v4o píše: Čoprům vůbec nerozumím,takže rozhodně nechci dávat žádne rady.Ale na téma brždění už jsem vedla pár diskuzí.A opět mne napadá otázka,proč výrobci i na čopra montují zadní brzdu,když se nemá používat ?
O nepoužívání zadní brzdy na čopru píšou akorát piloti sportovních motorek, akorát si nějak neuvědomují rozdíly těch motorek
Osobně brzdím nejdřív zadní a pak až přední (nebo oběma najednou když není čas). V mém případě má zadní brzda dost velký vliv - přeci jen je zátěž vzadu hodně velká
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit u choppera a cruisera?
takze doporucuju brzdit uplne VSIM co mate.
Kdyz jedu naproste pijanko tak na intruderu brzdim jen predni brzdou. Kdyz potrebuju pribrzdit vic, napriklad ze sem predjizdel nekoho a trvalo to dele nez sem odhadnul a dostavam se treba pred zatacku , tak abych se do ni vesel a mes pravnou rychlost tak pouziju obe brzdy. Ten ucinek za pouziti obou brzd na chopprovi je velmi znat a motorka mnohem vic zpomali a pak to muzes do te zatacky vohnout bez starosti.
Na kawasaki pouzivam jen predni brzdu ,ale uz se stalo ,ze sem pouzil i zadni kdyz sem proste chtel zastavit a videl sem ze predni to nepujde. Ale kawasaki je tezssi nez intruder :D
jinak jak je na tom obrazku to drzeni plynu a brzdy tak to je naprosto spravne a tohle by mel delat kazdej! Ta reakcni doba je tak neskutecne kratka ze ej to fakt super...chvili mi ,ale na chopperovi kvuli tlustejm gripum trvalo nez sem se to naucil a byl si tim jistej.
jezdit zkouset. konkretne to brzdeni si zkus na rovince a uvidis ten rozdil.
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit u choppera a cruisera?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
rybíz5 píše: No jo,ono se řekne 20% zadní a 80% přední ale kdo to má přesně mačkat že??? Na to musí přijít každej sám.Co já vím kamarád měl Introše 1400 a na brzdy hodně nadával že je to slabota Takže ani tobě nuzbude asi nic jinýho než holt při prudším brzdění použít obě
jak přesně mačkat? 20 a 80% je přibližný poměr brzdného účinku když brzdíš oběma brzdama naplno (=skoro na hranici smyku)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
Yper píše: Nevím kolik těch, co ti radilo má choppera a nebo cruisera, ale fakt je, že pro použité té či oné brzdy musíš vycházet z postavení vidlice.
Zalehávačky mají přední vidlici, kvůli ovladatelnosti, postavenou víc kolmo.
Naháče ji už tolik kolmou nemají, nicméně u nich je zase třeba vycházet z toho, že jsi stále pořád víc, při posedu, nakloněn dopředu. Pak je třeba si uvědomit, že jen cruisery a choppery mají tvrdé gumy jak na předku, tak i na zadku, takže jejich přilnavost při použití té či oné brzdy je mnohem menší. Také mají tyhle motorky mnohem víc předsazenou vidlici a na samotné motorce se sedí trochu víc vzadu, takže tahle vidlice není tolik zatěžovaná.
Pokud máš na předku silný brzdný účinek, tak počítej s tím, že pokud budeš brzdit jen přední, dostaneš přední kolo do smyku a to i na suché vozovce (06.července 2009, odpoledne, slunečno, vozovka prohřátá, suchá) - podívej se na můj avatar - to je má noha a to je účinek použití jen přední brzdy v rychlosti 100 km, kdy mne předjelo auto a řidič, ve snaze si se mnou pohrát, zabrzdil a pokud je mokro, tak přední kolo bez ABS dostaneš do smyku okamžitě a ležíš a tyhle naše motorky nemáš šanci odkopnout a válet sudy.
Ten kdo radí v krizi jen přední, je blbec!!!!
Všechny velké motorky a nebo těžší - a ty naše jsou v průměru o 100 kg těžší, potřebují brzdit všema současně - jen se to musíš naučit ovládat.
Suma sumárum, díky tvrdosti pneumatik, jinému rozložení váhy, jinému úhlu přední vidlice, větší váze - větší setrvačnosti a většímu rozvoru, je nejvhodnější způsob brzdit oběma a na kolik procent té a oné se musíš naučit. Je hloupost se řídit že předkem 80 a zadkem jen 20-30%. Nikde žádný ukazatel těchto hodnot nemáš.
U zadní brzdy na motorce, která má kardan a diferák, musíš ještě počítat s tím, že pokud zadní kolo jde do smyku, tak se zadek začne předbíhat na tu stranu, kde je právě ten diferák.
Buben má jednu nevýhodu. Pokud potřebuješ rychle zabrzdit a šlápneš na brzdu, tak najednou zjistíš, že účinek je malý. Okamžitě to vyhodnotíš, protože se řítíš na prdel auta před tebou, takže brzdu přišlápneš a vten okamžik se prudce pakny zahřejou a kousnou se a jdeš do smyku.
Proto brzdit současně oběma brzdama.
Některé motorky mají navíc vychytávku, že do určitého tlaku v přední brzdové soustavě brzdí jen přední kolo. Pokud přední páčku zmáčkneš víc, začne brzdit i zadek - podmínkou ale je, že obě jsou hydraulické.
A jinak, já jsem si proto zadní bubnovou brzdu předělal na hydrauliku a bomba - teď mi to brzdí rovnoměrněji.
Takže brždění si vyzkoušej někde na volné ploše a sám a bez zaručených rad těch, kteří choppery či cruisery nemají, či nejezdí na nich trvale.
V tomto vlákně asi nejsmysluplnější odpověď!!!
A když to nevyjde, tak ještě zbývá 20% na brždění očima - čim víc je vytřeštíš, tím to líp brzdí!
Hygienik píše: V tomto vlákně asi nejsmysluplnější odpověď!!!
Přesně! Ti, kdo raděj jen přední brzdu asi nikdy nejeli na chopperu nebo třeba na Jawce. S každou motorkou se brzdí jinak dle rozložení hmotnosti, geometrie atd.
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit u choppera a cruisera?
Nejlépe to řekl Yper.
Za mě:
cruiser NENÍ CESTOVNÍ / SPORTOVNÍ MOTORKA!!!
Chová se to ve všech ohledech úplně jinak:
1) rám se vlní
2) vidlice nejsou pevné (až na vyjímky typu Warrior)
3) posaz je podstatně více vzadu
4) práce "tělem" jako například odsedávání atd není možná, řidič se téměř nemá šanci hnout
5) vyšší váha
6) tvrdší a tudíž k ustřelení náchylnější pneu
7) často poddimenzované brzdy
8) zpravidla brutální brzdný účinek motoru při zavřeném plynu.
Tohle všechno je třeba velmi vážně brát v potaz. Jezdím na motorkách přes dvacet let, ale po přesednutí na cruiser jsem dostal takové přeškolení, že jsem nestačil mrkat a motorku jsem do ruky dostal až po několika měsících ježdění.
O agresivní jízdě "full gas" na cruiseru se ani nechci rozepisovat, to je na samostatné vlákno.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
s tym bikom so to myslel: ze je to dobry zaklad a ked niekto nevie pouzivat prednu brzdu na bicykli tak by nemal sadat ani na motorku. Uz sa mi vela krat pomohli zauzivane reflexy z biku.
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit u choppera a cruisera?
Myslím,že když dojde náhlá situace mačkám o 106. (jasně, že se snažím nejít do smyku a ač nevím jak tak mozek dává pokyn tělu sám nemačkat to jak krávě vemeno )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
drhusak píše: s tym bikom so to myslel: ze je to dobry zaklad a ked niekto nevie pouzivat
prednu brzdu na bicykli tak by nemal sadat ani na motorku. Uz sa mi vela krat pomohli zauzivane reflexy z biku.
Hlavně si pak při těch zažitých reflexech nepoplést zadní brzdu bicyklu s přední brzdou motorky - jsou na řídítkách na stejné (pravé) páčce...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
Yper píše: Nevím kolik těch, co ti radilo má choppera a nebo cruisera, ale fakt je, že pro použité té či oné brzdy musíš vycházet z postavení vidlice.
Zalehávačky mají přední vidlici, kvůli ovladatelnosti, postavenou víc kolmo.
