globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: roztláčení - katalyzátor - váš názor
25.12.2011 v 22:15
jak moc vadí autu (katalyzátoru, rozvoďáku) roztláčet ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 15:54 | Nahoru | #61

PEPAFJR píše: Na feldě jsem viděl i ustřiženej klínek rozvodového kola.

k to

husty... to musel mit povoleny sroub na klice a vaklalo se to, ne? je to kus matrose, to spis oceses zuby na kolech...

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 16:13 | Nahoru | #62
AndělČK> Ten problém s přeskakováním rozvodového řetězu u HTP byl i u Seatu u motoru tuším AZQ . Byl to konstrukční problém a je už vyřešen , takže bych se toho až tak nebál. Problém byl že do určité doby byla na motoru namontovaná krátká vodící lišta, takže nedosahovala až k ozubenému kolu a byla tam cca 1,5 cm prodleva, kde se řetěz při startu nahrnul a "rozjely" se vůči sobě vačky. Po namontování správmé vodící lišty, se problém již neopakuje. Napínák je při chcíplém motoru jištěn pružinou a ta při správné liště stačí.
Edit- písmeno

Naposledy editováno 26.12.2011 16:24:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 17:01 | Nahoru | #63

Forty píše: nechci slyšet rady typu "katalyzátor vyřízneš" "písty s ventilama a vačkou vyměníš" jde mi o to, jestli se to ku**í nebo ne...

když to chytne hned, tak by se do katíku nemělo dostat moc paliva, takže by to teoreticky vadit nemělo vůbec. když to udělám dost jemně se spojkou, tak by rozvoďák neměl přeskočit...?
zajímalo by mě jaký máte zkušenosti. případně i vyjádření výrobce někde v manuálu atd.



Dle manuálu,roztahovat nejvíce 50metrů.Když to do té doby nechytne,tak nepokračovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 18:04 | Nahoru | #64
Wigum> to se ti povedlo najít v manuálu pro megane ? nebo jiná značka jinej model ?

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 18:08 | Nahoru | #65

trins píše: tak proč meleš takovou pičovinu????

Tato pičovina je oficiálně údaj od výrobce,ten uvádí km,né roky.Tak že podle něj je důležité 12O tis.km a né 15 let.Toť vše

roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 21:27 | Nahoru | #66
Katalyzátoru je to po pravdě (skoro) úplně ukradený. Pokud startuješ starterem, tak do něj jde nespálenej benzín stejně jako při roztahování. Takže stejně jako starterem netočíš 5 minut v kuse, tak neni dobrý ani moc dlouho roztahovat. Jedinej rozdíl je v tom, že při roztahování dosáhneš mnohem vyšších otáček než při startování starterem, což znamená že pokud starter dosáhne 200 ot/min a ty při zoztahování 1000 ot/min, jde do katu cca 5x víc benzínu za stejnou dobu. Prostě to chce trochu při roztahování přemejšlet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 21:33 | Nahoru | #67
Eso_Rimmer Ten ustřiženej klínek jsem viděl taky. Stalo se mi to na služební felicii při úplně normálnim rozjezdu na semaforu. Najednou to chcíplo a startér točil s motorem téměř na prázdno Docela sranda vysvětlovat šéfovi, že jsem s tim žádný prasárny nedělal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 21:35 | Nahoru | #68

morpeus píše: Eso_Rimmer Ten ustřiženej klínek jsem viděl taky. Stalo se mi to na služební felicii při úplně normálnim rozjezdu na semaforu. Najednou to chcíplo a startér točil s motorem téměř na prázdno Docela sranda vysvětlovat šéfovi, že jsem s tim žádný prasárny nedělal



jj, verim... ja jen premyslel, jak k tomu muze dojit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

26.12.2011 v 21:47 | Nahoru | #69
Eso_Rimmer> já jsem neměl možnost se na to nějak moc podívat. Pokud se nepletu tak je tam ta řemenice na kuželu, což znamená že musel bejt povolenej ten šroub co ji drží na klice.

Naposledy editováno 26.12.2011 21:52:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

27.12.2011 v 07:49 | Nahoru | #70

morpeus píše: Eso_Rimmer> já jsem neměl možnost se na to nějak moc podívat. Pokud se nepletu tak je tam ta řemenice na kuželu, což znamená že musel bejt povolenej ten šroub co ji drží na klice.

je tam klínek,rozvodové kola na kuželu bez zajištění se sice používají,ale není to zas tak časté a u jiných značek než je Škoda.

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

27.12.2011 v 11:17 | Nahoru | #71

Subi píše: je tam klínek,rozvodové kola na kuželu bez zajištění se sice používají,ale není to zas tak časté a u jiných značek než je Škoda.


Není náhodou kužel u rozvodovýho kola na vačce u Felicie 1.9 D? .

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

27.12.2011 v 11:47 | Nahoru | #72

trins píše: doufám že mě tu "neumlátí" nějakej odborník,ale katalyzátor je keramická vložka s přídavkem platiny,nebo paladia,takže občasná krátkodobá vyšší teplota by mu neměla ublížit...co by ho zničilo je výbuch benzínu,ale to už by toho benzínu tam muselo být fakt hodně a musel by být fakt kopyto,aby to nechal zajít tak daleko

Katalzátor je kurevsky tenká vrstvička platiny na nějakým nosiči, protože katalytickou funkci má jen povrch kovu. Řekl bych, že tepelným namáháním tam dojde spíš k pnutí a popraskání., než že by vyloženě odhořela nebo odtála(má bod tání cca 1800 stupňů) - popraskaná se pak prostě odfouká a katalyzátor je ko

roztláčení - katalyzátor - váš názor

27.12.2011 v 12:07 | Nahoru | #73

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

27.12.2011 v 13:37 | Nahoru | #74

Forty píše: je to rok '96 a máme ho jako funglovku, naši v něm "najezdili" poctivejch necelejch 95 000 km... (máti služební, otec kolo, já gixero.... ) na rozvoďák za tu dobu nikdo nešáh, stejně tak ventily, kat. atd. jen 3x pružinu u předního kola jsme měnili, kdy část urezla a upadla. a pak měněný těsnění u hlavy, který začlo prosakovat. +běžnej servis a toť vše



Doporučuji vyměnit rozvody - a to ihned, protože "lehce" přesluhují. Podle manuálu výrobce je výměna rozvodů pro megane 1,6 benzín první generace předepsána po ujetí 120 tisíc km NEBO 5 let, podle toho co nastane dříve. Podívej se na do servisky nebo do manuálu, máš to tam napsáno. Poradím abys nejezdil do značkového servisu, tam si za rozvody řeknou přes 15 tisíc, neznačkový servis ti stejnou věc s origo materiálem udělá za cca 7 tisíc včetně vodní pumpy. Opravu potkaného motoru na stejném autě řešil letos kamarád, cena 17 tisíc včetně práce - nevydržel napínák řemenu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

27.12.2011 v 13:56 | Nahoru | #75

vtr78 píše: Doporučuji vyměnit rozvody - a to ihned, protože "lehce" přesluhují. Podle manuálu výrobce je výměna rozvodů pro megane 1,6 benzín první generace předepsána po ujetí 120 tisíc km NEBO 5 let, podle toho co nastane dříve. Podívej se na do servisky nebo do manuálu, máš to tam napsáno. Poradím abys nejezdil do značkového servisu, tam si za rozvody řeknou přes 15 tisíc, neznačkový servis ti stejnou věc s origo materiálem udělá za cca 7 tisíc včetně vodní pumpy. Opravu potkaného motoru na stejném autě řešil letos kamarád, cena 17 tisíc včetně práce - nevydržel napínák řemenu.


Těch fám o tom, že všechny značkový servisy jsou předražený, jsem už slyšel ... Víš, co je zajímavý, že když jsem dělal (je to rok zpítky) ve značkovým servisu Ford, tak jsme rozvody na Focusu 1.4/1.6 dělali do 5500,- (materiál, práce vč. DPH) a to bez jakýchkoliv slev. Pravda je, že to bylo bez vodní pumpy. Další věc je, že třeba rozvody na Laguně 1.6 jsem dělal kamarádovi na parkovišti před panelákem , takže ani těch 7 bych nikomu nedal .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

27.12.2011 v 14:04 | Nahoru | #76
Janek> před jakej panelák mám přijet ??

e: vlastně hovno, mně to nestartuje

Naposledy editováno 27.12.2011 14:04:41

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

27.12.2011 v 14:28 | Nahoru | #77

Forty píše: Janek> před jakej panelák mám přijet ??

e: vlastně hovno, mně to nestartuje


To víš, dílna je super věc, ale já jezdil asi 6 let s pojízdou dílnou a opravoval naše a slovenský náklaďáky po celý Evropě. Takže práce venku má pro mě takový nostalgický kouzlo Moc na tom u Laguny není. Šroub na doraz kliky jsem si udělal (rozměr mi řekli kluci přímo z Renaultu) a na zajištění vaček stačí kus plocháče. Třeba na svý Felicii jsem si rozvody dělal taky před barákem, na Corse 1.2 taky .....
Nejhorší je pro mě asi vždycky povolit šroub na řemenici u klikovky. To je okamžik pravdy. Někdy je to opravdu zapeklitý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

27.12.2011 v 15:16 | Nahoru | #78

Forty píše: Wigum> to se ti povedlo najít v manuálu pro megane ? nebo jiná značka jinej model ?



Je to znávodu na švagrova Rencka Scenic.Jinak jsem to schválně hledal i ve Škodováckým a tam píšou to samý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

27.12.2011 v 17:07 | Nahoru | #79

Wigum píše: Je to znávodu na švagrova Rencka Scenic.Jinak jsem to schválně hledal i ve Škodováckým a tam píšou to samý.


já pročítal pro Mégane a nenašel jsem to tam. pouze odtah modelu s automatickou převodovkou. a pak tam bylo, že pokud je závada na zapalování, tak neprodleně do servisu Renault, ale to je jasný, výrobce nenapíše nic jinýho

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

27.12.2011 v 17:24 | Nahoru | #80

Forty píše: já pročítal pro Mégane a nenašel jsem to tam. pouze odtah modelu s automatickou převodovkou. a pak tam bylo, že pokud je závada na zapalování, tak neprodleně do servisu Renault, ale to je jasný, výrobce nenapíše nic jinýho

Nápodobně,taky se mi tady válí moudrá kniha k Meganu,je tam uvedeno pouze 120 tis.nic víc..... je to Jak na to...od Koop

Naposledy editováno 27.12.2011 17:26:31

roztláčení - katalyzátor - váš názor

27.12.2011 v 17:51 | Nahoru | #81
Ono když už jsme u těch předepsaných výměn po x.letech,kolik lidí si po 4 letech vymění třeba brzdové hadice na motorce?Osobně nikoho takového neznám.Vídávám 15 let staré mašiny s origo hadičkami.U aut je to podobně,pokud na to nevyletí s STK,neřeší to.Při tom je to daleko nebezpečnější než urvaný rozvodový řemen.

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

27.12.2011 v 19:55 | Nahoru | #82

Janek píše: Těch fám o tom, že všechny značkový servisy jsou předražený, jsem už slyšel ... Víš, co je zajímavý, že když jsem dělal (je to rok zpítky) ve značkovým servisu Ford, tak jsme rozvody na Focusu 1.4/1.6 dělali do 5500,- (materiál, práce vč. DPH) a to bez jakýchkoliv slev. Pravda je, že to bylo bez vodní pumpy. Další věc je, že třeba rozvody na Laguně 1.6 jsem dělal kamarádovi na parkovišti před panelákem , takže ani těch 7 bych nikomu nedal .



Zkušenost s fordem nemám, napsal jsem realitu cca rok zpět kdy jsem řešil rozvody na svých dvou renaultech. Jako "bonus" ta cena ve značkovém servisu byla bez vodní pumpy. Jezdím s auty do specializovaného "neznačkového" servisu který má autorizaci i pro "záruční" servis a opravy. Cena je tam přibližně 2/3 na servise a poloviční na dílech, přitom používá stejné originální díly jako "značkový" servis.
PS: Ty dáš na vyměněné rozvody dvouletou záruku na materiál a půl roku na práci? Já za tuhle jistotu klidně pár tisíc pustím, jen nemám rád přehnanou nenasytnost.

Edit písmenko

Naposledy editováno 27.12.2011 19:57:34

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

28.12.2011 v 01:29 | Nahoru | #83

Forty píše: nechci slyšet rady typu "katalyzátor vyřízneš" "písty s ventilama a vačkou vyměníš" jde mi o to, jestli se to ku**í nebo ne...

když to chytne hned, tak by se do katíku nemělo dostat moc paliva, takže by to teoreticky vadit nemělo vůbec. když to udělám dost jemně se spojkou, tak by rozvoďák neměl přeskočit...?
zajímalo by mě jaký máte zkušenosti. případně i vyjádření výrobce někde v manuálu atd.



když chceš takovou odpověď tak se to samozřejmě kurví..pomalu ale jistě...a pokud přeskočí rozvoďák(jako že to není pravidlem) tak je to drahá sranda....dále taky jde o to jaký auťák....obsah,benzín,nafta...atd....vše se vším souvisí...ale rozhodně to autu nepomáhá

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

28.12.2011 v 15:40 | Nahoru | #84

_Dina_ píše: auto to ma v piči!!! zajímá to jen tvojí kapsu !!!



ty buď napíšeš kravinu nebo v lepším případě píčovinu, přečti si to na co se ptal a nevylejvej si tady chorej mozek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

28.12.2011 v 19:47 | Nahoru | #85
vtr78> A co když má ty rozvody uděláné? Tedy pokud čtu dobře,tak měnil těsnění hlavy. A snad jenom idiot by nevyměnil rozvody..... J.

roztláčení - katalyzátor - váš názor

28.12.2011 v 21:23 | Nahoru | #86
Spousta pověr. Pokud je auto v pořádku, a je jen špatná baterka, stačí zajistit, aby otáčky motoru po puštění spojky byly cca jako startovací a nic nepřeskočí. Pokud se to zkusí párkrát a netahá se to kolem bloku jak kačer je to OK. Pokud se někdo pokouší roztáhnout auto s poruchou zapalování, se zaolejovanými svíčkami a vstřikování jede, je v katu benzín, a pokud to pak chytne, může být problém - zažil jsem krásně oranžový kat
Ale pokud se to dělá s rozumem a nevrazíš tam dvojku v 50kmh, nic nehrozí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

28.12.2011 v 21:58 | Nahoru | #87

Benda1 píše: > A co když má ty rozvody uděláné? Tedy pokud čtu dobře,tak měnil těsnění hlavy. A snad jenom idiot by nevyměnil rozvody..... J.



Protože píše v příspěvku č.39 "na rozvody nikdo nešáh". Také bych řekl, že nemyslel výměnu těsnění pod hlavou, ale že bylo měněno těsnění víka ventilů. Zjevně se v motorech moc nevyzná, takže by mne taková "záměna" nepřekvapila.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

28.12.2011 v 23:53 | Nahoru | #88
vtr78> jo no, špatně z mý strany. myslel jsem víko ventilů pouze

Naposledy editováno 28.12.2011 23:54:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

29.12.2011 v 07:15 | Nahoru | #89

Forty píše: > jo no, špatně z mý strany. myslel jsem víko ventilů pouze



To je oukej hlavně že si rozumíme .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

29.12.2011 v 07:48 | Nahoru | #90
vtr78> Tak v takovém případě E-TECH nebo taky autodata a nic, co tu už nebylo řečeno: sekce údržba - 120000km nebo 60 měsíců.....J.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist