globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém v elektrice
3.10.2011 v 10:11
Zdarec všem. Potřebuju poradit čím by to mohlo být. Byli jsme s kámošem na čtyřdenní dovče na motkách. Před výjezdem jsem měl 24 hodin baterku na nabíječce a druhý dne vyjížďky byla baterka prázdná. Dovolenou jsem dojezdil páč vždycky se jízdou trochu dobila, ale nikdy ne do plna. Kontakty jsou dotažený, zaoxidovaný nejsou. Baterka je stará dva roky a měl jsem ji přes zimu vždycky doma takže přemrzlá určo není. Tak jestli nemáte někdo zkušenost čím by to mohlo být. Dík všem za odpovědi.

Problém v elektrice

3.10.2011 v 10:17 | Nahoru | #1
Pokud se jízdou dobila, není chyba v motorce, ale v baterce. Pokud by ti nedobíjela mašimna, baterka by chcípla a nikam by si už nejel. Další možnost je, jeslti nemáš v mašině někde zkrat, nebo ti jinak neubejvá šťáva, když motorka stojí. Vyzkoušej baterku odpojit a pár dnů očkat. pak změřit. Stejně tak se zapojenou byterkoa hned zjistíš na čem jseš.

Problém v elektrice

3.10.2011 v 11:04 | Nahoru | #2
asi nejspíš nějakej zkrat zkus změřit napětí na odpojené baterce z motorky a potom jí připoj jestli to nepoklesne.neměl jsi náhodou něco zapojenýho na nabíječce?

Problém v elektrice

3.10.2011 v 12:21 | Nahoru | #3
je po baterce...

Problém v elektrice

3.10.2011 v 14:43 | Nahoru | #4
Měl jsem stejný problém. Jak říká Hofner-to platí pouze, že by ti nedobíjela jen strašně málo, nebo vůbec. Ta baterka může mít i 10,5V za běhu, ale furt mě to jelo a svítilo. Jen se po každé projížďce totálně vybila.

RADA: 1. Hledat zkrat, zkusit vyměnit baterku(bude to nejspíš ona) Kdyby ani to nepomohlo, tady máš, co dělat dál:
2. pokud máš starší model, kde je alternátor ještě neoplechovaný, sundej to levé víko motoru a překontroluj alternátor(uvolněné magnety-to bylo u mě, nebo spálené vinutí) - těsnění stačí udělat z klasického těsnícího papíru(v lepších autodílech najdeš), GPZetka mají bolístku zrovna na odlepení magnetů z rotoru.
3. pokud nic, vyzkoušet druhý regulátor. Můžeš použít i klasický diodový můstek ze 120 škody, pokud budeš trošku šikovný a zapojíš ho(nic na tom není)
4. pokud najdeš závadu na tom alternátoru !!!DOPORUČUJU!!!! vyměnit i ty tři kabely z alternátoru a regulátor. Není nic jednoduššího, než mít spálené fáze z alternátoru a tím spálit nový regulátor( starý většinou při poruše alternátoru odejde-tím víc, má-li ze zadu červenou nálepku s nápisem S...Cosi...)

Naposledy editováno 03.10.2011 14:46:00

1 reakcí na tento příspěvek Problém v elektrice

3.10.2011 v 16:47 | Nahoru | #5
Poprvý co se mi totálně vybila při projížďce bylo když jsem měl špatně dotaženej kontakt +. Ale od tý doby to dělá pořád..cca už tři měsíce. Při jízdě se fakt dobije jen maličko, ale nikdy se nevytluče úplně, že by přestala jet. Zkusím ji proměřit jak říkáte odpojenou a zapojenou a uvidím.

Problém v elektrice

3.10.2011 v 17:19 | Nahoru | #6
Nechci brát iluze, ale jestli jsi měl špatně dotažený kontakt na plusu, mohly to odnést diody v regulátoru, to by to celé vysvětlovalo.

Problém v elektrice

3.10.2011 v 18:06 | Nahoru | #7
Raviri: A jak to zjistím?

Problém v elektrice

3.10.2011 v 18:43 | Nahoru | #8
A tu baterku, jak jsi měl přes zimu doma, dobíjel si ji někdy? nebo jen tak odpočívala?

Problém v elektrice

3.10.2011 v 19:37 | Nahoru | #9
Jenom tím, pokud vyměníš baterku a bude to stejný.

