1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlořazení Ešner a Powercommander má to něk
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlořazení Ešner a Powercommander má to něk
1 reakcí na tento příspěvek Rychlořazení Ešner a Powercommander má to něk
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlořazení Ešner a Powercommander má to něk
Namontovali a zprovoznili jsme to sami, můžeme si sami hýbat s prodlevou řazení, do předstihu a map jsme nešli, dělali to v DK a dobře. Od dynojetu to mám proto, že jsem to řešil naetapy a PC jsem koupil už s motorkou, nevím jestli bych podruhe radši nechtěl všechno v jedné krabičce a od Ešnera. Výhoda je že při prodeji motorky Ešnera sundáš a vezmeš na další motorku, powercomander je na daný typ (domnívám se). Na druhou stranu od dynojetu dostaneš ke všemu instalační CD a můžeš si hrát, ja to mám do Prahy 350km takže další důvod. Další věc co nevím, jak se k Ešner a Dynojetu staví štokové předpisy, to by mohl vědět Michal nebo Max57, které tímto zdravím :) .
Tož tak....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlořazení Ešner a Powercommander má to něk
1 reakcí na tento příspěvek Rychlořazení Ešner a Powercommander má to něk
Quick shifter funguje i bez Ignition modulu, měl jsem to na své R1, kterou teš má Max57.
I v návodu ke Quickshifteru na stránkých Powercommander.com:
http://www.powercomm...all/QuickShifter.pdf
Hned na první stránce je uvedeno:
The DQS is compatible with all PCIIIusb's and plugs directly into the expansion port.
Neboli DynojetQuickSystem je kompatibilní se všemi PCIIIusb a zapojí se přímo do expanzního (rozšiřujícího) portu.
Tam jsem si zapojil i já spínač na řídítka (jelikož ve stockách nebyl povolen spínač na řadičce).
Ale pozor, funkci quickshifteru je potřeba aktivovat v Powercommanderu, k tomu je utilitka, kterou mi poslali emailem přímo z Dynojetu v USA, zde:
http://www.eagleraci...CShiftKillEnable.exe
Podobně se aktivuje v Powercommanderu i funkce akcelerační pumpy, k tomu slouží také podobná utilitka zde:
http://www.eagleraci...AccellPumpEnable.exe
Spuštěním utilitky k aktivaci quckshifteru se tato funkce aktivuje ve vlastním Powercommanderu a navíc se v nastavovacím programu k powercommanderu objeví v záložce Powercommander Tools další položka, která slouží k nastavení quickshifteru "Quick Shift Options", k nastavení otáček motoru od kterých je funkce aktivní a čas přerušení - viz str. 3 dole a str. 4 nahoře v návodu ke QuickShifteru (viz odkaz výše). podobně se v záložce PowerCommander Tools objeví i položka "Accel Pump Configuration" k nastavení akcelerační pumpičky - přístřik při prudkém otevření klapky.
Nechci nikomu sahat do svědomí, ale pro prodejce je samozřejmě výhodnější prodat zájemcům i ignition modul za několik tisíc, ale vše funguje jak má i bez něj. Je pravda, ža tento způsob není na stránkách výrobce (Dynojet) www.powercommander.com dostatečně zdůrazněn, navíc v programu k Powercommanderu tato možnost zcela chybí a je ji nutné aktivovat utilitkou (viz výše), což způsobuje špatnou informovanost.
Dál chci říct, ža samozřejmě s Ignition modulem se dají nastavit i další věci a motor tak precizněji vyladit, ale pokud ať s finančních či jiných důvodů Ignition modul nechcete (nebo pouze dočasně), quickshifter lze provozovat i pouze s powercommanderem, spínač může být použit originál dynojet, či jakýkoli kontaktní spínač jak na řadičku, tak na řídítko.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlořazení Ešner a Powercommander má to něk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlořazení Ešner a Powercommander má to něk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlořazení Ešner a Powercommander má to něk
Powercommander odpojuje vstřikovače, svíčky zapalují pořád, jen tam není žádná směs (benzín) k hoření. Tím je dána odpověď i na druhou otázku s lambdou na R6.
U karburátorových motorek lze použít řídící jednotku, která musí odpojovat zapalování, směs z karburátorů samozřejmě projde nespálená motorem a při naběhnutí zapalování po ukončení nastavené prodlevy se ozve divácky atraktívní bouchnutí nespálené směsi ve výfuku (většinou až při nastavené delší prodlevě odpojení zapalování). Problémy se svíčkami nejsou žádné, toto odpojení zapalování je na 50 - 70 milisekund, takže motor při 12000 ot/min udělá 200 ot/s (12000ot/60s=200ot/s) tj. 100 kompletních cyklů za sekundu. Čili za 50 milisekund udělá 10 otočení neboli 5 kompletních cyklů.
Některé závodní řídící jednotky odpojují i u vstřikovacích mtorů zapalování nebo je daná možnost nastavení zda odpojovat vstřikovače či zapalování, ale to jen na okraj.
Výhoda je v tom, že přeřazení je samozřejmě rychlejší, motor je neustále v tahu, ale také bezproblémové nebo méně problémové řazení v náklonu, např. na začátku výjezdu za zatáčky nebo např. v mostě pod boxama - motorka je s tímto způsobem řazení v těchto místech klidnější.
Lambda u sériovek funguje s jistou prodlevou nereaguje okamžitě, ale až při jisté ustálené jízdě (otáčkách) např. při relativně stabilní jízdě po dálnici apod. určitým způsobem upravuje bohatost směsi, při rychlých změnách otáček motoru a rychlosti jízdy lambda neovlivňuje nastavování směsi, ta je dána softwarem v řídící jednotce, tento způsob je pro motocyklové motory lepší a bezpečnější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlořazení Ešner a Powercommander má to něk
To funguje při podřazování?
PowerCommander Tools objeví i položka "Accel Pump Configuration" k nastavení akcelerační pumpičky - přístřik při prudkém otevření klapky.
Jinak díky za skvělé přízpěvky a vysvětlení od Marka