globalmoto_kveten





Téma: ČZ dvouválec nevíte o tom něco?
 
25.1.2012 v 21:37
Neznáte to někdo??


V diskuzi na jednom zahraničním webu mě zaujal obrázek naší ČZ. Byla to diskuze o projektech dvouválců v motokrosu. Také se tam zmiňují o krásném modelu dvouválce ČZ. Nevíte náhodou někdo o tom více???
Tyto snahy ukončil zákaz FIM.
Protože tento směr vývoje byl v tu dobu reálný, tak vznikaly podobné projekty v různých továrnách. Pokud si uvědomíme jak bylo těžké u nás za komunistů něco vyvinout a dotáhnout do ko zdařilého konce, tak se zdráhám uvěřit, že projekt ČZ byl projekt továrny ve Strakonicích. Jestli to nebyla stavba nějakého šikovného nadšence.
Gilera 2x 125cm




Honda




Benelli
vývoj ing Františka Krňávka na podvozku ČZ




Naposledy editováno 28.01.2012 11:31:52

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ dvouválec nevíte o tom něco?

26.1.2012 v 19:54 | Nahoru | #1

markus píše: nerozumim co tím myslíš, přestože jsem chytrolín



kolik si myslíš že v celkovém objemu prodaných kusů tvoří u jakékoliv firmy prodej MX modelů? Nakolik je tahle oblast pro tyto firmy zásadní? U japončíků jsou to sotva zlomky procent, u KTM, Husquarny je to údajně někde kolem 10-15%. Všichni 4 japonci mají obsažené celé portfolio motocyklů - od skůtrů, přes supersporty až po choppery....... Pro firmy jako jsou zmíněné KTM a Husquarna je naprosto zásadní prodej motocyklů v enduru a supermotu, tvořící až 80%. Aprillia to takhle má postavené v offroadu, který ale není jejich hlavní doménou. Těch dvouválců se prodává relativně hodně do endura, ale na naše poměry mraky na supermoto, které je v Itálii velice populární. To jak byly a jsou pro vlastní firmu podstatné tyhle dvě disciplíny v té vrcholové podobě, potvrzuje fakt, že v enduru BYL (už před dvěma roky ale pozice vyklidil) a v supermotu stále je funkční oficiální tovární tým, stejně jako v SBK. Připomínám ještě, že tahle dle tebe "slepá ulička" je úřadujícím mistrem světa v královské S1 supermoto kategorii. V motokrosu nikdy v novodobé historii Aprillia jako fabrika oficiálně nepůsobila. Tuhle roli pro ně hraje privátní JK MX team, který má sice plnou tovární podporu, ale všechno je postavené na normální komerční bázi. V tom je proti třeba takové KTM v MX GP jako chudý příbuzný....

Tohle vlákno ale nebylo vůbec o nějakých marketingových postupech a nebo o obchodní politice jednotlivých značek. Bylo o dvouválcích, které já na rozdíl od tebe rozhodně nepovažuju za slepou uličku. Aprillia tady vychází ze svých silničních modelů a ze zkušeností z nich. Že to není úplně to pravé ořechové je holý fakt, ale to nic nemění na tom, že Aprilka je v offroadu průkopníkem. Dvouválec se vyznačuje podstatně nižšími vibracemi, tendencemi z "zakopnutí" a průběh dávkování výkonu a kroutícího momentu. Nepotřebuje žádné "zbytečné" vrtění "zbytečnými" komponenty v motoru, protože nepotřebuje vyvažovák. A v neposlední řadě má motorka podstatně níž těžiště, než ostatní 4T pařezy (ty ale jezdíš 2T a dvacku k tomu, takže tě tohle netrápí). Co ale ve větším úspěchu téhle koncepce brání, je síla kapitálu. Kdesi jsem se dočetl, kolik stálo Yamahu "obrácení" motoru u 450. Pmamatuju si, že to číslo bylo šílené a já si ho netroufám reprodukovat. Co ale je věc víc než jistá je fakt, že kdyby tyhle prachy měla do svého vývoje Aprillia a strčila je do svého dvouválce, byl by ve výsledcích dneska úplně někde jinde.... a to i v MX.

A k váze? Když ji jezdil ve WEC Stefan Merriman, měla podle odhadů expertů cca. o dvacet kilo víc, než lehkonohá konkurence. Když jsem to viděl na trati, připadala mi ta motorka oproti jiným jak linkový autobus (ostatně, byla podobně tichá) mezi horskými koly.....

PS: chytrolína si neber osobně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ dvouválec nevíte o tom něco?

26.1.2012 v 20:01 | Nahoru | #2
bathed> Stejně si, ale myslím, že na motokros a enduro stačí jednoválec, pokud je samozřejmě výkonný! Dvouválec bude vždy dražší a těžší! Na Supermoto je dvouválec lepší a výkonnější, to máš pravdu!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ dvouválec nevíte o tom něco?

27.1.2012 v 10:00 | Nahoru | #3

bathed píše: kolik si myslíš že v celkovém objemu prodaných kusů tvoří u jakékoliv firmy prodej MX modelů? Nakolik je tahle oblast pro tyto firmy zásadní? U japončíků jsou to sotva zlomky procent, u KTM, Husquarny je to údajně někde kolem 10-15%. Všichni 4 japonci mají obsažené celé portfolio motocyklů - od skůtrů, přes supersporty až po choppery....... Pro firmy jako jsou zmíněné KTM a Husquarna je naprosto zásadní prodej motocyklů v enduru a supermotu, tvořící až 80%. Aprillia to takhle má postavené v offroadu, který ale není jejich hlavní doménou. Těch dvouválců se prodává relativně hodně do endura, ale na naše poměry mraky na supermoto, které je v Itálii velice populární. To jak byly a jsou pro vlastní firmu podstatné tyhle dvě disciplíny v té vrcholové podobě, potvrzuje fakt, že v enduru BYL (už před dvěma roky ale pozice vyklidil) a v supermotu stále je funkční oficiální tovární tým, stejně jako v SBK. Připomínám ještě, že tahle dle tebe "slepá ulička" je úřadujícím mistrem světa v královské S1 supermoto kategorii. V motokrosu nikdy v novodobé historii Aprillia jako fabrika oficiálně nepůsobila. Tuhle roli pro ně hraje privátní JK MX team, který má sice plnou tovární podporu, ale všechno je postavené na normální komerční bázi. V tom je proti třeba takové KTM v MX GP jako chudý příbuzný....

Tohle vlákno ale nebylo vůbec o nějakých marketingových postupech a nebo o obchodní politice jednotlivých značek. Bylo o dvouválcích, které já na rozdíl od tebe rozhodně nepovažuju za slepou uličku. Aprillia tady vychází ze svých silničních modelů a ze zkušeností z nich. Že to není úplně to pravé ořechové je holý fakt, ale to nic nemění na tom, že Aprilka je v offroadu průkopníkem. Dvouválec se vyznačuje podstatně nižšími vibracemi, tendencemi z "zakopnutí" a průběh dávkování výkonu a kroutícího momentu. Nepotřebuje žádné "zbytečné" vrtění "zbytečnými" komponenty v motoru, protože nepotřebuje vyvažovák. A v neposlední řadě má motorka podstatně níž těžiště, než ostatní 4T pařezy (ty ale jezdíš 2T a dvacku k tomu, takže tě tohle netrápí). Co ale ve větším úspěchu téhle koncepce brání, je síla kapitálu. Kdesi jsem se dočetl, kolik stálo Yamahu "obrácení" motoru u 450. Pmamatuju si, že to číslo bylo šílené a já si ho netroufám reprodukovat. Co ale je věc víc než jistá je fakt, že kdyby tyhle prachy měla do svého vývoje Aprillia a strčila je do svého dvouválce, byl by ve výsledcích dneska úplně někde jinde.... a to i v MX.

A k váze? Když ji jezdil ve WEC Stefan Merriman, měla podle odhadů expertů cca. o dvacet kilo víc, než lehkonohá konkurence. Když jsem to viděl na trati, připadala mi ta motorka oproti jiným jak linkový autobus (ostatně, byla podobně tichá) mezi horskými koly.....

PS: chytrolína si neber osobně



to že s dvouválcem získali mistra v supermoto a dalších disciplínách je sice zajímavý, ale pro motokros je to k ničemu. I když je ten tým v MS privátní, určitě musí dostat hromadu peněz od Aprilie, aby provozoval tuhle motorku, kdo by taky chtěl závodit v na MS s takovým rumpálem. Co se týká motoru, možná že má plynulejší a kultivovanější chod a vyšší celkový výkon, ale težko bude mít vyšší kroutící moment v nízkých otáčkách, což je hlavní výhoda čtyřtaktů. Takže i přestože má tenhle motor jistý výhody, nevýhody převažujou a proto je podle mě tahle koncepce pro MX mrtvá
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist