Zamiloval jsem se do Xr-ka, ale nevím jakou kubaturu zvolit. O 6-kilu je tu toho napsáno mnoho a celkem samá pozitiva a klady, tak že jasná volba. Jediný zápor je, že 6-kila se už nějaký čas nevirábí a sehnat solidní s papírama je docela problém.
Naopak 4-kila se snad ješte asi vyrábí(to nevím), ale dají se sehnat za stejný peníze podstatně mladší stroje i s papírama. Zase mám strach, aby mě uvezla (vážím 100 kg) a nevim jak je to s údržbou (jestli je to stejnej držák jako xr 600)
Zajímá mě váš názor, porovnání, doporučení.
Díkes
1 reakcí na tento příspěvek Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze
Do náročného terénu jednoznačně 400. Na soft a cestu 600.
1 reakcí na tento příspěvek Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze
Naposledy editováno 10.12.2011 13:57:16
1 reakcí na tento příspěvek Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze
XR 600 má podle mě jedinou výhodu proti 4kilu, pokud bys chtel jezdit i asfalt, má mohutnější zátah.. pokud bys dal těžší převod, máš větší maximálku..
já preferuju XR 250.. ta je na asfalt slabá, ale díky 6ti kvaltu jsou asfaltové přesuny lepší než na 4kilu..
for Brůča:
na jednu stranu máš pravdu, na druhou stranu pro příklad:
koupíš nové xr 400, budeš dodržovat servisní intervaly - píst, ventily vydrží bez problému 50tis km, pokud se stane, že se na výměnu oleje vykašleš, nebo prodloužíš interval, určitě budou následky menší než, když to uděláš např. u crf..
znám týpka, co má na xr 250 cca 70tis km bez výměny jakéhokoli dílu v motoru!! absolvoval např cestu přes severní a jižní ameriku od severu k jihu.. zkus to na exc..
u tupých endur je prostě trvalejší užitná hodnota než u soutěžáku.. samozřejmě, že v případě předepsané udržby.
český trh je specifický pro nerozlišování cen mezi kvalitní ojetou moto a odhoněnou jebkou, ale to platí u tupých i ostrých..
Ano, souhlasím s tím, že když to bude mít někdo na pole louky, tak asi ani plného výkonu nikdy nevyužije a bude to sloužit léta. Ono ale to samé platí i o ostrých - má-li to někdo na pole louky, tak to vydrží stejně. Jsou to motorky na závody, materiál k tomu dimenzován, ale já ve svých 43 letech se jen vozím - už nezávodím. Jestliže koupíš závodní moto, tak bude smetená po sezoně a je jedno, jaký nápis bude mít na nádrži. Když ale koupíš moto od hobíka, který si jí pořídil novou, tak ta jezdila povětšinou na 20% toho, co se od ní při konstruhování vyžadovalo, a bude to na ní poznat. Já třeba osobně mám problém se svíčkou, protože předepsanou tepelnou hodnotu mám stále zakarbonovanou, dávám o dva stupně dolů. Originál je stavěná na závod, kde motor jde naplno (také závodní racing píst má předepsanou výměnu po 6 MTH) Já tam mám píst 120 MTH a motor nekouří a jede stále jako drak - podle výrobce by už měl být motor mrtvý (jen se tím sichrují, aby vždy měla motorka plný výkon - především byla vyrobena na závody)
Když vezmu Imprezu STI a budu jezdit jako s Favoritem, na motor za celou dobu nesáhnu. Když jí vezmu na závody, sezonu nevydrží.
Srovnávat ostré enduro s XR nemá smysl. Já před rokem koupil XR400 za 58tis a stav byl výborný, celou sezónu bylo v inzerci XRek hodně, jen momentálně na zimu asi všichni inzeráty stáhli. Je pravda, že XR si cenu drží, ale ceny nad 60tis jsou zcela neopodstatněné.
Tak vypadalo mé XR když jsem ho kupoval http://vfr.galerie.cz/4941568-2010wd-13-listopad-xr400r-koupe
a takhle když jsem ho po necelém roce prodával http://vfr.galerie.cz/5398229-2011-8c-21-8-xr-ocista
http://www.motorkari.cz/forum-o-motorkach/honda/honda-xr-400/
1 reakcí na tento příspěvek Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze
Také jsem se toho bál jako čert kříže, ale po vlastních zkušenostech bych koukal spíše na stav motorky, než na řeči - jedna paní povídala, a kamarád má kamaráda a ten
Takže pokud tazatel nelpí na XRku, tak si myslím, že za stejné peníze je schopen sehnat mladší, lehkou ostrou a někdy i v lepším stavu.
Nic ovšem nezmění na skutečnosti, že XR je na silnici špatně, a v terénu je moc krátké a vysoké - nervozní podvozek a pořád se cpe nahoru. Jezdí se mnou kluk, co má XR 400, a dá na ní všechno - když si ale stroje vyměníme, tak já jsem v řiti. Xr se pode mnou prostě vrtí, skáče, poskakuje a pořád to chce čumák nahoru.
Každý ať si pořídí, co je jeho srdci nejbližší. Jen vím, že za ty peníze lze dostat mnohem více - a to je pro mě v době, kdy obracím každou korunu hodně silný argument.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze
Pokud bys dal do WR tupé vačky, píst s nižší kompresí, možná by to chtělo ještě ocelové ventily místo titanových, 20tis ti stačit nebude.. budeš mít stále problémy se svíčkou atd..
mnou nabízené xr 250: je do něj investováno cca 40tis kč, dá se říct, že ten, kdo si ho koupí, bude mít motorku, která má najeto 500km. Oproti seriovému xr se nevrtí, neposkakuje, brzdí lépe než např originál WR426 atd.. závodní moto to není, ale na vzduchem chlazenou 250 funguje velmi dobře.. myslím že ta cena je opodstatněná. nečekám, že mi budou zájemci trhat ruce, ale ten , kdo ji koupí bude jistě spokojen..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze
Kámošovi začlo XR žrát olej, takže píst, výbrus, cca 8tis. Měsíc na to začal motor klepat - ohoblovaná vačka a vahadla. Vačku sehnal starší za 1500Kč, vahadla koupil nové, opět dalších 6tis. Motohellrider si koupil "spolehlivou" DRZ 400S a na druhé vyjížďcě vypověděl službu napínák rozvoďáku a už se vezl domů dodávkou.. Tupé enduro vydrží samozřejme více, ale jen za předpokladu dodržení servisu. Jenže když neznáš histori, tak je to sázka do loterie tak či onak..
Po mých zkušenostech s tupými i ostrými vím ale zásadní, největší škody vznikají neodbornými zásahy uživatelů, sám jsi uvedl příklad borce z xr, žrala olej dal nový píst, gufera atd.. po měsíci začal motor klepat.. proč? vačka, vahadla k.o. žrejmě někdo odbornou opravou např. ucpal silikonem mazací kanálek apod.. možná se pletu, ale už jsem tyhle případy zažil..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... | Blackwhitee | 3 | 8.11.2022 v 10:13 Marcel69 |
škubání motoru jen na jeden kvalt Honda XR 600 | novej | 8 | 21.4.2022 v 23:09 mRKEF |
Jakou motorku Suzuki DR 650, Suzuki DR 350, Honda XR 400, Yamaha T... | Ales5 | 19 | 27.12.2020 v 10:06 Palomoto |
Výška na motorku Honda XR 400, Honda XR 600, Honda XR 250R | Ales5 | 23 | 26.11.2020 v 11:00 Zdenalbenal |
vačka Honda XL/ XR 600 Honda XL 600, Honda XR 600 | fichtlusius | 9 | 26.9.2020 v 15:29 vladimir1974 |