globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spotřeba oleje při záběhu
16.10.2011 v 19:28
Zdravím vás
Chtěl bych se zeptat na zkušenosti se spotřebou oleje po výbrusu.Na jaře jsem dopřál motorce výbrus a generálku hlavy,protože loni ke konci roku brala neuvěřitelné množství oleje.Spotřebu oleje jsem ze začátku neřešil.Po několika stovkách km jsem absolvoval cca 400km výlet.Při cestě tam jsem po 100km doléval,potom dalších 300 bylo v pohodě.Teď to mám tak nějak střídavě,někdy je to v poho,někdy "zblajzne" i dvě decky na 200km.Začínám mít ale tušení že nejvíc ji chutná Repsol,Motul jí moc nejede.Teď mám cca 2000Km po výbrusu a čekám co bude dál.Jestli bude spotřeba klesat,nebo budu muset začít kupovat olej jiné značky,případně budu muset dovnitř...
Anketa: Mám řešit spotřebu oleje?
Ne,ještě si to sedne
19%
3
Ano,změň značku oleje
38%
6
Ano,budeš muset kouknout do motoru
19%
3
Ne,máš starý velký jednoválec
25%
4
Předchozí
1 2
Následující

Spotřeba oleje při záběhu

17.10.2011 v 14:26 | Nahoru | #1
Něco podobného jsem také řešil u své bývalé DR 600. Jezdila skvěle - v porovnání s jinými dvěma DR 600 (a dokonce výrazně lépe než kámošova DR 650) ale brala olej. Zajímavé ale bylo že nekouřila.
Tím brala dost myslím 1-2 dc na 100 km. A to jsem používal olej 15W50 a po nastartování jsem byl vždy ke studenému motoru ohleduplný.
Výměna gufer na ventilech nepomohla tak jsem si nakonec nechal u motogelnar udělat výbrus a koupil píst WISECO. Pro jistotu když už jsem to dělal tak jsem znovu dal nové gufírka.
No a výsledek byl přesně takovej jakej popisuje Anti. Ačkoliv jsem po výbrusu najel cca. 3500 km tak motorka pořád brala olej a to jen o málo méně než před výbrusem. Ikdyž mi přišlo že v tom byla trochu náladovost - brala pořád ale někdy víc a někdy mín ale jakoby bez ohledu na jizdní režim. Nicméně tentokrát motorka občas zakouřila.
Motorku jsem pak prodal (to měla asi tak těch 3500 km po výbrusu) takže nevím jak to dopadlo.
Do ted občas přemýšlím čím to mohlo být.
Myslím že taková spotřeba může být dána jedině problémem ve skupině píst válec protože přes ventily si myslím toho oleje zase tolik neproteče i kdyby tam ty gufera vůbec nebyly. Ale můžu se mýlit.
Pak tedy je bud "špatnej" výbrus a bud si to ještě sedne (nebo taky ne) nebo je problém s pístními kroužky - špatně složené nebo praskl při montáži.
Každopádně by mě tedy zajímalo jak to s tou mojí bejvalou motorkou vlastně bylo.

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje při záběhu

17.10.2011 v 18:32 | Nahoru | #2
Když budu vycházet z toho,že před tím výletem byla náplň Repsol-po 100Km mi chybělo-dolil jsem Motul apo 300Km nic nechybělo,tak to vypadá jednoznačně.
Hlava je po GO-ventily,gufera nové,takže tudy to žrát nebude.Motorka nekouří.
Udělám experiment.Teď je náplň Repsol,pokusím se změřit přesně hladinu a dolévat Motul.Uvidíme jestli bude rozdíl.

(reakce na) Spotřeba oleje při záběhu

8.11.2011 v 21:20 | Nahoru | #3

Anti píše: Když budu vycházet z toho,že před tím výletem byla náplň Repsol-po 100Km mi chybělo-dolil jsem Motul apo 300Km nic nechybělo,tak to vypadá jednoznačně.
Hlava je po GO-ventily,gufera nové,takže tudy to žrát nebude.Motorka nekouří.
Udělám experiment.Teď je náplň Repsol,pokusím se změřit přesně hladinu a dolévat Motul.Uvidíme jestli bude rozdíl.


