bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS 500E - výběr
Čau lidi, potřeboval bych od vás trochu pomoct. Vybírám mezi dvoumi motorkami a nejsou to zrovna nové krasavice, které vonní novotou. Rád bych slyšel co si o nich myslíte, kterou byste zvolili. Moc vám děkuju, budu rád za každou odpověď nebo nabídku motorky, která by byla výhodnější

http://www.motorkari...-tp-25kw-270737.html

http://www.motoinzer...587662-gs-500-e.html
Anketa: Tak kterou?
1 odkaz
69%
9
2 odkaz
31%
4

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 14.1.2012 v 22:48 | Nahoru | #1
Za mě ta první..máš tam rozvody,newka pneu,olej apod..takže podle mě bez investic ze začátku

ale mužu se zeptat proč chceš zrovna gs 500?co třeba honda CB-nebo kawa ER-5?tyhle dvě už jsou trošku silnější v kw a podle mě vypadaj víc jak motorky než to uzké gso

Naposledy editováno 14.01.2012 22:49:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 14.1.2012 v 23:06 | Nahoru | #2

zdend.a. píše: Za mě ta první..máš tam rozvody,newka pneu,olej apod..takže podle mě bez investic ze začátku

ale mužu se zeptat proč chceš zrovna gs 500?co třeba honda CB-nebo kawa ER-5?tyhle dvě už jsou trošku silnější v kw a podle mě vypadaj víc jak motorky než to uzké gso



No jo, ale nutno podotknout že CB a ER5 jsou trošku jinde v cenách. GSo pořád v pěknym stavu sežene už od 20ti tis., aby CBčko nebo ER5ka vůbec za něco stála tak je potřeba hrábnout aspoň pro 30-35 tisíc. Jinak to jsou vesměs všechno blbuvzdorný mašiny a GS úplně protože je to vzducháč. Výkon až zas tak závratně jinde neni.

Naposledy editováno 14.01.2012 23:27:27

Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 00:04 | Nahoru | #3
Rozhodně bych šel do té první. Když pominu to, že bazar by si snad netroufl na šméčka tak jako soukromý prodávající na motoinzerci, tak už jen lepší cena a spousta oprav, údržby, kteroé (prý) možno doložit, mluví za vše.

Ta druhá mi připadá zanedbanější, za tvrzením "lehké kosmetické vady odpovídající stáří" se může skrývat leccos, ale hlavně se mi nezdá ta "Spotřeba paliva jen do 3 litrů/100 km". Měl jsem ročník 2003, s laďákem a tam se dala spotřeba dostat na 3.5l/100km, při svižné jízdě až k 5ti litrům. Teď mám ročník 1994 a tam se spotřeba pohybuje mezi 4.2 - 4.4 /100. A snad všichni majitelé GS500, které jsem potkal, také mluvili o spotřebě kolem 4-5ti litrů. A mým 3.5 se dost divili. Čili uváděná spotřeba mi přijde přehnaně nízká a pokud prodávající v tomto lže, nemusí to být jediná věc, kterou tají či vylepšuje.

Takže za mě jednoznačně ta první.

Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 01:13 | Nahoru | #4
Já se taky přikláním k prvnímu odkazu.Spotřeba do 3 litrů nesmysl.Ta moje žere průměr 4,7.Skus se ale ještě mrknout tady na bazar.Lidi co prodávají mívají u motorek i servisní deníky takže víš co a kdy měnili.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 01:35 | Nahoru | #5
moucan> však jasný,to je jen moje info nebo jak to říct vím že jsou ceny jinde..ale mě přijdou ty dvě zdaleka pěknější než GS,,ale každého názor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 01:45 | Nahoru | #6

zdend.a. píše: moucan> však jasný,to je jen moje info nebo jak to říct vím že jsou ceny jinde..ale mě přijdou ty dvě zdaleka pěknější než GS,,ale každého názor



GS může vypadat i takhle:

(reakce na) Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 07:22 | Nahoru | #7
honza780> A to je dobrý, jo? Dyť je skrz to vidět

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 08:14 | Nahoru | #8
Kecaji oba. Tvrzení do 3l je nesmysl, navíc v druhém odkazu jsou fotky pouze ověšené mašiny a žádné detaily, tak těžko říct v jakém je stavu. Určitě teda kdybych ji bral tak jako první vyhodím ty nemožná zrcátka a dal tam obdélníkové - v těch kulatých je jednak prd vidět a za druhé vypadají strašně.

