globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa nebo malej Strom?
22.10.2011 v 11:36
Ahoj všichni, někdo si bude říkat, že je to tady 1000krát omleté téma, ale vždy když zrovna řešíte svůj problém, tak vám ostatní témata nějak nenabízí konkrétní odpověď. Chtěl bych přejít z Dakara na něco silnějšího a rozhoduji se mezi Africou a Stromem. Dnes jsou za úplně stejné peníze s tím, že Stromek je za ty samé prašule (kolem 85tis) mladší a méně jetý. Na druhou stranu Africa je kultovní záležitost, která si drží cenu trendy netrendy. A nyní proč chci jinou motku než Dakar. Dakar je super ovladatelný a v terénu není moc motocyklů nad 600 obsahu, které ho překonají, když je v dobrých rukou. Zas na druhou stranu to čím vládne v offroadu to mu schází na silnici. Při delších přesunech je dosažitelná rychlost na dálnici omezená a to nemluvím o tom snažit se jí udržet x hodin. Ochrana před vlivem počasí je taky nižší i když si pořídíte velký štít (úzká stavba a absence široké nádrže). Raději bych něco, co má poměr sil 60% silnice a 40% terén než obráceně. Do budoucna chci častěji cestovat a rád bych nebyl omezen jen na silnici a nebo zase jen na terén. Prostě abch si mohl zvolit jak Ukrajinu tak Španělsko. Taky jezdit na Dakym ve dvou je .....prostě pakárna. Ze starší techniky strach nemám, neb mám šikovného servisáka a sám mám rád staré motorky (doma mám KZ1000 police z roku 88). Nyní babo raď. Jestli Vám moje myšlenky připadají zmatené tak se ptejte a já to upřesním:)
Předem díky za vaše názory a případné srovnání pramenící z vaší zkušenosti

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 14:58 | Nahoru | #31
Strom a jeho průchodnost terénem
No myslím, že tato diskuse celkem vystihuje Stromkův problém.

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 15:04 | Nahoru | #32

Raub píše: Strom a jeho průchodnost terénem
No myslím, že tato diskuse celkem vystihuje Stromkův problém.



nicméně o tom všichni ví, že Strom je prostě nízkej. Někteří dávají na 650 zadní tlumič z litra. Je s tím prostě potřeba počítat

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 15:10 | Nahoru | #33
na cestach casto ocenis naprosty malickosti, ktery by te pri vyberu nenapadly. kup r 1100 gs od nejakeho poctiveho majitele, kterej prestupuje treba na dvanactku. v nemecku sem tam narazim na opravdovy skvosty. skoda, ze nemam dost mista a penez na muzeum.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 15:15 | Nahoru | #34
Peacemaker> já jsem taky takovej podobnej hledač pravdy jako ty a ani u jedné nevydržím bude to moje 10tá motorka za posledních..10let:)Jawa; XJ600, CBR600F, VL800, DL1000, GSF1200S, ZRX1100, Z1000P a nyní Dakar. Ani jednu jsem neměl déle jak 1rok. Neměl jsi náhodou obě ty motorky? Jak DLko tak 1100ku?:) A přesto jsi u nich nezvostal. Čím to?:)

Naposledy editováno 22.10.2011 15:17:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 15:20 | Nahoru | #35

Raub píše: Peacemaker> já jsem taky takovej podobnej hledač pravdy jako ty a ani u jedné nevydržím bude to moje 10tá motorka za posledních..10let:)Jawa; XJ600, CBR600F, VL800, DL1000, GSF1200S, ZRX1100, Z1000P a nyní Dakar. Ani jednu jsem neměl déle jak 1rok. Neměl jsi náhodou obě ty motorky? Jak DLko tak 1100ku?:) A přesto jsi u nich nezvostal. Čím to?:)



v tom případě si asi musíš koupit nějakou italskou krásku. Je vidět že japonský rejže ani německej knedlík v tobě nezanechávají žádoucí emoce

Ale jestli máš zkušenosti s DL1000, tak asi víš jaký má Strom přednosti i nevýhody. Jen je litr tuším že o 7 kilo těžší

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 15:26 | Nahoru | #36
seikos> No právě že "údajně" má být 650 uživatelsky daleko příjemnější a ovladatelnější než litr. Ona nemá jen nižší váhu, ale také menší rozvor kol a hlavně jiný motor.

