Téma: sekundar
24.11.2011 v 16:24
zdravím , chtěl bych se zeptat zetkařů jaky používají sekundarní převod na 175/477 a 175/487 , mam ta 17zubé kolco , , chci se zetpat těch co tam 16 ba dokonce 15 zubů na rozdíl v tahu motoru a taky jak moc se zmení přesnost tachometru , o maximálku mně nejde , jde mně spíš o přesnost načítani ujetých km , experimentoval jsem kdysi s převodem na jawe 20 , skusil sem kolečka 10,11,12,13 rozdíl např mezi 12 a 10 je hodně velký , ale kupovat 15,16 kolečka na zetku jen kvuli testu se mi nechce tak se kdyžtak podělte o zkušenost .
díky

1 reakcí na tento příspěvek sekundar
co blbnete? tachometr přece nemůžeš ovlivnit kolečkem.tachometr je snad hnanej přímo z převodovky a ta se točí pořád stejně a je jí jedno jaký kolečko tam máš.
lewisss> Hele teď jsi řekl pěknou pitomost.Ano tachometr je hnanej z převodovky, ale na konci hřídele je sekundár a podle počtu zubů ti otáčí zadní kolo a potom ti to zkresluje.A já si myslím že origo sekundár je 16z., ale to je pouze můj názor
.A k tomu hlavnímu dotazu, na zetce je asi nejlepší volba 15z. kolečko potom to leze rychlejc do otáček.


Konkrétně na této motorce, pokud jezdíš sólo, je nejlepší to, co vyzkoušela fabrika. Takže kolečko 16z a pneumatiky dopředu 2,75 a dozadu 3,00-18. Vzadu 3,25-18 je už sakramensky poznat. Je to slabá motorka a na ni patří "užovky".
Kolečko 15z je dobré do kopců a 17z bych ani nezkoušel, protože foukne silnější vítr a...
Ale...pokud fučí uragán a máš tam 16z, dá se jet na trojku 80. Pokud tam máš 15z a čtyřka to neutáhne, jedeš na trojku třeba 60...
Jinak pro lewisse - např. Jawa 350 má doporučený pro provoz se sajdou lehčí převod (o 1 zub) a jako originální díl se dodává jiné ozubení náhonu tachometru do převodovky, aby tachometr nekecal. Protože jakmile se u těchto strojů změní sekundár, nesedí tolerance tachometru - která je daná tech. předpisy.
Kolečko 15z je dobré do kopců a 17z bych ani nezkoušel, protože foukne silnější vítr a...
Ale...pokud fučí uragán a máš tam 16z, dá se jet na trojku 80. Pokud tam máš 15z a čtyřka to neutáhne, jedeš na trojku třeba 60...
Jinak pro lewisse - např. Jawa 350 má doporučený pro provoz se sajdou lehčí převod (o 1 zub) a jako originální díl se dodává jiné ozubení náhonu tachometru do převodovky, aby tachometr nekecal. Protože jakmile se u těchto strojů změní sekundár, nesedí tolerance tachometru - která je daná tech. předpisy.
tak máte pravdu je tam 16z jsem se spletl jinak podrobné info máš zde:
http://www.sesa-moto...1978-477_a_482_trial
http://www.sesa-moto...1978-477_a_482_trial
1 reakcí na tento příspěvek sekundar
chtěl sem říct že tachometr ti bude ukazovat pořád stejně ale ty pojedeš bud rychleji nebo pomaleji.to je jasný že je to spočítaný na správný kolečko od výroby.
lewisss píše: chtěl sem říct že tachometr ti bude ukazovat pořád stejně ale ty pojedeš bud rychleji nebo pomaleji.to je jasný že je to spočítaný na správný kolečko od výroby.
...nebo-li při různých sekundárech při jízdě konstantní rychlostí budou údaje tachometru rozdílné

1 reakcí na tento příspěvek sekundar
Omlouvám se, že skáču sem, ale minulý týden jsem kupoval novou Mitasku na zadek. Měl jsem na 180 487.3 po předchozím majiteli 3.25-18", tak jsem jí koupil zas a tady mě to zarazilo... Otázku mám takovou, je to znatelná ztráta výkonu jezdit s 3.00-18" nebo s 3.25-18" na zadku?? Ptám, jelikož mě to zajímá a také jestli jí nemám střelit a koupit raději tu 3.00-18". Předek mám dle již zmíněného nahoře v příspěvku 2.75-18".
Rozhodující je, co je v TP.
No a pokud jsi koupil nesprávný rozměr a neprodáš ho, namontuj ho a jezdi.
Si trochu odporuju, vím, ale co bys s ní jiného udělal?
Ta má motorka byla dost napadená "tunerem" (zvedlý výfuk - nedala se položit do levé zatáčky, navíc byl doutník z 350ky, gumy vpředu 3,00/18, vzadu 3,25/18, spoustu přehmatů v motoru od "autorizovaného" servisu...), tak jsem ji dal do původního stavu, jen jsem namontoval VAPE a "kardan chudých" - zakrytý řetěz
.
No a po ojetí zadku jsem tu "trojku" dal dozadu a poznal jsem to.
Takže sériovou variantu doporučuju. Oni v té fabrice nebyli blbí
.
No a pokud jsi koupil nesprávný rozměr a neprodáš ho, namontuj ho a jezdi.
Si trochu odporuju, vím, ale co bys s ní jiného udělal?
Ta má motorka byla dost napadená "tunerem" (zvedlý výfuk - nedala se položit do levé zatáčky, navíc byl doutník z 350ky, gumy vpředu 3,00/18, vzadu 3,25/18, spoustu přehmatů v motoru od "autorizovaného" servisu...), tak jsem ji dal do původního stavu, jen jsem namontoval VAPE a "kardan chudých" - zakrytý řetěz

No a po ojetí zadku jsem tu "trojku" dal dozadu a poznal jsem to.
Takže sériovou variantu doporučuju. Oni v té fabrice nebyli blbí

Tak po 9ti letech. No, s tachometry to není vůbec jednoduché... Záleží na typu tachometru, na ozubení převodníku tachometru, na ozubení předlohové hřídele, na sekundárním kolečku a na rozetě... Takže to co tu píšete je půlka pravdy... Protože 477 a 487 mají jiné tachometry a jiné převodové poměry na převodníku a předloze já sám se tímto dost zabývám a není to prdel, protože když nebudeme brát v potaz tachometr tak tu jde o to, kolik je na převodníku tacháče zubů může tam být 16, 14 atd.. Také záleží na předloze, která má mít 5z , ale setkal jsem se i se 4 zubovou a pak byl převodník 10-ti zubovej.. takže pokud by tu tomu někdo fakt dobře rozuměl, tak prosím napište jak to má kompletně být : )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
čz 175/477 nestartuje ČZ 175/477 | Da-Davor | 27 | Dnes v 11:38 mito7 |
Spotřeba ČZ 175/477 | Popsa | 19 | 28.12.2020 v 20:21 Popsa |
hoří mínusový drát [1, 2] ČZ 175/477 | ujec76 | 34 | 25.12.2020 v 15:45 dfghjk |
elektrické zapojení ČZ 175 ČZ 175/477, ČZ 175/478 | zdenda321 | 7 | 21.12.2020 v 17:01 cmiral |
Ložisko rozety ČZ 175/477 | Popsa | 21 | 15.10.2020 v 09:26 DRN. |