1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna žárovek na skůtru v záruce
Ono to tak není? Možná dej nějaký příklad, ať to pochpím a jsem poučen pro příště
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna žárovek na skůtru v záruce
Vasek_13 píše: prackarr> Tomu teď moc nerozumím. Jak zákon nařizuje uznat zákazníkovi víc, než Tobě uzná Tvůj dodavatel? Žil jsem v domnění (asi teda mylně), že prodávající přijme reklamaci, postoupí ji na posouzení dodavateli/výrobci a ten pak reklamaci uzná či nikoliv.
Ono to tak není? Možná dej nějaký příklad, ať to pochpím a jsem poučen pro příště
Právní vztah je mezi prodavačem a zákazníkem,nikoliv,jak si mnozí myslí,že je mezi výrobcem a zákazníkem a prodavač je jen prostředník.
Vztah zákazník-prodejce se řídí občanským zákonem a vztah prodejce -výrobce/distributor se řídí obchodním právem.
Z toho plynou dvě věci- a-odlišnost,b-to,že něco neuzná výrobce neznamená,že to nemusí uznat prodejce.
Vem si už situaci,kdy výrobce zkrachuje a ty máš výrobek v záruční době. výsledek? Já jako prodejce ti reklamaci musím vyřídit,tedy "zaplatit",ale mě už to nikdo nezaplatí.
A příklad- já opravuju pračky. Můj dodavatel mě dává na náhradní díly záruku 3měsíce,některý 6,protože se nejedná o finální výrobky,ale o náhr.díly. Tolik obchodní právo. Ovšem já ti prodám třeba topné těleso do pračky,a ejhle,mezi námi je rázem vztah občanskoprávní a protože jsem ti těleso nemontoval,ale prodal,tak je z něho hned finální výrobek a tudíž záruka 2 roky.
A když ti odejde po roce,kdo zaplatí reklamaci? Ano správně,já.