Téma: ČZ dvouválec nevíte o tom něco?
 
25.1.2012 v 21:37
Neznáte to někdo??


V diskuzi na jednom zahraničním webu mě zaujal obrázek naší ČZ. Byla to diskuze o projektech dvouválců v motokrosu. Také se tam zmiňují o krásném modelu dvouválce ČZ. Nevíte náhodou někdo o tom více???
Tyto snahy ukončil zákaz FIM.
Protože tento směr vývoje byl v tu dobu reálný, tak vznikaly podobné projekty v různých továrnách. Pokud si uvědomíme jak bylo těžké u nás za komunistů něco vyvinout a dotáhnout do ko zdařilého konce, tak se zdráhám uvěřit, že projekt ČZ byl projekt továrny ve Strakonicích. Jestli to nebyla stavba nějakého šikovného nadšence.
Gilera 2x 125cm




Honda




Benelli
vývoj ing Františka Krňávka na podvozku ČZ




Naposledy editováno 28.01.2012 11:31:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ dvouválec nevíte o tom něco?

29.1.2012 v 22:35 | Nahoru | #1

laďa prášil píše: Tak někdy je prostě potřeba to zkusit... co kdyby to vyšlo, ale ten evoluční husaberg by se hodil do silničky, supermono, škoda, že asi dlouho se tyhle motory nebudou válet někde...
Jinak - Krňávek by určitě uměl vymyslet i jinej motor k tomu, otázka ale, kdo by to udělal.
Ten první koncept vypadá celkem použitelně, jasně, dnes je všecko jinak a dnešní konsttkukce se blíží optimu, Bohužel, celkam jsou stejný a moc prostoru pro výmysly není. Lidi jenom leniví.


nemyslím si, že je konec vývoje. Vždy když vývoj ustane, je to příležitost pro nějaké revoluční zlepšení. Bohužel vývoj z garáží a dílen se přenesl do vývojových oddělení koncernů a nejdříve se vše zkouší a testuje na PC. Očekávám možný vývoj přední vidlice. Prolém, že při prolérování se mění geometrie. To není jen problém krosu ale i silnice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ dvouválec nevíte o tom něco?

29.1.2012 v 23:12 | Nahoru | #2

IvoTregr píše: ..... Očekávám možný vývoj přední vidlice. Prolém, že při prolérování se mění geometrie. ......



byť se to možná nezdá, nejbouřlivěji se dneska v offroadu vyvíjí horská kola. Tam problematiku změny geometrie a tím tzv. zamknutí stavby, nevyřešili vidlicí, ale změnou zadní stavby. To zamknutí bylo o tom, že při "zahaltování" obou brzd se vlastně zablokovalo odpružení. Pomohlo víceosé uložení kyvné vidlice. U endura nebo crossu se na tohle nehraje: je samozřejmě potřeba nastavením odpružení zamezit přílišnému ponořování předního konce, ale to je asi tak všechno. Nemyslím si, že by se v dohledné době něco změnilo a i kdyby: opět u MTB už dnes existují hydrodynamické systémy, které pružící jednotky drží při pohupování šlapáním zamčené, ale v okamžiku kdy dostane kolo zespoda ránu od díry, začne odpružení fungovat. Tohle umí třeba Brain, vyvíjený společně Specialized a Fox.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist