globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Reklamace rok staré autobaterie
Před rokem na počátku zimy jsem po dlouhém přemítání pořídil pro svého Saaba 9000 "bezúdržbový" akumulátor Yuasa 12V/62Ah (Ca/Ca technologie), který jsem nechtěl trápit mrazem, a tak jsem ho po zbytek zimy skladoval ve sklepě činžáku a zhruba 2x ho přitom dobil. Od instalace do vozu v březnu jsem ho musel dobíjet jednou, a to někdy v polovině prosince, po tom, co jsem delší dobu nejezdil a baterka byla tehdy asi na 30% své kapacity (12,2V). Nyní jsem opět další zhruba měsíc a půl nejel a při vytažení ze Soba měla Yuasa klidové napětí asi 12,05V tj. vybita zhruba na 20%, magické oko se zbarvilo do módu "Recharge". Nyní jsem ji 2x v rozmezí několika dnů nabíjel obyčejnou 5A nabíječkou, která do ní vždy pumpovala něco okolo 3A po dobu 12h. Po prvním cyklu však měl akumulátor klidové U stále okolo 12,1V a nabíjecí napětí nechtělo překročit 13,2V! Přitom po prosincovém nabíjení to bylo asi 15V a po proceduře bylo klidové U 12,9V - plné nabití u "kalciovky". A kontrolní oko se stále nechce zbarvit do "nabita"... Nemám pocit, že bych něco zkazil nebo zanedbal, pouze se zdá, že by baterka potřebovala dolít. Mám ji spíše reklamovat, nebo strhnout nálepku a dolít destilku? Bojim se, že s reklamací to bude na dlouhý lokte a úspěch nezaručen... Co radíte, jaký máte zkušenosti? Díky všem za názory.

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace rok staré autobaterie

1.2.2012 v 13:30 | Nahoru | #1
já nevím,ale není u bateríí zkracená záruka na půl roku?

Reklamace rok staré autobaterie

Skvělá odpověď, děkuji! 1.2.2012 v 13:38 | Nahoru | #2
Ja myslim ze bude zalezet na tom prodejci jestli ti to veme nebo ne (respektive na jeho dobry vuli).
Ja osobne bych si bezudrzbovou baterku nekoupil ani kdyby byla levnejsi nez normalni. Jediny co me napada co sni, zkusit vybit malym proudem a znovu malym proudem radove 300mA nabit.
Chce to nejakou inteligentni nabijecku. Tohle me parkrat pomohlo na baterce (ale klasicky mokry) a necekej od toho zavratne uspechy. Jestli se ti sama vybiji, tak ji uz nepomuze ani svecena voda.

Reklamace rok staré autobaterie

Skvělá odpověď, děkuji! 1.2.2012 v 14:16 | Nahoru | #3
Podobnou zkušenost mám s baterkou Bosh Silver (bezúdržbová s přilepeným víkem). Po půl roce provozu začala mizerně startovat, tak jsem víko odtrhl a ejhle - v jednom článku bylo cca 40% ellytu. Dolití sice baterku napravilo, ale víko se už ničím nepovedlo přidělat, každé lepidlo i tmel ellyt odleptal a baterka "sákla" kolem víka, se všemi negativními důsledky pro lakovaný držák i kabely včetně svorek. Potom jsem koupil aku. TAB, klasickou se špunty článků a s tou mám nejlepší zkušenost. Přežila dokonce i úplné vybití do mrtva po opomenutí světel a po dvou dnech nabíjení (spíše zkoušení "prorazit") se vzpamatovala a slouží dodnes i v mrazech.

Každopádně bych baterku reklamoval, kor když máš jak dokázat, že dobíjecí okruh na voze je v pořádku. Trochu mimo téma... soused míval SAAB 96 (verzi s V4) a byl to prý nejlepší vůz, jaký kdy poznal. Už i původní verze s 2T 3C byla výborná, zvláště ohledně tuhosti kastle. Většinou při obrácení na střechu ani nepraskla okna a stačilo vůz rozkýváním obrátit zpět na kola a jelo se dál. Byla to fakt výborná auta a škoda toho, že se značka dočkala krachu.

Reklamace rok staré autobaterie

1.2.2012 v 14:24 | Nahoru | #4
Díky chlapi za reakce. Napsal jsem zatím maila prodejci, tak uvidíme, jak se vyjádří, a podle toho se zařídím. Ony prý některé tyhle rádoby bezúdržbovky mají pod tou nálepkou normálně špuntíky, takže stačí jen odrthnout a nalít. U takových poctivnějších výrobců jako Bosch nebo Yuasa ale očekávám "labyrint"... Jedno vím ale jistě - bezúdržbovku už nikdy více!
P.S. můj Saab je 9000 Turbo, ale 96tky a 99tky sou taky "k sežrání" dobrý auta. ;)

Naposledy editováno 01.02.2012 14:25:53

Reklamace rok staré autobaterie

1.2.2012 v 15:05 | Nahoru | #5
Často záleží spíše na dodavateli než prodejci. My jednou reklamovali rok starou baterii v elitu a i když nás obchodník připravoval na to, že je dost možné, že se to neuzná, tak byla reklamace uznaná a vraceli prachy.

(reakce na) Reklamace rok staré autobaterie

1.2.2012 v 15:29 | Nahoru | #6

kawasaki-man píše: já nevím,ale není u bateríí zkracená záruka na půl roku?



Není

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace rok staré autobaterie

1.2.2012 v 18:41 | Nahoru | #7
25 let mě živilo kolečko a ,,dolívacích" aku a neustálého jebání s nimi,jsem si užil víc než dost.V osobáku jsem měl 6 let bezúdržbovou a vyměnil jsem ji jaksi preventivně ,protože jsem nevěřil,že stále žije.Klasiky nikdy tak dlouho nevydržely.Teď mám v autě tu samou, táhne jí znovu na šestý a i v těchto mrazech točí jak má.Kontrola žádná,jen občas potěšené mrknutí na zelené oko a čisté kontakty.

Reklamace rok staré autobaterie

1.2.2012 v 20:37 | Nahoru | #8
No tak já na bezůdržbovou taky nemůžu říct půl slova mám banner 7 let v naftový fenině a točí dobře, teď v těch mrazech ju teda preventivně nabiju a doufám že dlouho sloužit bude.
Jinak reklemovat bych šel, prodejce ti ju vzít musí, pošle výrobci(dodavateli) ten ju prověří a při nejhorším ti ju vrátí nabiou zpátky.

Reklamace rok staré autobaterie

1.2.2012 v 20:52 | Nahoru | #9
Mam uz par let v "zimnim" aute tu asi tu stejnou aku. Nejlepsi co jsem kdy v aute mel.
Jestli jde jen o ten hustomer, tak s ni malinko klepni/zatres. On muze viset a ukazovat bilou.
Taky z nej poznas jestli ma dost elektrolytu, musi jakoby plavat.

(reakce na) Reklamace rok staré autobaterie

1.2.2012 v 22:33 | Nahoru | #10

Bonaqua píše: 25 let mě živilo kolečko a ,,dolívacích" aku a neustálého jebání s nimi,jsem si užil víc než dost.V osobáku jsem měl 6 let bezúdržbovou a vyměnil jsem ji jaksi preventivně ,protože jsem nevěřil,že stále žije.Klasiky nikdy tak dlouho nevydržely.Teď mám v autě tu samou, táhne jí znovu na šestý a i v těchto mrazech točí jak má.Kontrola žádná,jen občas potěšené mrknutí na zelené oko a čisté kontakty.



Ve starém FIATu jsem měl snad ještě původní baterku Bosch senza manutenzione (přesné označení z hlavy nevím a do sklepa běhat nebudu), která v něm sloužila snad 25 let. Možná by sloužila i déle, kdyby nebyla jednou polovybitá a "nenamrzla". Mám ji dodnes schovanou, ovšem pokroucené desky už není šance oživit. Výše zmíněmá TAB mi tam slouží už skoro 10 let a stále bez problémů, přitom moc nejezdím a přežila i extrémní vybití. Naopak mizernou zkušenost mám se značkou AKUMA, ty nikdy nevydržely více jak 2 roky, pak obvykle pohořely na zvýšený odpor jednoho z článků.

Reklamace rok staré autobaterie

1.2.2012 v 23:58 | Nahoru | #11
TAB klasickou baterku jsem mel temer 7 let na podzim me opustila, kapacita 75Ah na dieselu a najel jsem s ni 120 tis. km
a dolejval jsem tak 2x za celejch 7let zemrela na jeden vadny clanek, jinak bateriim nesvedci lelkovani takze je dobre je pouzivat!!!

Reklamace rok staré autobaterie

2.2.2012 v 21:38 | Nahoru | #12
Pak napiš jak to dopadlo s reklamací.
Protože na baterii, není záruka 6 měsíců jak tu někdo psal, je na ní samozřejmně zákonná záruka 24 měsíců od data nákupu. Jde spíše o to, že některé akumulátory mají životnost danou výrobcem 6 měsíců (v praxi vlastně všechny). To znamená, že pokud se baterie rozbije v záruce (například se přeruší nějaký kontakt) tak by mělo být vše OK na opravu či výměnu, ale pokud baterie ztratí výkon po 6ti měsících, je to její vlastnost, nikoli závada.
Samozřejmě většina akumulátorů vydrží podstatně déle, několik let, ale občas se stane .

Reklamace rok staré autobaterie

3.2.2012 v 13:23 | Nahoru | #13
Moc děkuju za všechny postřehy. Ona tahle baterka je asi ještě bezúdržbovější, než jsem si myslel, a zároveň ji více škodí lelkování, jak jste tu někdo psal, ačkoliv by měla mít mnohem pomalejší samovybíjení.. Na druhou stranu jsem někde četl, že v posledních několika málo letech se kvalita prakticky všech značek akumulátorů výrazně zhrošila, resp. kriticky se zvýšila zmetkovost.
Nicméně mou baterku doručím panu prodejci a ten ji odveze na reklamační test, kde prej zjistěj, čím a proč baterka odešla. Můj tip - vadná konstrukce kondenzovacího labyrintu a tím pádem minimálně jeden článek napůl prázdnej. Prodejce po mailu jednal velice šlušně, ale zprvu měl logicky podezření, že jsem použil nabíječku, která se neumí přepnout do udržovacího módu. To ale ta moje má, přestože to není žádnej top end výrobek. ;)
A víte, co je nejhorší - tu starou baterku, která byla vlastně dobrá, akorát už asi 5 let stará a nevydržela v zimě víc jak 2 tejdny ladem, jsem postoupil bráchovi do auta, který on mezitím prodal. Co bych teď jen za ni dal!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or Ina32 6 Dnes v 13:40 krokoš
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
Označení Pneumatik Honda CB 750 rg250 5 2.2.2024 v 20:06 ja1
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 jirisis 2 6.1.2024 v 20:33 jirisis
kempy na Slovensku Honda CB 750 rg250 16 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan


TOPlist