Naposledy editováno 22.10.2011 15:28:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 15:36 | Nahoru | #37
Raub> a vis cim to je, ze porad hledam? (minulej rok se u me vystridalo 8 motorek, tento rok 4, pristi doufam jenom ve 2 a ten dalsi rok uz jedina? ) protoze jsem prodal tu svou 11ku!
ale je pravda, ze to co jezdim, resp. jsem jezdil, uplne s jednou motorkou jezdit neslo...
11ku jsem prodal kvuli spatne dobe. hodne veci se menilo, nevedel jsem co bude dal. je to asi jedina motorka, u ktere vazne lituju, ze jsem prodal. proto jsem se taky branil koupit zase tu samou motorku, protoze uz by to nebyl ten muj stejnej starej kus.
kazdopadne porad je to jenom stroj. a proc jich nevyzkouset vic. treba bych si nemyslel, ze si splnim svuj sen na pan europeanu. i kdyz mam rad cisla a jde to poznat z toho zacatku, tak stejne budu porad menit a u jedne nevydrzim, ja se znam. uz tedka mam zase nalady na neco dalsiho.

ja si porizuju motorky podle toho, co tu kterou sezonu chci jezdit. ze je to kazdej rok neco jinyho a kdyz ma clovek cestaka, tak chce sporta a naopak, to je proste normalni.

tedka mam kombinci r 100 gs pd / r 1200 s, ale dokazu si predstavit i pdcko a rtcko, afriku a staryho pana, peknych motorek je hodne.

o tom vstromu jsem ti uz psal, tak se nechci opakovat. a to pivko bysme mohli dat.

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 15:41 | Nahoru | #38
Peacemaker> Určitě ho dáme:) už kvůli starým dobrým časům tady na foru. Ale dívám se na to podobně jako ty. Proč mít jednu motorku když jich můžu mít více. Ale jednoho pracanta bych rád. Kterej bude spolehlivej, vím že na něm můžu udělat dalších 100tis km bez větších zásahů poveze mne cestou necestou a za přijatelné náklady. Ty ostatní jsou srdcovky a každá něčím jiným. Začalo to tou "fízláckou" a skončí bůh ví kde:)

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 15:45 | Nahoru | #39
ja chtit jenom jednu motorku, tak podle financi koupim r 1100/1150/1200 gs. ale je to ta idealni jedina pro me. kazdej to ma jinak. tezko radit. kdyz ma clovek moznost mit tech motorek vic, tak to je potom jiny kafe a mnohdy dobrej marias, viz ja.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 15:48 | Nahoru | #40
Peacemaker> Njn jenže těch 11tek na tom trhu je vážně pomálu, leda si nechat nějakou dotáhnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 15:55 | Nahoru | #41
Raub> nedavno jsem krasnou 11ku videl na ebayi. uz je teda fuc... chce to prodat, pres zimu sledovat a az na neco narazis, nerozmyslet se a jet pro ni.

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 15:58 | Nahoru | #42
Peacemaker> jj asi máš recht a tu svou jsi kupoval s kolika km? hele nemáš ICQ nebo Skype?:)

Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 15:58 | Nahoru | #43
přes zimu jich bude podle mě na výběr víc. Ovšem trochu bych popřemýšlel jestli je 1100GS hmotnostně na nějakou radost do terénu.

Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 16:05 | Nahoru | #44
Raub> ICQ 108176438. koupil s 99000 km a prodal s 133000 km.

seikos> trochu se bojim, ze tedka nabidka bude doznivat a pres zimu toho moc nebude. ale treba se nekomu neco rozlezi v hlave a nejakej skvost prodavat bude. nemci jsou schopni do tech motorek narvat fakt neskutecny prislusenstvi a pak jako celek to vychazi na moc slusny penize.

a na radost do terenu to neni. je to vetsinou trapeni - ale prave to ty lidi bavi.

Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 20:15 | Nahoru | #45
afrika mě nikdy nezklamala. Jezdím jak terén (ne bláto) tak dálnice (cca 400km za den) bez problemu. Na dálnici akceleruje výborně při rychlostech do cca 140km/h pak už je to krapet horší, ale na plechovky furt velice dostačující. Nevím proč tady někdo psal, že 21 ve předu je nevýhoda na silnici zatím jsem to teda nezaznamenal. Výborná je na rychlou jízdou po polních cestách myslím opravdu rychlou jízdu
Jinak mám tam cestovní plexi takže komfort výbornej. Jediný co bych na dlouhý cestování po silnici vyměnil je sedlo.
Jak už tu někdo psal. Je to tak 60 na 40 (silnice, teren). Pokud budeš jezdit jen silnice a jen málo polňačky atd. tak ber storma kdybys s afrikou jezdil jen po silnici bylo by to pro ní ponižující.
zdar

Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 21:23 | Nahoru | #46
Tohle mne docela pobavilo: Dakar je super ovladatelný a v terénu není moc motocyklů nad 600 obsahu, které ho překonají, když je v dobrých rukou.

No kdyz myslis....

Jinak k tematu: Afrika je jeste delana tak nejak vic po staru ( kncepcne je to konec 80 let ) a s ohledem na teren. Stromek se jen tvari. Kdyz vemes obe do terenu a stejne s nima jebnes, tak si troufam tvrdit, ze to Stromek odsere vic a draz. To je pro mne osobne nejvymluvnejsi argument, kdyz bych uvazoval o univrzalni motorce. Cestovne na tom ty masiny budou dobre obe dve.

Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 08:26 | Nahoru | #47
Tak stroma jsem nemel a mit nebudu [nicim me neoslovuje]. Ale pro porovnani sepertenere a afriky: je tam sice 10 koni rozdilu, ale realne v provozu afrika jede stejne jak supertenere, ma proste vic vykonu dole a trosku lepsi zatah. Jakmile ale xtz roztocis navrch probudi se a jede fakt pekne a jde s ni jet bez kufru i kolem 170/180 trvale nebo max. neco nad 190, nad 5 tis ot. afrika ztraci a realne jde kolem 160/170 a ma malou rezevu navrch na 180. Co ma xtz lehce navic na vykonu, velmi ztraci na podvozku. Ten je proste o tridu niz nez na xrv na silnici i na off. V terenu je podstatne min stabilni a neda se s xtz jet to co s xrv, nemluve o motoru, ktery postrada tu pruznoust V dvouvalu. Co se tyka spotreby - je stejna pri vyjizdkove jizde [turistika xtz kolem 5, xrv i pod ale ne vyrazne]. Kdyz jim nalozis ve dvou na dalnici tak si obe zbasti - posledni modely xrv do tech 6.5, xtz umela i 10... Ve finale jsem za xrv rad a zpet na xtz bych nesel.Jedina motorka co pro me prichazi v uvahu ted je lc8, ale tam bych mel na ojetou opici, ale ne na banany...
Servis je jedno, jsou to proste starsi motorky ale velky drzaky, takze bych se nebal. Strom bude asi novejsi, ale to znamena i mene odolny s mensi zivotnosti dilu...

Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 10:32 | Nahoru | #48
Takže.Ak si začal uvažovať aj nad BMW R 1100GS,pripadne GS 1150,tak potom ani Strom a ani Afrika.
Ak sa rozhoduješ len pre Afriku alebo V Strom 650,tak podla pomeru,čo si pisal a teda si sa aj vyjadril,že žiadny offroad ale nejaka ta polnačka,tak byť tebou beriem V Stroma.
Pišeš,že chceš aby otorka zvladla cestu do Španielska ale aj na Ukrajinu.Myslim,že niekde bol članok tu na motorkaroch borca,ktory prešiel na V Strome Ukrajinu alebo Rusko.
Jedina podstatna vec ktora je,tak V Strom ma jednu blbu vlastnosť a to servisny interval 6000km.Honda ma 10000km.Ak teda budeš chodiť na dlhe trasy.
Takže je to na tebe,no určite lepšie vozenie budeš mať na V Strome a nejaku tu polnačku zvladne.Ak ale budeš chcieť jazdiť brutalnejši teren,tak Afrika ho zvladne lepšie,no vaha ťa riadne prekvapi a uvidiš,že je ťažka ako krava.

Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 11:56 | Nahoru | #49
Africa nebo Strom, jasně že Africa, jak už bylo řečeno výše Strom je cestovní moto terén moc nemusí Africa to je jiné kafe, je to odzkoušené z Albánie kde jela jak Africa tak Strom, cestování jak solo tak ve dvou pohoda, ovladatelnost je i přes velkou váhu dobrá a to měřím 175 a vážím 70 kg a nikdy jsem neměl problém, jinak jsem si děla na Africe vše kromě seřízení karburátorů na to nemám cajk, jinak pohodová bezúdržbová mašina, při koupi pozor na palivové čerpadlo odejde každé, mě odešlo kolem 45000 km náhrada třeba Pierburg cca 1500-2000,- Kč a regulátor dobijení náhrada cca 2000,- Kč a ložiska v kolech to už jsou stovkové záležitosti - je to z valstní skušenosti mám na Africe najeto 16000 km a můžu jen doporuřit jedno z nejlepších endur které kdy bylo postaveno, škoda, že se nedělá dál
- kouokni na WWW.africatwin.cz tam najdeš vše

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 12:07 | Nahoru | #50
Řeším podobnej problém a mám z toho hlavu jak škopek. Hlavně z toho jestli 1vál nebo 2V. Páč bych druhou motku enduro používal i na cestování ve dvou.
Musím tu trochu pohanit BMW GS páč mě příde moc přechvalovaná Motorku jsem měl, pro mě krásná, ale do terénu na hovno. Mě teda nesedla vůbec. Super na cestování ve dvou to je na 1 s hvězdičkou, ale terén nee. Určo se s tím dá, stačí mrknout na youtube, ale považuji se za normálního smrtelníka a je to hrozně těžký a vysoký, trochu mokro a je to spíš utrpení nenž potěšení!
Osobně přemejšlím buď o BMW ale jednobuchu nebo Yamaze XT660, KLR650 (USAverze) ale čím dál víc mě vrtá v hlavě transalp a KLE

Naposledy editováno 23.10.2011 13:23:56

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 13:22 | Nahoru | #51

otajs ZX9R píše: Řeším podobnej problém a mám z toho hlavu jak škopek. Hlavně z toho jestli 1vál nebo 2V. Páč bych druhou motku enduro používal i na cestování ve dvou.
Musím tu trochu pohanit BMW GS Motorku jsem měl, pro mě krásná, ale do terénu na hovno. Mě teda nesedla vůbec. Super na cestování ve dvou, ale terén nee. Určo se s tím dá, stačí mrknout na youtube, ale považuji se za normálního smrtelníka a je to hrozně těžký a vysoký!
Osobně přemejšlím buď o BMW ale jednobuchu nebo Yamaze XT660, KLR650 (USAverze) ale čím dál víc mě vrtá v hlavě transalp a KLE



Zdravím svoloč z Polenskýho klubu motorkářů. Tvoje červená brambora se mi moc líbila, škoda že sem neměl prachy, když si ji prodával. Jinak na XT660 zapomeň, pokud chceš jezdit delší trasy, protože má úplně tragický sedlo a prdel mě bolela už po několika minutách, navíc do terénu taky nic moc(moc rychlá jednotka a pokud nemáš nohy do O, tak se blbě jezdí ve stupačkách

Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 13:27 | Nahoru | #52
To bude problém všech těchhle úzkejch sedel, ale musím říct že neznám motorku z ktrý by mě bolela víc prdel než z BMW R110GS to bylo úplně nesnesitelný. Nevím jestli teda talián co jí měl přede mnou neměl nějakou nestandartní prdel a neproseděl sedlo.

Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 14:38 | Nahoru | #53
a co KTM 990 Adventure?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 15:33 | Nahoru | #54
otajs ZX9R> No když u toho Alpu si nejsem jistej, jeslti je to proti Dakaru vůbec nějakej rozdíl. Navíc docela baští alespoň co jsem se tady porůznu dočetl. Zase pro něj by hrála pořizovací cena a počet ojetin na trhu. Je to asi tak něco mezi Afrou a Smrkem. Docela mne překvapilo jeho umístění na Erzberg rodeu. V roce 2010 skončil 19tý z 107účastníků, ale tam to asi bude víc o jezdci než o motorce.

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 16:13 | Nahoru | #55
Afrika není vůbec vhodná pro ježdění po dálnici....jsem na ní nedávno dal za nějakých 39 hodin 2400km po okreskách a zapadlých silničkách, to bylo labůžo ježdění... ale jakmile jsem musel, bohužel, jet posledních 200km po dálnici, tak sem po 5 minutách neveděl jak si sednout.
Takže pokud cestovat po dálnici a prvních třídách, tak na afice ne, na to není stavěná a ani se jí to nelibí....na horších silnicích je jak ryba ve vodě a jízda je fakt zážitek

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 16:22 | Nahoru | #56
Hugila> TJ ale Strom bude obě tyto věci zvládat dobře ne? Jen v terenu bude zaostavat. Ale zase kdyz si vezmu tuto sezonu kdy jsem najezdil 7tis km, tak jsem byl v terenu z toho max....20km? A kvůli tomu vybrat motorku do terenu je asi hloupost. A Strom kdyz budu chtit projet nejaky les po lesni ceste to zvladne taky,ale pomaleji a opatrneji no. Zatim se priklanim ke Stromu ale to ne z důvodu nižších kvalit Afri, ale spíš z důvodu větší univerzality Stromka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 16:25 | Nahoru | #57

Raub píše: otajs ZX9R> No když u toho Alpu si nejsem jistej, jeslti je to proti Dakaru vůbec nějakej rozdíl. Navíc docela baští alespoň co jsem se tady porůznu dočetl. Zase pro něj by hrála pořizovací cena a počet ojetin na trhu. Je to asi tak něco mezi Afrou a Smrkem. Docela mne překvapilo jeho umístění na Erzberg rodeu. V roce 2010 skončil 19tý z 107účastníků, ale tam to asi bude víc o jezdci než o motorce.


No to je to proč se nemůžu rozhodnout. Ale myslím si že transalp ve dvou a s 3 třeba hliníkovejma kuframa bude o něco příjemnější na cestování. Tam je ten problém to spojení cestování a terén. Nejrozumější by bylo koupit cesťák a na rajtování v terénu nějakej jednobuc. Ale neseru si doma peníze a chtěl bych se mrknout do Rumunska. Zbrojil jsem na to bramboru, ale páč jsem si bral hypotéku a stěhoval se docela nečekaně musel jsem jí prodat. Ikdyž jsem se tomu bránil dlouho, ale nebavila mě na běžný ježdění třeba v neděli po obědě pro radost na to já osobně musím mít zmrzlinu
Jinak osobně co jsem viděl v akci normální smrtelníky na enduro akcích když jsem ještě dráždil myslivce na TTčku a kLRku na motkách jako superteneré, Afica, GSka a KTM Adventure bylo to spíš zábavný pro diváky než potěšení pro jezdce. Jak sem již psal no trocha mokra a

Naposledy editováno 23.10.2011 16:31:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 16:33 | Nahoru | #58
otajs ZX9R> jj s těma vícero mašinama je to pravda. Ale kdo na to dnes ma. Na bramboru nemam a kupovat 13let starou a vic je dle mého jen dalsi veteran do garaze. A toho tam uz mam. Kdyz si predstavim ,ze bych se rozciloval misto jedne se dvema tak bych je asi obe hodil ze skaly a dal se na pleteni.

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 16:33 | Nahoru | #59
To su zvědavej jak dlouho bude trvat než se doberem tomu, že to chce velkou garáž a vní tak 2-3-4 motorky

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 16:37 | Nahoru | #60
Tak než jsem to napsal už jsi to sem vtělil.
No zase se musím v tomdle zastat Brambory v tom stáří bych neviděl vůbec problém. Měl jsem starou herku s určo stočeným tachem ale sloužila bez problému vůbec bych se sní nebál někam jet
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr


TOPlist