Téma: ČZ dvouválec nevíte o tom něco?
 
25.1.2012 v 21:37
Neznáte to někdo??


V diskuzi na jednom zahraničním webu mě zaujal obrázek naší ČZ. Byla to diskuze o projektech dvouválců v motokrosu. Také se tam zmiňují o krásném modelu dvouválce ČZ. Nevíte náhodou někdo o tom více???
Tyto snahy ukončil zákaz FIM.
Protože tento směr vývoje byl v tu dobu reálný, tak vznikaly podobné projekty v různých továrnách. Pokud si uvědomíme jak bylo těžké u nás za komunistů něco vyvinout a dotáhnout do ko zdařilého konce, tak se zdráhám uvěřit, že projekt ČZ byl projekt továrny ve Strakonicích. Jestli to nebyla stavba nějakého šikovného nadšence.
Gilera 2x 125cm




Honda




Benelli
vývoj ing Františka Krňávka na podvozku ČZ




Naposledy editováno 28.01.2012 11:31:52

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ dvouválec nevíte o tom něco?

26.1.2012 v 21:13 | Nahoru | #1
AKRO> Bartolini byl mistr světa na 4kilu yamaze přechod k objemu 450 byl postupný a souvisel s celkovou změnou tříd v motokrosu k mému smutku omezování třídy 500+

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ dvouválec nevíte o tom něco?

26.1.2012 v 21:16 | Nahoru | #2

sxs525 píše: AKRO> Bartolini byl mistr světa na 4kilu yamaze přechod k objemu 450 byl postupný a souvisel s celkovou změnou tříd v motokrosu k mému smutku omezování třídy 500+



Bartolini vyhrál na Yamaze 426 ccm! Ověř si to, je to pravda!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ dvouválec nevíte o tom něco?

26.1.2012 v 21:21 | Nahoru | #3

sxs525 píše: AKRO> Bartolini byl mistr světa na 4kilu yamaze přechod k objemu 450 byl postupný a souvisel s celkovou změnou tříd v motokrosu k mému smutku omezování třídy 500+



Dlužno ještě podotknout, že ty "malé" vysokoobrátkové čtyřtakty nejdřív jezdily v pětistovkách. První byla samozřejmě Yamaha YZF400 a šokující na ní byly právě ty otáčky. Když jsem to poprvé viděl v Jiníně (97?) bylo to jak z jiné planety. Tvrdilo se že ty tovární prototypy motaly 13t. ot/min. Kromě Bartoliniho ji jel ještě Johanson. Ale v té době už stejně dominovaly v pětistovkách 4takty: hlavně Joel Smets na Husabergu nebo JoMartens na Husquarně. Na co se dost zapomíná je fakt, že v té půlce devadesátých let odjel na Vertemati (tehdy překopaný HSB) jednu sezónu i Jaryn Katriňák. Moc se mu to ale nelíbilo a vrátil se pak zpátky do endura.

(reakce na) ČZ dvouválec nevíte o tom něco?

26.1.2012 v 21:21 | Nahoru | #4
sxs525> Původní rozhodnutí FIM bylo 125 2T/250 4T 250 2T/400 4T 500 2T/650 4T pro enduro i motokros. Pak se to změnilo na 250 2T/450 4T, ale jen pro motokros, v enduru zůstalo 250 2T/400 4T. To trvalo možná 1 nebo 2 roky a pak se to sjednotilo na 250 2T/450 4T i v enduru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist