paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jakou krosku 4t,250
Tak nakonec pujdu do tý krosky...jeste si nejsem ale uplne jist kterou z techto ctyr...(100% nevim ejstli rm je 4t) ... chtel bych hlavne 4t a asi 250 aby me to nezabilo...
Kawa se mi libi vzhledove,Honda myslim ze bude mit dobre sehnatelny dily,a yamahu mam rad :D
Anketa: Jakou?
YZ 250F
24%
9
CRF
38%
14
RM
0%
0
KX
32%
12
Jinou
5%
2

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou krosku 4t,250

22.1.2012 v 10:12 | Nahoru | #1

Janek píše: Petr_VFR>
... Učit se na motorce typu DR, XT, KLX, KLR 600 650 není zrovna optimální .
To je můj názor.


Můžeš nastínit proč si tohle myslíš?

(reakce na) Jakou krosku 4t,250

22.1.2012 v 10:14 | Nahoru | #2

Anti píše: Můžeš nastínit proč si tohle myslíš?


Já si naopak myslím,že to ideální je.

(reakce na) Jakou krosku 4t,250

22.1.2012 v 10:19 | Nahoru | #3

Anti píše: Můžeš nastínit proč si tohle myslíš?

Protoze to jsou tezky svine Nejlpip se zacina na nejakym malym 2T. Nauci te radit, spojkovat, tahat a pri tom to ma 85 kg. Tyhle velky endura kolikrat skoro 2x tolik Mysleno spis ale uplne pro zacatek, pokud clovek jezdi x let na silnici a chce to jen na vyjizdky do terenu, tak jsou takovyhle stroje idealni.

(reakce na) Jakou krosku 4t,250

22.1.2012 v 12:02 | Nahoru | #4

Anti píše: Můžeš nastínit proč si tohle myslíš?


To je moje zkušenost. Jsou to dva roky, co jsem byl před stejnou volbou jako Petr VFR. Shodou okolností mojí poslední silniční motorkou byla VFR 800I. Chtěl jsem něco do terénu s malými nároky na údržbu, protože mě silnice přestala bavit. Taky jsem chtěl, aby to bylo za málo, protože jsem nevěděl, jestli mě terén chytne.
Věděl jsem, že se budu hlavně učit a o nějakých závodech vůbec neuvažoval. Říkal jsem si, na co bych potřeboval lehkou ostrou motorku. Od jara jsem se proháněl po polňačkách, lesních cestičkách a říkal si, co na tom terénu je tak složitýho a zábavnýho . Vystačil jsem si škorpionkou od Pirellů.
V trochu větším terénu jsem se poprvý objevil, a to jsem se dlouho přemlouval, na podzimním mastodontmaratonu 2010. To jsem taky prvně v životě obul krosovou gumu C02 a EF06 na předek.
Byla to úžasná akce, pro novice, kterým jsem byl a pro mě přišlo zjištění, že terén je opravdu bomba . A od té doby jsem se začal teprve něco učit. Potom přišli akce MTR 2010, MaJOFF, SR 2011, Krocani, EV, jarní MM 2011, Král Šumavy, MX Bělá, CC Hradiště, MTR 2011 a asi jsem ještě něco vynechal. Jo, Drapáky v Petříkovicích. Tam jsem si dal poprvý v životě kolo na enduro trati pro lehký a zjistil jsem, že tohle bych chtěl jezdit . Jen mi to kolo, který na lehkých dali za cca 40 minut, trvalo skoro dvě hodiny. Žádný čudlání po polňačkách a kochání se. Pěkně adrenalin v každý žilce, co nejtěžší terén, který je pro mě i pro motorku zvládnutelný (podle mého měřítka nejsou ty hranice nijak extrémní )
Pro moje pojetí jízdy terénem je učení se na těžkým enduru docela dřina. Už jsem měl tu možnost svézt se na CC trati v Hradišti na EXC 450 a to je prostě jiná liga .
Doma jezdím skoro pořád sám (až teď na podzim jsem našel dva kluky, se kterými občas vyrazím) . A ono když někde vykysnu s Kawou, která je ještě relativně lehká (suchá cca 155 kg) , je to kurevská dřina. Kdybych se jen projížděl terénem, tak se mi to nestane, ale když vidím nějakou výživnou pasáž, nedá mi to a musím to vyzkoušet i když už od pohledu vím, že to bude "bolet".
Takže po mých malých zkušenostech říkám, že na těžký enduro není na učení se offroadovýmu ježdění úplně ideální a hendicap vidím hlavně v hmotnosti a naprosto nevyhovujícímu podvozku u většiny těžkých endur.
Myslím, že rozdíl je asi takový, jako když budeš jezdit off na horským kole od Olpranu za 15t nebo na speciálu za 130t. Jen u motorek to takový cenový rozdíl nemusí být.
S Kawou jsem nadmíru spokojený, ale už prošla řadou úprav. A když si spočítám, že 40000,- byly pořizovací náklady (r.v 1995) a už jsem mimo jiný dokoupil řídítka za 2000,-, přední a zadní tlumení za 5000,- zadní kolo 18" za 3500,-, dělal jsem si výfuk za cca 3000,- i se svodem, musel jsem udělat padáky, protože bych jinak zničil řadičku a zadní brzdu za cca 800,-, blastry za 1500,-
Když to sečteš, jsem na 56000 jen po montáži toho, co mají ostrý endura v základu. A třeba kamarád koupil voňavku EXC 450 2004 za 63000,- se sadou jiných plastů, novou řetězovkou, ...
Krásný HB EF 450 (okolo 2005)se nechá sehnat za 60 - 65 000,- .... a pořád to jsou o světelný rok lepší motorky než KLX a o jen pár tisíc dražší.
A jak jsem psal, pokud někdo najede ročně třeba těch 100 mh (to je můj nájezd), tak ani údržba nebude nic dramatickýho. Kdybych nechtěl zůstat u kategorie + 600 kubíků, už bych měl nějakýho pěknýho Husara v přístřešku
Pokud někdo chce jezdit opravdu terén, měl by si koupit teréní motorku a ne pseudo teréní, jako je třeba KLX C, KLR, DR, XL, XT 600-650 .
Zkus třeba přijet před nějaký rygol, příkop s KLR a přehopni ho ... nejspíš půjdeš přes řidítka. Zkus si před něj přijet na lehkým enduru ... uděláš vrk a jsi tam, tak snadný to je a naučit se to netrvá dlouho.
Nota bene, pokud se chce někdo něco naučit, tak právě různý závody jsou ideální příležitost . Při sólo ježdění okolo baráku se toho většinou moc nenaučíš. A zkus si přijet na nějaký CC s KLX 650. Budu tam za exota, který se bude jenom motat. Když přijedu na lehký, poslední určitě nebudu, pěkně pojezdím, budu spokojený .
Tohle jsou moje postřehy za cca rok a 1/4 offroudovýho ježdění.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 1 21.5.2024 v 20:33 pivi164
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 19 14.5.2024 v 06:25 Rapt0r
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 0 11.5.2024 v 20:46 Rapt0r
Honda crf 250 problém s nastartován... Honda CRF 250R Danybomber 5 12.4.2024 v 11:51 Danybomber
spojkový koš suzuki rm 250 Suzuki RM 250 tomashroz 9 14.2.2024 v 14:08 SOUSEDRH9


TOPlist