Yper píše: To jsem ani nechtěééél, jen jsem se nastartoval, protože v tom pracuji a zrovna paliva a maziva jsou můj obor.
Každá diskuse je dobrá.
A nic osobního v tom přímo není
já to taky nemyslel zle každej víme a umíme něco.Ale koníček tady máme všichni stejnej
2 reakcí na tento příspěvek Přestavba na Ethanol 85
Můžete mi někdo poradit, jestli se dá ten E85 míchat s benzínem do dvojtaktů a v jakém poměru.
Nebude to dělat neplechu s olejem ? Představoval bych si to na Jawu 350/634 ( ta by snad nemusela být na palivo tak citlivá ).
Díky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na Ethanol 85
NEUTRAL píše: Nazdar.
Můžete mi někdo poradit, jestli se dá ten E85 míchat s benzínem do dvojtaktů a v jakém poměru.
Nebude to dělat neplechu s olejem ? Představoval bych si to na Jawu 350/634 ( ta by snad nemusela být na palivo tak citlivá ).
Díky
Tak tam to vůbec nedávej ! Je to dal do favouše s el. řízeným karbcem a sotva že to chytlo, pak jsem ale pořádně nemohl vyjet ani kopec co máme od baráku !!!
Fotr to dal do Foresighta a při přidání plynu to vynechávalo a střílelo .....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na Ethanol 85
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na Ethanol 85
firecracker píše: Orgovany> není favorit ale čtyř takt ? Myslím, že v té 350 by to mohlo fungovat, jen nevidím důvod proč to tam lít ... říkám, si jestli ten líh nebude degradovat ten olej v té směsy a jestli se nebude motor chlazený vzduchem příliš zahřívat
Nevim jak jiné favority, ale ten muj je dozajista 5takt. 1.sání, 2.komprese, 3.expanze, 4.výfuk a 5.hovno je z toho
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na Ethanol 85
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na Ethanol 85
z-x-r píše: me nemusis zklamavat..primo sama benzina toto zdelil a obsah sracek bio mas podle vytocnosti celkove toho paliva..tedy napr cepro ktera prodava i binaftu ktera ma o hodne veci mnozstvi biosracek tak v normal nafte nemaj skoro zadne bio sracky..A tak stejny je to u Vervy...Precti si rozbor paliv v SM kde o tom se psalo nedavno
Je to tak, jak píšeš. Benzin Verva100 neobsahuje žádnou biosložku. Ale některejm zdejším chytrolínům to nevysvělíš, protože:
To řikal Jouza v hospodě voe, že tam jako ta bijosloška musí bejt všude ze zákona, pyčo, tak tam prostě je. A Jouza není žádnej chuj, pyčo - ten ví všecko.... Si předěláme bajk na ňákej ten ehmm évosumdesátpět líchneboco a vyjebem s tim protože je levnej a má hodně voktanů, takže to s tim pojede jak sviňa. Řikám vo třetinu vječí povr, pyčo!
Naposledy editováno 19.01.2012 15:14:01
Vavikk píše: NEUTRAL> do dvoutaktů se ta E85 musí dávat s ricinovým olejem, klasický 2T oleje se nesmísí s lihem....
no pujde sehnat i nejakej syntetickej oil... protoze do modelarskejch motoru lejem metanol a ricin uz ustoupil naky syntetice...
radi5 píše: Je to tak, jak píšeš. Benzin Verva100 neobsahuje žádnou biosložku. Ale některejm zdejším chytrolínům to nevysvělíš, protože:
To řikal Jouza v hospodě voe, že tam jako ta bijosloška musí bejt všude ze zákona, pyčo, tak tam prostě je. A Jouza není žádnej chuj, pyčo - ten ví všecko.... Si předěláme bajk na ňákej ten ehmm évosumdesátpět líchneboco a vyjebem s tim protože je levnej a má hodně voktanů, takže to s tim pojede jak sviňa. Řikám vo třetinu vječí povr, pyčo!
Tak tenhle citat beru jako opravdove slovo odbornika na slovo fundovaneho. Pomalu jsi timhle tady vsem vyrazil dech.
2 reakcí na tento příspěvek Přestavba na Ethanol 85
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba na Ethanol 85
Ten Saab určitě při plném výkoně na chudou směs nejede. Protože to by byla jeho poslední cesta.
Nechápu tvůj příspěvek.
Tady mne jen prostě dostalo, když jsou zdejší široké motorkářské veřejnosti podsouvány bludy. A že zrovna polovina příspěvků v tomhle vlákně jsou - konkrétně ty zaručené pravdy, které popisují z čeho se každé palivo skládá, protože to říkal ten a nebo ten....
A že se farmáři chovají tržně a ve velkém pěstují řepku? Tomu se nemůžeme divit, protože žijeme v tržní ekonomice a oni chtějí také přežít, bo banky jsou svině.
A zrovna já si například myslím, že používání biodieselu motoru neuškodí - spíš mu v některých případech pomůže navýšit výkon.
Biodiesel však uškodí každému autu, které je v majetku toho, kdo má auto proto, protože i soused má auto, nebo toho, kdo jej má proto, protože jednou za měsíc vyrazí s mámou do Kaufáče na velký nákup a jednou v roce navíc na "dušičky" na hroby.
V těchto případech probíhá oxidace a stoupá i korozní agresivita FAME vůči gumovým a plastovým částem. Nehledě na to, že může gelovatět a ucpávat filtr, čerpadla a vstřiky.
Ale kdo jezdí a několikrát za měsíc tankuje, tomu nic nehrozí.
No a Creck to napsal také výstižně. Všude jinde, na jiných fórech to je jinak. Tady se na tebe všichni sesypou jako hejno much na lejno - to je zdejší bickers kolorit.
Nic osobního v tom zase neledej.
A přestavbám celkem fandím, protože když to jde v zahraničí, proč by to nemohlo jít u nás.
I já zkoušel ve starém Fáčku líh. V karburátorových autech je třeba vyměnit trysky a pak to ůže frčet. U vstřikování se asi musí přeprogramovat jednotka, pokud neexistuje jiný fígl - třeba to o čem se zde píše.
Ricinový olej je do lihového paliva vyzkoušený. Já mám 3 modelářské motory(2,5 - 3,5 - 12,7) na methanol a žádný problém a všechny točí normálně 12 000 ot/min.
Já nevím zda už existuje náhrada za něj, protože dojíždím 5ti litrový kanystr methanolového paliva a ještě bych asi i našel litrovku toho ricinového oleje.
Ale problém by zcela jistě mohl vzniknout, když by se motorka odstavila přes zimu. Ricinový olej se sice nespálí, ale teplotou v motoru a vzdušným kyslíkem degraduje a motory od něj bývají, pokud se nerozeberou a nevyčistí, zapatlané a zalepené - jako když se natřou lakem.
A jinak pozor, čistý líh má silně leptavé účinky vůči všem lakům - jak methanol, tak ethanol.
Naposledy editováno 19.01.2012 21:36:27
Orgovany píše: Tak tam to vůbec nedávej ! Je to dal do favouše s el. řízeným karbcem a sotva že to chytlo, pak jsem ale pořádně nemohl vyjet ani kopec co máme od baráku !!!
Fotr to dal do Foresighta a při přidání plynu to vynechávalo a střílelo .....
Naposledy editováno 19.01.2012 22:30:25
U nás by to chtěli hned danit, aby měli zase z čeho brát.
Čekám, kdy už zavedou daň z otevřeného okna a když nebudeme větrat, tak k tomu přidají daň ze zavřenéh okna a když si je zabetonujeme, tak zavedou i daň za NEokna!
AndělČK píše: Už jsem to psal několikrát. E85 spoří jen z důvodu jizdy na chudou směs. Chudá směs není sama o sobě špatná(sám na ní většinou jezdím a to na LPG), ale jen v částečném zatížení.
hele to je naka kravina ne? chuda smes spori ve smyslu ze kdyz jedes na bohatou za 10 tak na chudou jedes za 9 ... ale o tom E85 neni, tam je to o tom ze stoji litr o 10kc min ne? tzn ttreba auto co jezdi na benzin za 10, sezere 12 tohodle e85, ktery je ale levnejsi.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na Ethanol 85
AndělČK píše: Já jsem psal, že E85 spoří v důsledku chudé směsi. Ono totiž díky nižší výhřevnosti to ani jinak nelze.
Ten Saab určitě při plném výkoně na chudou směs nejede. Protože to by byla jeho poslední cesta.
Nechápu tvůj příspěvek.
e85 spoří v důsledku,že není zatim zatížen spotřební daní na paliva a tudíž stojí cca o 10kč mín na litru..,o nižší spotřebě tu nebyla řeč ba naopak lehce se zvýší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na Ethanol 85
Milosek.m píše: e85 spoří v důsledku,že není zatim zatížen spotřební daní na paliva a tudíž stojí cca o 10kč mín na litru..,o nižší spotřebě tu nebyla řeč ba naopak lehce se zvýší
Takže E85 stojí 26Kč. Musím ho stříknout o cca 30% více, abych se dosáhl na stejnou výhřevnost(energii) jako v případě benzínu. To znamená 26*1,3 = 33,8 Kč
Benzín stojí 36Kč, takže to je úspora 2,2Kč na 1l. Teď neberu v úvahu, že díky E85 může o kousek vzrůst účinnost motoru díky výššímu oktanovému číslu, ale také neberu, že E85 obsahuje kolikrát více vázané vody, než je povoleno.
Takže na 1l ušetřím 2,2Kč, pokuď auto má spotřebu 8l, tak na 100Km ušetřím 8x2,2= 17,6Kč. To znamená, že při ceně předělání 6000Kč je návratnost při 34tis Km. A tedy při dálším najetí 34tis Km vydělám dalších 6000Kč.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na Ethanol 85
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba na Ethanol 85
firecracker píše: AndělČK> to co píšeš dává v podstatě smysl jenže s upravou to o těch 30% víc nežere
Ale já jsem nikde netvrdil, že to musí žrát o 30% více. Já jsem napsal, že prakticky ušetřit na E85 lze jen díky spalování chudších směsí. Proto to nežere o 30% více.
To samé se ale dá ušetřit při spalování chudších směsí benzínu.
AndělČK píše: Ale já jsem nikde netvrdil, že to musí žrát o 30% více. Já jsem napsal, že prakticky ušetřit na E85 lze jen díky spalování chudších směsí. Proto to nežere o 30% více.
To samé se ale dá ušetřit při spalování chudších směsí benzínu.
no zase ma motor o neco vetsi vykon - lip se plni .. takze i pri spravnym pomeru neni ta spotreba vyssi o 30procent ale zhruba jen o 15-20....
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba na Ethanol 85
kolik by byla cena přestavby sakum prásk včetně všech dílů na Fabii 1.4 16v? Jestli jsou nějaký zkušenosti s tím, jak se změní spotřeba?
Naposledy editováno 23.01.2012 19:18:13