bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze
10.12.2011 v 13:11
Zdravím všechny.
Zamiloval jsem se do Xr-ka, ale nevím jakou kubaturu zvolit. O 6-kilu je tu toho napsáno mnoho a celkem samá pozitiva a klady, tak že jasná volba. Jediný zápor je, že 6-kila se už nějaký čas nevirábí a sehnat solidní s papírama je docela problém.
Naopak 4-kila se snad ješte asi vyrábí(to nevím), ale dají se sehnat za stejný peníze podstatně mladší stroje i s papírama. Zase mám strach, aby mě uvezla (vážím 100 kg) a nevim jak je to s údržbou (jestli je to stejnej držák jako xr 600)
Zajímá mě váš názor, porovnání, doporučení.
Díkes

1 reakcí na tento příspěvek Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

10.12.2011 v 13:16 | Nahoru | #1
A co budeš jezdit?

Do náročného terénu jednoznačně 400. Na soft a cestu 600.

(reakce na) Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

10.12.2011 v 13:44 | Nahoru | #2
c.j.> Chtěl bych jezdit všude i do práce. Hlavně na výlety do přírody (louky, lesy)
Měl jsem Horneta 600 spokojenost největší, parádní na silnic.
FMX 650 - na silnici malej výkon, do terénu nepoužitelná.

1 reakcí na tento příspěvek Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

10.12.2011 v 13:57 | Nahoru | #3
měl jsem 400 mám 85 kg a byl sem velice spokojen a překvapen s příjemným výkonem skvělou spotřebou proste luxus akorát jedinej problem je přihlášení na papíry :) vřele doporučuji

Naposledy editováno 10.12.2011 13:57:16

(reakce na) Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

10.12.2011 v 14:43 | Nahoru | #4
Lubos175> A jak je to s údržbou u toho 4-kila, servisní intervaly...

Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

10.12.2011 v 15:33 | Nahoru | #5
Olej, filtr, seřízení ventilů vždy co 1000km. Oleje tam je 1,8l. Takže výměna i s filtrem vyjde do 500Kč.

Na cestě XRku chybí šestka. Volil bych čtyřkilo, novější, lehčí a bude se lépe nakopávat.

Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

10.12.2011 v 18:26 | Nahoru | #6
no jak říká c.j ale staží po 2000-2500 podle toho jak to budeš honit :) seřizování to si nejsem jistej ale řešil bych to tak po 2-3 výměnách oleje :) a tu 6 sem nepotřeboval na 5 to jede okolo 120 a na teren dostačující ;) a ta moje startovala na šlápnutí

1 reakcí na tento příspěvek Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

10.12.2011 v 19:25 | Nahoru | #7
No po zkušenostech s XR250 a XR400, tak v terénu je 1000km na olej moc, po 800km v terénu to není olej ale žumpa, takže jsem měnil co 500km (20MTH) a ventily po 1500km už dost cvakaly. A halvně když jsou ventily mimo toleranci tak to hůře startuje, což je se starter pákou opruz.. Přitom seřízení je záležitost na 20-30minut v domácích podmínkách

Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

10.12.2011 v 20:08 | Nahoru | #8
Jsou skoro všechny poměrně dost drahé (osobně bych nikdy takové peníze za takový stroj nedal), ale když to lidé koupí, proč ne. V terénu nic moc - má krátký rozvor a je tím pádem hodně nervozní, zase oproti ostré nízký výkon a tím pádem pro začátečníka nehrozí průšvih z nechtěného uvrknutí. Na silnici to rozhodně není, a kick tě bude za chvilku otravovat. A to bohužel jak v terénu, tak na silnici. A co se nákladů na provoz týká, tak když v tom zaklepe, vykrvácíš stejně, ať je to Vašek nebo Pepík. Ona údržba ostré není nic hrůzostrašného a spolehlivost se od údržby odvijí. Takže pozor - díky svojí pověsti držáka se o tyto stroje všeobecně lidé moc nestarají, a je to na nich bohužel znát. I já jsem nakonec řešil podobnou otázku, a šel jsem do levnější ostré se servisem. Zbyly mě peníze na eventuelní opravy, zážitek větší, a motorka v lepším stavu než v době mého zájmu byly vyhlášené držáky XR. Nakonec i z předešlých příspěvků je to patrno - olej jednou ročně, vždyť máš držáka Hondu............ventily, to se skoro nedělá.............rozvoďák - jen při GO......atp. Když si od bahňáka pořídíš lehkou ostrou, tak máš skoro stoprocentní jistotu, že bylo o motorku pečováno daleko lépe, než o stroj, který měl někdo jen na pole a louky kolem baráku - TAKŽE POZOR PŘI VÝBĚRU A ŠŤASTNOU RUKU.

(reakce na) Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

10.12.2011 v 22:44 | Nahoru | #9
c.j.> to se v terenu počítá rychlost 25km/h? jestli teda dobře počítám

Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

11.12.2011 v 00:39 | Nahoru | #10
Za mě XR 400 - modernější, lehčí, hezčí, lépe se startuje, lepší podvozek, v terénu použitelnější výkon..

XR 600 má podle mě jedinou výhodu proti 4kilu, pokud bys chtel jezdit i asfalt, má mohutnější zátah.. pokud bys dal těžší převod, máš větší maximálku..

já preferuju XR 250.. ta je na asfalt slabá, ale díky 6ti kvaltu jsou asfaltové přesuny lepší než na 4kilu..

for Brůča:

na jednu stranu máš pravdu, na druhou stranu pro příklad:

koupíš nové xr 400, budeš dodržovat servisní intervaly - píst, ventily vydrží bez problému 50tis km, pokud se stane, že se na výměnu oleje vykašleš, nebo prodloužíš interval, určitě budou následky menší než, když to uděláš např. u crf..

znám týpka, co má na xr 250 cca 70tis km bez výměny jakéhokoli dílu v motoru!! absolvoval např cestu přes severní a jižní ameriku od severu k jihu.. zkus to na exc..

u tupých endur je prostě trvalejší užitná hodnota než u soutěžáku.. samozřejmě, že v případě předepsané udržby.

český trh je specifický pro nerozlišování cen mezi kvalitní ojetou moto a odhoněnou jebkou, ale to platí u tupých i ostrých..

Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

11.12.2011 v 02:01 | Nahoru | #11
Mám desetiletou ostrou Yamahu 426 na papírech za cenu 35000kč. Když do ní nasypu 20000kč, poladím jí na výdrž - méně ostré vačky a píst s menším kompresním poměrem, tak budu mít moto s motorem po kompletní GO za cenu tebou nabízené XR 250. A troufnu tvrdit, že si klidně s novým majitelem tvojí XR budu psát všechny náklady na opravy a dražší to mít nebudu - budu totiž začínat s počítadlem na číslici 0km. A když Yamaha již více než deset let upravuje podvozky a základ motoru má pořád stejný, bude to asi tím, že to spolehlivé moc nebude.
Ano, souhlasím s tím, že když to bude mít někdo na pole louky, tak asi ani plného výkonu nikdy nevyužije a bude to sloužit léta. Ono ale to samé platí i o ostrých - má-li to někdo na pole louky, tak to vydrží stejně. Jsou to motorky na závody, materiál k tomu dimenzován, ale já ve svých 43 letech se jen vozím - už nezávodím. Jestliže koupíš závodní moto, tak bude smetená po sezoně a je jedno, jaký nápis bude mít na nádrži. Když ale koupíš moto od hobíka, který si jí pořídil novou, tak ta jezdila povětšinou na 20% toho, co se od ní při konstruhování vyžadovalo, a bude to na ní poznat. Já třeba osobně mám problém se svíčkou, protože předepsanou tepelnou hodnotu mám stále zakarbonovanou, dávám o dva stupně dolů. Originál je stavěná na závod, kde motor jde naplno (také závodní racing píst má předepsanou výměnu po 6 MTH) Já tam mám píst 120 MTH a motor nekouří a jede stále jako drak - podle výrobce by už měl být motor mrtvý (jen se tím sichrují, aby vždy měla motorka plný výkon - především byla vyrobena na závody)

Když vezmu Imprezu STI a budu jezdit jako s Favoritem, na motor za celou dobu nesáhnu. Když jí vezmu na závody, sezonu nevydrží.

Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

11.12.2011 v 10:10 | Nahoru | #12
Na mém bývalém XR250 nebylo na motor sáhnuto 18 let.. A na asfalt je 250 díky 6ti rychlostem fakt lepší. Nebylo problém uhánět déle 120km/h. Na XR400 trvale max 100. Ale delší převod by to vyřešil, ale zase by to bylo horší v terénu.

Srovnávat ostré enduro s XR nemá smysl. Já před rokem koupil XR400 za 58tis a stav byl výborný, celou sezónu bylo v inzerci XRek hodně, jen momentálně na zimu asi všichni inzeráty stáhli. Je pravda, že XR si cenu drží, ale ceny nad 60tis jsou zcela neopodstatněné.

Tak vypadalo mé XR když jsem ho kupoval http://vfr.galerie.cz/4941568-2010wd-13-listopad-xr400r-koupe

a takhle když jsem ho po necelém roce prodával http://vfr.galerie.cz/5398229-2011-8c-21-8-xr-ocista

Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

11.12.2011 v 10:43 | Nahoru | #13
Jinak o XR tady toho už bylo napsáno dost, doporučuji přečíst..

http://www.motorkari.cz/forum-o-motorkach/honda/honda-xr-400/

1 reakcí na tento příspěvek Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

11.12.2011 v 15:22 | Nahoru | #14
V žádném případě jsem nechtěl srovnávat ostré enduro s XRkem. Jen jsem chtěl upozornit na skutečnost, že servisní náklady na ostrou a na XRko se zbytečně moc zveličují.
Také jsem se toho bál jako čert kříže, ale po vlastních zkušenostech bych koukal spíše na stav motorky, než na řeči - jedna paní povídala, a kamarád má kamaráda a ten
Takže pokud tazatel nelpí na XRku, tak si myslím, že za stejné peníze je schopen sehnat mladší, lehkou ostrou a někdy i v lepším stavu.
Nic ovšem nezmění na skutečnosti, že XR je na silnici špatně, a v terénu je moc krátké a vysoké - nervozní podvozek a pořád se cpe nahoru. Jezdí se mnou kluk, co má XR 400, a dá na ní všechno - když si ale stroje vyměníme, tak já jsem v řiti. Xr se pode mnou prostě vrtí, skáče, poskakuje a pořád to chce čumák nahoru.
Každý ať si pořídí, co je jeho srdci nejbližší. Jen vím, že za ty peníze lze dostat mnohem více - a to je pro mě v době, kdy obracím každou korunu hodně silný argument.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

11.12.2011 v 21:25 | Nahoru | #15
Brůča> Pokud se tedy máme dohadovat, musím citovat, že xr a wr jsou stroje nesrovnatelné.. Prvotní určení obou strojů je odlišné. Ale jak píšeš tvůj kamarád dá na xr 400 všechno, xr 400 taky zvládne se sebezapřením jezdce výlet třeba do rumunska po ose, tam 14 dní jezdit po horách a hurá domů - vyzkoušeno! Dokáže to WR? O nákladech na provoz nemá cenu diskutovat, tam jednoznačně vede XR - pokud oba začínají od nuly

Pokud bys dal do WR tupé vačky, píst s nižší kompresí, možná by to chtělo ještě ocelové ventily místo titanových, 20tis ti stačit nebude.. budeš mít stále problémy se svíčkou atd..

mnou nabízené xr 250: je do něj investováno cca 40tis kč, dá se říct, že ten, kdo si ho koupí, bude mít motorku, která má najeto 500km. Oproti seriovému xr se nevrtí, neposkakuje, brzdí lépe než např originál WR426 atd.. závodní moto to není, ale na vzduchem chlazenou 250 funguje velmi dobře.. myslím že ta cena je opodstatněná. nečekám, že mi budou zájemci trhat ruce, ale ten , kdo ji koupí bude jistě spokojen..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

11.12.2011 v 21:50 | Nahoru | #16
sumavahonzi> Brůča má pravdu v tom,že provoz ostré nemusí být nijak dražší než provoz XR. Já měl s XR štěstí a náklady nulové, ale když už jksem ho začíánal dostavat na limit, tak bylo jen otázkou času, kdy se něco vysere, takže šlo do světa... EXC 450 budu na limit dostávat hodně dlouho
Kámošovi začlo XR žrát olej, takže píst, výbrus, cca 8tis. Měsíc na to začal motor klepat - ohoblovaná vačka a vahadla. Vačku sehnal starší za 1500Kč, vahadla koupil nové, opět dalších 6tis. Motohellrider si koupil "spolehlivou" DRZ 400S a na druhé vyjížďcě vypověděl službu napínák rozvoďáku a už se vezl domů dodávkou.. Tupé enduro vydrží samozřejme více, ale jen za předpokladu dodržení servisu. Jenže když neznáš histori, tak je to sázka do loterie tak či onak..

(reakce na) Xr-ko 400 nebo 600 ccm - recenze

11.12.2011 v 22:12 | Nahoru | #17
c.j.> pravdu máš: je třeba porovnávat mota ve stejném počátečním stavu, nejlépe nové.. vysrat se může cokoli.

Po mých zkušenostech s tupými i ostrými vím ale zásadní, největší škody vznikají neodbornými zásahy uživatelů, sám jsi uvedl příklad borce z xr, žrala olej dal nový píst, gufera atd.. po měsíci začal motor klepat.. proč? vačka, vahadla k.o. žrejmě někdo odbornou opravou např. ucpal silikonem mazací kanálek apod.. možná se pletu, ale už jsem tyhle případy zažil..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... Blackwhitee 3 8.11.2022 v 10:13 Marcel69
škubání motoru jen na jeden kvalt Honda XR 600 novej 8 21.4.2022 v 23:09 mRKEF
Jakou motorku Suzuki DR 650, Suzuki DR 350, Honda XR 400, Yamaha T... Ales5 19 27.12.2020 v 10:06 Palomoto
Výška na motorku Honda XR 400, Honda XR 600, Honda XR 250R Ales5 23 26.11.2020 v 11:00 Zdenalbenal
vačka Honda XL/ XR 600 Honda XL 600, Honda XR 600 fichtlusius 9 26.9.2020 v 15:29 vladimir1974


TOPlist