globalmoto_duben_nolan





Téma: Flattrack - Jak na to?
17.2.2012 v 14:52
Přemýšlím o stavbě Flattracku. Jen tak pro srandu si zazávodit za pár kaček. Jako základ bych viděl MZ 251, protože jede jak čert a je lehká. Nebo raději nějaké starší DR 600 a podobně? Je potřeba nějak zasahovat do převodovky? Nějaké úpravy podvozku? Jak velká kola? Mohu ponechat přední brzdu? Všechny poznatky, rady a zkušenosti sem.

Naposledy editováno 17.02.2012 14:52:53
Anketa: DR 600 nebo MZ 251
DR 600
47%
7
MZ 251
53%
8

1 reakcí na tento příspěvek Flattrack - Jak na to?

Skvělá odpověď, děkuji! 17.2.2012 v 16:29 | Nahoru | #1

Je to Yamaha XS400 z 84, dvouvál 45k. Su zvědavej, zatím sem na ní jel jen kolem baráku, když jsem ju koupil. Teď vypadá takto...



Pravidla z mynulýho roku, ta klasic do r.v.89 tam ještě není a je tam pár chybek.

Kapitola 01 – TECHNICKÉ ŘÁDY MOTOKROS
Federace motocyklového sportu AČR, 110 00 Praha 1 – Opletalova 29
N 01.84 DOPLŇUJÍCÍ SPECIFIKACE PRO PODNIKY TŘÍDY FLATTRACK
N 84.01. Všeobecné podmínky
Položky, které nejsou v této doplňující specifikaci uvedeny je nutné posuzovat podle specifikace uvedené v Kapitole 01 Technické řády a to: Všeobecné ustanovení (platné pro všechny disciplíny) a Technické řády - Motokros.
N 84.02 Třídy
a) FT 1 - Motocykly s jedno a dvouválcovými motory bez omezení zdvihového objemu
b) FT 2 - Motocykly s jedno a dvouválcovými motory:
2-dobý max. 125 cm3 (vodou chlazené)
350 cm3 (vzduchem chlazené)
4-dobý max. 250 cm3 (kapalinou chlazené)
500 cm3 (vzduchem chlazené)
c) All American Twins – motocykly se vzduchem chlazenými dvouválcové motory americké výroby
d) Quad 1 – čtyřkolky s motory o zdvihovém objemu max. 300 cm3
e) Quad 2 – čtyřkolky s motory o zdvihovém objemu více než 300cm3
N 84.03 Číslové tabulky
Uvedeno v části Technické řády – MOTOKROS čl. 01. 55. Z uvedeného článku pro Flattrack neplatí ujednání pro třídy MS motokrosu sólo a národů včetně barevného rozlišení. Pro třídy quad platí ustanovení čl. 83. 01 v části Technické řády – MOTOKROS vyjma barevného rozlišení tabulek.
N 84.03.1 Číslové tabulky jednotlivých tříd
a) FT 1 bílá tabulka černé číslo
b) FT 2 černá tabulka bílé číslo
c) AAT černá tabulka bílé číslo a index AAT
d) Quad 1 žlutá tabulka černé číslo
e) Quad 2 černá tabulka bílé číslo
N 84.04 Motory
FT1 Motor má nejvíce 2 válce, zdvihový objem není omezen
FT2 Motor má nejvíce 2 válce a max. zdvihový objem:
2T – 125 cm3, chlazení vodou
2T – 350 cm3, chlazení vzduchem
4T – 250 cm3, chlazení vodou
4T – 500 cm3, chlazení vzduchem
AAT Pouze dvouválcové motory vzduchem chlazené americké výroby (Buell, Indian, H-D)
Quad 1 motor má nejvíce dva válce, zdvihový objem není omezen
Quad 2 motor má nejvíce dva válce, zdvihový objem je maximálně 300 cm3
Kapitola 01 – TECHNICKÉ ŘÁDY MOTOKROS
Federace motocyklového sportu AČR, 110 00 Praha 1 – Opletalova 29
Všechny motory musí pracovat na bezolovnatý benzín, tak jak je tento termín všeobecně chápán a je běžně dostupný u veřejných čerpacích stanic, bez dalších aditiv. Pro 2 dobé motory je povoleno do benzínu přidání oleje. Dále v článku 01.65 Všeobecné části Technického řádu.
N 84.05 VÝFUKOVÉ POTRUBÍ
Musí splňovat podmínky uvedené v čl. 01.31 TECHNICKÉ ŘÁDY – VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
Tlumiče výfuku musí splňovat předepsanou hladinu hluku max. 115 dB/A
měřeno dynamickou metodou 2 m max.
N 84.06 Brzdy
Pro třídu: FT 1 nesmí být motocykl vybaven přední brzdou
FT 2 může být motocykl vybaven přední brzdou, ale ta nesmí být funkční
N 84.07 Pneumatiky
Pro třídu: FT 1 pouze Dirt Track 19” na předním i zadním kole viz obr. 1
FT 2 libovolné pneumatiky s výjimkou vzorů MX/off road (drapáky)
AAT pouze Dirt Track 19” na předním, eventuálně 18“ na zadním kole viz obr. 1
Quad 1 DT pneumatiky, ne MX/off road (drapáky) viz obr. 2
Quad 2 DT pneumatiky, ne MX/off road (drapáky) viz obr. 2
N 84.08 Vypínač zapalování
Musí splňovat podmínky uvedené v čl. 01.31 TECHNICKÉ ŘÁDY – VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
U třídy Quad 1 a 2 je povinný vytrhávací vypínač zapalování ovládaný šňůrou o max. délce 1 m, kterou má jezdec při jízdě upevněnou k ruce (zápěstí).
N 84.09 Kryt řetězu
Je-li primární řetěz volně přístupný, musí být z bezpečnostních důvodů opatřen krytem řetězu. Tento kryt musí být konstruován tak, aby v žádném případě jezdec nebo spolujezdec nemohli přijít do styku s řetězem nebo řetězovým kolem. Musí být konstruován tak, aby chránil jezdce před poraněním prstů. Kryt řetězu musí být na předním řetězovém kole (sekundárním řetězu).
N 84.10 Kapotáž
Pro všechny motocykly uvedené v této doplňující specifikaci je zakázáno použití všech prvků kapotáže!!
N 84.11 Stupačky
Stupačky nesmí být níže než rám, motor, či jiná část motocyklu (s výjimkou výfuku).
Dále musí splňovat podmínky čl. 01.39 TECHNICKÉ ŘÁDY - MOTOKROS
N 84.12 Ochranná přilba
Kapitola 01 – TECHNICKÉ ŘÁDY MOTOKROS
Federace motocyklového sportu AČR, 110 00 Praha 1 – Opletalova 29
Povinností pro všechny jezdce je při tréninku a závodu mít na hlavě ochrannou přilbu. Přilba musí být řádně upevněna na hlavě jezdce, musí dobře padnout a být v dobrém stavu. Přilba musí mít podbradní stahovací pásek „upevňovacího systému“.
Všechny přilby musí být označeny jednou z oficiálních mezinárodních značek.
Uznané mezinárodní schvalovací značky:
Evropa ECE 22 - 05, (s indexem „P“)
Japonsko JIS T 8133 :2000 a ta platí jen do 31. 12. 2011
JIS T 8133 :2007
USA SNELL M 2005 a ta platí jen do 31. 12. 2011
SNELL M 2010
N 84.13 VÝBAVA A OCHRANNÝ ODĚV
Při tréninku a při závodě musí mít jezdci a spolujezdci následující oděv a obuv
Jezdec musí mít na sobě kalhoty a rukavice z trvanlivého materiálu a boty sahající ke kolenům z kůže nebo rovnocenného materiálu. Aby se zabránilo odřeninám při nehodách, musí mít jezdci paže zcela zakryty ochranným oděvem z vhodného materiálu.(Rozumí se zakrytí celé paže od ramene až po zápěstí.)
Závěrem: Pokud není v tomto doplňujícím ustanovení uvedeno jinak, je rozhodující znění článků uvedených v Kapitole 01 Technické řády - Všeobecné ustanovení (platné pro všechny disciplíny) a Technické řády - Motokros.
Kapitola 01 – TECHNICKÉ ŘÁDY MOTOKROS
Federace motocyklového sportu AČR, 110 00 Praha 1 – Opletalova 29
OBRAZOVÉ PŘÍLOHY
OBR.1 Pneu FT1, AAT OBR.2 Pneu Qud1, Quad 2
OBR.“O“ Číslová tabulka

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 16:36 | Nahoru | #2
Cormac> PROBOHÁÁÁ , to ti jí nebylo líto?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist