![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/04/58578_cz429.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/04/58579_cz429b.jpg)
V diskuzi na jednom zahraničním webu mě zaujal obrázek naší ČZ. Byla to diskuze o projektech dvouválců v motokrosu. Také se tam zmiňují o krásném modelu dvouválce ČZ. Nevíte náhodou někdo o tom více???
Tyto snahy ukončil zákaz FIM.
Protože tento směr vývoje byl v tu dobu reálný, tak vznikaly podobné projekty v různých továrnách. Pokud si uvědomíme jak bylo těžké u nás za komunistů něco vyvinout a dotáhnout do ko zdařilého konce, tak se zdráhám uvěřit, že projekt ČZ byl projekt továrny ve Strakonicích. Jestli to nebyla stavba nějakého šikovného nadšence.
Gilera 2x 125cm
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/04/58591_gilera125twin19806nk.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/04/58592_gilera125.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/04/58593_gilera1.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/04/58594_gilera2.jpg)
Honda
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/04/58595_honda1.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/04/58596_honda2.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/04/58597_honda3.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/04/58598_honda4T.jpg)
Benelli
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/04/58599_benelli.jpg)
vývoj ing Františka Krňávka na podvozku ČZ
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/04/59108_AAA.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/04/59110_BBB.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/04/59111_ccc.jpg)
Naposledy editováno 28.01.2012 11:31:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ dvouválec nevíte o tom něco?
sxs525 píše: AKRO> Bartolini byl mistr světa na 4kilu yamaze přechod k objemu 450 byl postupný a souvisel s celkovou změnou tříd v motokrosu k mému smutku omezování třídy 500+
Dlužno ještě podotknout, že ty "malé" vysokoobrátkové čtyřtakty nejdřív jezdily v pětistovkách. První byla samozřejmě Yamaha YZF400 a šokující na ní byly právě ty otáčky. Když jsem to poprvé viděl v Jiníně (97?) bylo to jak z jiné planety. Tvrdilo se že ty tovární prototypy motaly 13t. ot/min. Kromě Bartoliniho ji jel ještě Johanson. Ale v té době už stejně dominovaly v pětistovkách 4takty: hlavně Joel Smets na Husabergu nebo JoMartens na Husquarně. Na co se dost zapomíná je fakt, že v té půlce devadesátých let odjel na Vertemati (tehdy překopaný HSB) jednu sezónu i Jaryn Katriňák. Moc se mu to ale nelíbilo a vrátil se pak zpátky do endura.
bathed píše: Dlužno ještě podotknout, že ty "malé" vysokoobrátkové čtyřtakty nejdřív jezdily v pětistovkách. První byla samozřejmě Yamaha YZF400 a šokující na ní byly právě ty otáčky. Když jsem to poprvé viděl v Jiníně (97?) bylo to jak z jiné planety. Tvrdilo se že ty tovární prototypy motaly 13t. ot/min. Kromě Bartoliniho ji jel ještě Johanson. Ale v té době už stejně dominovaly v pětistovkách 4takty: hlavně Joel Smets na Husabergu nebo JoMartens na Husquarně. Na co se dost zapomíná je fakt, že v té půlce devadesátých let odjel na Vertemati (tehdy překopaný HSB) jednu sezónu i Jaryn Katriňák. Moc se mu to ale nelíbilo a vrátil se pak zpátky do endura.
Přesně tak!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)