globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozeta s více zuby
30.1.2012 v 10:33
Chci se optat, objevil jsem v eshopu rozetu s 1 zubem navíc a nebo míň.
K čemu je to dobré? Rychlost, akcelerace, opotřebení řetězu?

Rozeta s více zuby

30.1.2012 v 10:53 | Nahoru | #1
vetsi rozeta - lehci prevod - obvykle lepsi akcelerace, mensi max rychlost ...
mensi rozeta - naopak.
jeden zub dela malej rozdil, to se skoro nepozna...

1 reakcí na tento příspěvek Rozeta s více zuby

30.1.2012 v 12:45 | Nahoru | #2
Tak ted tomu rozumim. Já myslel, že je průměr stejnej a jen počet zubů se mění. Jak píšeš tak to asi moc smyslo nemá co?

Rozeta s více zuby

30.1.2012 v 12:53 | Nahoru | #3
Mam dojem ze 3 zuby vzadu = 1 zub v predu. Inak pridavat po jednom zubu v zadu nema smysl nejmene 3

Rozeta s více zuby

30.1.2012 v 12:55 | Nahoru | #4
Já objevil jen přední + - 2 zuby
zadní + - 1 zub

(reakce na) Rozeta s více zuby

30.1.2012 v 13:01 | Nahoru | #5

Kolovrat píše: Tak ted tomu rozumim. Já myslel, že je průměr stejnej a jen počet zubů se mění. Jak píšeš tak to asi moc smyslo nemá co?

No tak logicky zub musí být stejnej na jakýkoli rozetě stejnýho řetězu takže každým zubem navíc se zvětšuje průměr. Čím menší řetězový kolečko tím větší síla, tzn lepší akcelerce na úkor rychlosti. Jeden zub ve předu rozhodně poznáš. To že jeden zub vepředu se rovná třem v zadu je blbost, důležitej je převodovej poměr (prostě jednoduše vydělíš rozeta : řetězový kolečko a pak poznáš kolik to udělá zubů (ale koho by to zajímalo)
edit: 13 v předu a 50 zadu - převodový poměr 3,85
Při stejném poměru jeden zub v předu navíc dělá čtyři v zadu. tzn - 14 vpředu 54 vzadu.
Jinak se to mění podle toho na co motorku využíváš, jestli jezdíš v terénu dej tam u zub menší jestli výhradně po dálnici dej tam větší

Naposledy editováno 30.01.2012 13:09:00

1 reakcí na tento příspěvek Rozeta s více zuby

30.1.2012 v 13:49 | Nahoru | #6
Tak pokud jsem tomu rozumněl dobře.
Stačí když dám řetězové kolečko menší o zub a rozeta může zůstat stejná?
Zlepší se akcelerace.
Po dálnici výhradně nejezdím spíš tak 65%. Takže částečnej úbytek maximálky asi akceptuju.
Jde mi o tu akceleraci i po městě:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta s více zuby

30.1.2012 v 14:07 | Nahoru | #7
Kolovrat> Přesně tak, rozeta je jen takový jemný dolaďování, ale na tvý motorce to nepoznáš. To se řeší u závodního endura nebo krosu. U tebe když už s tím chceš něco dělat tak +- zub na řetězovým kolečku.

(reakce na) Rozeta s více zuby

30.1.2012 v 14:09 | Nahoru | #8

novej píše: Kolovrat> Přesně tak, rozeta je jen takový jemný dolaďování, ale na tvý motorce to nepoznáš. To se řeší u závodního endura nebo krosu. U tebe když už s tím chceš něco dělat tak +- zub na řetězovým kolečku.



OK dík . Takže vpředu menší o zub a zlepší se mi odpich....?

No jo jenže já jsem našel přední kolečka jen větší:(( menší jsem nenašel:(((
Takže je to na zvýšení rychlosti...což mě až tak nebere:(

Naposledy editováno 30.01.2012 14:20:36

Rozeta s více zuby

30.1.2012 v 14:37 | Nahoru | #9
Fuguje to jako prehazovacka na kole cim mensi ve predu tim vetsi odpich a cim vetsi tim vetsi rychlost (nehnat do extremu) a vzadu je to naopak

Rozeta s více zuby

30.1.2012 v 15:29 | Nahoru | #10
..áno keď dáš o jeden zub v predu menej, motorka bude živšia a je to dosť cíteľný rozdiel. Vyskúšaj a uvidíš či ti to bude vyhovovať.

Rozeta s více zuby

30.1.2012 v 21:59 | Nahoru | #11
Dnes jsem si probíral ty převody ...na 600 je ten převod víc do rychla. Ve předu stejný počet 15, ale vzádu o jedno míň.
Tak teď fakt nevím. ta 650 má převod do pomala nejvíc:(.
Tak přemýšlím když to hodím ještě víc do pomala o ten jeden zub ve předu míň zda na dálnici na výlety budu vůbec stíhat kolegu...nedokážu si udělat obrázek o kolik se může snížit ta maximálka. pokud by to mělo být třeba o 10-25km tak u Transalpa je to už citelný. To už je lepší opačný, trochu to zrychlit aspoň do převodu co měla 600....

Rozeta s více zuby

30.1.2012 v 22:02 | Nahoru | #12
přesně tak, psal jsi že jezdíš dálnice 65% a to je sakra hodně, nechal bych to tak jak je, nebo zpřevodoval do rychla. Dolu v žádným případě

Rozeta s více zuby

31.1.2012 v 16:44 | Nahoru | #13
Na XL600 nehleď, může mít jinou převodovku a tudíž jiný převody. Kolečko přední se dělá v zubech 14,15,16 a zadní 39,42,43,46,47,48,49.
(Napiš a povím ti kde to seženeš, ať tady nedělám reklamu
Jestli se na dálnici nebudete honit na maximálku tak to bude OK. Stejně 600 bude mít papírově maximálku níže.
Popř. když ti 14z nebude vyhovovat tak to zase přehodíš na tu 15z a už s tím nikdy nebudeš laborovat. A hlavně to tady pak zveřejni jak jsi dopadl ať to za týden nezkouší někdo jinej znova!!!

Rozeta s více zuby

10.2.2012 v 20:28 | Nahoru | #14
Jen pro upřesnění Transalp 600 i 650 mají stejně zpřevodovanou převodovku (vyjímka u 1° 600 r.v. 87-95). Liší se primárním a sekundárním zpřevodováním viz. dokument .

Pro znázornění jak se mají modely s 2V motory u Hondy 1° a 5°. (Zbytek je v dokumentu)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist