globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jak zrychlit moto
14.9.2011 v 09:45
Zdravim, chci se zeptat jak zrychlit motorku.. Mam jetou Yuki GY-4 Motard.. ten co mi ji prodal rikal ze jel 120 ale me to nepusti víc jak 90 na rovince a už tak ten motor řve a je skoro na maximu.. rikal kamarád že mam vyměnit rozetu ale ze to pak hůř pojede do kopce.. tak kdo s tím máte zkušenosti poraďte.. taky možnost ze to nejede že jsem dřív jezdil hodně cross takže bahnem atd..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zrychlit moto

16.9.2011 v 07:43 | Nahoru | #1
Skalda> A jak z toho mám asi udělat 2T? =D..
FrankySS> to máš pravdu zatáčky jsou to nejlepší a s tou motorkou pak super zážitky =)

(reakce na) jak zrychlit moto

Skvělá odpověď, děkuji! 16.9.2011 v 12:27 | Nahoru | #2
 

spike6 píše: Zdravim, chci se zeptat jak zrychlit motorku.. Mam jetou Yuki GY-4 Motard.. ten co mi ji prodal rikal ze jel 120 ale me to nepusti víc jak 90 na rovince a už tak ten motor řve a je skoro na maximu.. rikal kamarád že mam vyměnit rozetu ale ze to pak hůř pojede do kopce.. tak kdo s tím máte zkušenosti poraďte.. taky možnost ze to nejede že jsem dřív jezdil hodně cross takže bahnem atd..



Nazdar,

nevěř všemu, co kdo řekne. Lidi toho nakecaj, zvlášť, když prodávají auto nebo motorku... Ale tady v tomto případě je možný, že dotyčný Ti (ze svého pohledu) až tak nelhal, protože na tom skutečně mohl za určitých okolností chvilku jet skoro až těch jeho 120 km/h (samozřejmě tachometrových - v reálu to mohlo být třeba 105-110 km/h).
Jenže něco jinýho je maximálka dosažená regulérně (jako třeba v Tvém případě těch cca 90 km/h po rovině a za bezvětří - nebo za větru otestovat to tam a okamžitě zpátky a zprůměrovat rychlost v obou směrech), a něco úplně jinýho je rozjet to z kopce, nejlépe se silným větrem v zádech, a ještě přitom na úkor bezpečnosti a ovladatelnosti zalehnout tak, že dotyčný "pilot-rekordman" skoro ani nevidí na cestu...

A druhá věc - jestli při té své maximálce 90 km/h ještě nenastupuje omezovač nebo dokonce ani nedosahuješ pásma nejvyšších otáček (jinak by totiž dotyčný prodávající ani nevyvinul těch "jeho" 120 km/h), tak prakticky ani nemá moc cenu laborovat s výměnama rozet (vepředu i vzadu), protože ten rychlostní limit je dán spíš výkonem respektive krouticím momentem motoru při daných otáčkách než "nevhodnými" převodovými poměry (primární převod + převodový poměr při nejvyšším zařazeném kvaltu + sekundární převod + obvod pneumatiky).

Být Tebou, vykašlal bych se z praktických, časových i finančních důvodů na nějaké amatérské pokusy zvyšovat výkon relativně slabého motoru ve 4T dváce a jezdil bych na ní spokojeně, dokud si nebudeš moci rozšířit ŘP na silnější skupinu.
Mezitím se o hlavně mašinu slušně starej, hlídej si tlak v pneumatikách (na podhuštených gumách je to jednak méně bezpečné, jednak si je zbytečně ničíš a v neposlední řadě jezdíš pomaleji a máš vyšší spotřebu paliva), sleduj hladinu oleje a intervaly jeho výměny a taky zkus vyklepat a profouknout vzduchový filtr. A za rok dva tu zachovalou a nějakým bastlením nedomršenou dvácu prodej s minimální ztrátou a pořiď si něco s větším objemem a vyšším výkonem.

To je podle mne jediná rozumná cesta, z technického i z finančního hlediska.

Tak zlom vaz!
 
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist