Téma: Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
3.2.2012 v 19:08
Loni na jaře jsem motorce dopřál výbrus.Bohužel na podzim jsem si všiml vcelku velké spotřeby oleje.Když mi na poslední 150 km vyjížďce spapala cca půl litru,rozhodl jsem se ji otevřít.Uvnitř mě čekalo nemilé překvapení.
Přesto že má výbrus najeto jen cca 2 tisíce,už je na něm v pracovní oblasti patrné opotřebení.Nejzvláštnější je fakt,že ten úbytek materiálu má podle pozice mazací kroužek!
Nikdy jsem se s tímhle nesetkal a vrtá mi hlavou čím by to mohlo být způsobeno.Mazací a těsnící kroužek už mají vůli přes milimetr,těsnící je ještě v normě,cca 0,7 mm.Ve válci je v pracovní části cítit na horní i dolní úvrati "rantl",na dolní úvrati je o něco větší.Píst je netknutý,má zatím jen částečně ošoupaný grafitový nástřik.
Setkal se s tímhle někdo?Jaké mohou být příčiny?
Anketa: Čím je způsoben úbytek materiálu?
Špatný olej
5%
1
Nevhodné zajíždění
16%
3
Nekvalitní výbrus
58%
11
Špatný vzduchový filtr
5%
1
Problém s mazacím okruhem motoru
16%
3

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 12:02 | Nahoru | #1

Janek píše: Nevím, co je mazací kroužek, ale určitě máš na mysli skládaný stírací kroužek. U něj bych řekl, že ty ocelový kroužky nejsou značený (ani v manuálu o tom není zmínka) a můžeš je dát libovolně. Jen se musí dát správně "zámky" u ocelových kroužků a prostředního expanderu.
Označenou polohu mají jen dva horní těsnící kroužky. Taky píst by měl mít značku
Vcelku je to hodně nemilý , ale příčinu problému nevím. Napadá mě nevyúhlovaná ojnice nebo špatný výbrus.
Kdyby bylo špatný čerpadlo, tak by to prvně odnesly vačky. Stěna válce bude nejvíc mazaná rozstřikem oleje.
No, moc jsem ti neporadil , sám o tom víš hodně. Zkus písnout na nicky Dřík nebo MikiberG . Motorům dost rozumí, myslím .


Já tedy nevím, jak to má KLR, ale třeba u KTM LC4 jsou dvě olejová čerpadla. Jedna na vršek a druhá na spodek. Kámošovi kleklo jen jedno čerpadlo a zjistil to až při generálce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 12:39 | Nahoru | #2

Kazy píše: Já tedy nevím, jak to má KLR, ale třeba u KTM LC4 jsou dvě olejová čerpadla. Jedna na vršek a druhá na spodek. Kámošovi kleklo jen jedno čerpadlo a zjistil to až při generálce

Opotrebeni valce rozhodne nema nic spolecnyho s nefunkcni mazaci soustavou. V pripade nedostatku oleje na stene valce proste dojde ke klasickymu zaderu jak u nam vsem znamych jawek, dokonce dnesni oleje jsou tak vyborny, ze kdyz prestalo mazat FJcko kvuli ucpanymu sacimu kosi, tak se zadrely dva valce temer na tvrdo a klika to prezila a dodnes jezdi jak vino.

....Jinak to opotrebeni vlivem uvolnenyho chromu z kliky zni zajimave, ale nevysvetluje plne proc opotrebeni zacina az na poslednim stiraku i kdyz na druhou stranu tudy odchazi vetsina oleje ze steny valce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
Kkk Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist