Teď v září mě čekala technická, tak jsem si řekla, kašlu na to, dám jí do Hondy ať mám jistotu, že to bude v pohodě. Takže to tam se mnou mechanik všechno probral a druhej den, že bude motorka opravená. Tak ok, včera jsem si pro ní šla, všechno mi ukázal (ještě mi dělal zadní brzdu, která blbla) a vše ve skvělym stavu, jako kdysi. Ukázal mi asi 2cm kus sylikonu, kterej našel v karbeci, prej se to používá jako těsnění v airboxu. Takže se to tam zřejmě nějak dostalo v tom minulym servisu kdy ho čistili taky. Jinak nevim, jak by se to tam mohlo dostat. Byla mi doporučená výměna baterky, že je těsně před smrtí. Tak jsem tam nechala necelých 1100 (což je určitě míň než jsem čekala) a plná euforie, že motorka konečně jede, jak má jsem jela domu. Cesta domu v pohodě, tak jsem hned čapla techničák a vzhůru na technickou. Tam taky v pohodě, ale když jsem jela domu tak z kopečka začala dost cukat a vynechávat plyn. Úplně stejně jako když byla ucpaná tryska. Tak si řikam, no to snad ne! Otačky furt klesaly až chcípla. Zmáčknu startér a nic, jen takovej línej pokus, jako by byla vybitá baterka. Takže super chvíli jsem počkala, pak naskočila hned a v poho jsem dojela domu, ale co mě zajímá je jestli je vůbec technicky možný, aby se ucpala tryska hodinu po kompletnim vyčištění a seřízení?? Kamarád řikal, že po vyčištění mu taky motorka chvíli blbla. Takže to je jako normální stav? To se mi moc nezdá. A baterka přece nemůže mít vliv na výkon ne? Každopádně jestli to udělá ještě jednou tak to tam vezu na reklamaci, rozhodně si to nenechám utéct jako minule.
A ještě jedna zajímavá věc. Vyměnili mi držák SPZtky Jako mě to nevadí, měla jsem tam Westmoto a tomu rozhodně reklamu dělat nechci, ale umim si představit, že spoustu lidí by to naštvalo. Představa, že tam budu mít reklamu na svojí firmu nebo oblíbej krám nebo servis a oni to beze slova vymění je docela zarážející.
Jo ještě jedna poslední věc jelikož budu kupovat novou baterku, podle čeho to mám vybrat? Podle čísla co tam má bejt nebo výkonu? Protože jsem zjistila, že jsem tam 2 roky měla úplně jinou než podle manuálu má bejt. Byla tam nějaká gelová ještě z Německa, která je pro Aprilie
Zkus sundat filtr a omrknout jak to vypadá v airboxu.
Podle mě ti v Hondě karbec vyčistili správně, ale zřejmě se tam zase něco dostalo.
Taky bych nainstaloval filtr na přívod benzínu, může se stát že v nádrži máš bordel.
Co se týče toho zdechání .. benzín to někde mohl začít narypávat a můžeš mít zasraný přívod benzínu nebo v karbecu .. Co se týče toho filtru .. do Karbecu se dostávaj fakt jen malilinké kousky, které se ovšem v karbecu spojujou a pak to krásně zacpává trysky .. Filtr tam sice je, ale jen takový rádoby aby se neřeklo přímo v nádrži
Takže co se týče tvojeho problému .. vyčištění trysek u malé CBRky sme včera s kámošem měli hotové za 20 minut i s demontáží a montáží zpět takže žádná věda .. dej tam ještě nějaký palivový filtr a několikrát natankuj premiovou Carreru u OMV .. Celkem mi to pomohlo, když sem měl zasranou palivovou soustavu .. jakési aditiva, které udajně čistí .. Ale kupodivu to jakž takž funguje .. mluvím z vlastní zkušenosti...
Co se týče skákání otáček.. může to způsobovat laďák, při jízdě i špatný řetěz .. tohle bych vůbec neřešil .. v řádu +-100 otáček mi to skáče na volnoběh uplně běžně .. kvůli nastavené malinké vůli na plynu když dám řidítka doleva začnou mi jít otáčky nad 2 tis kvůli napnutí lanka .. Můžeš mít klidně seřízené ventily na +-0 vůli udajů jaké mají být (což je nemožné)a vyčištěný karbec ze zlata a stejně ti můžou otáčky klesat .. je to SOHC rozvod .. Toť vše k mojí vyčerpávající odpovědi :)
Jak sem psal nahoře .. čistí to palivovou soustavu .. ono logicky si člověk může odvodit, že tím pádem to bude asi uvolňovat kdejaké sračky všude možně a snad se to nedostane do trysek na ucpání .. Každopádně jako první bych ztama vyrval silikony .. co se týče toho těsnění
Vpravo dole díl označený jako 1 19 - gumové těsnění .. silikon tam vůbec nemá co dělat
Ucpávání trysek bordelem je možné jedině když se tam ten bordel dostane s benzínem, nebo se už nachází někde v palivové soustavě. Použití silikonu je typické, když servis nechce objednávat origo těsnění místo vadného, protože na něj musí týden čekat a stojí prachy. Silikon v palivové soustavě se musí používat s opatrností. Nejen že se při skládání nesmí nikam vytlačit, ale dokud perfektně nevytuhne (tak za den), nesmí přijít do kontaktu s benzínem. V opačném případě ho benzín rozpustí. Servisák by to měl vědět, ale nepotkal jsem servis, kde by na dílně nědělali kokoti. Ti co své práci rozuměli, nebudou v servisu dělat zaměstnance. Ti maj servis svůj a obvykle kvůli administrativě a kopě práce nemájí čas se v motorkách hrabat, tak na to zaměstávají kokoty. Bordel ze vzducháče se v podstatě žádným způsobem nemůže dostat do plovákové komory a tam něco ucpat. Nemá kudy. Ten prolítne difuzorem do motoru, který ho bez následků sežere.
A ještě dodatek k některým bludům: Typ rozvodu nemá na volnoběh vliv. Ikdyby to bylo třeba OHV nebo dokonce SV, volnoběh může jít seřídit tak aby držel stabilně.
Pokud někomu mění volnoběh natočení řidítek, měl by si dát dopořádku vedení bovdenu, aby za něj řidítka netahali. Vůli to má mít nenulovou. Seřizuje se celkem snadno. Ovládání klapky musí při puštění plynu bezpečně dosednout na stavěcí šroub volnoběhu.
Pokud se karburátor chová neseřízeně po montáži laďáku (což je pochopitelné), je potřeba doseřídit karburátor k danému výfuku. Obvykle to potřebuje obohatit. Nejen volnoběh, ale i zvednout jehlu (stačí jednou mosaznou podložkou), případně větší volnoběžnou trysku, pokud je z výroby kvůli emisím moc moc chudá volnoběžná směs. Větší tryska se dává, pokud nastavení volnoběžné směsi vychází na víc než 3 otáčky šroubu od dorazu. Hlavní tryska, pokud je to potřeba, se ladí tak, že se koupí několik různých trysek (stačí po 5 číslech, menší rozdíl na jízdních vlastnostech nepoznáte) a zkoušíte, s jakou tryskou to vytáhne největší maximálku.
Ohledně baterky, důležité jsou jen rozměry, zda pasuje na své místo, a jestli má alespoň takovou kapacitu, jaká je předepsaná. Typ baterky není důležitý. Důležitý je dobrý kontakt na připojení baterky, ty kontakty rády oxidují. A pak změřit voltmetrem, zda regulátor drží správné napětí. Samozřejmě až ve zvednutých otáčkách, na volnoběh málokletý alternátor v motorce utáhne světla, narozdíl od aut není zpřevodovaný do rychla.
Naposledy editováno 20.09.2011 00:07:29
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R | Dominik07 | 7 | 24.4.2024 v 13:54 Thomsonson |
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 | Giant13 | 17 | 22.4.2024 v 20:57 MP3KV |
Blinkry Honda CBR 125R | ProFicK | 1 | 24.3.2024 v 02:08 tompok76 |
Utahovací momenty Honda CBR 125R | Hondapcx125 | 4 | 18.3.2024 v 15:12 assassin |
Vrzání Honda CBR 125R | Hondapcx125 | 10 | 5.3.2024 v 09:23 Gahan37 |