globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: rada nastaveni rozvodu
24.1.2012 v 14:33
zravim vsechnz tady. kamarad ma suzuki gs 500 (1989) a sundal hlavu a ted nevi jak nastavit rozvody. poradi mi nekdo ?? na klice nema zadne znacky a vacky ty jsem nasel. diky zitra hodim foto

1 reakcí na tento příspěvek rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 15:16 | Nahoru | #1
a) proč se do toho serou lidi co tomu hovno rozumí...
b) odvezte to mechanikovi a uvidíš jak tě pochválí...
c) stáhni si manuál a tam by mělo být nastavení rozvodu. Na klice a ozub.kolu na vačce by měla být značka ( většinou důlčík-šipka)

rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 15:36 | Nahoru | #2
Manuál nemám po ruce, ale ikdyby na klice nebyly značky, jako že tam určitě jsou, tak se rozvody většinou nastavují že 1.válec(většinou je to levý) se nastavý do horní úvrati a vačky tak aby byl ten válec zrovna v kompresi, tzn. že vačky budou od sebe nebudou zabírat na ventily, ale abys to nastavil přesně musíš se řídit značkama na vačkách. Někdy tam bývá napsané IN a EX(IN jako Inlet=sání a EX jako Exhast=výfuk)Tak značkou In nastavíš sací vačku k sání a značnou EX výfukovou k výfuku a značky by se ti měli krýt s rovinou hlavy. Ale tohle je jen teorie, každá motorka to má trochu jinak, takže to určitě konzultuj se servisním manuálem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 15:40 | Nahoru | #3
HornisGSX> Už delší dobu sleduju tvoje příspěvky v diskuzích a musím říct, že si pěkně nadutej a arogantní "motorkář". To sem ti jen chtěl říct a teď se můžeš pustit ty do mě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 15:44 | Nahoru | #4

Mike70 píše: HornisGSX> Už delší dobu sleduju tvoje příspěvky v diskuzích a musím říct, že si pěkně nadutej a arogantní "motorkář". To sem ti jen chtěl říct a teď se můžeš pustit ty do mě



dík jsem si toho plně vědom ale pokud máš nějakého kamaráda mechanika co to nedělá jako koníček někde v garáži, ale živí se tím řekl by ti k těmhle lidem něco daleko ostřejšího než já...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 15:51 | Nahoru | #5
HornisGSX> A proč? Pokud mechanik aspoň trochu umí, tak to složí jak nic a jestli s tím bude mít víc práce tím než kdyby to rozdělával sám a nedonesli mu "motor v krabici" tak tím líp pro něj ne? Aspoň víc vydělá a dotyčný víc zaplatí, pak si rozmyslí jestli se příště ještě do něčeho pustí když zjistí že je to v závěru dražší než kdyby to dal do servisu zrovna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 15:56 | Nahoru | #6

mischa638 píše: HornisGSX> A proč? Pokud mechanik aspoň trochu umí, tak to složí jak nic a jestli s tím bude mít víc práce tím než kdyby to rozdělával sám a nedonesli mu "motor v krabici" tak tím líp pro něj ne? Aspoň víc vydělá a dotyčný víc zaplatí, pak si rozmyslí jestli se příště ještě do něčeho pustí když zjistí že je to v závěru dražší než kdyby to dal do servisu zrovna



tvůj popis je třebas pěknej ale co když ten člověk otáčel klikou???... jenže český člověk patlal matlal doma sám a až zjistí, že to nedá odveze to právě tomu dotyčnému mechošovi kterej se nad tím aukurát bude nasírat pač šrouby neoznačený rozhozený, tam to chybí, tam to co mělo bejt v oleji někde v prachu...on to složí klučina třebas najede pár tisíc km a motor se mu hvízdne... a jsme u toho co se tu porád řeší" tam nejezděte ten je hajzl zadřel mi motorku" chápeš tedy o co mi jde?

Naposledy editováno 24.01.2012 16:00:21

1 reakcí na tento příspěvek rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 16:15 | Nahoru | #7
Že by na klice skutečně nebyly žádné seřizovací značky, bych neřekl, spíše špatně hledáte.

Dle manuálu je na klice ryska značená "R.T" a touto ryskou se klika nastaví tak, aby ryska směřovala proti značce na karteru (doleva ke snímači polohy). Potom kliku vhodně zajistit proti pootočení a mírně napnout řetěz tak, aby mezi kolem kliky a kolem výfukové vačky nebyl prověšen.

Vačky mají na sobě hranaté výřezy, kterými se nastaví k sobě. Výfuková vačka se přesně natočí tak, aby šipka na kole označená jedničkou byla v rovině s těsnicí hranou hlavy (míří přitom vpravo). Pak nasadit řetěz a pozor na to, aby nebyl mezi klikou a vačkou prověšen.
Šipka označená dvojkou přitom směřuje vzhůru na jeden z čepů řetězu.

Potom od značky "2" na výfukové vačce odpočítáš 18 čepů (včetně prvního, na který ukazuje šipka) a řetěz nasadíš na sací vačku tak, aby šipka značená trojkou mířila právě na ten osmnáctý čep na řetězu.
Tím je rozvod nastaven a zbývá vačky přitáhnout, nasadit vodítko řetězu a namontovat napínák.

Kdyby náhodou skutečně na klice nebyly značky, nastaví se vačky tak, aby pro jeden válec byla právě komprese (ventily zavřené) a klika tak, aby onen válec byl kolem horní úvrati. Přesné nastavení však nejde udělat jinak než dle značek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 16:18 | Nahoru | #8
HornisGSX> Tak klikou si stejně bude muset otočit když to bude nastavovat to je jednou v jaké poloze to teď má.
Ale k věci, jasné tě chápu jak to myslíš, samozřejmě je to mega a větší drbačka když máš cokoli po někom skládat a nerozdělával si to ty. Sám si kolikrát když něco rozdělávám tak pro jistotu to nafotím ať pak vím co jak přesně bylo. Ale pak tady sou manuály, katology náhradních dílu je všechno do posledního šroubku rozkreslené tak z toho taky hodně vycházím. A zas pokud už by mě někdo donesl něco v krabici s tím že to sám rozdělal a něco by tam chybělo nebo bylo nějaké špatné nebo tak neco, tak ho na to samozřejmě upozorním že by to chtělo vyměnit nebo mu to tam dám když to chce a nechce investovat prachy do nových dílů, ale neručím mu za to že se to neposere, prostě do toho neměl hrabat.
Jako tacový už to na mě zkoušeli, že sem jim posral motorku a chtěli po mě prachy za něco co tam bylo dávno v hajzlu než sem měl tu motorku v rukách já. Takové bych fakt nejrači nakopal někam

(reakce na) rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 16:21 | Nahoru | #9
J.M.K.> pěkný návod

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 16:26 | Nahoru | #10
mischa638> a to je důvod proč na tyhle rádoby mechaniky co o tom prd ví reaguju tak jak reaguju
já osobně se držím hesla čemu nerozumím do toho se neseru .... ale né českej člověk za vidinou ušetřené pětistovky zakládá tahle vlákna z kterých se sice dozví jak to udělat ale většinou to neumí " dobře udělat" právě nedávno jsem kecal s jedním známím co tohle po jednom borci opravoval ( bohužel už motor nahodily a sťuklo se jim to což mu neřekli)!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 16:42 | Nahoru | #11
HornisGSX> Tak tak, do čeho nevidím do toho nelezu, a ikdyž už mě prošlo rukama pár motorek i motorů tak se rozhodně za odborníka nepovažuju jak někteří co tomu rozumí jak koza petrželi. Jako už se nedivím ničemu, třeba sem měl doma motor co borec prý složil ze dvou motorů ten původní byl zadřený a vůbec se s tím nesral a olej z toho zadřeného nalil do toho druhého co si složil takže se zadřel i ten Prostě jednání některých jedinců jde opravdu mimo mě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 16:46 | Nahoru | #12

