Nejdříve taková anketa co si kdo myslí?
1. Bude mít vliv na výkonovou křivku, když se dá místo koncovky Scorpion s vnitřkem 50mm obyč trubka pr.50mm?
2.Rozdíl s mezisvodem 45-58mm +trubka 58mm vnitřní pr. a délka 52cm.
3.Následné zkrácení o 20cm?
Ukázka:
Výsledek na str. 3!!
DOPLNĚNY GRAFY NA STR. 4!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky
Předpokládal jsem, že tu vylepíš graf z těch měření, aby to každý viděl... :(
ad. bod 1) laděný výfuk by měl urychlovat odvod spalin, čímž umožňuje motoru snadněji dosahovat vyšších otáček a tedy i vyššího výkonu (např. Laser má patentovanou konstrukci vnitřní trubky, která vytváří Venturiho efekt, tedy něco jako podtlak), takže použití obyčejné trubky musí mít horší výsledek pro max. výkon
ad. bod2) co to znamená znatelný rozdíl? Tady právě chybí to grafické znázornění. Nicméně z logiky principu zážehového motoru vyplývá, že čím je menší odpor při odvodu spalin, tím méně práce je vynaloženo pístem na jejich vytlačení a o ten rozdíl tedy narůstá výkon...
ad. 3) je vlastně stejná písnička jako bod 2, s tím rozdílem, že se upřednostňuje max. výkon před celkovým průběhem v celém spektru otáček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh koncovky
Podle mě je to jen reklamní žvást něco jako u rezonátorů pro auta. Na závodech to však těžko uvidíš.