bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení karburátoru a následné problémy
17.9.2011 v 10:46
Zdravím. mám zajímavý zkušenosti s karburátorem. Tak.. vše to začalo v dubnu, kdy jsem potřebovala zkontrolovat ventily. Kamarád mi doporučil jeden plzeňskej moto krám se servisem kde je už dlouholetým zákazníkem a spousta jeho známých je tam taky spokojená. Tak proč ne. Proběhlo to v klidu, rovnou jsem si tam nechala udělat komplet prohlídku. Žádnej problém. A za týden se mi ucpala tryska v karburátoru. Tak jsem to dala zase do toho servisu. Přijeli si pro ní s vlekem, odvezli. Měli jí tam skoro tejden. Přišla jsem si pro ní, clekem jsem tam nechala asi 1800. A už když jsem poprvý nastartovala, tak mi trochu kolísaly otáčky. Řikam si to bude tim vyčištěním, chce to projet. Tak jsem jezdila, jezdila a ono to pořád kolísalo. Jenže jsem musela jezdit každej den a než jsem se nadála už jsem byla o 3000 km dál. Problém s otáčkama byl takovej, že na volnoběh kolísaly zhruba kolem 100 otáček, hodně znát to bylo na jedničku při pomalý jízdě, kdy se motorka cukala. Navíc po nějakym čase nešlo při kolmý poloze dostat volnoběžný otáčky pod 2000. Na stojánku se to naladilo na 1500 a při postavení to vždy zas vyskočilo. Takže na reklamaci asi pozdě. Navíc tim u mě trochu ztratili sympatie a důvěru.
Teď v září mě čekala technická, tak jsem si řekla, kašlu na to, dám jí do Hondy ať mám jistotu, že to bude v pohodě. Takže to tam se mnou mechanik všechno probral a druhej den, že bude motorka opravená. Tak ok, včera jsem si pro ní šla, všechno mi ukázal (ještě mi dělal zadní brzdu, která blbla) a vše ve skvělym stavu, jako kdysi. Ukázal mi asi 2cm kus sylikonu, kterej našel v karbeci, prej se to používá jako těsnění v airboxu. Takže se to tam zřejmě nějak dostalo v tom minulym servisu kdy ho čistili taky. Jinak nevim, jak by se to tam mohlo dostat. Byla mi doporučená výměna baterky, že je těsně před smrtí. Tak jsem tam nechala necelých 1100 (což je určitě míň než jsem čekala) a plná euforie, že motorka konečně jede, jak má jsem jela domu. Cesta domu v pohodě, tak jsem hned čapla techničák a vzhůru na technickou. Tam taky v pohodě, ale když jsem jela domu tak z kopečka začala dost cukat a vynechávat plyn. Úplně stejně jako když byla ucpaná tryska. Tak si řikam, no to snad ne! Otačky furt klesaly až chcípla. Zmáčknu startér a nic, jen takovej línej pokus, jako by byla vybitá baterka. Takže super chvíli jsem počkala, pak naskočila hned a v poho jsem dojela domu, ale co mě zajímá je jestli je vůbec technicky možný, aby se ucpala tryska hodinu po kompletnim vyčištění a seřízení?? Kamarád řikal, že po vyčištění mu taky motorka chvíli blbla. Takže to je jako normální stav? To se mi moc nezdá. A baterka přece nemůže mít vliv na výkon ne? Každopádně jestli to udělá ještě jednou tak to tam vezu na reklamaci, rozhodně si to nenechám utéct jako minule.
A ještě jedna zajímavá věc. Vyměnili mi držák SPZtky Jako mě to nevadí, měla jsem tam Westmoto a tomu rozhodně reklamu dělat nechci, ale umim si představit, že spoustu lidí by to naštvalo. Představa, že tam budu mít reklamu na svojí firmu nebo oblíbej krám nebo servis a oni to beze slova vymění je docela zarážející.

Jo ještě jedna poslední věc jelikož budu kupovat novou baterku, podle čeho to mám vybrat? Podle čísla co tam má bejt nebo výkonu? Protože jsem zjistila, že jsem tam 2 roky měla úplně jinou než podle manuálu má bejt. Byla tam nějaká gelová ještě z Německa, která je pro Aprilie

Seřízení karburátoru a následné problémy

17.9.2011 v 10:52 | Nahoru | #1
já když jsem dělal autoškoly, na semaforech jsem si všiml že přestaly jít blinkry, potom kontrolka neutrálu potom jsem se rozjel a jel z kopce, začalo to kuckat, ztrácet výkon až se to zastavilo úplně, jednalo se o ybr 125 a bylo to vybitou baterkou, takže tak

Seřízení karburátoru a následné problémy

17.9.2011 v 11:13 | Nahoru | #2
Je možný že se ti v sání něco drolí, asi nějaký to silikonový těsnění? Nevím jak to u tvojí motorky vypadá.
Zkus sundat filtr a omrknout jak to vypadá v airboxu.

Podle mě ti v Hondě karbec vyčistili správně, ale zřejmě se tam zase něco dostalo.

Taky bych nainstaloval filtr na přívod benzínu, může se stát že v nádrži máš bordel.

Seřízení karburátoru a následné problémy

17.9.2011 v 13:06 | Nahoru | #3
No tou baterkou to klidně muže bejt. Mě odešel regulátor a dělalo to hrozný věci . První co udělej tak kup baterku pokud to bude dělat dál tak přejdi k těm karbecům....

Seřízení karburátoru a následné problémy

17.9.2011 v 13:43 | Nahoru | #4
A tankuješ kvalitní benzín?

A to s těma podznačníkama je normální věc dělá to každej druhej servis. Musíš jim říct že nechceš podznačník měnit a když ti ho vymění tak jim řekni že ho ccheš zpátky =)

Seřízení karburátoru a následné problémy

17.9.2011 v 14:17 | Nahoru | #5
Tankuju u OMV, tak nevim jestli dobrej nebo ne párkrát jsem byla na Benzině, ale u ní najedu na nádrž zhruba o 50 km míň než jinde, nevim, jak je to možný, ale je takže tam už nejezdim. Dřív jsem střídala OMV a PAP Oil než se mi ucpala tryska, pak už jen OMV, koukám, že možná zkusim zas něco jinýho jenže do Shellu se mi moc nechce, tam se platí hlavně za značku no a pak už zbejvaj jen takový ty pofidérní pumpy

Seřízení karburátoru a následné problémy

17.9.2011 v 14:19 | Nahoru | #6
Tak abych taky přispěl s vlastníma zkušenostma .. Jak už bylo řešeno všude ti dávali silikonové těsnění .. ale je tu jedno velké ALE ! .. Na CBR 125R je všechno těsnění v karbecu včtně airboxu gumové .. takže absolutně nechápu proč tam látali silikon ..

Co se týče toho zdechání .. benzín to někde mohl začít narypávat a můžeš mít zasraný přívod benzínu nebo v karbecu .. Co se týče toho filtru .. do Karbecu se dostávaj fakt jen malilinké kousky, které se ovšem v karbecu spojujou a pak to krásně zacpává trysky .. Filtr tam sice je, ale jen takový rádoby aby se neřeklo přímo v nádrži



Takže co se týče tvojeho problému .. vyčištění trysek u malé CBRky sme včera s kámošem měli hotové za 20 minut i s demontáží a montáží zpět takže žádná věda .. dej tam ještě nějaký palivový filtr a několikrát natankuj premiovou Carreru u OMV .. Celkem mi to pomohlo, když sem měl zasranou palivovou soustavu .. jakési aditiva, které udajně čistí .. Ale kupodivu to jakž takž funguje .. mluvím z vlastní zkušenosti...

Co se týče skákání otáček.. může to způsobovat laďák, při jízdě i špatný řetěz .. tohle bych vůbec neřešil .. v řádu +-100 otáček mi to skáče na volnoběh uplně běžně .. kvůli nastavené malinké vůli na plynu když dám řidítka doleva začnou mi jít otáčky nad 2 tis kvůli napnutí lanka .. Můžeš mít klidně seřízené ventily na +-0 vůli udajů jaké mají být (což je nemožné)a vyčištěný karbec ze zlata a stejně ti můžou otáčky klesat .. je to SOHC rozvod .. Toť vše k mojí vyčerpávající odpovědi :)

Seřízení karburátoru a následné problémy

17.9.2011 v 15:02 | Nahoru | #7
Díky za tipy, zkusim tu Carreru a další filtr. Ještě k těm otáčkám, teď už je to právě v pohodě, po seřízení. V pondělí by měla bejt baterka, tak to snad bude taky dobrý. Už mě to moc nebaví furt řešit

Seřízení karburátoru a následné problémy

17.9.2011 v 19:55 | Nahoru | #8
tak jsem dneska zajela pro tu Carreru, protože už bylo málo benzínu, tak, že to zkusim jezdila jsem pak po Plzni a furt moto v pohodě, tak už mi to nedalo a vyrazila jsem směr Nezvěstice na oblíbenej úsek. Jak jsem tam dojela začalo to cukat dolu jsem ještě dojela, otočila se a pak konec. Takže tlačit. Tady bych chtěla zdůraznit, že vážim 50 kg i s postelí a moje svalová hmota se rovná nule vytlačit to na ten kopec mě málem stálo život, nicméně se podařilo. Zastavili 2 motorkáři, tímto děkuji za morální podporu . Na kopci motorka konečně chytla a já ujela další kilometr než zkolabovala nadobro. Takže reflexní vesta a tlačit, tlačit. Dotlačila jsem do Plzně a představa, že mi ještě chybí celá cesta přes město a dalších 10 km domu byla na mě moc. Takže jsem volala na Generalli asistenční služby, který mám mít v pojistce. Překvápko asistenční služby platí jen pro osobní automobily můžou mi zajistit odtah ,ale budu si ho muset zaplatit. Jiná alternativa bohužel nebyla, tak jsem souhlasila. Předali moje číslo a za chvíli telefon a, že za půl hodinky mě vyzvedne. Za hodinu přijel náklaďák Global Asistence vylezl z něj sympatickej týpek, nadšenec do motorek a že mi jí zdarma do zejtra opraví a dostanu zatim náhradní vozidlo tak jsem souhlasila, protože vést to až domu, tak by moto byla pěkně omlácená. Byla to normál odtahovka na auto. Tak jsme dojeli kousek dál do bazaru a vyfasovala jsem nějakou Betku 50tku no cesta na tom domu byla více než zajímavá ale dojela jsem. Zítra po poledni si mám vyzvednout svojí. Tak pokud tam bude, tak jsem nakonec ještě měla štěstí Navíc pro motorkáře prý vše zdarma jasný, že mu něco dám, ale stejně.. takovej přístup se v dnešní době už často nevidí. Jo tímto děkuji ještě jednomu staršímu motorkáři (snad se neurazí ), který zastavil, když už tam stála odtahovka a zkontroloval situaci

Seřízení karburátoru a následné problémy

17.9.2011 v 20:32 | Nahoru | #9
Jaaj tak tohle sem ti zrovna nepřál, ale možná je to štěstí, že tento člověk bude třeba solidní a dá ti jí dokopy uplně A co se týče chlapů motorkářů co zastavili .. snad každej motorkář by slečně motorkářce snad pomohl

Jak sem psal nahoře .. čistí to palivovou soustavu .. ono logicky si člověk může odvodit, že tím pádem to bude asi uvolňovat kdejaké sračky všude možně a snad se to nedostane do trysek na ucpání .. Každopádně jako první bych ztama vyrval silikony .. co se týče toho těsnění



Vpravo dole díl označený jako 1 19 - gumové těsnění .. silikon tam vůbec nemá co dělat

Seřízení karburátoru a následné problémy

17.9.2011 v 20:39 | Nahoru | #10
Tak mě to je jasný, člověk nečeká, že to tam bude, když to tam nemá co dělat. V servisu mi to tam si myslim nedávali, takže to muselo bejt ještě z Německa od původního majitele.

Seřízení karburátoru a následné problémy

17.9.2011 v 21:41 | Nahoru | #11
Ten první problém s cukáním a nestabilním volnoběhem je typický projev přisávání vzduchu nějakou netěsností, kterou kokoti v prvním servisu vyrobili při rozebírání kvůli čištění.
Ucpávání trysek bordelem je možné jedině když se tam ten bordel dostane s benzínem, nebo se už nachází někde v palivové soustavě. Použití silikonu je typické, když servis nechce objednávat origo těsnění místo vadného, protože na něj musí týden čekat a stojí prachy. Silikon v palivové soustavě se musí používat s opatrností. Nejen že se při skládání nesmí nikam vytlačit, ale dokud perfektně nevytuhne (tak za den), nesmí přijít do kontaktu s benzínem. V opačném případě ho benzín rozpustí. Servisák by to měl vědět, ale nepotkal jsem servis, kde by na dílně nědělali kokoti. Ti co své práci rozuměli, nebudou v servisu dělat zaměstnance. Ti maj servis svůj a obvykle kvůli administrativě a kopě práce nemájí čas se v motorkách hrabat, tak na to zaměstávají kokoty. Bordel ze vzducháče se v podstatě žádným způsobem nemůže dostat do plovákové komory a tam něco ucpat. Nemá kudy. Ten prolítne difuzorem do motoru, který ho bez následků sežere.

A ještě dodatek k některým bludům: Typ rozvodu nemá na volnoběh vliv. Ikdyby to bylo třeba OHV nebo dokonce SV, volnoběh může jít seřídit tak aby držel stabilně.
Pokud někomu mění volnoběh natočení řidítek, měl by si dát dopořádku vedení bovdenu, aby za něj řidítka netahali. Vůli to má mít nenulovou. Seřizuje se celkem snadno. Ovládání klapky musí při puštění plynu bezpečně dosednout na stavěcí šroub volnoběhu.
Pokud se karburátor chová neseřízeně po montáži laďáku (což je pochopitelné), je potřeba doseřídit karburátor k danému výfuku. Obvykle to potřebuje obohatit. Nejen volnoběh, ale i zvednout jehlu (stačí jednou mosaznou podložkou), případně větší volnoběžnou trysku, pokud je z výroby kvůli emisím moc moc chudá volnoběžná směs. Větší tryska se dává, pokud nastavení volnoběžné směsi vychází na víc než 3 otáčky šroubu od dorazu. Hlavní tryska, pokud je to potřeba, se ladí tak, že se koupí několik různých trysek (stačí po 5 číslech, menší rozdíl na jízdních vlastnostech nepoznáte) a zkoušíte, s jakou tryskou to vytáhne největší maximálku.

Ohledně baterky, důležité jsou jen rozměry, zda pasuje na své místo, a jestli má alespoň takovou kapacitu, jaká je předepsaná. Typ baterky není důležitý. Důležitý je dobrý kontakt na připojení baterky, ty kontakty rády oxidují. A pak změřit voltmetrem, zda regulátor drží správné napětí. Samozřejmě až ve zvednutých otáčkách, na volnoběh málokletý alternátor v motorce utáhne světla, narozdíl od aut není zpřevodovaný do rychla.

Seřízení karburátoru a následné problémy

19.9.2011 v 23:41 | Nahoru | #12
Mezi vickem pod cislem 12 a membranou 13 biva u nekterych cbr prilepenej plastovej krouzek (krouzek skrti uplne zvednuti soupatka a tim i pruchod vzduchu difuzorem) kterej na obrazku neni. Tento plastovej krouzek se vetsinou odlepi a mezi memranou a vickem poskakuje, tim se odlamujou kousky plastu s krouzku ale k tryskam by se dostat podle me nemeli, jedinej pruchod je do airboxu kvuli potrebnymu podtlaku.

Naposledy editováno 20.09.2011 00:07:29

Seřízení karburátoru a následné problémy

20.9.2011 v 17:24 | Nahoru | #13
No takže, jak jsem dopadla. Odtah mě naponec stál 1100 a to byl odtah nějaký 3 km (příště radši budu tlačit). Docela mazec. A týpek co mi to měl opravit? Po 50 ujetých metrech jsem zas skončila Tak s tim asi 20 minut něco zkoušel, odjela jsem a tentokrát ujeto asi 200 metrů. No na něj už jsem se vykašlala, protože se mi furt snažil vnutit, že je to chyba v elektrice (pršelo a kabely byly mokrý) a to vim i já, že tam problém neni. Takže jsem tlačila od FN Bory do Sadů Pětatřícátníků. Kde jsem zavolala brašulovi, kterej doma čekal, že až přijedu na to mrkne. Jo ještě vsuvka tomu náhradnímu vozidlu se v půli cesty vypustila zadní guma takže fakt super cesta na vodě . Každopádně brašule přijel s nářadím a zkoušelo se. Profouknul karbec, nalil do něj benzín a jelo se. Doma se rozebrala a teď kontrola všeho od nádrže, benzínu, airboxu, filtru až po karburátor a nic. Žádnej ani náznak jakýhokoli bordelu. Ani to sylikonový těsnění tam nebylo, takže nevim odkud se to tam vzalo. Jediný co, tak celej karbec tam byl nějak divně připevněnej. Takže se dotáhnul a na hadičce od sytiče byl u karburátoru jakoby řez v ohybu. Takže se zalepil izolačkou. Pak jsem jí ještě jela projet. V dešti, fakt super . Ale jela. V pondělí jsem s ní byla ve škole (takže celkem nějakých 30-35 km) a zatim jede. Tak holt uvidíme. Budu ještě měnit svíčku. Tak jestli ta k tomu mohla taky nějak přispět. Už je tam 2 roky ta samá.

Seřízení karburátoru a následné problémy

29.9.2011 v 20:41 | Nahoru | #14
Dva roky? To ta baterka moc dlouho nevydržela. U stopětadvacítky mám zatím tu zkušenost, že baterka je tam už sedmej rok, nikdy z motorky nebyla vytažená ven a nikdy nebyla na nabíječce, ale pořád šlape .

Seřízení karburátoru a následné problémy

29.9.2011 v 21:41 | Nahoru | #15
hele kamarád mě podobnej problém na cbr 125,prostě po nějaký době přestala jet. V servisu mu nabídly čištění karbce atd a nakonec to bylo špatný odvětrávání nádrže. Prostě ve víčku má ucpáný odvětrávání a muselo by se koupit nový,tak občas otevře víčko aby se tam nedělal podtlak a hotovo :)

Seřízení karburátoru a následné problémy

2.10.2011 v 13:13 | Nahoru | #16
klasika co si sam doma neudelas nemas poradne by me zajimalo kde se ti koko.. v servisech berou a jeste chteji za to penize, kolisani otacek mi delala motorka po cisteni karbce kdyz si spatne sedlo lanko plynu, takze pri otoceni riditek mi to vylitlo na 2-3tis jak si casem sedlo tak to bylo ok
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R Dominik07 7 24.4.2024 v 13:54 Thomsonson
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76
Utahovací momenty Honda CBR 125R Hondapcx125 4 18.3.2024 v 15:12 assassin
Vrzání Honda CBR 125R Hondapcx125 10 5.3.2024 v 09:23 Gahan37


TOPlist