Tak jak to dopadlo ?

Spotřeba oleje při záběhu

8.11.2011 v 21:33 | Nahoru | #4
Zatím nijak.Poslední dobou toho najedu čím dál míň.Bude to chtít nějaký výlet abych najel pár kilometrů.

Spotřeba oleje při záběhu

8.11.2011 v 21:38 | Nahoru | #5
Ahoj, přítelkyně má kawasaki ER-6. Všechno bylo ok, do doby, než jsem měnil olej a použil jako novou náplň olej zn. Repsol. Předtím vzala na 6.000 km tak 2-3 decky, s repsolem tohle zbaštila během 500 km. Tak jsme si lámali hlavu, čím to, nakonec jsem se rozhodl ten repsol vypustit a dát tam osvědčený motul. Každopádně spotřeba oleje od té doby už neklesla a pořád to žere, tak litr na tisíc cca.

Kdo ví, co se tam stalo, těžko soudit bez rozdělání. Asi ti to moc nepomohlo, ale já si ulevil, protože jsem to aspoň svalil na ten repsol

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje při záběhu

8.11.2011 v 21:49 | Nahoru | #6
Mě "hraje do karet" že najedu poslední dobou fakt prd,takže i kdyby to papalo,tak to není taková finanční zátěž.Nicméně k tomu přistoupím jako k experimentu.Zatím jsem dolil Repsol na rysku a zapamatoval km.Až se to ztratí,koupím Motul a uvidíme.

Spotřeba oleje při záběhu

8.11.2011 v 22:14 | Nahoru | #7
jj, taky mám tuto zkušenost s repsolem na GSX1100R, na Motul OK

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje při záběhu

8.11.2011 v 22:46 | Nahoru | #8
Anti> měl bych obavu a kvalitě vybrusu a vhodně zvoleného pístu a kroužků

(reakce na) Spotřeba oleje při záběhu

9.11.2011 v 14:01 | Nahoru | #9
Mirek12> Co myslíš výrokem:"vhodně zvoleného pístu a kroužků"?
Ta pístní sada je Wosner přímo pro KLR,tam bych problém neviděl.Výbrus dělal Holátko,což není žádný amatér,takže možnost pochybení je minimální.

2 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje při záběhu

31.1.2012 v 19:05 | Nahoru | #10
Tak bohužel,dnešní kontrola dopadla katastrofálně .Na začátku testu jsem nalilolej po vrchní rysku a vynuloval počítadlo km.První kontrola po 200km byla OK,bohužel při další po 150 Km bylo potřeba dolít skoro 0,75l! oleje!Katastrofa....
Jádro "pudla" bude v jízdním režimu.Prvních 200 km byla kombinace jízd po okolí v lehkém terénu s jízdou do práce.Posledních 150 km byl trap 120km/h na jeden zátah...

(reakce na) Spotřeba oleje při záběhu

31.1.2012 v 19:33 | Nahoru | #11
Anti>Ahoj, chtěl bych se tě zeptat, nezkoušel jsi měřit ovalitu válce než jsi to složil dokupy po výbrusu ? Není možné nepřesné vybroušené vložky, já jsem s tím najel necelých 9 tis. a po rozebrání jsou v některých místech vložky vidět stopy po honování tak mě to přivedlo na myšlenku nepřesného výbrusu a možného uniku oleje ?

(reakce na) Spotřeba oleje při záběhu

31.1.2012 v 19:40 | Nahoru | #12
Anti> ještě doplním jezdím jak v terénu tak silnici celkem klidným tempem a baští tak 0,6 l na tis. km, teď jsem zkusil 20w50 ale nemám s timto olejem nic najeto.

Spotřeba oleje při záběhu

31.1.2012 v 19:56 | Nahoru | #13
Mirek12 se domnívá to samé.Já počítal s tím,že když to dám vybrousit někomu kdo se tím živí,že to bude v cajku...Bohužel.
Hodil jsem to do dílny a zítra to rozhodím a pokusím se to oměřit...

Spotřeba oleje při záběhu

31.1.2012 v 20:18 | Nahoru | #14
opravdu to rozhod to nemá cenu , kontrola gufer a proměření průměrů,ovalitosti a mezera pístních kroužků a hlavně mezera stíracího kroužku. třeba u Husqvarny jak je přes 0,8mm na stíráků tak je to na výměnu kroužků

Naposledy editováno 31.01.2012 20:19:04

Spotřeba oleje při záběhu

31.1.2012 v 20:28 | Nahoru | #15
Gufera snad dali nový když dělali hlavu...Je už jasný že to rozhodím,taková spotřeba není normální,a bějaý ten tisíc už na to nejeté je,takže by mělo být po záběhu...

Spotřeba oleje při záběhu

1.2.2012 v 21:30 | Nahoru | #16
tak naměřil jsi něco ?

Spotřeba oleje při záběhu

2.2.2012 v 16:24 | Nahoru | #17
Dnešek jsem věnoval čumění do válce,špekulování a měření.
Poznatky:
Výbrus má cca 2 tisíce,přesto už má citelný "rantl" a ten je podle umístění vybroušený mazacím! kroužkem.Největší je v dolní úvrati.Rantl je sice citelný,ale na vůli kroužku to dělá cca 1-2 desetiny navíc oproti původnímu rozměru.Těsnící kroužek je už v háji-1 mm vůle na vyjetém povrchu,cca 0,8 na původním rozměru.Stírák je na tom nejlépe,má cca 0,5 mm na původním rozměru,o desetinu víc na vyjetém,a další desetinu v dolní úvrati.Mazací kroužky už se téměř neudrží ve válci,jejich vůle je hodně přes milimetr.
Zvažuji několik možností.
1.Nikasil+Kroužky.Nejnákladnější,ale nejjistější varianta
2.Výbrus do jiné vložky s ponecháním původních dílů
3.To samé,ale s novými kroužky
4.Složit to a sehnat si zdroj levného oleje.
Přemýšlel jsem hlavně proč k tomu došlo.Napadá mě opět několik variant.
1.Nekvalitní olej
2.Špatný záběh
3.Špatné vybroušení válce
4.Vada na mazacím okruhu
Zdá se,že ta vložka je hodně měkká,což ale nevysvětluje velké opotřebení těsnícího a mazacího kroužku,spojené s minimálním opotřebením stíracího.Také je pro mne nepochopitelné,proč rantl vytvořil mazací,ale ne těsnící nebo stírací kroužek.
Z toho by plynulo,že platí varianta číslo 1-nekvalitní olej.
Rozměry pístu a válce jsem měřil nahrubo posuvkou,a zdají se bít v pořádku.Píst cca 100,9a něco,válec 101,což by odpovídalo toleranci danou výrobcem pístu(0,06).

Naposledy editováno 02.02.2012 16:29:13

Spotřeba oleje při záběhu

2.2.2012 v 16:59 | Nahoru | #18
po proměření pistu, páč je nový bych udělal výbrus jestli to pujde na tu druhou vložku,, rozhodně to neskládej zase zpátky , nové komplet kroužky

Spotřeba oleje při záběhu

2.2.2012 v 17:13 | Nahoru | #19
Taky bych to tak viděl.
Po chvilce přemýšlení jsem naznal,že kroužky určitě nové,a tu vložku dám taky.Ale pro sichr někam jinam.Píst vypadá naprosto v pořádku,v podstatě se jen ošudlal ten grafit na něm,jinak máš všude ještě zachovalé drážkování.Vložku mám jednu náhradní v originálním rozměru.Jen ji přelisuju do obalu..

Spotřeba oleje při záběhu

8.4.2012 v 19:24 | Nahoru | #20
hele tak jak to všechno dopadlo, jestli to teda máš v kupě

Spotřeba oleje při záběhu

8.4.2012 v 19:38 | Nahoru | #21
Takže:
Jel jsem s vyběhaným válcem k Holátkovi.Ten naznal že je to dobrý a jenom ho přehonoval.Ve válci zůstaly dole drážky od mazacího kroužku,což se mi vůbec nelíbilo.Takže jsem sbalil a valil do MkQuatra.Chlapík vzal úchylkoměr nebo jak se tomu nadává a měřil.Nahoře plus dvě stovky,dole mínus pět.Píst mínus dvě stovky.Dohodli jsme se že přelisuje vložku a udělá nový výbrus.Něco přes týden a jel jsem pro něj.Vybroušené se to zdálo dobře,pěkně hrubě.Při placení jsem se smál pod vousy(270,- výbrus včetně přelisování vložky,u holátka byl jen výbrus za 700,-),odjel domů,zapiloval kroužky a namontoval.Mám zatím jen cca 500 km,jezdím na tom do práce.Zdá se to dobrý.

Spotřeba oleje při záběhu

8.4.2012 v 19:43 | Nahoru | #22
tak myslím, že to bude ok, stačí když někdo pořádně proměří

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje při záběhu

27.4.2012 v 22:09 | Nahoru | #23
taky mám problém se spotřebou oleje cca 1l/1000km. Vyměnil jsem gufera na ventilech a nepomohlo to, premyslim o výbrusu, ale jak to tu čtu tak mi to asi taky moc nepomůže. Docela tu jsou názory že to lidem nepomohlo ... A co teď :( Jinak jsme se ptal po cenách za výbrus a je to prý kolem 12tis. To je docela ranec ... :(

Spotřeba oleje při záběhu

28.4.2012 v 08:06 | Nahoru | #24
Tak pozor,když se to udělá tak jak to má být,není problém.Můj problém spočíval v tom,že prodejce dodal tzv. OEM kroužky které jsou stejné pro všechny motory stejného vrtání a z toho důvodu nemají definované vůle přímo na můj stroj.Pokud se kroužky upraví tak není problém.
Já se pomalu blížím k tisícovce a olej je v cajku,takže výbrus ti doporučuju.
Co se týká ceny za výbrus,tak koukni sem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje při záběhu

28.4.2012 v 10:15 | Nahoru | #25
blackman_82> vybrus ti nepomůže když to dáš někomu kdo ti neprověří všechny komponenty , jenom mazácky zmeří píst udělá vybrus,popř. nikasil hodí ti to do krabice a tady to máš .. na to doplatil Anti kterej dneska ví, že se spolehnul na Holátka a šlo to dohajzlu. ve tvém případě už to máš na vybrus. já hodil válec do krabice a poslalo se to oulehlovi a zatím to šlapalo všechno ok.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje při záběhu

1.5.2012 v 22:02 | Nahoru | #26
Mirek12> a jak se tak pohybuje cena za vybrus??? Premyslim ze bych nekde sehnal komplet motor ... nevite nahodou jestli by pasoval motor z nove klr??? Z fotek to vypada skoro stejne ... Diky

Naposledy editováno 01.05.2012 22:02:40

(reakce na) Spotřeba oleje při záběhu

1.5.2012 v 23:22 | Nahoru | #27
blackman_82> motor si oprav, nebo musíš sehnat uplne zánovni. jinak to nebude mít cenu .. vybrus to je nic , to je stovková záležitost, ale píst podle kterého se dělá vybrus , už bude kolem 6tis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje při záběhu

2.5.2012 v 15:43 | Nahoru | #28
blackman_82> Kdyby ses podíval na ty stránky podíval,tak bys měl jednoduché počty:
Pístní sada 4450,-
Výbrus od 350,-
Přidej poštovné tam a zpátky a máš jasno.
Motor z nové by tam zřejmě pasoval,díval jsem se na partsdepot a podle všeho jsou bloky identické.Otázkou zůstává kde bys ho sehnal.Oficiálně se nová KLR do EU nedováží a dotaženou z USA jsem viděl v inzerátu snad jedinou.

(reakce na) Spotřeba oleje při záběhu

2.5.2012 v 21:10 | Nahoru | #29
Mě právě v servisu řekli že mě vyjde jen nikasil na 8tis. :( Plus to co píšeš ty ... Prostě to sečetl na cca 12tis a to se mi zdálo docela dost :(

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje při záběhu

2.5.2012 v 21:37 | Nahoru | #30
Oulehla nabízí nikasil od 2850,- ale není v podstatě důvod ho tam dávat.Když budeš chtít udělat výbrus,pošli to oulehlovi a hotovo.Já dělal výbrus po 70 tisících a to bude trvat dlouho než to najedeš...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist