globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky
30.1.2012 v 17:55
cus vsem.. mam takovy mensi problem s blekotou. snazim se vsemozne to odvzdusnit a nejak se mi ten dual ne a ne podarit odvzdusnit..
Pr.: odvzdusnim,kousek ujedu nekolikrat zmackunu packu brzdy a brzdi to furt (i kdyz uz packu nedrzim) a pak to trebas samo prestane,no to by mne z toho .....
nemate stim nekdo zkusenosti??? ja sem uz sem pomalu na opavu.diky za vase cenne zkusenosti
Rum

brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 18:22 | Nahoru | #1
Tak to bude spíš problém v pístkách na třmenu,popřípadě v pumpě brzdy ne?...zkoušel jsi mrknou na pístky jestli se ti vrací? možna by stačilo je vyčistit

brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 18:29 | Nahoru | #2
na každém třmenu dva odvzdušňováky a pumpa pod sedlem? pokud to teda má stený brzdy jako vfr

brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 18:54 | Nahoru | #3
tohle nebude dělat vzduch - kdybys tam měl vzduch, tak nezabrzdíš vůbec, protože by se tlak přenášel místo na pístky právě na ten vzduch, kterej by se stlačoval

Osobně to vidim na přirezlý pístky - relativně častá věc - tzn. rozebrat třmeny, vyndat a vyčistit pístky, promazat, vrátit, nalejt brzdovku, odvzdušnit a bude to brzdit jak drak

brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 19:01 | Nahoru | #4
Zdar, musíš odvzdušnit všech 6 odvzdušňováků. Na předních třmenech oba horní odv. uděláš přední pumpou. Nožní pumpou uděláš prostřední pístky na všech třech třmenech. A stlačovánim pumpy nad levým třmenem, který je pohyblivý (zapřeš např. nějakou tyčku o paprsek kola a páčíš), uděláš krajní pístky na zadním třmenu. Musíš to dělat samozřejmě ve dvou.

brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 19:03 | Nahoru | #5
Mrkni se na Maxximum.cz a chlapi Ti přesně vysvětlí odvzdušnění dualu

brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 19:34 | Nahoru | #6
Je vidět, jak se všichni vyznáte

Furt jenom nevim, co všichni blbnete s tim vzduchem - problémy, které on popisuje NEMŮŽE způsobit vzduch v systému

E: písmenko

Naposledy editováno 30.01.2012 19:35:21

1 reakcí na tento příspěvek brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 19:41 | Nahoru | #7
chce vědět, jak to odvzdušnit, když je tam duál...proto se vlákno asi jmenuje, jak se jmenuje, ne?

že by to byl ten důvd, proč všichni píšou o vzduchu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 19:54 | Nahoru | #8
VeFeRák> no ptá se na zkušenosti s tim problémem - rady na odvzdušnění sice jistě praktické, ale problém mu to vyřešit nepomůže...

Podle toho, co píše je naprosto jasný, že to vzduchem bejt nemůže, protože by to nebrzdilo vůbec - takže odvzdušněný to má s největší pravděpodobností dobře, jen nechápe princip tý závady

Kousnutí páčky bude s největší pravděpodobností právě přirezlejma pístkama, v krajnim případě pumpou, ale to bych se fakt dost divil...

brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 19:55 | Nahoru | #9
To je fakt, že zakhle by se zavzdušněný brzdy chovat neměly. Takže jak tu kluci psali, rozebrat brzdiče nebo pumpu. Ještě mě napadá, jestli nemáš zatuhlý ten kloub, na kterém je levý přední třmen , který se má pohybovat. Při brždění, jak levý třmen sevře kotouč, se díky třecí síle celý třmen pohybuje nahoru ve směru otáčení kola a tlačí na pumpu nad ním, od této pumpy začne brzdit zadní brzda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 19:59 | Nahoru | #10
sharkis> no ale přece- když namačká, tak se mu samozřejmě sevřou a brzdí to, až kotouč to rozhodí do strany a tím se kotouč uvolní, ne?

