Nejdříve taková anketa co si kdo myslí?
1. Bude mít vliv na výkonovou křivku, když se dá místo koncovky Scorpion s vnitřkem 50mm obyč trubka pr.50mm?
2.Rozdíl s mezisvodem 45-58mm +trubka 58mm vnitřní pr. a délka 52cm.
3.Následné zkrácení o 20cm?
Ukázka:
Výsledek na str. 3!!
DOPLNĚNY GRAFY NA STR. 4!
3 reakcí na tento příspěvek Návrh koncovky
1. S obyč. trubkou je celá výk. křivka totožná jako s "laďákem". To mi potvrdilo, že otevřená koncovka jednoduše simuluje trubku.
2.Téměř žádný rozdíl. Průměr trubky nebude dělat znatelný rozdíl v rozmezí 50-58mm.Nutno dodat, že ale byla asi o 7cm delší.
3.Zkrácení už má vliv na průběh a to negativní. V nižších ot. už je křivka znatelně rozhozená. Paradoxně měla tato verze nejblíže k výfuku typu MotoGP, nebo dragstru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky
Tom6gsxr píše: Tak píšu výsledek:
1. S obyč. trubkou je celá výk. křivka totožná jako s "laďákem". To mi potvrdilo, že otevřená koncovka jednoduše simuluje trubku.
2.Téměř žádný rozdíl. Průměr trubky nebude dělat znatelný rozdíl v rozmezí 50-58mm.Nutno dodat, že ale byla asi o 7cm delší.
3.Zkrácení už má vliv na průběh a to negativní. V nižších ot. už je křivka znatelně rozhozená. Paradoxně měla tato verze nejblíže k výfuku typu MotoGP, nebo dragstru.
ad3:
...tipnu zhlawy ze cim delsi dobu od ventilu je to rizeno umele nejakou rourou tim lip...
a to ze to oni konkretne zkracuji asi znamena to ze jim jde vic o vahu nez o spodni otacky..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky
Předpokládal jsem, že tu vylepíš graf z těch měření, aby to každý viděl... :(
ad. bod 1) laděný výfuk by měl urychlovat odvod spalin, čímž umožňuje motoru snadněji dosahovat vyšších otáček a tedy i vyššího výkonu (např. Laser má patentovanou konstrukci vnitřní trubky, která vytváří Venturiho efekt, tedy něco jako podtlak), takže použití obyčejné trubky musí mít horší výsledek pro max. výkon
ad. bod2) co to znamená znatelný rozdíl? Tady právě chybí to grafické znázornění. Nicméně z logiky principu zážehového motoru vyplývá, že čím je menší odpor při odvodu spalin, tím méně práce je vynaloženo pístem na jejich vytlačení a o ten rozdíl tedy narůstá výkon...
ad. 3) je vlastně stejná písnička jako bod 2, s tím rozdílem, že se upřednostňuje max. výkon před celkovým průběhem v celém spektru otáček