek, ale nabijecka do nich nacpala jen cca 300-500mAh, puvodni kapacita 2200mAh....

samo life neni olovo.. ale principielne el clanek jako el clanek ne?

Naposledy editováno 21.02.2012 20:37:46

nabíjení baterky

21.2.2012 v 20:40 | Nahoru | #25
tady pár základních a pro mě i zajímavých info o baterkách a nabíjení: http://www.apm.cz/l...yty_a_doporuceni.pdf

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 20:54 | Nahoru | #26

xv1900 píše: assassin> mas pravdu per to tam treba kladivem a at ti baterka vydrzi cau


RTFM v praxi, neco si tam prectu, nevim co ale zuby nehty se toho drzim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 22:00 | Nahoru | #27
DRN.> dej baterce co potrebuje a ona se ti odvdeci zivotnosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíjení baterky

21.2.2012 v 22:04 | Nahoru | #28
assassin> jdi spat dobrou noc

(reakce na) nabíjení baterky

22.2.2012 v 06:52 | Nahoru | #29
xv1900>asi by ses měl ještě rozkoukávat, protože se navážíš do člověka, který tady na fóru spoustě lidem dokáže smysluplně poradit...

jo a k nabíjení!
V pondělí jsem dal nabíjet svou odpojenou "gelovou" baterii. "Inteligentní" nabíječka určená k nabíjení bezúdržbových motocyklových baterií (značka Oxford-typ nevím) provedla test a začala nabíjet a na displeji se objevilo, že nabíjí proudem 0,75A, takže nevím kde je chyba,ale myslím že by sis měl rozšířit obzory

nabíjení baterky

22.2.2012 v 09:14 | Nahoru | #30
XV1900: Na to že tomu nerozumíš máš arogance na rozdávání.
Ad1,Doporučuji si přečíst nějaký dokument o rozdílu v akumulátorech. (Usnadním ti to - olověných akumulátorech.) Schválně se podívej jestli máš na akumulátoru napsáno gel.

Ad2,Nevím jaké máš vzdělání,ale základní pravidlo ohledně nabíjení akumulátorů se učilo snad už na učňáku,tak bylo že se nabíjí 1/10A kapacity akumulátoru. Nejlepší nabíječka byl laboratorní zdroj a dva multimetry - jedním jsi kontroloval napětí (cca14V) a druhým nabíjecí proud,který jsi nastavil na tu výše uvedenou kapacitu akumulátoru.
Moderní nabíječky nabíjejí pulzně a mění se jak proud,tak napětí. (Dle stavu nabití). Dále umí dělat to,že pulzama s OPAČNÝM napětím dokáží desulfátovat desky.

K tvé první otázce: Pokud si nespleteš plus a mínus,nezapneš během nabíjení zapalování,tak můžeš nabíjet s připojenou baterkou. Jen je tam podmínka,že bys měl mít dobře odvětrávaný prostor. Pokud máš nějakou starou trafonabíječku,tak bych raději baterku nabíjel uplně mimo vozidlo.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Po vycisteni ucpane hltrysky v karb... Honda CBF 600S bandit.kenny 6 8.4.2024 v 22:22 bandit.kenny
Honda CBF 600 nesvítí přední světla... Honda CBF 600S Eržebet 8 8.4.2024 v 00:30 alik4321
Blinkry Hornet-relé Honda CBF 600N, Honda CBF 600S salahadin 8 15.3.2024 v 22:09 salahadin
Spojková sada cbf600s 2005 ( PC38) Honda CBF 600S Mišáneeek 8 12.8.2023 v 09:03 Strider


TOPlist