Jestli by se snad měla tato motorka objevit v produkci Jawy, musí být její přestavba z modelu Travel co možné nejjednodušší. Především z důvodu homologace není možné nijak zasahovat do podvozku a motoru. V mém případě je vše řešeno záměnou za již vyrobené díly. Je pravdou, že slabým článkem designu jsou výfuková kolena.
Zajímalo by mě, jak by se vám líbila varianta s černou nádrží a černými blatníky, červenými podsedlovými kryty, držáky světlometu, červeným pruhem ve středu předního blatníku a nádrže.
Problémem je chrom na nádrži, již neexistují nové nádrže typu Californian, repase starých s chromovými boky by byla příliš finančně náročná.
Naposledy editováno 09.09.2011 14:47:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???
a proto je jawa travel dobra kombi ...dobrej motor a daleko lepsi to ostatni...
Ale co je nejvetsi trapas u polaku ze na tom maji akorat polskou nalepku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???
nejtek píše: to je presne ono...ten motor je jedinna kvalitni vec na tech cinanech..
S tím souhlasím, ale s tímhle
nejtek píše: ..protoze je to vlastne japonec...
rozhodně nesouhlasím. To, že číňani obšlehli japonský motor rozhodně neznamená, že to je "vlastně japonec"Proti rotaxu ani minareli nelze nic namítat, ale plagiáty z číny.. A když už, tak cena je fakt mimo.
a pak se hrdy majitele prou ze ten malej japonec je lepsi i kdyz ma na stitku "made in poeple of china"
2 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???
Už aby začli dělat 250, motor se už snad testuje. To bude zajímavá volba, u které jde reálně uvažovat o koupi. I když zase bude záležet na ceně..
A zpět k tématu - i kdyby Bert nebo někdo dělal upravené Jawy 250 Calif, tak se jich prodá 3-5ks ročně nadšencům. Možná by byla šance prodat je v německu, kde je po našich veteránech celkem hlad. Tam by retro vzhled mohli i finančně ohodnotit, u nás si to asi moc lidí nedovolí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???
c.j. píše: už jsme hodně mimo původní téma, ale fandím třeba Blatě, 125ca za 65tis
Už aby začli dělat 250, motor se už snad testuje. To bude zajímavá volba, u které jde reálně uvažovat o koupi. I když zase bude záležet na ceně..
A zpět k tématu - i kdyby Bert nebo někdo dělal upravené Jawy 250 Calif, tak se jich prodá 3-5ks ročně nadšencům. Možná by byla šance prodat je v německu, kde je po našich veteránech celkem hlad. Tam by retro vzhled mohli i finančně ohodnotit, u nás si to asi moc lidí nedovolí.
S tím bych souhlasil " hlad " po takovém stroji je mimo jiné poznat na tom, kolik lidí se pustí do toho postavit si něco sám, když už to chci a není to ke koupi....... a tak máme tu jeden dobrý případ a příklad zde a pak vím o pěkném retru 638 maníka Terence z youtube.... Jinak TO asi chceme moc, ale jsme leví nebo co a k tomu ještě většinou nemáme prachy :)
Naposledy editováno 17.09.2011 10:46:16
"i kdyby Bert nebo někdo dělal upravené Jawy 250 Calif, tak se jich prodá 3-5ks ročně nadšencům"
a mozna dalsich 5-7 do ciziny a mas na rok program,zabavu a trochu penez
za rok udelas novej "MARK II" a budes "nesmrtelnej"
Naposledy editováno 17.09.2011 10:51:39
2 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???
Kdybych osobně chtěl retro, tak než takovou přestavbu, tak si za stejné peníze koupím už zrenovovaného původního Califa..
Tenhle je za 87tis..
Obdivuju ho v inzerci už velice dlouho a pořád si ho nikdo nekoupil.. Tak jak by mohly být za podobné peníze prodejné přestavby z nových "jaw" ?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???
c.j. píše: Zajímavé je, že letos jawa (podle idnes.cz) celkově prodala za prvního půl roku 131 motocyklů všech kubatůr, ale mnohem zajímavější je, že do ČR bylo dovezeno 84 motocyklů jawa starších 15ti let, takže fandové tady pořád jsou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???
c.j. píše: Tady je zajímavé počtení o Jawě 250 Travel..
Tak jsem to přelouskal a myslím si, že autor se asi v životě nikdy nesvezl na třindě, protože to co jsou podle něho závady já beru spíš jako vlastnost. Stop spínač na blatníku je opravdu tragédie, nojo, nebude to na machrování před motobarem
jinak esli koupit starého nebo nového califa???? ten kdo nerozumí tech. si rád vezme noveho.... je to jako s W650 (800) za ty prachy si taky mužeš koupit originál
četl sem že Jawa už nebude dělat malej obsah a že nejmenší bude 660tka a litr bude stát 350tis no tak to bude asi opravdu konec a že prej luxusní stroje.... no nevím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???
JyrkaFM píše: Tak jsem to přelouskal a myslím si, že autor se asi v životě nikdy nesvezl na třindě, protože to co jsou podle něho závady já beru spíš jako vlastnost. Stop spínač na blatníku je opravdu tragédie, nojo, nebude to na machrování před motobarem
No jo, u třindy to člověk už tak nějak předpokládal, ale dnes? Vždyť už i některé číny jsou lépe zpracované
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???
Na travela jsem se koukal osobně ve Vítkovicích a nelíbily se mi dvě věci:
1) číslo rámu vyražené na krku přes sváry tak, že od 3. znaku bylo naprosto nečitelné. Vypadalo to, že některé znaky razili šroubovákem.
2) na nádrži byla v dělící rovině natažená taková plastová páska, která asi měla skrývat škaredé sváry. Ale třeba to byla jenom nějaká výjimka.
Každopádně pokud toho travela mohu srovnat s takovou Kawasaki ER6f, kterou má přítelkyně, tak má ta kawa mnohem více much.
Mezi hlavní patří třeba tak špatně umístěné kapoty, že jde velice blbě odečíst hladina z olejoznaku, otvor na dolívání oleje v takovém místě, že jde olej dost blbě dolít, olejový filtr v takovém místě, že jeho povolení bez páskového klíče, pokud drží na fest, je skoro nemožné a plno dalších věcí, které servis znepříjemňují, jak jen to jde.
Soupis "vad" na odkaze mi příjde úplně mimo. Ten člověk v životě viděl jen japonské motorky a cokoliv je jinak, než jsou zažité konvence, je automaticky špatně. Viz třeba ten napínák řetězu, že je něco jinak neznamená, že to nefunguje.
Stejně by mohl hodnotit motocykl BMW, že:
1) má válce úplně blbě orientované - dyť to je děs, že to ti nemčouři neumí odlít v řadě tak jako japonci!!
2) proč jako nemá převodovka a spojka společnou náplň?? To je trapárna přece!
3) a co to divné uložení zadního kola? to neumí udělat normální kyvku?
4) ...
A taky by se našlo dalších X věcí, co jsou prostě úplně jinak. Jawa jde vlastní cestou, což se mi na ní hodně líbí - viz třeba kritika X věcí na Sportardu, jenom proto, že nejsou tak, jak je obvyklé na japoncích. A kdyby byly přesně tak, tak zase napíšou, že je to kopírka.
Takže já už jsem vyléčen z rádoby hodnotitelů motorek, každému sedí něco jiného, to co vadí jednomu, líbí se druhému a naopak.
c.j. píše: Kdybych osobně chtěl retro, tak než takovou přestavbu, tak si za stejné peníze koupím už zrenovovaného původního Califa..
Obdivuju ho v inzerci už velice dlouho a pořád si ho nikdo nekoupil.. Tak jak by mohly být za podobné peníze prodejné přestavby z nových "jaw" ?
Tahle alternativa mě, přiznám se, vůbec nenapadla, ale naprosto souhlasím.
chtěj mít doma pěknou kejvačku libeňáka nebo ohcčko na kterým semtam v pěkným počásku trochu pojezděj hezky se na to kouká a na ceně stoupá a maj k tomu ještě na ježdění POŘÁDNOU motorku
vůbec by mě nepřekvapilo kdyby v týnci s toho MZtího šrotu sešroubovali tisíc bastardů a pak je prodali armádě ČR(nám poplatníkům) za cenu Hondy 1800Goldwinga s tím že je na nich použitá drahá technogie stealth a pak ten trapnej drahej cirkus zavřeli
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???
HornisGSX píše: jsem zvědavý jestli místi jawaři někdy pochopí to, že momentálně je jawa totálně v pr... ano byli doby kdy byla jawa "na špici" ale to už je dávno.Pokud jí nepomůžu duch svatý nebo zahraniční investor tak nikdy nebude konkurence schopná a to co momentálně vyrábí jsou nekonkurence schopné stroje teda až na 650 na kterých jde alespoň jakeštakeš vidět nějaký vývoj toď můj pohled na momentální produkci jawy.
A proč by to měli pochopit? Není to jedno? Jawa prostě vyrábí, ať se ti to líbí nebo ne, zcela evidentně nejsi jejich cílovou skupinou, tak nevím, co vás tolik pořád sere.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???
Jawa nikdy nebyla nic extra, vždy to byly levné lidové vozítka. Takže je celkem pochopitelné, proč se vyrábí co se vyrábí. Jawa 350/640 Californian byla taky propadák, líbí se mi více než klasická Stylka, ale ty nesmyslné peníze navíc bych za to nedal. A myslím, že stejně by dopadla přestavba Jawy 250.
