globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vrácení se po nehodě zpět do sedla
12.10.2011 v 16:54
Zdravím.
14 dní zpátky jsem měl nehodu na motorce, v zatáčce byl zřejmě nějaký bordel a ustřelilo mi na něm zadní kolo, já i motorka jsme skončili ve svodidlech, já jsem z toho vyvázl naštěstí ''jenom'' se zlomenou stehenní kostí ( mohlo to být o hodně horší, toho jsem si vědom ) a motorka dopadla taky celkem dobře.
Teď už mě ale začínám řešit otázku, jestli budu stále jezdit nebo jestli se na to vykašlu. Když si teď totiž vzpomenu na motorku, vrátí se mi celá nehoda, zlomená noha, pobyt v nemocnici atd. a mám jisté obavy, že už na motorku prostě nebudu moct sednout kvůli palici. Jestli třeba nebudu mít strach v každé zatáčce jestli se mi to nestane znovu atp.
Proto bych se chtěl zeptat vás, co už jste bourali, jaký ste potom měli pocity a co vám případně pomohlo vrátit se zpět do sedla.

Předem díky za vaše názory a zkušenosti,

Anti
Anketa: Vrátili jste se po nehodě zpět do sedla?
Ano
97%
224
Ne

13.10.2011 v 20:16 | Nahoru | #91
Demon90> jasný, pd určitě

dřív jsem si dával na rovinkách i rybáře na babetách, dnes bych duši vypustil

tak přestanem plevelit a počkáme si na další příběhy

Naposledy editováno 13.10.2011 20:16:29

13.10.2011 v 20:19 | Nahoru | #92
Jezdit na motorce znamena padat. Bud se s tim smir, a nebo nejezdi. KAZDEJ jednou spadne .. a pak zase a zase a ...

13.10.2011 v 20:29 | Nahoru | #93
Ozzy_> máš to hezký

Naposledy editováno 13.10.2011 20:29:57

13.10.2011 v 20:52 | Nahoru | #94
Vim, pan Clover zapracoval na jednicku a zachranil co slo. Skoro horsi sou ty narazeny zebra kterejma sem urazil zrcatko

13.10.2011 v 21:04 | Nahoru | #95

Naposledy editováno 17.04.2024 16:00:55

13.10.2011 v 21:05 | Nahoru | #96
rozbil jsem se ošklivě na šestce, koupil jsem si sedmpade, takže asi tak... další pocity nevím, než jsem se dal dohromady zdravotně, byl to skoro rok, buď si přizáš a uvědomíš, kde jsi udělal chybu, nebo ji uděláš znova...

13.10.2011 v 22:00 | Nahoru | #97
supr téma. Příští btýden budu mít opravené moto a uvidím jak to půjde. Koncem srpna jsem se nad Železným Brodem překulil přes svodidla a od té doby se neprojel. Odnesla to helma, páteřák bunda a rameno - to bude prý bolet do smrti. Jsem funebrak a verim, ze každý má svou svíčku a proto znovu sednu na mašinu a pojedu zase na Brod. Nevím jak se mi to povedlo, ale vím, že to musím projed znovu. Pak nápíši jaký mám blog - doufám, že žádnýRaději skončím na svodidlech než li budu čumět na onkologii z okna. Život je přeci o radostech

13.10.2011 v 22:05 | Nahoru | #98
bohdá tomu bude drahně let, kdy mladý junák na šestikilu s řidičákem na padinu na fotbal na vesnici, za kterou čutal, poblíž svého města, dorazil... skupina buranů jeho příjezd vítala, tož krásný stopping, že by předvedl? bo netušil, že místni agrárnící na příjezdové cestě z pole jezdili a gumy nečistili...sjetá přední šlupka tu místo prudkého brždění šmejra dostala, mašina bokem na zem lehla, i dvacet metrů po zemi se projela... mladík kotrmelec sem komtrmelec tam a ruka jej zabolela... ovace obecenstva na sebe nenechala dlouho čekat i konec sezóny to byl... jak té čutálovské, tak té motorkářské...
od té doby ví, že na bahně brzditi se nedá, přední guma, že se vzorkem musí býti a že ježdění to riskatní jest a se vší úctou a respektem jediti se má...
nu trvalo ještě půl další sezóny než ďábla z hlavy vyhnal a od té doby jezdí dál bez bázně a hany...jenom už ví, co ten stroj pekelný všechno umí a že opatrný býti musí!
a co z toho plyne mu? že bodrý pád téměř bez zranění převelice užitečný jest, bo nebýt toho zážitku, dnes již nemusel tenhle příspěvek tu psát a rozumný už je tak akorát

13.10.2011 v 22:20 | Nahoru | #99
Mě před 11 lety srazilo auto. V té době jsem odjezdil již 7 let na černo. Dva dny po papírech pic - auto vyletělo ze zatáčky, brzdila mu jen jedna stranu a tak když to zadupnul vletěl přímo do mě..

Hlavou jsem profrčel skrz čelní sklo a pak pár salt a hurá do příkopu. Pak následovalo několik minut ztráty orientace, krátkodob= ochrnutí dolních končetin, těžký otřes mozku s krvácením, nalomená ruka, lokty, kolena, zápěstí, ramena po pádu nadobro poničená - bolesti při změně teplot, občasná nemožnost natažení ruky či nohy v lokti/koleni.. Měsíce opichů kloubů, kloubní výživy před obvazy a proud..

Nicméně jezdím dál. Opatrně jsem jezdil i předtím tak u toho zůstávám s vědomím, že můj život není jen v mých rukách. Jezdit rozhodně přestat neplánuji - jak se říká - láska až za hrob.

13.10.2011 v 23:33 | Nahoru | #100
nefnukej....začni jzdit enduro...budeš jak píštalička ....

2 reakcí na tento příspěvek Vrácení se po nehodě zpět do sedla

Skvělá odpověď, děkuji! 13.10.2011 v 23:46 | Nahoru | #101
Sakra tohle je ale bolavý vlákno..

Moje jediná nehoda spočívala v tom, když jsem tátovi chtěl zajet k narozkám pro šampus. A aby to neslyšel, chtěl jsem auto z garáže vystrkat nohou. Ale co čert nechtěl - po zhoupnutí zadní nápravy na prahu garáže jsem jí nestihnul vyndat, dveře se mi zasekly o nohu vystrčenou z auta a zachytily pohyb auta o futra garážových vrat. Ponaučil jsem se tenkrát jenom tím, že jízda autem "na Flinstona" není ok..

Ale vážně - kdo z vás by využil možnosti vyzkoušet si vlastní pád na okruhu? Nedávno jsem zkusil prima kurz na okruhu v Sosnový, ale válet svojí mašinu po zemi se mi nechtělo.

Na druhou stranu, byla-li by k zapůjčení motorka k tomu určená a řádně chráněná proti poškození a úniku oleje, celkem rád bych si ten pád s "pocitem sucha a bezpečí" vyzkoušel..

Dobrý hadry a pár kol v Sosnový, jednou do přebrzdění zadního kola, podruhý předního. Na vlasní riziko a pořád v rychlosti kolem cca 60km/h a bez možnosti nabourat do pevné překážky..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrácení se po nehodě zpět do sedla

14.10.2011 v 07:39 | Nahoru | #102

Moon-Rider píše:

Šel by do toho někdo?

Mi uz to vyzkouseli naostro Na predek i na zadek

14.10.2011 v 09:17 | Nahoru | #103
Zdarec. proti tobě se mě vlastně nic nestalo-ve 130 v zatáčce mě ujel zadek,měj jsem jen nohu a ruku v sádře.Nicméně za 2 měsíce co mě sundali tu omítku jsem už jezdil, a ted jsem se dal i na relly jako navigátor.Někdo řekne,že si nevážim života,ale já si ho právě takhle užívám.Prostě mě to baví.Je to jen v tobě jestli chceš,jestli ano-sedni a jed'.

14.10.2011 v 09:42 | Nahoru | #104
Skoro každý kdo spadl, tak o tom uvažoval, že skončí. Já taky spadl, nic moc se mi nestalo, motorce jen vizuelně - plasty, zrcátka, štítek, tachoš - většinu toho jsem ulomil nohama, když jsem dával salto. Ale z místa nehody jsem odjel - cca padesátkou domů (10km od domova). Týden jsem se na ni ani nepodíval a po týdnu obhlížel škody a začal spravovat, prát kombinézu a za měsíc jsem zase jezdil :)

Je to droga a s tou se špatně končí

14.10.2011 v 09:47 | Nahoru | #105

-Sally- píše: Nedávno při jízdě ve skupině a na rovině jsem se něčeho lekl, stále nevím čeho a vzal za přední brzdu jako idiot, ustřelilo mi přední kolo, motorka letěla napřed a já za ní v kotrmelcích. Jediné na co jsem myslel bylo, že mně někdo přejede. Naštěstí byli všichni za mnou tak šikovní, že se vyhnuli nebo to ubrzdili. Ja byl jen otlučený a motorka na tom byla podobně. Vše mi kamarádi zkontrolovali potom jsem nasedl a jel dál. Ale přední brzdy už se bojim.

Kdyz to tady tak čtu, tak moje lehnutí byla srandička. I když se mi to stále honí hlavou. Tak se držte

14.10.2011 v 17:59 | Nahoru | #106
Je to individuální, záleží jak to cítíš ty..
Neznám motorkáře, kterej by nespadnul. Někdo začne jezdit hned, někdo se dlouho léčí, dlouho bojí, někdo už se do sedla po nehodě nevrátil. Jestli tě to k motorkám táhne, zkus to rozjezdit. Třeba i na nějaký kolobrndě na vyblbnutí.
Já si život bez motorek neumím představit. A padám taky, ale zatím mě nikdy nenapadlo, že bych kvůli pádu s motorkama skončila.

14.10.2011 v 18:59 | Nahoru | #107
Jezdeni na motorce je zaliba jako kazda jina a tak bud to pro nej byl zivotni styl, nebo jen modni vystrelek. V prvnim pripade si reknes, ze to byla oskliva zkusenost, ktera te hodne bolela, ale zivot jde dal, v druhym skoncis. Je to to samy, jako kdyby si dva lidi udelali nejakej uraz treba na squashi, jeden co hraje tenis atd. od mala by se vylecil a sel znovu hrat. Druhy, ktery zacal hrat jen proto, ze je to u nej ve firme popularni by si rek, ja se jeste zmrzacim, kaslu na to.

14.10.2011 v 21:39 | Nahoru | #108
nebat se a pokracovat

15.10.2011 v 02:57 | Nahoru | #109
Taky jsem to před dvouma měsícema natankoval do svodidla rozkrokem a dnes jsem už potřetí jezdil. (zlomená stydká kost a nakřápnutej kyčelní kloub - 6 týdnů jsem si poležel)
Když ji miluješ, není holt co řešit a vášeň je silnější než člověk. A to, že nechci skončit jsem věděl od první chvíle, co jsem se o to svodidlo zastavil. Jde o to, se poučit a neprasit

15.10.2011 v 11:11 | Nahoru | #110
nevím jestli to tu někdo psal je to moc dlouhý než bych to četl ale docela pomůže změnit typ motorky třeba na sezonu koupit enduro a jezdit mimo silnice nebo krosku a zablbnout a po roce to třeba zkusit na silnici mě to pomohlo ,ale i v terénu se muže člověk rozbít no chce to všechno dělat s rozumem

15.10.2011 v 15:25 | Nahoru | #111

15.10.2011 v 15:29 | Nahoru | #112

denisbiker píše: Taky jsem si ustlal,bylo to před dvěma měsíci na Dubí...Mašinu jsme z pangejtu tahali ve třech a dalo nám to zabrat,já byl v poho a na mašině se mi ulomila jen spojková páčka....Takže se tomu ani nedá řikat nehoda.Psychycký blok samozřejmě je,ale od té doby jsem opravdu opatrnější.Jde fakt o to sednout na mašinu co nejdřív...Držim palce

Naopak, je potreba si rozbit hubu a nezabit se co nejdriv, setri to zivoty :)

15.10.2011 v 16:07 | Nahoru | #113
devastator> Ahojky...musím potvrdit Tvůj názor.Sám jsem jezdil vcelku 14 let endůro a to závodně i dvakrát na šestidení.Nebudu tady vypočítávat počet mých zranění a zlomenin ale chci říci slovy reklamy...když to miluješ,není co řešit.Dnes ve svých 61 jezdím už třetí rok jen na naháči...zatím jsem nespadl ale počítám s tím.
Jak na mašinu nesedneš znova,strachu se nezbavíš a přestaneš jezdit.I já mám respekt při jízdě po silnici...i když je to o něčem jiném než endůro,je to pro mně stálá výzva a nikdy se toho nevzdám...pokud se udržím na mašině.

15.10.2011 v 19:38 | Nahoru | #114
Já měl taky už nějakej pád,vždicky když jsem po něm sedl na motorku tak jsem byl první týden opatrnej a jezdi v klidu a pomálu,ale pak jsem to rozjezdil...a bylo to OK ale stejnak si dávám větší pozor už

15.10.2011 v 21:08 | Nahoru | #115
Bud v naprostem klidu, je to standardni evoluce jezdce ... Pokude sedi vek a masina v tvem profilu, taks to nechal lehnout tak akorat vcas... Roste sebevedomi a uhel naklonu v zatacce sterk, bordel a zakomplexovany blbce v autech ale neovlivnis nikdy...
Takze klidne jezdi dal, pojedes opatrneji, vic respektu a parkrat jeste s tim lehnes. Koukni kolikrat s tim lezi velci borci na GP, lezej ve sterku porad Motorka je o hledani limitu, zejmena svych

Dalsi faze evoluce jezdce:
lehnes s tim treba na zk... veným kanalu jako ja
a nasranej cekas az Ti srostou kosti, coz je dlouhe takze se snazis narvat do
kombinezi s ortezou a zkouset jestli to rameno jeste boli
Kua bolí ale za ten pocit to stojí....

Naposledy editováno 17.10.2011 23:11:23

16.10.2011 v 02:20 | Nahoru | #116

Moon-Rider píše: Sakra tohle je ale bolavý vlákno..

...

Šel by do toho někdo?

i kdyby to nebyla tvoje motka, tak je to asi docela draha sranda na "vyzkouseni"

urcite si budu kupovat nove hadry, prilbu a rukavice jenom proto abych si vyzkousel jake to bude, az to polozim. si upad ne?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.10.2011 v 14:43 | Nahoru | #117
Kdokoli pil jednou vodu Nilu
touží opět spatřit řeku Nil
jeho žízeň se neuhasí
vodou nižádné jiné země.

Mika Waltari, Egypťan Sinuhet, 1945

16.10.2011 v 17:57 | Nahoru | #118
Tak se k vám přidavám moje poslední jízda před zazimovaním skončila pádem. Odsraly ty plasty, plyn a vypadto i vydle.

17.10.2011 v 07:55 | Nahoru | #119
Přesně jak to píše většina ježdění je především v hlavě a jestli Tě to baví hurá rychle z5 do sedla.Budeš si dávat pár měsíců pozor než to ze tebe spadne.Držím palce

17.10.2011 v 08:47 | Nahoru | #120
Ozzy_> já měl naštěstí tejden starou kombu, mít ty hadry ve kterych jsem jezdil předchozích 10 sezón, tak by to asi odneslo i rameno, takhle mi v něm jen chroupe jak když meleš kafe
A žebro jsem měl zlomený taky, nic moc, ještě teď to občas bolí.