Ta první... 46k a už nové rozvody? Vzhled navíc moc neodpovídá originálu, minimálně zadní plasty jsou přestříkány určitě, vzor pro ročník nesedí. Blinkry jsou vpředu i vzadu dlouhé varianty, což se také nedělá, potom ta modrá izolepa přes kontrolku dálkových (vím co - ten modrý plast rád bledne a časem prosvítá. Ale jako řešení to nevypadá důvěryhodně.) Sedlo samo domo je jasné.

Ale na fotkách vypadají zachovale a dobře obě, zkoukni je naživo co a jak a projeď, mrkni na doklady jestli ve sedí, protože z fotek nevíš nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 09:13 | Nahoru | #9

zdend.a. píše: Za mě ta první..máš tam rozvody,newka pneu,olej apod..takže podle mě bez investic ze začátku

ale mužu se zeptat proč chceš zrovna gs 500?co třeba honda CB-nebo kawa ER-5?tyhle dvě už jsou trošku silnější v kw a podle mě vypadaj víc jak motorky než to uzké gso



Přikláním se k tomuto názoru!
HARYS

(reakce na) Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 09:14 | Nahoru | #10

dj_hroch píše: Kecaji oba. Tvrzení do 3l je nesmysl, navíc v druhém odkazu jsou fotky pouze ověšené mašiny a žádné detaily, tak těžko říct v jakém je stavu. Určitě teda kdybych ji bral tak jako první vyhodím ty nemožná zrcátka a dal tam obdélníkové - v těch kulatých je jednak prd vidět a za druhé vypadají strašně.

Ta první... 46k a už nové rozvody? Vzhled navíc moc neodpovídá originálu, minimálně zadní plasty jsou přestříkány určitě, vzor pro ročník nesedí. Blinkry jsou vpředu i vzadu dlouhé varianty, což se také nedělá, potom ta modrá izolepa přes kontrolku dálkových (vím co - ten modrý plast rád bledne a časem prosvítá. Ale jako řešení to nevypadá důvěryhodně.) Sedlo samo domo je jasné.

Ale na fotkách vypadají zachovale a dobře obě, zkoukni je naživo co a jak a projeď, mrkni na doklady jestli ve sedí, protože z fotek nevíš nic.



Motorka z bazaru, rocnik 96, rozhozena cisilka na pocitadle km, vymenene rozvody - to snad ani nikdo nemohl pomyslet na to ze by mela najeto 46000

Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 10:20 | Nahoru | #11
Zdá se mi nebo ta první má vzádu blikače každý jinak dlouhej?

Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 10:57 | Nahoru | #12
Pod to, co napsal dj_hroch, bych se podepsal. Té přelepené kontrolky jsem si také všiml, ale zapoměl se o ní zmínit. Sedlo může být přešité po nechtěném roztržení, to bych moc neřešil, pokud bude pohodlné, na potah sedla motorka nejezdí... Celkově vzato, narazit v této kategorii na ojetý kus, který by nebyl opravován po havárii, nebo alespoň nestočen, je hledáním jehly ve stohu slámy. Ta čísla v počitadle mi nijak extrémně rozhozená nepřipadají, mně se to stávalo během ježdění také, možná je to vlivem vibrací. Rozvody mohou být dělány zdánlivě brzy, ale záleží, jak byla motorka provozována a udržována. Záleží na přístupu jezdce, někdo dokáže motorku odrovnat za 30000km a někdo najezdí přes 100000, aniž by sáhl na motor.

Každopádně motorky prohlédnout naživo, projet a pak teprve se rozhodovat.

Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 11:53 | Nahoru | #13
To je jasné, rozházené číslice neřeším bo to je pouze lidová bajka. Jinak tyhle stroje často ležely, drobným šrámům se též nevyhnou a nevím, kolik má tazatel najeto, ale určitě se ze začátku také někde sveze, holt jsou často na naučení. Dost možná to také bude jeho první dospělá mašina.