Naháče ji už tolik kolmou nemají, nicméně u nich je zase třeba vycházet z toho, že jsi stále pořád víc, při posedu, nakloněn dopředu. Pak je třeba si uvědomit, že jen cruisery a choppery mají tvrdé gumy jak na předku, tak i na zadku, takže jejich přilnavost při použití té či oné brzdy je mnohem menší. Také mají tyhle motorky mnohem víc předsazenou vidlici a na samotné motorce se sedí trochu víc vzadu, takže tahle vidlice není tolik zatěžovaná.
Pokud máš na předku silný brzdný účinek, tak počítej s tím, že pokud budeš brzdit jen přední, dostaneš přední kolo do smyku a to i na suché vozovce (06.července 2009, odpoledne, slunečno, vozovka prohřátá, suchá) - podívej se na můj avatar - to je má noha a to je účinek použití jen přední brzdy v rychlosti 100 km, kdy mne předjelo auto a řidič, ve snaze si se mnou pohrát, zabrzdil a pokud je mokro, tak přední kolo bez ABS dostaneš do smyku okamžitě a ležíš a tyhle naše motorky nemáš šanci odkopnout a válet sudy.
Ten kdo radí v krizi jen přední, je blbec!!!!
Všechny velké motorky a nebo těžší - a ty naše jsou v průměru o 100 kg těžší, potřebují brzdit všema současně - jen se to musíš naučit ovládat.
Suma sumárum, díky tvrdosti pneumatik, jinému rozložení váhy, jinému úhlu přední vidlice, větší váze - větší setrvačnosti a většímu rozvoru, je nejvhodnější způsob brzdit oběma a na kolik procent té a oné se musíš naučit. Je hloupost se řídit že předkem 80 a zadkem jen 20-30%. Nikde žádný ukazatel těchto hodnot nemáš.
U zadní brzdy na motorce, která má kardan a diferák, musíš ještě počítat s tím, že pokud zadní kolo jde do smyku, tak se zadek začne předbíhat na tu stranu, kde je právě ten diferák.
Buben má jednu nevýhodu. Pokud potřebuješ rychle zabrzdit a šlápneš na brzdu, tak najednou zjistíš, že účinek je malý. Okamžitě to vyhodnotíš, protože se řítíš na prdel auta před tebou, takže brzdu přišlápneš a vten okamžik se prudce pakny zahřejou a kousnou se a jdeš do smyku.
Proto brzdit současně oběma brzdama.
Některé motorky mají navíc vychytávku, že do určitého tlaku v přední brzdové soustavě brzdí jen přední kolo. Pokud přední páčku zmáčkneš víc, začne brzdit i zadek - podmínkou ale je, že obě jsou hydraulické.
A jinak, já jsem si proto zadní bubnovou brzdu předělal na hydrauliku a bomba - teď mi to brzdí rovnoměrněji.
Takže brždění si vyzkoušej někde na volné ploše a sám a bez zaručených rad těch, kteří choppery či cruisery nemají, či nejezdí na nich trvale.
co je to ten diferak?
RobiXRV píše: Asi mám nějakou vadu,ale jak se pozná, že brzdím dobře 80:20 nebo 70:30
Myslím,že když dojde náhlá situace mačkám o 106. (jasně, že se snažím nejít do smyku a ač nevím jak tak mozek dává pokyn tělu sám nemačkat to jak krávě vemeno )
Přečti si co jsem psal výš: „20 a 80% je přibližný poměr brzdného účinku když brzdíš oběma brzdama naplno (=skoro na hranici smyku)„
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit u choppera a cruisera?
_zdenda_ píše: WHTRDR> Asi myslí převod mezi kardanem a zadním kolem
U motorky s kardanem se jedná pouze o koncový (90 stupňový) převod, a to měl jistě Yper na mysli, když to v rychlosti nazval slangově diferákem...
Žádný diferenciál (v přesném významu toho slova) samozřejmě na jednostopém vozidle nenajdete.
Jsou motorky u který bych zadní brzdu ani moc nepotřeboval, nadruhou stranu u jiný používám zadní ve zhruba 80%.
Já bych to nechal čistě na tvejch pocitech co ti vyhovuje a jak se budeš cejtit nebezpečněji .....