globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Reklamace rok staré autobaterie
Před rokem na počátku zimy jsem po dlouhém přemítání pořídil pro svého Saaba 9000 "bezúdržbový" akumulátor Yuasa 12V/62Ah (Ca/Ca technologie), který jsem nechtěl trápit mrazem, a tak jsem ho po zbytek zimy skladoval ve sklepě činžáku a zhruba 2x ho přitom dobil. Od instalace do vozu v březnu jsem ho musel dobíjet jednou, a to někdy v polovině prosince, po tom, co jsem delší dobu nejezdil a baterka byla tehdy asi na 30% své kapacity (12,2V). Nyní jsem opět další zhruba měsíc a půl nejel a při vytažení ze Soba měla Yuasa klidové napětí asi 12,05V tj. vybita zhruba na 20%, magické oko se zbarvilo do módu "Recharge". Nyní jsem ji 2x v rozmezí několika dnů nabíjel obyčejnou 5A nabíječkou, která do ní vždy pumpovala něco okolo 3A po dobu 12h. Po prvním cyklu však měl akumulátor klidové U stále okolo 12,1V a nabíjecí napětí nechtělo překročit 13,2V! Přitom po prosincovém nabíjení to bylo asi 15V a po proceduře bylo klidové U 12,9V - plné nabití u "kalciovky". A kontrolní oko se stále nechce zbarvit do "nabita"... Nemám pocit, že bych něco zkazil nebo zanedbal, pouze se zdá, že by baterka potřebovala dolít. Mám ji spíše reklamovat, nebo strhnout nálepku a dolít destilku? Bojim se, že s reklamací to bude na dlouhý lokte a úspěch nezaručen... Co radíte, jaký máte zkušenosti? Díky všem za názory.

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace rok staré autobaterie

1.2.2012 v 18:41 | Nahoru | #1
25 let mě živilo kolečko a ,,dolívacích" aku a neustálého jebání s nimi,jsem si užil víc než dost.V osobáku jsem měl 6 let bezúdržbovou a vyměnil jsem ji jaksi preventivně ,protože jsem nevěřil,že stále žije.Klasiky nikdy tak dlouho nevydržely.Teď mám v autě tu samou, táhne jí znovu na šestý a i v těchto mrazech točí jak má.Kontrola žádná,jen občas potěšené mrknutí na zelené oko a čisté kontakty.

(reakce na) Reklamace rok staré autobaterie

1.2.2012 v 22:33 | Nahoru | #2

Bonaqua píše: 25 let mě živilo kolečko a ,,dolívacích" aku a neustálého jebání s nimi,jsem si užil víc než dost.V osobáku jsem měl 6 let bezúdržbovou a vyměnil jsem ji jaksi preventivně ,protože jsem nevěřil,že stále žije.Klasiky nikdy tak dlouho nevydržely.Teď mám v autě tu samou, táhne jí znovu na šestý a i v těchto mrazech točí jak má.Kontrola žádná,jen občas potěšené mrknutí na zelené oko a čisté kontakty.



Ve starém FIATu jsem měl snad ještě původní baterku Bosch senza manutenzione (přesné označení z hlavy nevím a do sklepa běhat nebudu), která v něm sloužila snad 25 let. Možná by sloužila i déle, kdyby nebyla jednou polovybitá a "nenamrzla". Mám ji dodnes schovanou, ovšem pokroucené desky už není šance oživit. Výše zmíněmá TAB mi tam slouží už skoro 10 let a stále bez problémů, přitom moc nejezdím a přežila i extrémní vybití. Naopak mizernou zkušenost mám se značkou AKUMA, ty nikdy nevydržely více jak 2 roky, pak obvykle pohořely na zvýšený odpor jednoho z článků.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or Ina32 7 16.5.2024 v 21:24 Ina32
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
Označení Pneumatik Honda CB 750 rg250 5 2.2.2024 v 20:06 ja1
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 jirisis 2 6.1.2024 v 20:33 jirisis
kempy na Slovensku Honda CB 750 rg250 16 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan


TOPlist