Jawa byla vždy zaměřena na masovou výrobu, jenže už dávno nedokáže konkurovat levné konkurenci z východu, takže prodeje levných motorek ji neuživí. A jawa si je toho určitě vědoma, proto chce výrobu malých objemů zastavit a věnovat se "luxusním" motocyklům. Na ten nový litr jsem teda zvědav. teď prodají 200-300ks ročně? Takže v podstatě už teď jde o "luxusní" málosériové zboží. Pokud prodá jawa pár nových litrů za vyšší cenu, tak na tom budou se ziskem stejně nebo i lépe, než s prodejem pár desítek levných maloobsahových motorek.
Sportard 660 by mohl být tahounem firmy, kdyby se dalo více do propagace, tak by se mohl hezky chytit i v zahraničí. Pokud se někdy objeví nějaký ojetý, tak by to byla pěkná náhrada za mou 350/640ku, která už pomalu dožívá..
HornisGSX píše: JyrkaFM> nesere mě nic je mě to celkem pět co se s jawou děje jen mě trošku rozčiluje taková ta neobjektivnost jawařů... ale je to každého věc na čem si jezdí a čemu fandí
Objektivnost je čistě subjektivní
Mě se líbila před několika měsíci recenze Sportarda tady na webu z pohledu dvou rozdílných osob. A tohle tam šlo pěkně vidět, co vadilo jednomu, druhého nechávalo chladným.
Mě je to už jedno, já prodal i jawu, o které jsem si myslel, že ji budu mít do konce života. Ale ne proto, že by mě nebavila, ba naopak, co se týče jízdních vlastností, bylo to mé nejlepší poježdění v životě. Co se týče techniky, tam zase vedl na plné čáře japonec, u kterého za 25 tisíc km odešlo akorát pár žárovek. Ono je to těžké. Dneska, kdybych si měl vybrat motorku, tak tápu a vůbec nevím, jakou. Suzuki byla supr, ale jízda na ní mě nebavila tak jako na jawě, kterou ale deklasovala kvalita výroby, resp. náhradních dílů.
Je fakt, že novinky z jawy mě osobně docela potěšily, líbí se mi jak nový sportard, tak i starší travelka, protože odkazují na to, co se mi líbilo u třindy. Jak už tady ale padlo, kdybych si jednu z nich chtěl koupit, asi bych měl velký strach ze servisu a dostupnosti ND, když vím, jak blbě se sháněly některé díly na třindu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???
Dave81 píše: mám pocit, že to tu většina chválí (i mě se to designově líbí), ale koupil by to málokdo. Technicky by to nebylo nic moc (což je pochopitelný, kvalitní motorka stojí hromadu peněz a to si jawa dovolit nemůže) a i přesto by zánovní, 2x výkonnější a kvalitní japonec přišel na stejný peníze....
Bohužel, jawa prostě skončila, s tím je potřeba se smířit a jen velmi těžko ji něco vzkřísí...
Přesně tak.Sešel se tady takovej Jawa fanclub ale kdo z vás by opravdu koupil za cenu jakou by vám Jawa udělala?Je utopie myslet si že se dá provést jakási reinkarnace s takovýmto modelem pro mě designově chabé potažmo výkonově nedostatečné motorky.Tento kousek bych nabídl Náprstkovu muzeu a dál bych neztrácel čas.
Pro někoho je stokoňová litrová motorka málo, mě třeba stačí i padesátka. Vlastně i bicykl .
Každý stroj má přece své kouzlo.
Pošilhával jsem po dvěpade od Hondy (s tím vidlicovým dvouválcem) a nebo kamarád prodával cestovní enduro Suzuki 650 - motorky pěkné, výkonné, technicky špica - ale když mě se líbí klasická motorka na špajchnových kolech, jednoduchá, vzduchem chlazená...prostá všech přepíčeností...
Supersporty mě neberou a na čopru se jede blbě ve stupačkách .
No a jsou i takoví zvrhlíci, kteří na svý Betce jezdí na ryby za dvě veliké štamprle, které místo do sebe cvrknou do nádrže...a nebo myslivec, který si nechal nalakovat Robbyho nazeleno, aby nerušil v přírodě (no, nevím, jak ho bude navečer hledat, až půjde zpátky ).
Tož tak. Lidi jsou různí...
c.j. píše: Tady je zajímavé počtení o Jawě 250 Travel..
To je fakt zajímavé, naprostá snůška blábolů z neznalosti a nevědomosti. Jediné s čím jsem souhlasil je pružící táhlo zadní brzdy. Původně jsem myslel že je to nějaký fake, ale to táhlo odpovídá, tak tu motorku asi fakt viděli. Ale jakou a od koho, fotky nejsou, kdo ví co to bylo zač. No aspoň vím, ke komu si nedávat zrenovovat motorku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Starý motor Jawa Nezařazené | Dajdo84 | 5 | 6.4.2021 v 10:48 Dolin |
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené | FiZzeR | 58 | 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR |
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené | Johny79 | 23 | 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak |
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené | Bert-Jawatesty | 12 | 1.6.2019 v 12:34 MartinED250 |
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené | chmatak1973 | 4 | 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i |