globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW 800 S (ST) vs. TDM 900
18.9.2011 v 17:56
Máte někdo zkušenosti s BMW F800 S (ST)? O TDM 900 se tu už hodně psalo, jsem rozhodnut z 90% pro TDM900 (ještě jsem neshnal ve slušném stavu).Jak jsem viděl F800 hned jsem se .
Výkonově budou asi nastejno, F800 je lehčí a více do sportovna, TDM více na cestování.
Velký plus u F800 bude i spotřeba a váha a hlavně žádné mazání řetězu.Jen ta cena , líbí se mi model ST.
Přešel někdo z TDM na F800 ?či naopak?

Uzavřeno 18.11.2012 v 19:29 uživatelem Sidonius78

Otevřeno 27.07.2014 v 11:06 uživatelem Sidonius78


Naposledy editováno 18.09.2011 18:00:19
Anketa:
TDM 900
36%
27
F800 S (ST)
64%
49

(reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

20.9.2011 v 16:08 | Nahoru | #31

Hygienik píše: že by protože F800S/ST má řemen?



to mi docvaklo až jsem si to přečetl podruhé..no jo no já mám pořád v tý gebuli ty endura a ne asfaldomrdky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

20.9.2011 v 19:30 | Nahoru | #32

Brůča píše: TDM - větší spotřeba, skoro nulová ochrana jezdce, příjemnější motor co se vybrací týká a poskytuje více prostoru.

Ani jedna z motorek není vhodná na dlouhé cestování ve dvou - na jízdu lepší BMW, na dlouhodobější udržitelnost TDM, ale pouze pro solo jezdce.



Spotřeba u TDM je u mě skoro pořád do 5l/100km.
Ochrana jezdce s cestovním plexi je naprosto dostatečná, horší je to na nohy (boty). Za dva roky mám většinou ve dvou najeto přes 25tis.km a rozhodně bych neřekl, že to není motorka pro dva.
Výkon není nijak závratný, na závody na dálnici to není, ale v zatáčkách dokážu v pohodě stíhat i kdejakou silničku. Na cestování ve dvou ideální, servisní intervaly jsou opravdu dlouhé, v tomto směru maximální spokojenost.

Naposledy editováno 20.09.2011 19:31:52

(reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

20.9.2011 v 19:45 | Nahoru | #33
Roman_ST1> bych doplnil že u ST dlouhodobá spotřeba 4,5, teď s laďákem 4,7...a to mám furt plný

Za kapoty se krásně schovám, nic se nepere s větrem nebo počasím včetně kolen apod. , štítek je velký tak akorát aby nebránil jízdě přes 200...není problém si držet na dálnici 200 s okamžitou spotřebou kolem 7l...dá vklidu porychlit na 220 - 230. Servisní intervaly 10tis. olej a cypoviny, 20tis. ventily, 40tis. svíčky případně řemen.

Ve dvou už je to jen na cestování, ne na ježdění

1 reakcí na tento příspěvek BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

20.9.2011 v 20:58 | Nahoru | #34
Fascinuje mě,když se u mašiny za těžký háky s celkem drahým servisem argumentuje o půl litru menší spotřebou.
Bawoři dělají určitě výborné motorky,ale nezavděčí se každému.

(reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

20.9.2011 v 21:07 | Nahoru | #35

Anti píše: Fascinuje mě,když se u mašiny za těžký háky s celkem drahým servisem argumentuje o půl litru menší spotřebou.
Bawoři dělají určitě výborné motorky,ale nezavděčí se každému.



st je za těžký háky??? funglovka za nějakých 230??? to mi hlava nebere drahý servis??? olej a filtry si vyměníš sám a co jinak??? BMW dělá různé typy pro různé zákazníky jako ostatní firmy tak proč tak obecně?

spotřebou se neargumentuje pro případný nákup, jen srovnáváme TDM a ST

1 reakcí na tento příspěvek BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

20.9.2011 v 21:36 | Nahoru | #36
Je otázka, zda 230 je málo nebo hodně za malou osmistovku byť se sportovním motorem.

(reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

20.9.2011 v 21:44 | Nahoru | #37

Váňa píše: Je otázka, zda 230 je málo nebo hodně za malou osmistovku byť se sportovním motorem.



nemám úplný přehled ale třeba 800 monster nebo triumph tiger 800 nebo yamaha fazer 800 je tež tak nějak ne? a šestkové sporty jsou asi tež přes 200tis ?

Jinak je to dost peněz to je jasné...jsem to myslel ve srovnání s většími biky které jsou kolem 300tis některé půl melounu

Naposledy editováno 20.09.2011 21:45:17

BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

21.9.2011 v 07:55 | Nahoru | #38
Omlouvám se všem, které popudilo moje prohlášení, že oba stroje nejsou vhodné pro cestování ve dvou. Pouze jsem se shodnul s baťůžkem. Chtěl jsem totiž provést výměnu svého stroje za něco lehčího, přeci jen stárnu a síla na manévrování s plně naloženou motorkou mě již připadá na hraně.
Vozím stan s předsíní pro čtyři osoby, nafukovací dvoulůžko(cca 20cm vysokou matračku), dvě židličky, vařič + kartuši, ešús + příbory, oblečení.............atd., což dělá cca 300kg nákladu (i s posádkou) na motorku. Vozím 170litrů zavazadel a jsem nucen i pár drobností vázat mimo - bohužel při takovém zatížení by oba zmiňované stroje měly problémy.
Protože si nechci ubírat komfort na který jsem zvyklý, zústávám u svého mastodonta. A za ty roky, co ho sedlám mám spotřebu od 4,8 - 7,2........průměr cca 5,5. To jen pro ty, které tento údaj zajímá.
Samozřejmě se dá cestovat na všem, co se pohybuje - je jen otázkou, co si pod tím pojmem kdo představuje. A já při pohledu na tu haldu krámů, co sebou pořád převážím, musím i vybírat motorku.

1 reakcí na tento příspěvek BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

21.9.2011 v 08:01 | Nahoru | #39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

21.9.2011 v 15:26 | Nahoru | #40
Brůča> Takto vypadá moje TDM s plnou polní na letošní dovolené ve Francii a dá se říct, že sebou vozím to samé co ty. To jen pro info.
Jinak každému vyhovuje něco jiného, já mám raději cestovní "enduro" styl a proto jezdím na TDM, někdo jezdí víc sportovněji tak má třeba ST, prostě podle vkusu každého soudruha

BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

21.9.2011 v 15:29 | Nahoru | #41
Je to nářez chlapi co všechno taháte, kloubouk dolů Jsem úplně opačného ražení, ideál jen kreditka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

21.9.2011 v 17:39 | Nahoru | #42

Roman_ST1 píše: Brůča> Takto vypadá moje TDM s plnou polní na letošní dovolené ve Francii a dá se říct, že sebou vozím to samé co ty. To jen pro info.
Jinak každému vyhovuje něco jiného, já mám raději cestovní "enduro" styl a proto jezdím na TDM, někdo jezdí víc sportovněji tak má třeba ST, prostě podle vkusu každého soudruha



prej cestovní enduro

1 reakcí na tento příspěvek BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

24.9.2011 v 13:23 | Nahoru | #43
zajímají mě náklady na případný servis u BMW a jaké časté jsou servisní intervaly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

25.9.2011 v 08:33 | Nahoru | #44
czunik> Osobně nevidím nějaký zásadní rozdíl mezi almarou TDM a almarou GS

BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

25.9.2011 v 08:52 | Nahoru | #45
a takhle cestuju já pod tou bundou je ještě stan s tyčkama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

25.9.2011 v 08:53 | Nahoru | #46

Anti píše: czunik> Osobně nevidím nějaký zásadní rozdíl mezi almarou TDM a almarou GS



to podlitrový nikdy nepochopí...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

25.9.2011 v 08:55 | Nahoru | #47

Sidonius78 píše: zajímají mě náklady na případný servis u BMW a jaké časté jsou servisní intervaly



co 10 tisíc a je to jako u každé motorky..dily levnější než na některé japonce..

(reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

25.9.2011 v 08:58 | Nahoru | #48

czunik píše: co 10 tisíc a je to jako u každé motorky..dily levnější než na některé japonce..



JJ, sam sem se divil, drahe dily na BMW jsou povera, navic jsou vsechny dily skladem vedle v Nemecku, zadny nekolik tydnu cekani na dily na Kawu z Japonska

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

25.9.2011 v 14:12 | Nahoru | #49
czunik> Nějak jsem tvou odpověď nepochopil.Na druhou stranu mě to moc netrápí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

25.9.2011 v 17:40 | Nahoru | #50

Anti píše: czunik> Nějak jsem tvou odpověď nepochopil.Na druhou stranu mě to moc netrápí.



s tím jsem počítal. a jasně napsal že nepochopíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

25.9.2011 v 19:12 | Nahoru | #51
czunik> Máš pravdu,obsah 900 je furt podlitr.A nestačilo by když jsem si pár nadlitrů projel?

(reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

26.9.2011 v 13:19 | Nahoru | #52

Anti píše: czunik> Máš pravdu,obsah 900 je furt podlitr.A nestačilo by když jsem si pár nadlitrů projel?



jo stačí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

30.9.2011 v 18:27 | Nahoru | #53
czunik> pro mé využití se chci pohybovat 750-1000ccm max , nechtěl bych zas žíznivou potvoru. TDM i F800 jsou na tom dobře

1 reakcí na tento příspěvek BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

1.10.2011 v 15:54 | Nahoru | #54
Tak jsem se poprvé svezl na BMW F800 ST a mohu srovnat.

F800 ST
- pohodlný posez, řidítka jsou níže jak u TDM ale né tak tolik jak u verze F800S
- stupačky jsou o něco výše,více zalomené nohy
- motor velké vibrace, aspoň mi to tak připadlo oproti TDM, ale asi je to o zvyku.
- výkon motoru není tak rozdílný oproti TDM, ale díky obratnosti, jinému těžišti jsem měl
lepší pocit.....motorka jede
- neměl jsem možnost vyzkoušet v zatáčkách,přesto na obratnosti bude F800 lepší.
Na dlouhé cesty bude TDM 900 lepší,je ten pocit z váhy Vás nenadchne (oproti bmw)
- spotřeba 3,5-4,5L/100Km ...nechápu jak je to možné!
- převodovka není tak přesná jak u TDM
- plastová nádrž,pod sedlem podstatě žádné místo, takže na řetěz a další věci vozit kufr

Tak přemýšlím, zda BMW či jinou.

PS: jinak elektronika, měření spotřeby(průměr,aktual,kontrola el.instal-světla),12V zásuvka,kontrola tlaku v pneu., tlumič řízení, vyhřívané rukojetě...prostě to umí "jen BMW"

Řecký test : F800,CBF,TDM http://motocikleta....ution/topic2249.html

Naposledy editováno 02.10.2011 22:47:41

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

2.10.2011 v 14:51 | Nahoru | #55

Sidonius78 píše: Tak jsem se poprvé svezl na BMW F800 ST a mohu srovnat.

F800 ST
- pohodlný posez, řidítka jsou níže jak u TDM ale né tak tolik jak u verze F800S
- stupačky jsou o něco výše,více zalomené nohy
- motor velké vibrace, aspoň mi to tak připadlo oproti TDM, ale asi je to o zvyku.
- výkon motoru není tak rozdílný oproti TDM, ale díky obratnosti, jinému těžišti jsem měl
lepší pocit.....motorka jede
- neměl jsem možnost vyzkoušet v zatáčkách,přesto na obratnosti bude F800 lepší.
Na dlouhé cesty bude TDM 900 lepší,je ten pocit z váhy Vás nenadchne (oproti bmw)
- spotřeba 3,5-4,5L/100Km ...nechápu jak je to možné!
- převodovka není tak přesná jak u TDM

Tak přemýšlím, zda BMW či jinou.

PS: jinak elektronika, měření spotřeby(průměr,aktual,kontrola el.instal-světla),12V zásuvka,kontrola tlaku v pneu., tlumič řízení, vyhřívané rukojetě...prostě to umí "jen BMW"

Řecký test : F800,CBF,TDM http://motocikleta....pic2249.html [/quote]

ty zalomené nohy a světlou výšku pochopíš až pojedeš do zatáček
řidítka si dej z eska nebo ty na estéčku pootoč
jel si na novém st? bo jestli ne tak dělá stašně moc cokoliv menšího povoleného...jsou pak vibrace
výkon motoru není rozdílný??? to si děláš legraci ne? jak si ty mašiny testoval na dětském hřišti?
převodovka by mohla být lepší...nicméně zkus si maximálně rychlé řazení nebo řazení bez spojky pak teprve pochopíš převodovku estéčka a rozdíl oproti tdm
ti řeci jsou mamrdi...je to z roku 2006 a přijde mi že to není srovnávací test ale test tří odlišných strojů mířených na úplně jinou sortu zákazníků

Naposledy editováno 02.10.2011 14:51:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

2.10.2011 v 16:17 | Nahoru | #56

čydlo píše: ty zalomené nohy a světlou výšku pochopíš až pojedeš do zatáček
řidítka si dej z eska nebo ty na estéčku pootoč
jel si na novém st? bo jestli ne tak dělá stašně moc cokoliv menšího povoleného...jsou pak vibrace
výkon motoru není rozdílný??? to si děláš legraci ne? jak si ty mašiny testoval na dětském hřišti?
převodovka by mohla být lepší...nicméně zkus si maximálně rychlé řazení nebo řazení bez spojky pak teprve pochopíš převodovku estéčka a rozdíl oproti tdm
ti řeci jsou mamrdi...je to z roku 2006 a přijde mi že to není srovnávací test ale test tří odlišných strojů mířených na úplně jinou sortu zákazníků



jel jsem na ST (on je i novější typ?)Zkušební jízda Ti moc neřekne, těch pár km...ale je tam rozdíl cítit, né velký, ale je. Je důležité, kde to zkoušíš.No váhám BMW

(reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

2.10.2011 v 18:17 | Nahoru | #57

Sidonius78 píše: jel jsem na ST (on je i novější typ?)Zkušební jízda Ti moc neřekne, těch pár km...ale je tam rozdíl cítit, né velký, ale je. Je důležité, kde to zkoušíš.No váhám BMW



není novější..je to pořád stejné...jen když je nový funglovka tak nevibruje příliš bo je všechno utažené jak má být...nebo třeba laďák může trošku zvětšit celkové vibrace

2 reakcí na tento příspěvek BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

2.10.2011 v 22:02 | Nahoru | #58
Aha tak konečně příklad co je jinde, jak to není funglovka tak se vše povoluje a vibruje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

2.10.2011 v 22:19 | Nahoru | #59

Sidonius78 píše: czunik> pro mé využití se chci pohybovat 750-1000ccm max , nechtěl bych zas žíznivou potvoru. TDM i F800 jsou na tom dobře



nevíš ..moje 1200 GS je kolem 5 litrů...tak nějak nerozumím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 800 S (ST) vs. TDM 900

2.10.2011 v 22:21 | Nahoru | #60

Váňa píše: Aha tak konečně příklad co je jinde, jak to není funglovka tak se vše povoluje a vibruje...



no nějak to nechápu..mám 52 tis na svoji...a kromě olejů..jsem nemusel nic dotahovat???
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 Valpen 9 30.1.2024 v 18:44 rtin
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Norsko - pobrezni cesta 2023 Yamaha TDM 900 Valpen 7 29.12.2023 v 20:06 StB
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 Sidonius78 22 15.9.2023 v 10:36 jameseric


TOPlist