(reakce na) brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 20:13 | Nahoru | #11
VeFeRák> on to formuloval trochu nejasně - já to pochopil tak, že jede, několikrát brzdí a pak se mu to kousne

Pokud je to tak, že musí napumpovat několikrát, aby to vůbec začalo brzdit, tak tam samozřejmě vzduch bude

Kousnutí pístků ale vzduch nezpůsobí - proto bych se přikláněl k tomu to nejdřív rozebrat, vyčistit, promazat a po výměně brzdovky to podle mě bude ok

Nejdřív to chce vyřešit to kousání, pak teprve vzduch v systému

1 reakcí na tento příspěvek brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 20:50 | Nahoru | #12
Zrovna sem došel z garáže a dělal sem brzdovku u VFR800 04´kde je taky dual CBS, jen nevím jestli je řešený stejně jako u Bleka.
U toho VFR je to řešené tak že páčkou přední brzdy ovládáš všechny tři pístky na pravém třmenu a dva krajní pístky na třmenu levém. Pomocí sekundární pumpy levého výkyvného třmenu je pak ovládám prostřední pístek zadního třmenu. V okruhu sekundární pumpa-prostřední pístek zadního třmenu je ještě vřazen redukční ventil tlaku na kterém je taky odvzdušňovák a ten venlil je umístěn na levé straně pod sedlem před baterkou.
Páka zadní brzdy ovládá prostřední pístek levého předního třmenu a dva krajní pístky zadního třmenu.
No odvzdušňuješ postup je následující:
Sundáš si víčko přední nádobky na kapalinu a budeš dolívat, přitom odvzdušníš komplet pravý přední třmen. Pak odvzdušníš dva krajní pístky levého předního třmenu, nádobku doliješ po horní rysku a zašroubuješ.
Sundáš levý přední třmen abys mohl zatlačit na tu sekundární pumpu. Mačkáš ji a odvzdušňuješ odvzudšňovák na tom redukčním ventilu pod sedlem pak na prostředním pístku zadního třmenu.
Pak odvzdušňíš krajní písky zadního třmenu a nakonec prostřední pístek levého předního třmenu odzvdušňovákem uprostřed třmenu, samozřejmě pořád musíš hlídat hladinu v zadní brzdové nádobce ať ti to nechytne vzduch pak doliješ po rysku a zavíčkuješ a máš hotovo. Jinak aby se ti dobře odvzdušňoval zadní třmen je ho potřeba sundat z držáku, přetočit o 180°a dát na kotouč tak aby byli odvzdušňováky nahoře.

Pak tohle sem si dnes přeložil z manuálu, je to překládané narychlo a není to česky gramaticky uplně správně a některé slova by chtěly ještě poupravit, ale pochopit se to z toho dá.
"VÝMĚNA BRZDOVÉ KAPALINY/ODVZDUŠNĚNÍ
Jakmile je hydraulický systém otevřen, nebo cítíte, že je brzda gumová a měkne, musí být systém odvzdušněn.
Při použití běžných podtlakových odvzdušňovacích pump postupujte dle návodu k obsluze výrobce.

VYPUŠTĚNÍ BRZDOVÉ KAPALINY
Úroveň brzdové páčky:
Otočte řidítka tak aby byla nádobka brzdové kapaliny rovnoběžně se zemí, ještě než demontujete víčko nádobky. Povolte šrouby a sundejte víčko nádobky. Demontujete kryt membrány a membránu.
Připojte podtlakovou pumpu na levý přední brzdový třmen na vnější odvzdušňovací šroub. Povolte odvzdušňovací šroub a pomocí podtlakové pumpy vypusťte brzdovou kapalinu.

Úroveň brzdového pedálu:
Demontujte 3 zacvakávací klipy pravého podsedlového krytu.
Odšroubujte víčko nádobky brzdové kapaliny.
Vyjměte krytku a membránu.
Připojte podtlakovou pumpu na levý přední brzdový třmen na středový odvzdušňovací šroub. Povolte odvzdušňovací šroub a pomocí podtlakové pumpy vypusťte brzdovou kapalinu.
Povolte šrouby a zadní brzdový třmen z úchytu.
Třměn přichyťte zpět na brzdový kotouč jak je ukázáno na obrázku.

Připojte podtlakovou pumpu na zadní brzdový třmen na vnější odvzdušňovací šroub. Povolte odvzdušňovací šroub a pomocí podtlakové pumpy vypusťte brzdovou kapalinu.

Připojte podtlakovou pumpu na zadní brzdový třmen na středový odvzdušňovací šroub. Povolte odvzdušňovací šroub a pomocí podtlakové pumpy vypusťte brzdovou kapalinu.

PLNĚNÍ BRZDOVÉ KAPALINY/ODVZDUŠNĚNÍ
Úroveň brzdové páčky (hlavní brzdový válec - přední brzdový třmen)

Naplňte nádobku brzdovou kapalinou DOT 4 z uzavřené nádoby.
Několikrát zmáčkněte brzdovou páčku pro naplnění hlavního brzdového válce.

Připojte podtlakovou pumpu na levý přední brzdový třmen na vnější odvzdušňovací šroub.
Pomocí podtlakové pumpy začněte odvzdušňovat a povolte odvzdušňovací šroub. Dolévejte kapalinu do nádobky hlavního brzdového válce když je hladina nízko.
Kontrolujte hladinu často při odvzdušňování, aby se nedostal vzduch do systému.
Při použití odvzdušňovacího nářadí postupujte dle návodu k obsluze výrobce.
Dotáhněte odvzdušňovací šroub.
Dotahovací moment: 6Nm
Připojte podtlakovou pumpu na odvzdušňovací šroub pravého předního brzdového třmenu.
Pomocí podtlakové pumpy začněte odvzdušňovat a povolte odvzdušňovací šroub. Dolévejte kapalinu do nádobky hlavního brzdového válce když je hladina nízko.
Dotáhněte odvzdušňovací šroub.
Dotahovací moment: 6Nm
Dolijte nádobku brzdovou kapalinou po horní rysku.
Namontujte zpět membránu a krytku.
Namontujte víčko brzdové kapaliny a dotáhněte předepsaným momentem.
Dotahovací moment: 2Nm

Úroveň brzdového serva (sekundární brzdový válec – servo redukční ventil)
Demontujte levý přední brzdový třmen, nakloňte třmen o 0 – 15°od země jak je ukázáno na obrázku.
Připojte podtlakovou pumpu na odvzdušňovací šroub servo zpožďovacího ventilu.
Pomocí podtlakové pumpy začněte odvzdušňovat a povolte odvzdušňovací šroub. Dolévejte kapalinu do nádobky hlavního brzdového válce když je hladina nízko.
Dotáhněte odvzdušňovací šroub.
Dotahovací moment: 8Nm

Úroveň brzdového serva (servo redukční ventil – zadní brzdový třmen)
Připojte podtlakovou pumpu na středový odvzdušňovací šroub zadního brzdového třmenu.
Pomocí podtlakové pumpy začněte odvzdušňovat a povolte odvzdušňovací šroub. Dolévejte kapalinu do nádobky hlavního brzdového válce když je hladina nízko.
Dotáhněte odvzdušňovací šroub.
Dotahovací moment: 6Nm

Úroveň zadního brzdového pedálu (zadní hlavní brzdový válec – zadní zpožďovací ventil)
Připojte podtlakovou pumpu na odvzdušňovací šroub zpožďovacího ventilu.
Pomocí podtlakové pumpy začněte odvzdušňovat a povolte odvzdušňovací šroub. Dolévejte kapalinu do nádobky hlavního brzdového válce když je hladina nízko.
Dotáhněte odvzdušňovací šroub.
Dotahovací moment: 8Nm

Úroveň zadního brzdového pedálu (zadní zpožďovací ventil – zadní brzdový třmen)
Připojte podtlakovou pumpu na vnější odvzdušňovací šroub zadního brzdového třmenu.
Pomocí podtlakové pumpy začněte odvzdušňovat a povolte odvzdušňovací šroub. Dolévejte kapalinu do nádobky hlavního brzdového válce když je hladina nízko.
Dotáhněte odvzdušňovací šroub.
Dotahovací moment: 6Nm

Úroveň zadního brzdového pedálu (zadní hlavní brzdový válec – levý přední brzdový třmen)
Připojte podtlakovou pumpu na středový odvzdušňovací šroub levého předního brzdového třmenu.
Pomocí podtlakové pumpy začněte odvzdušňovat a povolte odvzdušňovací šroub. Dolévejte kapalinu do nádobky hlavního brzdového válce když je hladina nízko.
Dotáhněte odvzdušňovací šroub.
Dotahovací moment: 6Nm

Namontujte zpět zadní brzdový třmen a použijte nové šrouby.
Dotáhněte na předepsaný dotahovací moment.
Dotahovací moment: 31Nm

Doplňte zádní brzdovou nádobku kapalinou po horní rysku.
Namontujte zpět membránu a krytku.
Zašroubujte víčko nádobky.
Namontujte právě podlsedlovou krytku."

Jinak toto vše co sem psal platí pro VFR800 V-tec!

Ale předpokládám že u Blackbirda to bude hodně podobné.
No a jak už psali kluci výše, tak jestli se ti brzda seká, tak to bude spíš chtít rozebrat a vyčistit pístky.

2 reakcí na tento příspěvek brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 20:57 | Nahoru | #13
chlapi diky moc za cenne podnety,zajtra zkouknu ty pistky.. sice mi t moc hlava nebere ze by byly prirezle kdyz je to 03 a ma to v celku cypa najeto ale dejme tomu..kazdy rada dobra,i kdyby nic tak je vycistim,jako prevenci proti pozdejsi zavade.. pak dam vedet.. zatim

(reakce na) brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 21:07 | Nahoru | #14

Rum1 píše: chlapi diky moc za cenne podnety,zajtra zkouknu ty pistky.. sice mi t moc hlava nebere ze by byly prirezle kdyz je to 03 a ma to v celku cypa najeto ale dejme tomu..kazdy rada dobra,i kdyby nic tak je vycistim,jako prevenci proti pozdejsi zavade.. pak dam vedet.. zatim



Neni to o stáří mašiny ani o nájezdu - stačí, aby motorka delší dobu stála někdě, kde je trochu vlhkost, a je to hned

Je to blbůstka, zvládneš opravit jako nic

(reakce na) brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

30.1.2012 v 21:22 | Nahoru | #15
Rum1> Nedávno sem čistil brzdy na ZX6R 04´a bylo to zasrané že sem se nestačil divit. Stačí když najedeš třeba jen 100km tak si pak foukni kopresorem do brzd a uvidíš kolik z nich vyletí prachu co se uvolňuje při sjíždění brzdových destiček. Nebo jak píše sharkis, když motorka delší dobu stojí tak je to hned. A nemluvím o přímořských státech jako itálie apod. s kterých jsou motorky občas dovozené, ta sůl dokáže udělat taky pěkný bordel.

brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

7.2.2012 v 00:03 | Nahoru | #16
zdarec..takze nakonec to byly chycene pistky,takze sem je vycistil a mel by byt svaty klid..tudis diky vsem za prizpevky..Rum

(reakce na) brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky

27.8.2012 v 00:13 | Nahoru | #17
mischa638> Čus mám karbecového bleka a na tom ventilu pod sedlem žádný odvzdušnovák nemám,nebude to uplně stejné.Po výměně předních destiček mi přestal s přední brzdou brzdit zadek,fkusím odvzdušnit ten pístek nad levým brzdičem snad to pomůže.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čtyřkolka 110 čína Honda CBR 1100XX Blackbird Samotář99 9 6.1.2024 v 15:41 Samotář99
Plasty na moto Honda CBR 1100XX Blackbird lucipuk1 7 12.11.2023 v 23:11 lucipuk1
Rada před koupí [1, 2] Honda CBR 1100XX Blackbird Šelmak 35 23.9.2023 v 21:55 dan1024
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Trasenie riadenia Honda CBR 1100XX Blackbird lucipuk1 22 5.8.2023 v 15:48 FJRPEPA


TOPlist