globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Homologované žárovky
12.1.2012 v 18:22
Zdravím. Mám dotaz ohledně žárovek H4, případně jiného typu. Nevíte někdo nějakou alternativu homologovaných žárovek, nejlépe o příkonu 35W až 50W s nějakým vyšším výkonem? Ideální by bylo do 500Kč. Hledal jsem na googlu, tam mi to našlo samé cipoviny a tady na fóru jsem to jen tak zběžně prolétl, ale nic zcela potřebného jsem nenašel. Díky za reakce
Předchozí
1 2 3
Následující

Homologované žárovky

12.1.2012 v 18:26 | Nahoru | #1
zkus toto
mám a jsem spokojený dělávali ji i ve slabších wattech

Naposledy editováno 12.01.2012 18:27:09

Homologované žárovky

12.1.2012 v 18:40 | Nahoru | #2
ja pouzivam klasickou autozarovku NightBreaker a spokojenost.
Pred nejakou dobou sem kupoval za neskutecne prachy nejakou uplne hyper super a svitila srovnatelne s Nightbreaker¨. Takze kupuju ty..v sade sou dve, jdnu pouziju, druhou vozim sebou.

Homologované žárovky

12.1.2012 v 18:43 | Nahoru | #3
Motovision, Nightvision, Nightguard, Bluevision - všechno homologovaný žárovky s výrazně vyšší svítivostí při stejný watáži...

viz test:

Homologované žárovky

12.1.2012 v 18:46 | Nahoru | #4
Používám Osram Night Breaker a můžu doporučit ,pro motorky dělaj i Night Racer ale myslim že to bude stejný.

Naposledy editováno 12.01.2012 18:49:06

2 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky

12.1.2012 v 18:48 | Nahoru | #5
A jak je to s těmi paticemi, půjde ta H7 nějak napasovat do světla s paticí H4 nebo bude potřeba nějaký zákrok?

(reakce na) Homologované žárovky

12.1.2012 v 18:50 | Nahoru | #6

kozel.ka píše: A jak je to s těmi paticemi, půjde ta H7 nějak napasovat do světla s paticí H4 nebo bude potřeba nějaký zákrok?



To si myslim že těžko, ale většina tady zmíněnějch se v H4 bez problému dá sehnat tak proč chceš takhle experimentovat?

(reakce na) Homologované žárovky

12.1.2012 v 18:50 | Nahoru | #7
kozel.ka> jsou k dostání i s paticí H4, stačí jen hledat

1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky

12.1.2012 v 18:59 | Nahoru | #8
no já mám originál žárovku 35/35w (alternátor má výkon zhruba 90w, nevím jestli je to správně), kvůli tomu jsem dělal i zadní světlo z ledek, abych mohl dát dopředu nějakou lepší žárovku, ale stejně - 60/55W - to nevím jestli už nebude moc; proto by mě zajímala nějaká alternativa, která má nejlépe stejný příkon a lepší výkon, nebo něco pod těch 60w, protože jak říkám, nevím jestli to alternátor utáhne

1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky

12.1.2012 v 19:06 | Nahoru | #9
a co tam dat xenon?

(reakce na) Homologované žárovky

12.1.2012 v 19:11 | Nahoru | #10

cuir píše: a co tam dat xenon?


Xenon je celkem drahý, ale taky by to šlo.. co xenonové výbojky?

E: nebo je to to samé? Já se v tom moc nevyznám, proto se tu ptám..

Naposledy editováno 12.01.2012 19:14:46

(reakce na) Homologované žárovky

12.1.2012 v 20:05 | Nahoru | #11

kozel.ka píše: no já mám originál žárovku 35/35w (alternátor má výkon zhruba 90w, nevím jestli je to správně), kvůli tomu jsem dělal i zadní světlo z ledek, abych mohl dát dopředu nějakou lepší žárovku, ale stejně - 60/55W - to nevím jestli už nebude moc; proto by mě zajímala nějaká alternativa, která má nejlépe stejný příkon a lepší výkon, nebo něco pod těch 60w, protože jak říkám, nevím jestli to alternátor utáhne



No ono jde taky o to co tam máš za parabolu aby to vůbec sneslo to teplo který bude výkonější žárovka produkovat. Nehodláš to cpát do tý původní 35/35w? To byla ještě klasická baňka ne?