Co se peněz týče tak bez investic stejně není žádná, nech si ještě něco (tak 5 - 10k) ať zbyde do rezervy. Spotřebního materiálu co se mění je spousta, kdybys s ní navíc někde lehnul tak ať máš z čeho opravovat. Bohužel jsou obě bez padáků, ty si tam dej určitě, zachrání toho hodně. Na GSku jinak moc není co, všechna údržba je psána v manuálu, určitě často kontroluj olej, to je alfa omega, občas vyčisti brzdové kotouče a žebrování chladiče, servis dle potřeby a pak vydrží

Na koupi by bylo nejlepší kdybys řekl někomu, kdo GSko zná a má ten motor naposlouchaný. Jsou tam dvě záludnosti
a) rám je ocelový profil, je i v originále na pár místech svařovaný, navíc ke krku řízení je z litiny. Z pravého boku je šroubovací (dva šrouby dole, dva pod krkem řízení) kvůli přístupu k motoru. Kdo to nezná bude zmaten co tam má nebo nemá být.
b) motor je trochu slyšet, pravidelně klape. Na první poslech tě to zarazí a sluchem si nebudeš jist jestli je ten zvuk OK nebo ne.

Jinak taková ta klasika - je tam vše co má být, neteče nikde olej (pozor u náhonu otáčkoměru, napínáku, pod ventilovým delkem, u víka startéru) neni nikde rez, přetrhané dráty a podobně, jak vypadá doraz řízení u spodních brýlí, jestli jdou dobře všechny kvalty, není hlučné řazení, neprokluzuje spojka, drží stopu...

edit: A určitě se mrkni jestli jsou vidle v zákrytu a po jízdě jestli se neudělaly kroužky.

Naposledy editováno 15.01.2012 11:56:41

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 12:08 | Nahoru | #14
Tak ten olej kontrolovat každopádně, motor GS500 je velice citlivý na hladinu oleje a když se rozsvítí kontolka tlaku, je už obvykle pozdě. To už bývá při nejmenším načatá vačka.

dj_hroch> Tím žebrováním chladiče myslíš žebra válců, ne? GSo je chlazené čistě vzduchem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 13:21 | Nahoru | #15
J.M.K.> Jasně, válců - nepřesně jsem to napsal. Právě že je chlazen jen vzduchem tak je pro chlazení lepší když jsou žebra čistá než je nechávat zbytečně zajebané. BTW - Fko má kvůli kapotáži už malý olejový chladič

S tou kontrolkou je to přesné - nespoléhat se na ni, to je kontrola tlaku oleje, ne hladiny. Signalizuje spíš poruchy čerpadla. Když se rozsvítí kvůli nedostatku hladiny tak to se spíš nerozsvítí, dříve bys přidřel.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 13:59 | Nahoru | #16
kdyby mela moje v TP 25kW, tak by jsem ti ji nabidnul

(reakce na) Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 16:22 | Nahoru | #17
dj_hroch> Aha tak to jsem nevěděl o tom přídavném chlazení. Nicméně to ale musí být také jiná verze motoru, poněvadž na svém jsem nikde žádné vývody oleje nenašel (měl jsem GS500 2003 a teď mám 500E 1994, ještě s černým motorem). Viděl jsem ale i 500E s dodělanou neoriginální kapotou. Detaily si nepamatuju, ale v tom případě tam musel chalán mít nějaké pomocné náfuky, jestli teda u 500F samotné vzduchové chlazení nestačí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 18:05 | Nahoru | #18
Omar_Bomba> Čéče tak mě tak napadá podle toho kdy si bude Endor robit vodičák - ale možná by už nebylo ani třeba 25 kW v TP Jestli A1 už podle nového tak se tam snad GSko vleze, tohle si chce ověřit. Už víš na čem budeš cválat v sezoně?

J.M.K> Ano, k E je volitelná polokapota nebo je i pár slušných od druhovýrobců - štítek a klínek pod motor. Celokapotáž najdeš sice na netu také, ve státech ty laminátové kity pár výrobců dělá jinak jsou to nadšenecké projekty - ale ve verzích co jsem viděl to právě měli řešené několika udělanými náfuky. Motor i rám se u Fka liší, na rámu jsou montážní dirky a Od karterů právě jsou vedeny na chladič. V inzercích se tak dají ověřovat z podezřelých ročníků co jsou skutečné E a co škarpalift Fka Už tu pár takových inzerátů "naháčů" bylo. Mrkni na chladič staré a nové kartery na rozdíly.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 19:41 | Nahoru | #19
Na té první je vidět, že si s ní někdo dal dost práce, aby vypadala. Působí na mě jako na vrch huj a vespod fuj. Nesedí mi tam nízký řidítka v tomhle roce a taky zadek je vidět, že je předělávanej. Celkově lak a polepy mi přijdou předělaný. Trošku ve mě vyvolává pochyby o kvalitě práce už jen to, že nenasadili pořádně gumu na spodní část nádrže (mezi nádrž a rám). Je to prkotina, ale když ani tu neudělali pořádně, tak jak asi vypadá zbytek. Prostě na mě působí jako vyvoněnej stroj, kterej byl nebo ještě pořád je šrot.

Ta druhá na pohled vypadá jako obyčejná motorka, kterou měl majitel na ježdění. Už podle fotek nabalený motorky si myslím, že na ní majitel docela cestoval, takže je pravděpodobný že se i staral. Koupit od někoho, kdo si motkou jen masíroval ego kolem komína bych se bál víc toho, jak se o ni staral.

Za sebe bych se jel podívat prvně na tu druhou. Raděj upřednostním origo stav, kde se dá jakž takž předpokládat, co bude mašina chtít, než bastl, kde tě může překvapit cokoliv.

(reakce na) Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 19:51 | Nahoru | #20

Libor.gs500e píše: Na té první je vidět, že si s ní někdo dal dost práce, aby vypadala. Působí na mě jako na vrch huj a vespod fuj. Nesedí mi tam nízký řidítka v tomhle roce a taky zadek je vidět, že je předělávanej. Celkově lak a polepy mi přijdou předělaný. Trošku ve mě vyvolává pochyby o kvalitě práce už jen to, že nenasadili pořádně gumu na spodní část nádrže (mezi nádrž a rám). Je to prkotina, ale když ani tu neudělali pořádně, tak jak asi vypadá zbytek. Prostě na mě působí jako vyvoněnej stroj, kterej byl nebo ještě pořád je šrot.

Ta druhá na pohled vypadá jako obyčejná motorka, kterou měl majitel na ježdění. Už podle fotek nabalený motorky si myslím, že na ní majitel docela cestoval, takže je pravděpodobný že se i staral. Koupit od někoho, kdo si motkou jen masíroval ego kolem komína bych se bál víc toho, jak se o ni staral.

Za sebe bych se jel podívat prvně na tu druhou. Raděj upřednostním origo stav, kde se dá jakž takž předpokládat, co bude mašina chtít, než bastl, kde tě může překvapit cokoliv.



Taky nechapu co lidi na te prvni videj, zda se mi presne jak rikas, takova typicka bazarovka udelana jen aby vypadala...

(reakce na) Suzuki GS 500E - výběr

Skvělá odpověď, děkuji! 15.1.2012 v 20:12 | Nahoru | #21
dj_hroch> ted jsem byl v bazaru posedat na ruzne masiny a zjistil jsem, ze s moji vyskou se aj tak poskladam skoro na kazdou(teda az na stare SV 650).. takze v hledacku jich mam dost a budu kupovat podle nejvyhodnejsi nabidky, nejspis to zas vidim na nejakou lehce tuklou

endor> tato by se mi mozna libila vic nez ty dve co si sem dal. Akorat vyfuk asi nebude mit homologaci(coz muze byt pro nekoho problem)

Suzuki GS 500E - výběr

15.1.2012 v 20:59 | Nahoru | #22
Takže první bazarovka je podle vás padenka? Neděláte mi to snazší, doteď to byla favoritka . Dále Omar_Bomba na tuhle jsem už koukal, vypadá pěkně, ale je to pro mě docela obrovská vzdálenost.

A poslední, ER-5 je mimo mojí cenovou ligu.

(reakce na) Suzuki GS 500E - výběr

15.1.2012 v 21:36 | Nahoru | #23
-HARYS-> ale hold jak nato nemá tak i gsko bude dobré,,ale mrkni ežtě na jiné třebas motoinzerce,,tipmoto,,zde,,free-moto,,apod

Suzuki GS 500E - výběr

15.1.2012 v 22:38 | Nahoru | #24
Jo takhle už to mam všechno zmáklí delší dobu a tyhle jsem vybral jako nejlepší z cenový kategorie/vzdálenost. Tak ještě chvíli budu čekat a pa se na ně zajedu podívat.

A hlavně díky všem za názory, pomohli jste mi objevit věci, který bych já na první pohled neviděl, díky.

Suzuki GS 500E - výběr

15.1.2012 v 22:58 | Nahoru | #25
spechat s koupi nemusis, stejne mas jeste zimu a nemas ridicak.. pockej do jara a najdou se treba lepsi inzeraty a hlavne budes moct motorku poradne projet

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - výběr

30.1.2012 v 20:42 | Nahoru | #26
Mohl by mi ještě někdo poradit, c ose skrývá pod bočním pravým víkem motoru? proč by se muselo sundavat?

(reakce na) Suzuki GS 500E - výběr

30.1.2012 v 21:47 | Nahoru | #27
Endor> Předpokládám myslíš spodek, tedy boky víky klikovky. Pravé se běžně nesundává U levého je alternátor, to sundáváš pravidelně když seřizuješ ventily a cheš vidět přesně polohu, i když to hodně lidí dělá i bez toho. Pod pravým je spojkový koš, dostaneš se na olejovou pumpu a měří se tam tlak oleje, což ale doma dělá málokdo.

V podstatě jsou pouze dva rozumné důvody proč mohlo být dole. Buď má najeto a měnily se spojkové lamely/pružiny etc. nebo se sundává když se víko škrábne. Pokud nemáš padáky tak je to totiž bod, který výrazně trčí ven. Problém bych v tom velký neviděl, jen bych si to pro pobavení nechal zdůvodnit

Takhle - fakt není problém počítat s tím, že kupuješ válendu nebo běžný pracovní stroj o který se staral kdo na kolik měl (no často spíše neměl) peníze, čili stav spousty těchto ojetin je různý. Nemá cenu na tom hledat vyloženě mouchy, je mašina na naučení. Pokud ležela není to často problém, ty stroje snesou a není to z cukru, jen musí být vždy dobře a komplet opravená - jsou jak kosmetické věci co se řešit nemusí, tak ale také naprostý základ, který se musí dát do pořádku. A je lepší to vědět rovnou než zjišťovat postupně, navíc tím poznáš jak moc z tebe dělá prodávající vola...

Jinak osobně bych si hlídal nejvíc a) stav rámu, souosost, řízení. Rovnaný rám nevadí, je to ocel, s prasklinama je to ale horší. A s korozí taktéž, ocel na oděrkách má bohužel tendenci postupně reznout "zevnitř" což není vidět, tady mají navrch hliny. b) Stav tlumičů, rovné vidle v zákrytu, stav kyvky c) jak sedí podvozek, za jízdy drží stopu, jde hladce řízení netáhne nikam atd. Spotřební věci nemá moc cenu řešit, motor je také spotřební díl, dílů relativně dost a vždy máš možnost s tím něco za levno udělat. U podvozku to téměř vždy znamená úděsné a drahé práce na dlouho.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - výběr

31.1.2012 v 15:33 | Nahoru | #28
Dobře moc děkuji, jediný problém z toho, co si psal je, že v jednom místě pod řídítky lehce rám rezne. Jinak do zatáček šla pěkně, držela stopu a nikam netáhla. Ještě teda dotaz, co kontrolovat na podvozku ještě?

(reakce na) Suzuki GS 500E - výběr

8.2.2012 v 16:53 | Nahoru | #29
Endor> Čau, můžu ti jen říct: Z bazaru ne !!! Poohlédni se třeba tady na stránkách a moto kup určitě jen od majitele motorky a nejlíp aby v TP byl aspoň 1 rok majitelem on. Jinak podle mého soudu nemá cenu koukat jestli je tam momentálně měněný olej + filtr. Pokud si nějakou motorku koupíš tak ti doporučuji výměnu oleje a filtru udělat znovu aby jsi neujel pár km a nebylo po ježdění. (můj názor) Lepší je motorku kupovat pokud možno v origo laku nebo v takovém stavu, aby jsi byl schopnej posoudit stav a popřípadě odhalit i pád motorky. Takže pod novým lakem těžko poznáš možné vady. To je asi vše.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 Dnes v 11:57 mariano
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 20 25.4.2024 v 19:36 Dejwidos
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist