globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zahadne zaseklej motor
Nedovedu si vysvetlit zaseknuti sveho jednovalcoveho motoru. Netvrdim ze to prislo zcista-jasna, po nastartovani me neco klikalo par sekund na sytic a volnobeh, po pridani plynu to hned zmizlo. Pote zase pri zastaveni, opet pouze na volnobeh. Tak jsem se objednal v servisu a diagnoza byla neco s rozvodama, podle jineho mechanika vymena napinaku rozvodoveho retezu.
Jelikoz vse ostatni bylo OK a servis plnej, nekam jsem potreboval a vzal motorku. Pri rozjezdu na dvojku asi kolem 4 000 otacek nahle rana jako z pretrzeni neceho, zablokovane zadni kolo a zhaslej motor.
Rikam si jasna vec, praskl me rozvodak, pist se potkal s ventilem, vymalovano. Ale kdyz jsem vyndal vicko s vahadly, zjistil jsem ze rozvodak je neporusen, napinak temer novy. Tak kouknu krasne hnedou svickou dovnitr, tam pist v dolni uvrati, valec zrejme neposkozen. Sundam kryt, ozub na spojku, ozub na startpaku neporuseny. Prevodovka na neutral v pohode, v oleji ani sponka, motor jak ze zurnalu. Jenom se netoci...
Nenapada me nic krome urvane ojnice s cepem a pulkou pistu co by melo silu na jednu ranu zastavit motor. Loziska, cep, kolecka, vse by nadelalo vetsi ramus a viditelne skody. Nez zacnu rezat rozvodak (nedostanu se k dolnimu sroubku), a pulit to na kartery chci vedet zda nekdo neresil neco podobneho. Diky pouze za technicke nazory k veci.

1 reakcí na tento příspěvek Zahadne zaseklej motor

17.9.2011 v 05:55 | Nahoru | #1
A co startér a soukoli u něj?

1 reakcí na tento příspěvek Zahadne zaseklej motor

17.9.2011 v 07:40 | Nahoru | #2
Podle mě klikovka,ta klepe na volnoběh a ve zvýšených otáčkách přestává

Zahadne zaseklej motor

17.9.2011 v 08:41 | Nahoru | #3
Střelím od boku-ucpaný mazací kanál pro kliku a její následné kousnutí?Dostaneš se na obě strany kliky?

(reakce na) Zahadne zaseklej motor

17.9.2011 v 08:44 | Nahoru | #4

davberg píše: Podle mě klikovka,ta klepe na volnoběh a ve zvýšených otáčkách přestává

to mě dělá GPZta a je to řetízek u volnoběžky...

Zahadne zaseklej motor

17.9.2011 v 09:12 | Nahoru | #5
Nedávno měl stejnou závadu - z ničeho nic zastavení motoru - jeden borec u KLX a psal:
"Tak už vím co je s motorem. Celkem taková blbost (podle mě tedy). Co mi povídal Pepa Šnobl tak se povolila matka na primárním převodu a nějak se tam sekla a nic se nezničilo jiného. Takže to jest celé. :)
Jinak když jsme v tom motoru tak dám nový rozvodáky a nějaký jakoby dráhy pro ty rozvodáky. Jinak je motor ok a vypadá dobře takže to nakonec dopadlo nejlíp jak to mohlo být."
Je těžký to takhle diagnostikovat, může to být nějaká blbost nebo fatální závada. Přeju, ať je to první.

Nakano: Startér to asi nebude .

(reakce na) Zahadne zaseklej motor

17.9.2011 v 09:54 | Nahoru | #6

nakano píše: A co startér a soukoli u něj?



To kdyz se mi stalo tak to melo podobne priznaky ale motorem slo dal tocit, jen to kladlo vetsi odpor. Podle me se to kouslo na klice.

Zahadne zaseklej motor

17.9.2011 v 17:30 | Nahoru | #7
Nakano:
Pisu o startpace, starter nemam.

Janek:
To bych mel stesti, ale nejak me to nesedi s tim co jsem slysel a okamzite zablokovanym motorem.
Ale muze byt.

Anti:
Na obe strany kliky muzu. Mel bych tam neco videt az stahnu vsechno ke karteru?

Diky.

Zahadne zaseklej motor

17.9.2011 v 19:38 | Nahoru | #8
Když odmontuješ všechno z kliky(primár,rozvody,vyvažovák)a zkoukneš ložiska na klice zůstane ti už jen ta zadřená ojnice.I kdyby se urvala,setrváky by se točili.

Zahadne zaseklej motor

20.9.2011 v 09:53 | Nahoru | #9
Vidim to taky na kouslou ojnici.

2 reakcí na tento příspěvek Zahadne zaseklej motor

2.10.2011 v 02:16 | Nahoru | #10
Tak jsem prostudoval manual, dal rec s mechanikem a chmurna diagnoza se zrejme potvrdila ,kousla ojnice v dolni zasti.
Podle manualu musim koupit 2 stahovaky a 2 spec. drzaky, podle obrazku je treba ojnici zrejme vylisovat, coz taky asi sam nedam. Bylo me doporuceno vymenit motor. Jeden by byl k mani, v prepoctu za 32 000Kc , s moznosti vraceni do 7 dnu. Vyndany z motorky, odhadem najeto 30-50 tisic km, nabizi i odkoupeni meho motoru.
Potrebuji poradit zda ma smysl to spravovat, cena za opravu v servisu bude zrejme podobna cene motoru. Sam si mozna udelam a poschanim vetsinu, bude to ale dlouho trvat, nervy potecou... Zase na to mam celou zimu... Resil to uz nekdo?

Zahadne zaseklej motor

2.10.2011 v 08:03 | Nahoru | #11
Nerozumím tomu, proč by měla být oprava tak náročná? Ojnice z druhovýroby stojí kolem 4tis (nevím jako pro XR650). Třeba na KTM vyšla výměna ojnice v autorizáku na 7tis.

(reakce na) Zahadne zaseklej motor

Skvělá odpověď, děkuji! 2.10.2011 v 08:50 | Nahoru | #12

lukelibor píše: Tak jsem prostudoval manual, dal rec s mechanikem a chmurna diagnoza se zrejme potvrdila ,kousla ojnice v dolni zasti.
Podle manualu musim koupit 2 stahovaky a 2 spec. drzaky, podle obrazku je treba ojnici zrejme vylisovat, coz taky asi sam nedam. Bylo me doporuceno vymenit motor. Jeden by byl k mani, v prepoctu za 32 000Kc , s moznosti vraceni do 7 dnu. Vyndany z motorky, odhadem najeto 30-50 tisic km, nabizi i odkoupeni meho motoru.
Potrebuji poradit zda ma smysl to spravovat, cena za opravu v servisu bude zrejme podobna cene motoru. Sam si mozna udelam a poschanim vetsinu, bude to ale dlouho trvat, nervy potecou... Zase na to mam celou zimu... Resil to uz nekdo?



Kvuli ojnici menit motor za takhle drahej a jetej fakt nechapu Zjisti poradne co vsechno je poskozeno at se od toho da odrazit, podle me se nemuzes s opravou dostat na cenu 30000 - ojnicni sadu sem nasel treba tady za 5000 Kc http://www.hronmoto...=ojnicni-sada-xr-650 pak mozna jeste loziska kliky, valec s pistem to prezili?

(reakce na) Zahadne zaseklej motor

2.10.2011 v 08:55 | Nahoru | #13

lukelibor píše: Tak jsem prostudoval manual, dal rec s mechanikem a chmurna diagnoza se zrejme potvrdila ,kousla ojnice v dolni zasti.
Podle manualu musim koupit 2 stahovaky a 2 spec. drzaky, podle obrazku je treba ojnici zrejme vylisovat, coz taky asi sam nedam. Bylo me doporuceno vymenit motor. Jeden by byl k mani, v prepoctu za 32 000Kc , s moznosti vraceni do 7 dnu. Vyndany z motorky, odhadem najeto 30-50 tisic km, nabizi i odkoupeni meho motoru.
Potrebuji poradit zda ma smysl to spravovat, cena za opravu v servisu bude zrejme podobna cene motoru. Sam si mozna udelam a poschanim vetsinu, bude to ale dlouho trvat, nervy potecou... Zase na to mam celou zimu... Resil to uz nekdo?

taky netuším,proč kvůli zadřené ojnice kupovat motor.a když nemáš vercajk ani nikoho kdo ti ty stahováky vyrobí,tak to udělej jako 90% ostaních morkářů-odnes motor do servisu.

1 reakcí na tento příspěvek Zahadne zaseklej motor

2.10.2011 v 17:50 | Nahoru | #14
Cenu jsem pouze odhadoval podle sve zkusenosti se servisem za vymenu vacek s rozvodakem, pak tu nekdo zminoval 60 000 Kc kdyz pist potkal ventil u CRF 450. Ja mam XR 650R, coz je divoka verze a ceny jsou tudiz vyssi. Nicmene EXC 450 tez neni nic lineho, primo se zeptam ve vice servisech.
Valec s pistem to snad prezily, alespon z toho co slo videt pres svicku. Musi se rezat rozvodak, motorem nejde tocit, tudiz ani povolit spodni sroubek na kolecku. Loziska na klice bych tez preventivne vymenil.

Zahadne zaseklej motor

2.10.2011 v 19:02 | Nahoru | #15
Se s opravou vejdeš do 10tis..

Zahadne zaseklej motor

Skvělá odpověď, děkuji! 2.10.2011 v 19:33 | Nahoru | #16
Zeptej se Jawařů, jak se to opravuje. V každém větším městě je nějakej klikař. Ten má doma lis a přípravky. Rozlisuje kliku, vymění nebo vyrobí nový čep, přebrousí ojniční oko na větší jehlové ložisko, nebo vymění ojnici.

(reakce na) Zahadne zaseklej motor

2.10.2011 v 20:10 | Nahoru | #17

lukelibor píše: Cenu jsem pouze odhadoval podle sve zkusenosti se servisem za vymenu vacek s rozvodakem, pak tu nekdo zminoval 60 000 Kc kdyz pist potkal ventil u CRF 450. Ja mam XR 650R, coz je divoka verze a ceny jsou tudiz vyssi. Nicmene EXC 450 tez neni nic lineho, primo se zeptam ve vice servisech.
Valec s pistem to snad prezily, alespon z toho co slo videt pres svicku. Musi se rezat rozvodak, motorem nejde tocit, tudiz ani povolit spodni sroubek na kolecku. Loziska na klice bych tez preventivne vymenil.



Ta silena cena byla nejspis kvuli tomu ze musel davat celou novou hlavu valce a mozna i valec samotnej. Proti tomu je vymena ojnice nic, podle me se vejdes i do 10000 jestli je valec a pist ok.

1 reakcí na tento příspěvek Zahadne zaseklej motor

2.10.2011 v 20:14 | Nahoru | #18
Btw zrovna pred par hodinama me nejpise opustil motor meho DR-Z - za jizdy najednou ztratil vykon a ozyva se z neho hroznej rachot - ale na volnobeh normalne bezi a sel i nastartovat na prvni brnknuti - to nepobiram. Co by mohlo delat to mlaceni? Mel jsem uz predtim vuli na ojnici a trochu klepal pist, je mozny ze se to takhle jednorazove zhorsilo a ted to brutalne mlati? Nebo nemohl mi odejit napinak rozvodaku a mlati tam rozvodak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahadne zaseklej motor

2.10.2011 v 21:21 | Nahoru | #19
SirIndy> asi napínák, kámošovi to udělalo totéž.. Rachot nehorázný, mlácení kov na kov, jsem nevěřil,že by to mohl být rozvoďák.. A fakt za to mohl jen napínák.. 2500Kč nový

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahadne zaseklej motor

2.10.2011 v 23:05 | Nahoru | #20

c.j. píše: SirIndy> asi napínák, kámošovi to udělalo totéž.. Rachot nehorázný, mlácení kov na kov, jsem nevěřil,že by to mohl být rozvoďák.. A fakt za to mohl jen napínák.. 2500Kč nový



A jak poznam ze je to tim? Bude mit ruplou pruzinku nebo nejake viditelne poskozeni?

1 reakcí na tento příspěvek Zahadne zaseklej motor

5.10.2011 v 05:39 | Nahoru | #21
Tak trochu humoru, prvni servis. Dostal jsem vynadano ze k nim nejezdim na udrzbu, pry se me to kouslo kvuli tomu. Haha, nevideli cistouckej olej ani filtr. Nicmene mam pry koupit celou kliku, zadnou druhovyrobu, za 14 700Kc. Pry nalisovanej cep nebude nikdy rovnej a kolmej jak z fabriky, to proste nedelaj.
Zkusim jinej servis, tocim to vetsinou do 6 tisic, nekdy po zadnim do 8, nevim proc by to melo vadit, nehonim to k omezovaci ani nemam ovalne pisty. Kdyz to jde v EXC 450, nevim proc by to vadilo memu motoru.

(reakce na) Zahadne zaseklej motor

Skvělá odpověď, děkuji! 5.10.2011 v 08:38 | Nahoru | #22

lukelibor píše: Tak trochu humoru, prvni servis. Dostal jsem vynadano ze k nim nejezdim na udrzbu, pry se me to kouslo kvuli tomu. Haha, nevideli cistouckej olej ani filtr. Nicmene mam pry koupit celou kliku, zadnou druhovyrobu, za 14 700Kc. Pry nalisovanej cep nebude nikdy rovnej a kolmej jak z fabriky, to proste nedelaj.
Zkusim jinej servis, tocim to vetsinou do 6 tisic, nekdy po zadnim do 8, nevim proc by to melo vadit, nehonim to k omezovaci ani nemam ovalne pisty. Kdyz to jde v EXC 450, nevim proc by to vadilo memu motoru.



Ja bych se urcite te ojnice od Proxu za 5000 nebal, dava si ji do endur a crossek spousta lidi.

Zahadne zaseklej motor

5.10.2011 v 21:39 | Nahoru | #23
Divnej servis...
Když jsem o tom jednou mluvil se známým co mi tyhle věci dělá,tak mi říkal že tam měl kliku po deseti! motohodinách.To by se kurňa prodražilo kdyby měli kupovat vždycky celou kliku...
Těm žvástům nevěř,kliy se normálně dělaj a v pohodě.

Zahadne zaseklej motor

6.10.2011 v 04:02 | Nahoru | #24
Humor pokracuje, druhej servis. Tam byli milejsi, majitel me rekl ze toto se bezne stava u endur po 20-30 000km kdyz se vezmou nekam na silnici a drzi se s nima konstantni rychlost pres 100km/hod. Motory na to nejsou delane, coz by i potvrzovalo muj pripad. Obcas byla na dalnici. Nicmene ujistil me ze se to same stalo i u jedne jeho motorky, udrzbou tomu nejde zabranit. Jinak to byla ale ta sama pisnicka, vymenit kliku, i pist s krouzky pro jistotu, ale dily zjistil hned po telefonu a dal me na ne 20% slevu. Ale levneji vyjde vymenit motor, to vzladnu sam...
Jedine co prekvapilo byla nutnost menit olejove cerpadlo, pry po zadreni ojnice vetsinou odchazi, coz bych nerad riskoval. Nemam tam ani kontrolku na mazani, nerad bych potom zadrel znovu. Ma s tim nekdo zkusenost?
Jinak volam znamim a schanim klikare, vypada to ze servisy uz neopravuji, jenom meni dily.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahadne zaseklej motor

6.10.2011 v 04:08 | Nahoru | #25

SirIndy píše: A jak poznam ze je to tim? Bude mit ruplou pruzinku nebo nejake viditelne poskozeni?



Pruzinka muze byt jen unavena, ale ja bych to uz neriskoval. Nevymenil jsem napinak vcas u auta, pri startovani retez!!! preskocil, potkal se pist s ventilem a zaplatil jsem zhruba petinasobek...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahadne zaseklej motor

Skvělá odpověď, děkuji! 6.10.2011 v 07:19 | Nahoru | #26
lukelibor> Co to tam máte za servisy? A když neopravují, tak je spousta firem, co ano. Pokud tedy neseženeš servis, co dokáže kliku opravit, tak ať jen motor vymontují a pošli buď celý motor, nebo jen kliku, do ověřených servisů jako je http://www.cernohorskytuning.cz nebo http://klikovky.cz/ nebo zde http://brusirnapavlicek.cz/

1 reakcí na tento příspěvek Zahadne zaseklej motor

6.10.2011 v 09:06 | Nahoru | #27
ojnice se běžně mění a je to 100%-žádná polovičatá oprava.klika je jenom kus železa a pokud nejsou poškozené výstupní hřídele-tak není důvod ji měnit celou.a co se týká olejového čerpadla-je nutné ho důkladně zkontrolovat-to každopádně,apokud je opotřebované nad toleranci,tak vyměnit.slyšel jsem o pár případech,kdy se udělala GO motoru a kvůli nízkého tlaku oleje si to brzy zopakovali...

(reakce na) Zahadne zaseklej motor

6.10.2011 v 09:09 | Nahoru | #28

Dolph-cz píše: ojnice se běžně mění a je to 100%-žádná polovičatá oprava.klika je jenom kus železa a pokud nejsou poškozené výstupní hřídele-tak není důvod ji měnit celou.a co se týká olejového čerpadla-je nutné ho důkladně zkontrolovat-to každopádně,apokud je opotřebované nad toleranci,tak vyměnit.slyšel jsem o pár případech,kdy se udělala GO motoru a kvůli nízkého tlaku oleje si to brzy zopakovali...



Ty vole to by me asi omyli Kdyz za GO das treba 25000,-

Zahadne zaseklej motor

6.10.2011 v 14:42 | Nahoru | #29
Mno,teoreticky může být vadné čerpadlo příčina,ne následek.Já bych v tom případě nezadřel ojnici ale "jen" vačky
c.j.:Černohorský ještě funguje?Kurnik sem myslel že už to dávno zabavil....Pavlíček fajn,ale dlouhé čekací lhůty...

(reakce na) Zahadne zaseklej motor

6.10.2011 v 17:22 | Nahoru | #30

c.j. píše: lukelibor> Co to tam máte za servisy? A když neopravují, tak je spousta firem, co ano. Pokud tedy neseženeš servis, co dokáže kliku opravit, tak ať jen motor vymontují a pošli buď celý motor, nebo jen kliku, do ověřených servisů jako je http://www.cernohorskytuning.cz nebo http://klikovky.cz/ nebo zde http://brusirnapavlicek.cz/



Super odkaz, DIKY. Motor si vyndam a poslu sam, cerpadlo me snad zvladnou zkontrolovat taky. Nerad bych si to zopakoval jak kolegove z doslechu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda XR 650R 40kw vs 45kw Honda XR 650 tom_bouda 6 23.7.2019 v 20:29 tom_bouda
Honda XR650R, Kawasaki KLX 650R Kawasaki KLX 650, Honda XR 650 Oi69 6 15.7.2019 v 14:08 blondak39
Suzuki DR 650 SE, Yamaha TT 600, Ho... Yamaha TT 600 R, Honda XR 650, Suzuki DR 650 SE flája 8 17.6.2019 v 06:48 Humusus
Honda XR 650 R Honda XR 650 Jardasonyx 3 7.12.2018 v 02:41 krokoš
Honda XR 650 R na cestování??? [1, 2] Honda XR 650 Riderr 35 21.11.2018 v 22:17 Left


TOPlist