Problém v elektrice

3.10.2011 v 20:06 | Nahoru | #10
Mě to v poslední době také moc nedobíjelo, ale trochu jo. Baterku jsem měl úplně novou Yuasa. Po proměření - vadný alternátor, po rozebrání - vadný stator alternátoru, viditělně propálené na kostru. Muselo to jít postupně. Jen mě hned nenapadlo proměřit něco okolo elektriky. Dneska jsem si byl objednat těsnení pod víko atd. atd. Stator naštěstí můžu mít z více zdrojů.

Nechci tě strašit. Jen si to pořádně proměř a překontroluj všechny kontakty.

Naposledy editováno 03.10.2011 20:08:21

Problém v elektrice

3.10.2011 v 20:20 | Nahoru | #11
Dobíjení se zjistí úplně nejsnadnějc. Vzít měřík, nadlábnout mašinu a už to jede. Pokud dobíjí motorka jam má, mělo by to ukazovat už při volnoběhu víc jak je na baterce (alespoň u ata- Fávo- to na volnoběh ukazuje kolem 12,5V) a s přibejvajícíma otáčkama by mělo napětí stoupat. Snad jsem nenapsal nějakej bláboj, jsem elektrolama (co se týče elektriky, výrazů s tím spojenejch a pod.), ale změřit to není žádná věda. GL.

1 reakcí na tento příspěvek Problém v elektrice

3.10.2011 v 20:22 | Nahoru | #12
Jinak k tomu samovybíjení- to samý se mi děje právě na fávu- za 3-4dny baterka totál vymlácená. ZAtím jsem nezjistil čít to je, ale auto právě dobíjí jak má. TAkže vždycky při odstávfce odpojuju baterku. Vím, že řešení na pikaču.nejlepší je najít příčinu, ale jak jsem psal, jsem elektrolama. A vyznat se v těch kilometrech kabelů a najít kde to žere proud je pro mě trochu vysokej level :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém v elektrice

3.10.2011 v 22:35 | Nahoru | #13

Hofner píše: Jinak k tomu samovybíjení- to samý se mi děje právě na fávu- za 3-4dny baterka totál vymlácená. ZAtím jsem nezjistil čít to je, ale auto právě dobíjí jak má. TAkže vždycky při odstávfce odpojuju baterku. Vím, že řešení na pikaču.nejlepší je najít příčinu, ale jak jsem psal, jsem elektrolama. A vyznat se v těch kilometrech kabelů a najít kde to žere proud je pro mě trochu vysokej level :)



Vcelku jednoduchý, jen to vyžaduje čas. Musíš mít k dispozici elektrické schema (na netu jistě je) pak odpojíš jeden pól aku a zapojíš tam ampérmetr a kouneš kolik tam teče a začneš postupně vyndávat pojistky a sleduješ ampérmetr. Dál už ti je jasný, že až odhalíš daný vadný okruh, jdeš postupně po spotřebičích daného okruhu.

(reakce na) Problém v elektrice

4.10.2011 v 01:03 | Nahoru | #14

Dingo píše: Vcelku jednoduchý, jen to vyžaduje čas. Musíš mít k dispozici elektrické schema (na netu jistě je) pak odpojíš jeden pól aku a zapojíš tam ampérmetr a kouneš kolik tam teče a začneš postupně vyndávat pojistky a sleduješ ampérmetr. Dál už ti je jasný, že až odhalíš daný vadný okruh, jdeš postupně po spotřebičích daného okruhu.



Dík. Vím teoreticky jak na to, už mi někdo dával návod na jawamanii. Jen na to mít čas a prostory kde se v tom hrabat. JAsně, dá se to dělat i na parkovišti. Ale kromě okolních čumilů se dá lehce i něco ztratit a to je pak radost hledat. Asi to budu i nadále řešit odpojováním baterky a pustím se do toho až na chatě pošéfuju pořádnou dílnu. Kařždopádně díky za radu!!

Problém v elektrice

4.10.2011 v 12:09 | Nahoru | #15
jen taková drobnost...pokud je v háji aku, což asi bude, tak neustálým dobíjením velkým proudem přetěžuješ regulátor....sice je stavěný na vyšší proudy, ale polovodičům obecně nesvědčí přehřívání a hrozí ti při neustálém dobíjení jeho poničení...může se přehřát altík, nebo se prošlehne nebo spálí nějaká větev v usměrňovači... já osobně bych na nic nečekal a koupil baterku...

Problém v elektrice

4.10.2011 v 12:55 | Nahoru | #16
Jojo díky moc. Perfektní návod.

Problém v elektrice

4.10.2011 v 13:45 | Nahoru | #17
moh jsi jí jednoduše zničit nabíječkou... záleží čím jsi to dobíjel - jakým proudem a jak dlouho...

1 reakcí na tento příspěvek Problém v elektrice

4.10.2011 v 14:14 | Nahoru | #18
mel jsem to same na aute.porad jsem si rikal:2 roky stara baterka tou to nebude,14 dnu jsem zkoumal,meril. parkrat startoval bohuzel kabelama kdyz oept baterka padla. sel jsem,koupil jsem novou a uz jezdim bez problemu..za me to je baterka

(reakce na) Problém v elektrice

4.10.2011 v 16:18 | Nahoru | #19
za me urcite vzit ampermetr a zapojit ho do serie s baterkou (-____-(BAT)+____-(AMETR)+____+) a koukat zda tam pri odpojeny spinaci skrince resp pri vypnutem a vytazenem klicku tece nejaky proud. Pokud tam nemas nakej alarm a dalsi veci tak bys tam nemel namerit zadny proud. Pokud nic nepotece pak bude akumulator pravdepodobne v riti, protoze s pribyvajicim vekem zvlaste pri spatnem nabijeni vzrusta jeho vnitrni odpor a nabijeci obvody pak nejsou schopny ho plne nabit. Pokud nameris protekajici proud i pri vypnutem klicku a nemas tam zadnej alarm atd. tak pak tam bude nekde zkrat, pripadne se bude nekde neco prikostrovat atp.
Dalsi vec co me napada je prepinaci rele, ktere spina v okamziku nastartovani motoru na alternator/dynamo. Stalo se mi ze se spalilo a nepripojilo nabijeni, takze se akumulator vzdycky totalne vybil. Alternator by mel pri spravne funkci davat napeti az 14 voltu

Problém v elektrice

4.10.2011 v 17:14 | Nahoru | #20
Bych se připojil do diskuse. Naprosto souhlasím s názory a radou od Bubusse. Je to nejjednodušší způsob zjištění. Jen se ještě přesvědč, zda používáš ten správný nabíjecí proud při dobíjení baterie. Předpokládám, že ta baterie není gelová, to by měnilo situaci. A ještě jedna kravina: na klasické baterii, (která je údržbová), by se měla kontrolovat hladina elektrolytu, popřípadně dolít destilovanou vodou. Jestliže nejsou olověné desky v baterii ponořeny v elektrolytu, tak baterie nikdy nepůjde naplno nabít i kdyby jsi do ní ládoval proudy jaký chceš ! A samozřejmě se i velice rychle vybije a olověné desky se zničí. Nenávratně. Ještě bych asi juknul na tuto možnost pro klid duše.

(reakce na) Problém v elektrice

4.10.2011 v 17:24 | Nahoru | #21
Lisacek>

1) zmer kolik ti to vubec dobiji (cca 12,5 volnobeh - 14,5V pri vysokych otackach)
2) zmer, jestli to ma nejaky odber pri vypnutem zapalovani (chce to, abys vedel, co delas, jinak to nech na nekom, kdo vi, jak a co ma merit).
3) jde baterka dobit a drzi napeti i pres zatezak?
jestli se v tom nevyznas, dej to radeji nekomu, kdo vi co a jak merit, abys pripadne nekupoval neco, co je zcela zbytecne...

Problém v elektrice

4.10.2011 v 22:04 | Nahoru | #22
Vlastee: Baterka je dolatá na minimální hodnoty v každým článku takže tohle problém není.

Problém v elektrice

4.10.2011 v 22:13 | Nahoru | #23
Asi nic extra, ale třeba něco pro inspiraci. Po rozkliknutí toho videa tam jsou i další na proměření dobíjení skútru.



navod motorkari

Začal bych kontakty a kabely a pak proměřit alternátor, regulátor a teprve, když tohle všechny vyjde, tak je to baterkou.

Naposledy editováno 04.10.2011 22:19:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 Novajs45 3 28.5.2023 v 14:22 Novajs45
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel


TOPlist