Jestli by se snad měla tato motorka objevit v produkci Jawy, musí být její přestavba z modelu Travel co možné nejjednodušší. Především z důvodu homologace není možné nijak zasahovat do podvozku a motoru. V mém případě je vše řešeno záměnou za již vyrobené díly. Je pravdou, že slabým článkem designu jsou výfuková kolena.
Zajímalo by mě, jak by se vám líbila varianta s černou nádrží a černými blatníky, červenými podsedlovými kryty, držáky světlometu, červeným pruhem ve středu předního blatníku a nádrže.
Problémem je chrom na nádrži, již neexistují nové nádrže typu Californian, repase starých s chromovými boky by byla příliš finančně náročná.
Naposledy editováno 09.09.2011 14:47:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???
Na travela jsem se koukal osobně ve Vítkovicích a nelíbily se mi dvě věci:
1) číslo rámu vyražené na krku přes sváry tak, že od 3. znaku bylo naprosto nečitelné. Vypadalo to, že některé znaky razili šroubovákem.
2) na nádrži byla v dělící rovině natažená taková plastová páska, která asi měla skrývat škaredé sváry. Ale třeba to byla jenom nějaká výjimka.
Každopádně pokud toho travela mohu srovnat s takovou Kawasaki ER6f, kterou má přítelkyně, tak má ta kawa mnohem více much.
Mezi hlavní patří třeba tak špatně umístěné kapoty, že jde velice blbě odečíst hladina z olejoznaku, otvor na dolívání oleje v takovém místě, že jde olej dost blbě dolít, olejový filtr v takovém místě, že jeho povolení bez páskového klíče, pokud drží na fest, je skoro nemožné a plno dalších věcí, které servis znepříjemňují, jak jen to jde.
Soupis "vad" na odkaze mi příjde úplně mimo. Ten člověk v životě viděl jen japonské motorky a cokoliv je jinak, než jsou zažité konvence, je automaticky špatně. Viz třeba ten napínák řetězu, že je něco jinak neznamená, že to nefunguje.
Stejně by mohl hodnotit motocykl BMW, že:
1) má válce úplně blbě orientované - dyť to je děs, že to ti nemčouři neumí odlít v řadě tak jako japonci!!
2) proč jako nemá převodovka a spojka společnou náplň?? To je trapárna přece!
3) a co to divné uložení zadního kola? to neumí udělat normální kyvku?
4) ...
A taky by se našlo dalších X věcí, co jsou prostě úplně jinak. Jawa jde vlastní cestou, což se mi na ní hodně líbí - viz třeba kritika X věcí na Sportardu, jenom proto, že nejsou tak, jak je obvyklé na japoncích. A kdyby byly přesně tak, tak zase napíšou, že je to kopírka.
Takže já už jsem vyléčen z rádoby hodnotitelů motorek, každému sedí něco jiného, to co vadí jednomu, líbí se druhému a naopak.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Starý motor Jawa Nezařazené | Dajdo84 | 5 | 6.4.2021 v 10:48 Dolin |
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené | FiZzeR | 58 | 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR |
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené | Johny79 | 23 | 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak |
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené | Bert-Jawatesty | 12 | 1.6.2019 v 12:34 MartinED250 |
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené | chmatak1973 | 4 | 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i |