1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky

12.1.2012 v 20:30 | Nahoru | #12
no baňka to kdysi bývala, ale mám tam už normální, akorát by mě zajímalo, jaký je rozdíl mezi těma parabolama? stejně to vyrábí všechno stejně, nebo jaký je v tom rozdíl?

(reakce na) Homologované žárovky

12.1.2012 v 20:39 | Nahoru | #13

kozel.ka píše: no baňka to kdysi bývala, ale mám tam už normální, akorát by mě zajímalo, jaký je rozdíl mezi těma parabolama? stejně to vyrábí všechno stejně, nebo jaký je v tom rozdíl?



Značnej, hlavně v materiálu. Reálně hrozí (i když to není pravidlo) že se ti při výměně žárovky za mnohem silnejší roztaví parabola. Přecejen ty teploty tam nejsou zrovna malý a pokud je parabola dělaná na nízkej tepelnej výkon žárovky tak to pak nemusí snýst cokoli výkonějšího.

1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky

12.1.2012 v 20:46 | Nahoru | #14
no jo, počítám s tím že se bavíme o parabolách z plastu... ale já mám ještě ocelovou? tam by to snad vadit nemělo ne? tam je to celkem jedno, když se ocel taví zhruba při 1539°C a to záleží na třídě, spíš aby potom nezačal hořet ten plastový kryt světla okolo jinak to světlo můžu vyfotit a nahrát ho sem, aby bylo vidět jak vypadá

(reakce na) Homologované žárovky

12.1.2012 v 20:51 | Nahoru | #15

kozel.ka píše: no jo, počítám s tím že se bavíme o parabolách z plastu... ale já mám ještě ocelovou? tam by to snad vadit nemělo ne? tam je to celkem jedno, když se ocel taví zhruba při 1539°C a to záleží na třídě, spíš aby potom nezačal hořet ten plastový kryt světla okolo jinak to světlo můžu vyfotit a nahrát ho sem, aby bylo vidět jak vypadá



Pokud je z kovu (což sem blíž nezkoumaj co tam máš a nemáš) tak je to v pohodě. Jestli ten kryt neni vyloženě vystavenej tomu horku tak bych se toho nebál. Jinak jak už se tu psalo o těch xenonech tak na to bacha, většinou to nemaj moc rádi na STK tam kde to nebylo od výroby homologovaný.

1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky

12.1.2012 v 20:59 | Nahoru | #16
No ty xenony asi kupovat nebudu (nejsou ani homologované), ani ta cena není zrovna nejpříjemnější na to, když to budu dávat zhruba za rok pryč tu motorku, ... ale ještě mám jeden takový dotaz - o příkon by neměl být problém, to mám vyřešené tím zadním světlem a blinkry, dráty budu dávat 1mm2 průřezu protože zrovna dělám novou elektriku, ale hlavně jestli to vydrží spínače, když tam dám tu běžnou 60/55W? Případně tu Osram Night Breaker?

(reakce na) Homologované žárovky

12.1.2012 v 21:05 | Nahoru | #17

kozel.ka píše: No ty xenony asi kupovat nebudu (nejsou ani homologované), ani ta cena není zrovna nejpříjemnější na to, když to budu dávat zhruba za rok pryč tu motorku, ... ale ještě mám jeden takový dotaz - o příkon by neměl být problém, to mám vyřešené tím zadním světlem a blinkry, dráty budu dávat 1mm2 průřezu protože zrovna dělám novou elektriku, ale hlavně jestli to vydrží spínače, když tam dám tu běžnou 60/55W? Případně tu Osram Night Breaker?



Mezi tou "běžnou" jak ty píšeš a osramem neni co se týče příkonu žádnej rozdíl. Obě jsou 60/55w pouze Night lépe a víc svítí. Co se týče týhle podrobnější elektriky tak to už netušim jestli by to zvládlo nebo ne, zas tak do tho nevidim a co se týče elektriky znám jen základy. Každopádně když sám píšeš že to budeš dávat pryč tak se na to vykašli, rok dopřežij na tom co tam máš a nemusíš nic řešit. Budoucí kupující to stejně nijak neocení a motorce to cenu nezvedne.

Edit: K tomu jsi si opravdu jistý že to utáhne to dobíjení a nebude ti to užírat baterku? Musís do toho počítat všechno přes zapalko až po žárovky v blinkrech, parkovačku atd atd ....

Naposledy editováno 12.01.2012 21:05:47

1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky

12.1.2012 v 21:18 | Nahoru | #18
No tak stejně - když si tu žárovku koupím, tak až to budu prodávat, tak tam dám třeba tu starou a tuhle si nechám a je po starostech, pak si ji dám do té budoucí motorky... teď sem si uvědomil že mám spínače z šestistovky, takže by to měly utáhnout, protože na té 600 určitě jsou silnější žárovky a jiné než ty 60/55W tam asi nebudu... blinkry jsou původně na 21W jeden, teď mám ledkové (zhruba 0,5W jeden), zadní světlo místo žárovky 21/5W mám ledky zhruba na 0,5W zase, takže to musí vyjít...

Homologované žárovky

12.1.2012 v 21:23 | Nahoru | #19
Osram Nightbreaker... stojí cca 250Kč kus... svítí slušně, jedná se o homologované řešení... pokud nemáš 10-15 000 na homologovanou představbu na xenon která bude fungovat tak jak má, tak bych to neřešil a šel do toho Nightbreakeru či Nightraceru...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Homologované žárovky

Skvělá odpověď, děkuji! 12.1.2012 v 21:24 | Nahoru | #20

kozel.ka píše: No tak stejně - když si tu žárovku koupím, tak až to budu prodávat, tak tam dám třeba tu starou a tuhle si nechám a je po starostech, pak si ji dám do té budoucí motorky... teď sem si uvědomil že mám spínače z šestistovky, takže by to měly utáhnout, protože na té 600 určitě jsou silnější žárovky a jiné než ty 60/55W tam asi nebudu... blinkry jsou původně na 21W jeden, teď mám ledkové (zhruba 0,5W jeden), zadní světlo místo žárovky 21/5W mám ledky zhruba na 0,5W zase, takže to musí vyjít...



No hele selskym rozumem si myslim že by to starý spínače měly bez problému utáhnout, napětí přeci měnit nebudeš a když už tak by to odnesl hlavní svazek kterej vede elektřinu do světla a né spínače . Navíc i kdyby byl nějakej zádrhel tak by to nejdřív odpálilo pojistky. V klidu si myslim že můžeš zkusit jak to pofachá se starejma.

Homologované žárovky

12.1.2012 v 21:25 | Nahoru | #21
No, staré spínače nemám, byly tam už když sem to koupil, navíc ty originály se mi moc nelíbí, tak naštěstí je to tak jak to je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Homologované žárovky

12.1.2012 v 21:48 | Nahoru | #22

moucan píše: No hele selskym rozumem si myslim že by to starý spínače měly bez problému utáhnout, napětí přeci měnit nebudeš a když už tak by to odnesl hlavní svazek kterej vede elektřinu do světla a né spínače . Navíc i kdyby byl nějakej zádrhel tak by to nejdřív odpálilo pojistky. V klidu si myslim že můžeš zkusit jak to pofachá se starejma.


Tak tenhle selskej rozum je super.Napětí nemá nic společnýho s tím jestli výkon zdroje zvládne utáhnout spotřebiče(součet všech ).Spínače by měly být aspoň na 5A(60/12).Raději budu shánět novej spínač než novou elektriku .Pojistka ti to chrání proti zkratu a ne proti přehřátí kabelu(někde i dost ohřívaný od motoru)a spálení izolace(pak teprve účinkuje pojistka):Kabel dej radši 1,5-ku ,1-čka je tak na hraně.Počítej s tím, že občas budeš muset dobíjet nabíječkou,zdroj nejede pořád na plno(volnoběh,apod.)

Homologované žárovky

12.1.2012 v 22:07 | Nahoru | #23
myslím že akumulátor dobíjet nebudu, snížil jsem totiž příkon na to zadni světlo jak jsem psal + blinkry a na alternátoru podle mě bude aspoň 5 nebo 10W rezerva, určitě to nedělají přesně... s tím drátem - tu 1,5 zkusím koupit, ale myslím že by to jelo i s tou jedničkou ne? http://www.autokabel.cz/images/flry.pdf mám ten flry-b průřez 1mm2

(reakce na) Homologované žárovky

12.1.2012 v 22:24 | Nahoru | #24

sajosa píše: Tak tenhle selskej rozum je super.Napětí nemá nic společnýho s tím jestli výkon zdroje zvládne utáhnout spotřebiče(součet všech ).Spínače by měly být aspoň na 5A(60/12).Raději budu shánět novej spínač než novou elektriku .Pojistka ti to chrání proti zkratu a ne proti přehřátí kabelu(někde i dost ohřívaný od motoru)a spálení izolace(pak teprve účinkuje pojistka):Kabel dej radši 1,5-ku ,1-čka je tak na hraně.Počítej s tím, že občas budeš muset dobíjet nabíječkou,zdroj nejede pořád na plno(volnoběh,apod.)



Psal sem jasně že v elektrice mam opravdu nejzákladnější znalosti, taky sem nic spojenýho s timhle neřikal na jisto. Tim líp že si to objasnil.

Edit: k tomu nikde nepíšu něco o tom že napětí má něco společnýho s tim co utáhne zdroj, tohle už se týkalo úplně jinejch věcí.

Naposledy editováno 12.01.2012 22:29:03

Homologované žárovky

12.1.2012 v 22:25 | Nahoru | #25
Tedka jsem poridil NIGHT RACE PLUS - maji mi vyssi odolnost vuci otresum, a jestli budu svitit lip nez ty auto NIGHT BREAKER tak to bude zuzo, bo uz bych nic jinyho na masine nechtel...

Homologované žárovky

12.1.2012 v 23:42 | Nahoru | #26
Tak k těm kabelům - ty spínače mám ze suzuki gsx-r 600, originální dráty jsou tam se stejným průměrem jádra co tam dávám a gsx-r má žárovku 60/55W, takže by neměl být problém

1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky

13.1.2012 v 00:15 | Nahoru | #27
nečetl jsem všechno...

Ale - já měl jeden čas na autě žárovky na rally. Měly normálně patici H4, ale měly myslim 100W (130/100W nebo tak nějak). Svítily jako svině. Homologované nebyly, ale na technický mi bylo řečeno jen "svítí to to fakt hustě". Nevim, kdo by tam zkoumal žárovky

Tak můžeš zkusit to. Ale budou mít asi trochu větší příkon a teplota bude asi taky trochu vyšší, tak aby se ti neroztekla parabola...

Homologované žárovky

13.1.2012 v 06:10 | Nahoru | #28
Tak u těch homologovaných bych se právě nebál nějakých druhotných problémů... Mají navíc standardní spotřebu 55W, takže bych se např. většího množství tepla, které by mohlo způsobit deformaci paraboly nebál. U těch nehomologovaných s větším výkonem ale velmi...

Osram Nightbreaker měly trochu problém s životností (měli cca poloviční životnost než běžné žárovky)... Ta se ale dost zlepšila u druhé generace, tuším, že jí označují jako Osram Nightbreaker Plus. Ale i tak to neberu jako negativum u produktu za 250Kč navíc s tak dobrou svítivostí...

Naposledy editováno 13.01.2012 06:13:50

(reakce na) Homologované žárovky

13.1.2012 v 13:33 | Nahoru | #29

Sssycak píše: nečetl jsem všechno...

Ale - já měl jeden čas na autě žárovky na rally. Měly normálně patici H4, ale měly myslim 100W (130/100W nebo tak nějak). Svítily jako svině. Homologované nebyly, ale na technický mi bylo řečeno jen "svítí to to fakt hustě". Nevim, kdo by tam zkoumal žárovky

Tak můžeš zkusit to. Ale budou mít asi trochu větší příkon a teplota bude asi taky trochu vyšší, tak aby se ti neroztekla parabola...



Ty žárovky jsem řešil s mým servisákem na auto a hned mě od nich odradil. Co vykládal,tak mají takový výkon,že by mi u myho osobáku okamžitě shořel přepínač světzel. Takže když by chtěl dávat 100watový,tak hned předělat komplet elektriku a posílit:)...

1 reakcí na tento příspěvek Homologované žárovky

13.1.2012 v 13:42 | Nahoru | #30
Jak jsem už psal - ta kovová parabola se mi nemůže vživotě roztéct, když ta žárovka má těch 55W, tak (nevím, nezkoumal jsem) se nezahřeje určitě na víc než 200°C... No a ty žárovky, Night Breaker vydrží jak dlouho oproti obyčejným? (třeba v najetých km) Nebo ty Night Breaker Plus?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist