http://www.motorkari...-tp-25kw-270737.html
http://www.motoinzer...587662-gs-500-e.html
2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - výběr
ale mužu se zeptat proč chceš zrovna gs 500?co třeba honda CB-nebo kawa ER-5?tyhle dvě už jsou trošku silnější v kw a podle mě vypadaj víc jak motorky než to uzké gso
Naposledy editováno 14.01.2012 22:49:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - výběr
zdend.a. píše: Za mě ta první..máš tam rozvody,newka pneu,olej apod..takže podle mě bez investic ze začátku
ale mužu se zeptat proč chceš zrovna gs 500?co třeba honda CB-nebo kawa ER-5?tyhle dvě už jsou trošku silnější v kw a podle mě vypadaj víc jak motorky než to uzké gso
No jo, ale nutno podotknout že CB a ER5 jsou trošku jinde v cenách. GSo pořád v pěknym stavu sežene už od 20ti tis., aby CBčko nebo ER5ka vůbec za něco stála tak je potřeba hrábnout aspoň pro 30-35 tisíc. Jinak to jsou vesměs všechno blbuvzdorný mašiny a GS úplně protože je to vzducháč. Výkon až zas tak závratně jinde neni.
Naposledy editováno 14.01.2012 23:27:27
Ta druhá mi připadá zanedbanější, za tvrzením "lehké kosmetické vady odpovídající stáří" se může skrývat leccos, ale hlavně se mi nezdá ta "Spotřeba paliva jen do 3 litrů/100 km". Měl jsem ročník 2003, s laďákem a tam se dala spotřeba dostat na 3.5l/100km, při svižné jízdě až k 5ti litrům. Teď mám ročník 1994 a tam se spotřeba pohybuje mezi 4.2 - 4.4 /100. A snad všichni majitelé GS500, které jsem potkal, také mluvili o spotřebě kolem 4-5ti litrů. A mým 3.5 se dost divili. Čili uváděná spotřeba mi přijde přehnaně nízká a pokud prodávající v tomto lže, nemusí to být jediná věc, kterou tají či vylepšuje.
Takže za mě jednoznačně ta první.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - výběr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - výběr
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - výběr
Ta první... 46k a už nové rozvody? Vzhled navíc moc neodpovídá originálu, minimálně zadní plasty jsou přestříkány určitě, vzor pro ročník nesedí. Blinkry jsou vpředu i vzadu dlouhé varianty, což se také nedělá, potom ta modrá izolepa přes kontrolku dálkových (vím co - ten modrý plast rád bledne a časem prosvítá. Ale jako řešení to nevypadá důvěryhodně.) Sedlo samo domo je jasné.
Ale na fotkách vypadají zachovale a dobře obě, zkoukni je naživo co a jak a projeď, mrkni na doklady jestli ve sedí, protože z fotek nevíš nic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - výběr
zdend.a. píše: Za mě ta první..máš tam rozvody,newka pneu,olej apod..takže podle mě bez investic ze začátku
ale mužu se zeptat proč chceš zrovna gs 500?co třeba honda CB-nebo kawa ER-5?tyhle dvě už jsou trošku silnější v kw a podle mě vypadaj víc jak motorky než to uzké gso
Přikláním se k tomuto názoru!
HARYS
dj_hroch píše: Kecaji oba. Tvrzení do 3l je nesmysl, navíc v druhém odkazu jsou fotky pouze ověšené mašiny a žádné detaily, tak těžko říct v jakém je stavu. Určitě teda kdybych ji bral tak jako první vyhodím ty nemožná zrcátka a dal tam obdélníkové - v těch kulatých je jednak prd vidět a za druhé vypadají strašně.
Ta první... 46k a už nové rozvody? Vzhled navíc moc neodpovídá originálu, minimálně zadní plasty jsou přestříkány určitě, vzor pro ročník nesedí. Blinkry jsou vpředu i vzadu dlouhé varianty, což se také nedělá, potom ta modrá izolepa přes kontrolku dálkových (vím co - ten modrý plast rád bledne a časem prosvítá. Ale jako řešení to nevypadá důvěryhodně.) Sedlo samo domo je jasné.
Ale na fotkách vypadají zachovale a dobře obě, zkoukni je naživo co a jak a projeď, mrkni na doklady jestli ve sedí, protože z fotek nevíš nic.
Motorka z bazaru, rocnik 96, rozhozena cisilka na pocitadle km, vymenene rozvody - to snad ani nikdo nemohl pomyslet na to ze by mela najeto 46000
Každopádně motorky prohlédnout naživo, projet a pak teprve se rozhodovat.
Co se peněz týče tak bez investic stejně není žádná, nech si ještě něco (tak 5 - 10k) ať zbyde do rezervy. Spotřebního materiálu co se mění je spousta, kdybys s ní navíc někde lehnul tak ať máš z čeho opravovat. Bohužel jsou obě bez padáků, ty si tam dej určitě, zachrání toho hodně. Na GSku jinak moc není co, všechna údržba je psána v manuálu, určitě často kontroluj olej, to je alfa omega, občas vyčisti brzdové kotouče a žebrování chladiče, servis dle potřeby a pak vydrží
Na koupi by bylo nejlepší kdybys řekl někomu, kdo GSko zná a má ten motor naposlouchaný. Jsou tam dvě záludnosti
a) rám je ocelový profil, je i v originále na pár místech svařovaný, navíc ke krku řízení je z litiny. Z pravého boku je šroubovací (dva šrouby dole, dva pod krkem řízení) kvůli přístupu k motoru. Kdo to nezná bude zmaten co tam má nebo nemá být.
b) motor je trochu slyšet, pravidelně klape. Na první poslech tě to zarazí a sluchem si nebudeš jist jestli je ten zvuk OK nebo ne.
Jinak taková ta klasika - je tam vše co má být, neteče nikde olej (pozor u náhonu otáčkoměru, napínáku, pod ventilovým delkem, u víka startéru) neni nikde rez, přetrhané dráty a podobně, jak vypadá doraz řízení u spodních brýlí, jestli jdou dobře všechny kvalty, není hlučné řazení, neprokluzuje spojka, drží stopu...
edit: A určitě se mrkni jestli jsou vidle v zákrytu a po jízdě jestli se neudělaly kroužky.
Naposledy editováno 15.01.2012 11:56:41
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - výběr
dj_hroch> Tím žebrováním chladiče myslíš žebra válců, ne? GSo je chlazené čistě vzduchem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - výběr
S tou kontrolkou je to přesné - nespoléhat se na ni, to je kontrola tlaku oleje, ne hladiny. Signalizuje spíš poruchy čerpadla. Když se rozsvítí kvůli nedostatku hladiny tak to se spíš nerozsvítí, dříve bys přidřel.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - výběr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - výběr
J.M.K> Ano, k E je volitelná polokapota nebo je i pár slušných od druhovýrobců - štítek a klínek pod motor. Celokapotáž najdeš sice na netu také, ve státech ty laminátové kity pár výrobců dělá jinak jsou to nadšenecké projekty - ale ve verzích co jsem viděl to právě měli řešené několika udělanými náfuky. Motor i rám se u Fka liší, na rámu jsou montážní dirky a Od karterů právě jsou vedeny na chladič. V inzercích se tak dají ověřovat z podezřelých ročníků co jsou skutečné E a co škarpalift Fka Už tu pár takových inzerátů "naháčů" bylo. Mrkni na chladič staré a nové kartery na rozdíly.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - výběr
Ta druhá na pohled vypadá jako obyčejná motorka, kterou měl majitel na ježdění. Už podle fotek nabalený motorky si myslím, že na ní majitel docela cestoval, takže je pravděpodobný že se i staral. Koupit od někoho, kdo si motkou jen masíroval ego kolem komína bych se bál víc toho, jak se o ni staral.
Za sebe bych se jel podívat prvně na tu druhou. Raděj upřednostním origo stav, kde se dá jakž takž předpokládat, co bude mašina chtít, než bastl, kde tě může překvapit cokoliv.
Libor.gs500e píše: Na té první je vidět, že si s ní někdo dal dost práce, aby vypadala. Působí na mě jako na vrch huj a vespod fuj. Nesedí mi tam nízký řidítka v tomhle roce a taky zadek je vidět, že je předělávanej. Celkově lak a polepy mi přijdou předělaný. Trošku ve mě vyvolává pochyby o kvalitě práce už jen to, že nenasadili pořádně gumu na spodní část nádrže (mezi nádrž a rám). Je to prkotina, ale když ani tu neudělali pořádně, tak jak asi vypadá zbytek. Prostě na mě působí jako vyvoněnej stroj, kterej byl nebo ještě pořád je šrot.
Ta druhá na pohled vypadá jako obyčejná motorka, kterou měl majitel na ježdění. Už podle fotek nabalený motorky si myslím, že na ní majitel docela cestoval, takže je pravděpodobný že se i staral. Koupit od někoho, kdo si motkou jen masíroval ego kolem komína bych se bál víc toho, jak se o ni staral.
Za sebe bych se jel podívat prvně na tu druhou. Raděj upřednostním origo stav, kde se dá jakž takž předpokládat, co bude mašina chtít, než bastl, kde tě může překvapit cokoliv.
Taky nechapu co lidi na te prvni videj, zda se mi presne jak rikas, takova typicka bazarovka udelana jen aby vypadala...
endor> tato by se mi mozna libila vic nez ty dve co si sem dal. Akorat vyfuk asi nebude mit homologaci(coz muze byt pro nekoho problem)
A hlavně díky všem za názory, pomohli jste mi objevit věci, který bych já na první pohled neviděl, díky.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - výběr
V podstatě jsou pouze dva rozumné důvody proč mohlo být dole. Buď má najeto a měnily se spojkové lamely/pružiny etc. nebo se sundává když se víko škrábne. Pokud nemáš padáky tak je to totiž bod, který výrazně trčí ven. Problém bych v tom velký neviděl, jen bych si to pro pobavení nechal zdůvodnit
Takhle - fakt není problém počítat s tím, že kupuješ válendu nebo běžný pracovní stroj o který se staral kdo na kolik měl (no často spíše neměl) peníze, čili stav spousty těchto ojetin je různý. Nemá cenu na tom hledat vyloženě mouchy, je mašina na naučení. Pokud ležela není to často problém, ty stroje snesou a není to z cukru, jen musí být vždy dobře a komplet opravená - jsou jak kosmetické věci co se řešit nemusí, tak ale také naprostý základ, který se musí dát do pořádku. A je lepší to vědět rovnou než zjišťovat postupně, navíc tím poznáš jak moc z tebe dělá prodávající vola...
Jinak osobně bych si hlídal nejvíc a) stav rámu, souosost, řízení. Rovnaný rám nevadí, je to ocel, s prasklinama je to ale horší. A s korozí taktéž, ocel na oděrkách má bohužel tendenci postupně reznout "zevnitř" což není vidět, tady mají navrch hliny. b) Stav tlumičů, rovné vidle v zákrytu, stav kyvky c) jak sedí podvozek, za jízdy drží stopu, jde hladce řízení netáhne nikam atd. Spotřební věci nemá moc cenu řešit, motor je také spotřební díl, dílů relativně dost a vždy máš možnost s tím něco za levno udělat. U podvozku to téměř vždy znamená úděsné a drahé práce na dlouho.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - výběr
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 21 | Včera v 22:24 emánek27 |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | Včera v 11:57 mariano |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E | svava | 25 | 9.4.2024 v 19:46 svava |
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E | Nexartesus | 20 | 1.4.2024 v 20:21 šmudla |