bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
 
1.2.2012 v 14:14
Prosimvas co je pravdy na tom, ze kdyz nechate pres noc zmacknutou brzdu na motorce, tak ten tlak vytlaci zbyvajici bublinky vzduchu? Muze mi nekdo rict jak to funguje? Nebo je to jenom fama a rozsirenej mytus. Ja si totiz nejak nedokazu oduvodnit proc by to melo vytlacovat vzduch. Dik moc.

Naposledy editováno 05.02.2012 12:28:08
Anketa: Funguje?
Ano, pouzivam.
65%
13
Ne, ale zkusil jsem to.
10%
2
Nezkusil jsem to.
25%
5

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 19:51 | Nahoru | #1
Yper> a myslíš, že je dobrý to takhle nechat "odstát" pod tlakem přes noc? co vlhkost (případně těsnění)..?

chápu to dobře, že by bylo efektivnější bublinkám pomoci lehkým poklepáním na hadičky?

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 12:56 | Nahoru | #2

venakucera píše: Yper> a myslíš, že je dobrý to takhle nechat "odstát" pod tlakem přes noc? co vlhkost (případně těsnění)..?

chápu to dobře, že by bylo efektivnější bublinkám pomoci lehkým poklepáním na hadičky?



Natlakování systému nijak nemůže uškodit, protože systém je na tlak konstruován a je celkem jedno, zda jde o tlak trvalý - přes noc a nebo přechodný - při brždění.
Vlhkost nevadí, protože systém je uzavřený - nemá se tam jak dostat.
Ano, poklepání na hadičky určitě urychluje proces stoupání vzduchových bublin v kapalině, protože se "odtrhnou" od stěny hadičky.
Podstata zajištění tlaku v brzdové soustavě spočívá právě v tom, že objem vzduchové bubliny, která vznikla z několika mikroskopických bublin při procesu plnění celého systému, se zmenší a vystoupá do nejvyššího místa - až k tlakové ploše pístku ruční brzdy. Jejím uvolněním pak ona vzduchová bublina následuje za ustupujícím pístkem a buď celá a nebo její větší část pak přes systém kanálků unikne do nádobky.

Někdo plní od spodu, někdo plní od shora. Na plnění od spodu je třeba mít dostatečný počet hadiček a nádobek a možná je to jednoduché v případě, když máš jen jeden brzdič, protože pokud jsou brzdiče 2 a tím pádem je někde rozdělovač, tak vzniká kámen úrazu tím, že nikdy se nezbavíš v téhle části normálním způsoběm těch drobných mikroskopických bublinek, které vznikají turbulentním průtokem přes hrany a kde je vzduch.

Já odvzdušňuji brzdy tak, že odvzdušňováky na brzdičích nejprve ovinu teflonovou páskou, ale tak, aby otvor v konusu na spodku byl volný. Nechám je povolené a na nich mám hadičku se zpětnými ventilky z ostřikovače zadního skla z Fáčka.
No a pak normálně pumpuji a pumpuji a dolévám kapalinu a když už teče téměř čistá kapalina, tak na ty hadičky připojím vodní vývěvu, udělám podtlak a vysaju zbytek i těch mikroskopických bublinek. Jenže tohle se týká hlavně brzdičů a jejich přívodů. Pro odvzdušnění od rozdělovače k páčce je skutečně osvědčené ji mít smáčklou - ještě nechávám moto na policajtovi, protože mi stojí tak, že pravá strana motky je nejvýš.

Absorbce plynů do brzdové kapaliny se nikdo nemusí obávat - ta je vyrobena právě tak, aby k absorbci plynů do ní nedocházelo. Absorbce pylnů do kapalin není jen závislá na nízké teplotě kapaliny a vysokém tlaku plynu, ale i na fyzikálně-chemických vlastnostech kapaliny.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist