i když toho už byly napsány mraky, zakládám toto téma. Prosím však, aby odpovídali jen TI, co si opravdu potrpí na tom, aby měli mašinu "ťip ťop" (nechce se mi psát to hrozné slovo "puntičkáři" ). Na moto jezdím patnáct let, což je půlka mého dosavadního života a stejně ještě pořád hledám to pravé ořechové, jak mašinu opravdu poctivě umýt a nestrávit nad tím dlouhé hodiny čím dál více drahocenného času. A zároveň, aby člověk nemusel mít velké tisíce v auto(moto)kosmetice. Další často probíranou otázkou je řetěz a jeho údržba. Samotní zasvěcení se liší-ČZ striktně petrolej odmítá a třeba borci co mají největší firmu v rep. specializ. na motořezy petrák zase doporučují a dokonce upřednostňují před drahými a agresivními čističi určenými přímo na kroužkové řetězy. A tak bych mohl pokračovat...
Já to mám momentálně tak, že nejdříve vyčistím řetěz. Používám buď petrolej nebo když mám čistič řetězu. Nanesu štětečkem a otírám hadrou, někdy použiju zub. kartáček. Taktéž musím petrolejem očistit zasraný zadní ráfek, kyvku.. Ketten max jsem po dvou použitích zahodil do kouta. Pak umyju celou motorku, jen autošamponem s voskem. Na hmyz nepouživám nic, jen nechám delší dobu působit vodu-několikrát ostříkám hadicí a až pak myju měkkou houbou se šampónem. Čističe motoru na bázi tech. benzínu či nafty používám max. lokálně, podle potřeby. Mám k tomu respekt, jednou mi to udělalo pěknou paseku na hliníkové slitině bloku motoru. Pak jsem koupil "Plastovou ochranu motoru" od Sonaxu, mám už teď úplně jiné moto, ale pořád váhám, jestli to tím nastříkat nebo nee-myslím, že půjde vidět obrovský rozdíl v lesku na místech, které se tím nastříkají a které ne. Ale to už jsem odbočil. Nakonec celé moto vysuším technickou jelenicí.
Tak třikrát do sezóny ještě moto leštím/konzervuju. Tekutý vosk na lak, hladké plasty. Na pórovité plasty a pneu zase přípravek tomu určený. Na výfuk, svody, hliníkové díly apod. používám Silichrom. Budíky, plexi, zrcátka a světlo Okenou nebo jiným podobným tomu určeným čističem. Řetěz mažu, tak jak by se to mělo (nastříkat na dané místa-nechat vyzlínat a přebytečný olej otřít), ale stejně ráfek je zasraný. Vyzkoušel jsem kde co, nej je asi Motul a Motorex, možná ještě tak Castrol. Nicméně o žádném z nich nejde napsat, že by neznečišťoval zbytek moto. Razím heslo, raději mazat méně, ale pořádně. Tzn. mažu jen vyčištěný řetěz, samozřejmě vyjma motodovolených.
Výsledek je však takový, že jsem schopen s tím zabít i dva dny. A pokud jen moto běžně myju bez konzervace, i tak nad tím strávím celé odpoledne. K tomu často dosekané ruce od různě špatně dostupných a ostrých míst. Nejhorší nad tím je fakt, že dříve mě to i bavilo, teď už to dělám jen s donucením, protože zasranou mašinu prostě nesnesu a nemám rád polovičatou práci. Moje představa je jen moto omýt hadicí, nastříkat přípravkem, nechat chvíli působit a zase jen omýt. Pozor, nee wapkou, tu bych na moto nikdy nevzal. Zvažuju vyzkoušet tolik vychvalovaný Muc off nebo Autosole. Něco co komplexně celé moto spolehlivě vyčistí a nebudu mít strach, že to bude škodlivé na nějakou část mašiny. Na řetěz zvažuju začít používat suché mazivo. Ale, jsou mazací schopnosti stejné? Uvádějí jen na nový nebo zánovní řetěz. Proč? Když ho odmastím, tak proč nee třeba 10tis. km jetý? Vždyť nový je také promaštěný až běda....
Chci teda vyzvat ostatní leštiče, podělte se o svoje tipy a rady, myslím, že správný tip pomůže nejen začátečníkům, ale i starším pardálům. Nemusíme se tu tvářit, že to rutina a nesmyslné to tady řešit. Věřte, že na správnosti použití přípravku a postupech záleží hodně.
PS: Prosím odpovědi typu, neřeš to a raději začni jezdit, kup si moto s kardanem apod. NEE! Díky
1 reakcí na tento příspěvek Čištění motorky-rychle, efektivně a levně
1 reakcí na tento příspěvek Čištění motorky-rychle, efektivně a levně
Jediné na čem bych se s Tebou shodl je ten hmyz > voda a nechat odmočit.
Jinak to meju ručně dvakrát do roka.
Motorka je moje a prodávat jí nebudu, líbí se mi že má po 4 letech patinu a je vidět, že jezdí.
Na leštění je fajn třeba křišťálová koule
Mě se s tím prostě nechce jebat, bo to stejně vydrží max.pár km.
A nikdy se nechci dožít toho, že strávím 2 dny mytím načež mě někdo sejme a budu mit naleštěnou hromadu šrotu
Daniel_cz píše: Pokud ji chceš mít tip top, tak ji ručně čisti aspoň 4 hodiny jako já.
Podle toho, co kolega píše, myslím že ji čistí mnohem déle než 4 hodiny . Celkem vám závidím ten volný čas, který nad čištěním můžete strávit. Já odbahňuju tak jednou za měsíc a taky to trvá tak 4 hodiny, ale jen do normálního stavu - žádné zbytečné leštění.
1 reakcí na tento příspěvek Čištění motorky-rychle, efektivně a levně
To bych se hecnul i třikrát ročně
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění motorky-rychle, efektivně a levně
1 reakcí na tento příspěvek Čištění motorky-rychle, efektivně a levně
1 reakcí na tento příspěvek Čištění motorky-rychle, efektivně a levně
Takže novou řetězovku opět čistit nebudu,používám mazivo z Lujze,to bílý.
Co se týče umejvání,jsem pečlivej,letos ani jednou,minulej rok 1x.
Nechávám to vždy omoknout když prší,nebo občas projedu nějakou tou kalužinou
OndraCB píše: Já hledám něco, co by rozpustilo ty průhledný tvrdý pozůstatky much na předku mašiny. Autošampónem a houbičkou to můžu drhnout 15 min. v kuse a ani se to nehne . Jinak motku beru pořádně vapkou a jednou za čas houbou + vapkou. Kvůli sraní s řetězem (mimo jiné) jsem přešel na kardan a už bych neměnil.
Používám Cyklostar. V podstatě jde na všechno - po práci s ním umyju i ruce od šmíru a pak je opláchnu vodou. Je dost silný, ale lak nepoškodí. Jinou značku jsem nezkoušel, protože tento mám za nákupku.
U (c)endura by byl můj přístup asi jako dědkův.
U tý moji mrchy kde se s jízdou blátem moc nepočítá to udržuju ve stavu aby bylo vidět jakou má barvu aspoň.
Občas mě to chytne a umyju jí důkladně, ale to na mě musí přijít samo od sebe.
Abych to dělal "z donucení", to fakt ne.
Stejně jsou tam po pár km mouchy zas, nebo chytíš přeháňku a práce během minuty v prdeli.
A abych zas jezdil podle předpovědi počasí, to taky ne
1 reakcí na tento příspěvek Čištění motorky-rychle, efektivně a levně
1 reakcí na tento příspěvek Čištění motorky-rychle, efektivně a levně
Motorka tak co 14dní voskem na plastech na rám a ALu kvalitní autošampon (Sonax, Mafra) a nikde žádné bíle fleky či fleky vyžrané v eloxu... to dělá většinou jar na nádobí a jiný super mycí prostředky co obsahují vysoké koncentrace soli... tak mi to vysvětloval lakýra a týpek co ma Elox lakovnu ...
Jinak mašinu mám rád čistou, namazanou a hlavně mechanicky funkční... nesnáším zasrané brzdy a třmeny a třeba zadní kolo pod 5mm vazelíny a to se týče kolem zadního kola celý včetně tlimící jednotky
pokud sem měl krosku tak vapkou trochu houbou a pak namazat ale žádná zvláštní leštírna.. spíš čistej chladič aby byl...
pokud bych měl motku jako pracovní nástroj tak bych asi taky každej den neleštil třeba jako poslové v Praze atd...
1 reakcí na tento příspěvek Čištění motorky-rychle, efektivně a levně
Stran pouziti petroleje: Dle informaci ktere mam ropne produkty (arva/petrolej/nafta) lepta O X a buh vi jake krouzky. Kdyz jsem mel na varaderu klasickej retez, tak nejlepsi cisteni bylo ho sundat ponorit do pekace s arvou a vojet stetcem. Retez z krouzkama tohle asi parkrat prezije, ale ja bych to nedelal. Asi neni nic lehciho, nez koupit prislusnej O/X krouzek,coz by nemel byt takovej problem a ponor ho do nafty , nech ho tam tak 2 dny a pak ho vyndej. Podle me po oschunit zacne bejt takovej lepkavej. Jestli chces nejakej chemickej rozbor muzu asknout kamarada tak me PM.
1 reakcí na tento příspěvek Čištění motorky-rychle, efektivně a levně
Nevite čím vyčistit ram od barvy z kapot?pri padu se me kapoty namačkly na ram a nechala tam cervene smouhy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění motorky-rychle, efektivně a levně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění motorky-rychle, efektivně a levně
baks píše: Každej tady říká, že motku nemeje, ale když je hezky, tak se těžko narazí na zadělanou motku.
My jsme se ještě nepotkali, že?
když sem ještě dělal na bazaru, tak sme na motory a liťáky používaly nějakou zelenou sračku od mafry, mělo se to celkem hodně ředit, ale když byly férově zadělaný disky nebo 20 let starej motor a dalo se to neředěný, oplach 100 stupňů wapkou, tak slezlo všechno.. ale celkem to žralo hliník a levný to asi taky nebylo, nehledě na to že ta vařící voda z wapky asi taky udělala velkej díl práce..
výsledek je, že sem na perfektně čistou motorku rezignoval, protože tý práce je strašně moc a pak stačí projet kaluží a je to všechno v prdeli... jestli někdo najde prostředek, kterej stačí nastříkat, nechat působit, opláchnout studenou vodou a bude hotovo tak sem jedno ucho, ale mám pocit že to je celkem utopie... prostě na motorce buď jezdíš, nebo ji vystavuješ =)
Naposledy editováno 25.10.2011 20:44:21
k tomu myti> dejme tomu 4-5* za sezonu, kdyz chytnu dest tak i castejs... pouzivam na vsechny motorky vapku, ale mam hlavici na ktery se da stelovat tlak takze na urcity mista uberu a tlak je jak z hadice. Na musky funguje nejlip vapka nikdy sem nemel problem ze by mi nicila lak nebo cokoliv jinyho. Jako saponat pouzivam uz 4 roky Jar s nim sem taky nemel jedinej problem ani na veteranech. Po umyti ususim cistym jemnym hadrem keterej mi padne pod ruku. Natocim motor necham protocit zadni kolo aby z retezu vylitala voda, potom stetecek s petrolejem zase necham protocit zadni kolo, necham trochu vyschnou, striknu bud Motorexem nebo Motulem, necham zaschnout zbytek z retezu stahnu hadrem. Umeju kyvku a kolo taky petrolejem. A obcas doladim plexi, zrdcatka... Clinem, vejfuk silichromem, jednou za sezonu plasty silikonem a motorka skoro jako by vyjela z vyrobni linky
e: k ty agresivite jaru, nechavam ho i na laku chvily pusobit nepouzivam zadny lestici prostredky na lak a mam furt nadhernej
Naposledy editováno 25.10.2011 20:49:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění motorky-rychle, efektivně a levně
Dědek. píše: No na řetězu mám ale 35tis km,z toho tak 30tis jsem ho nečistil vubec,jen mazal.Teď (už nevím proč,asi jsem byl přezouvat) jsem ho vyčistil a asi se narušily O-kroužy a už povoluje,hádám ještě tak 2tis a buď ulítaj zuby z rozety,nebo se přetrhne
Takže novou řetězovku opět čistit nebudu,používám mazivo z Lujze,to bílý.
Co se týče umejvání,jsem pečlivej,letos ani jednou,minulej rok 1x.
Nechávám to vždy omoknout když prší,nebo občas projedu nějakou tou kalužinou
S tím čištěním řetězu mám podobnou zkušenost. 30tis najezdil pouze s mazáním a občasným otřením hadrem od nafty. Pak jsem mu chtěl dopřát, tak jsem koupil čistič řetězů, použil dle návodu a řetěz šel během 2tis.km do kopru. Netvrdim, že to muselo být tím čističem, ale příště už to riskovat nebudu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ktm 990 smt KTM 990 SM-T | pavoukczech | 22 | 25.8.2023 v 11:32 jara. |
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | pagos | 5 | 13.2.2023 v 15:11 Pepa919 |
Naked co jede pro 2m člověka [1 ... 14, 15] Yamaha FZ6 N, Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Yam... | KubaLC8 | 441 | 18.9.2022 v 13:23 maca44 |
Identifikace Akrapoviče KTM SMT [1, 2] KTM 990 SM-T, KTM 990 SM R , KTM 990 SM | KubaLC8 | 31 | 20.7.2022 v 14:34 KubaLC8 |
Imobilizér KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | Kamosmartin | 9 | 24.5.2022 v 21:43 Julip2 |