mischa638 píše: HornisGSX> Tak tak, do čeho nevidím do toho nelezu, a ikdyž už mě prošlo rukama pár motorek i motorů tak se rozhodně za odborníka nepovažuju jak někteří co tomu rozumí jak koza petrželi. Jako už se nedivím ničemu, třeba sem měl doma motor co borec prý složil ze dvou motorů ten původní byl zadřený a vůbec se s tím nesral a olej z toho zadřeného nalil do toho druhého co si složil takže se zadřel i ten Prostě jednání některých jedinců jde opravdu mimo mě



no to si děláš prdel tak to už je moc mám kamaráda co má krám s ND na auta. nedávno jsem si byl pro serepetičky do auta a přede mnou byl chlápek co chtěl laděnou koncovku na dieselové auto... držel v ruce jen tu chromovou machr koncovku a ptal se jestli to změní zvuk a kolik to přidá koní jsem se musel začít řechtat jak malý dítě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 16:48 | Nahoru | #13
HornisGSX> Nj, lidi sou různý

(reakce na) rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 16:50 | Nahoru | #14

mischa638 píše: HornisGSX> Nj, lidi sou různý



ale někteří jsou ještě různější

rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 17:09 | Nahoru | #15
Nezbývá nic jinýho než souhlasit s HornisGSX je to tak jak píše, nesrat se do něčeho čemu nerozumím, věřím tomu že většinu vede k tomu se do toho vrtat právě finanční situace někoho to že ho technika zajímá a potom jsou tu podobné témata "pomoc jak to nastavit" jenže když někdo neví jak nastavit rozvody tak vyvstává otázka co s tím vlastně dělal když nezná takovou základní věc jako je nastavení rozvodů. Znám jednoho co by za drobnou opravu v servisu dal tak 500kč a díky vlastní ...... ho to stálo 20000kč. Jinak nastavení rozvodů je ZDE

1 reakcí na tento příspěvek rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 18:24 | Nahoru | #16
Já si teda po několika úžasnejch zkušenostech se servisama taky mnohý opravy dělám sám a neni to jen kvůli úspoře.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 20:58 | Nahoru | #17
NO koukam, ze jsem o radu asi zazadal na spatne forum sami chytrak a arogant. No jelikos kamarad je kuchar a uz jednou to nastavil a hrabal se v tom ( vyedek ulomeny ventil). Jsem se mu nabidl, ze mu to opravim. Aby bylo jasno ja jsem autoelektrikar-mechanik ale motorky moc nedelam(jen scootry) tak jsem chtel jen poradit (ponevac tam ta znacka opravdu neni na klice). Je mi jasne jak se nastavi prvni valec a ventyli na druhem do strihu. Ale chtel jsem mit 1000% jistotu od vas kteri to uz delali ci delaji. Jo a na zaver ono neni moc lidi co tady motorky umi opravit dobre. Bydlim ted v Australii a kdyz vidim co v tech servisech delaji. Ja mel ted sveho scootra na garanci a nedali mi olej do zadniho difru. Takze asi tak.......

Naposledy editováno 24.01.2012 21:01:49

(reakce na) rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 20:59 | Nahoru | #18
Petmen> raděj nekomentuju...

(reakce na) rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 22:10 | Nahoru | #19
Petmen> napsal sem všeobecný postup, ten chápeš super, tak pak už jen manuál a najít přesné nastavení rysek na vačkách, ale to ostatně napsal J.M.K. Nad nikoho se nepovyšuju ani nejsem arogantní nemám proč. Jen sem pak napsal své osobní zkušenosti s čím sem se setkal a prostě nechápu proč lidi lezou do něčeho o čem neví jak to funguje, nemyslel sem tím konkrétně tebe, bylo to všeobecně řečeno

rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 22:28 | Nahoru | #20
V pohode jen me zaskocila realce lidi tady na foru nic vic . Ale deluji odpoledne hodim foto te kliky at vidite ze tam zadna riska neni (((

rada nastaveni rozvodu

24.1.2012 v 22:55 | Nahoru | #21
Tak koukám že nepomohl ani odkaz na servisní manuály. Ta značka není na klice ale u snímače zapalování na tom plechu co je přišroubenej na klice, v tom manuálu to je - Haynes

Naposledy editováno 24.01.2012 22:59:55
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 21 Včera v 22:24 emánek27
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 Včera v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist