globalmoto_duben_nolan





Téma: Píst - vše o něm
 
11.3.2007 v 23:01
Zdravím,

řešíme nyní s klukama problematiku pístu...
Na naše 2T dvácy se běžně kupují profláklí <i>Wisseca, assowerke, vertexi</i> a pod.
Všechny tyhle pístní sady se, ale pohybují cenově okolo 3 tisíc...v pohodě, zaběhlá kvalita a nic jinýho moc neni, nebo se to lidem nechce zkoušet. Na výstavě jsme, ale narazili na písty <strong>Meteor</strong>, který jsou taky kovaný, údajně stejný kvality (jezděj to crossaři a o.k., výroba v itálii) a za poloviční cenu...

A jsme u toho, v čem <strong>jsou v pístech rozdíly</strong>, čím se liší litý a kovaný píst, píst potažený teflonem nebo grafitem v praxi...
Může mít vliv i na životnost válce, samotného pístu nebo pružnosti a vlastnostech motoru.

Předpokládám, že kluci (aji holky:) ze závodníckýho odvětví budou vědět víc a poradíte nebo i ostatní kdo o tom něco vědí...na netu toho o téhle problematice moc není...

Díky Vám, díky moc...

(reakce na) Píst - vše o něm

12.3.2007 v 06:48 | Nahoru | #1
Hawk> Taky řeším písty na dvácu,nemáš kontakt na dovozce "Meteor"?Díky.

2 reakcí na tento příspěvek Píst - vše o něm

12.3.2007 v 13:58 | Nahoru | #2
kovanej vs litej .... rozdil v materialu ...kovanej o dost pevnejsi...leje se totiz +- hlina.... kovanej se zase musi vic obrabet- drazsi... teda to uz jen kvuli matrosi ..... pevnejsi ma cenu pokud jdes s otackam nahoru - vetsi setrvacne sily, taky diky vetsi pevnosti muze byt lehci - pak bys ale zase musel ubrat neco na klice jinak by to bylo nevyvazene.... jo a vetsinou jsou tyhle kovane delane jako pisty do ladeneho motoru... takze lehci... pocita se se zasahem do kliky, jina ojnice a maj vetsi kompresni pomer....
povlekovani ma vliv na tvanlivost pistu, treni.... u toho asi nen co dodat... konkretni zkusenoct s timhle pistem nemam... pokud jim chces pouze nehradit stavajici tak by nemel byt problem.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst - vše o něm

20.3.2007 v 00:58 | Nahoru | #3
assassin>
myslim že kovane a litej se musí obrábět úplně stejně

Píst - vše o něm

20.3.2007 v 01:00 | Nahoru | #4
sice o autech ale princip je + - stejnej

http://www.mjauto.c...tor/kap3.htm#výroba pístu

Píst - vše o něm

17.4.2007 v 11:19 | Nahoru | #5
Cus,

nemas linky na assowerke, vertex a ten Meteor? Schanim totiz sadu na TDM.
dik

Píst - vše o něm

17.4.2007 v 14:14 | Nahoru | #6
Diky, jen u Wössner mas taky oulehla... :rolleyes:

(reakce na) Píst - vše o něm

17.4.2007 v 14:30 | Nahoru | #7
assassin> PŘESNĚ .. ale ještě něco.. ono totiž u kovanejch pístů se používá slabší dno a tudíš když se směs hodně ochudí má tendenci se propalovat (propadat) a ruku na srdce většina lidí kuchne výfuk zvětší sání a tím to fest ochudí... co se týká povrchů pístů tak zase obrazně řečeno píst se teoreticky nedotýká válce celou plochou ale jen v bodech pístních kroužků. no a protože běhá furt po stejné dráze stane se po čase eliptycký a tudíš tam kde šmrncá se to stejně setře a tam kde nešmrncá je to k ničemu... používá se to pro závodní motory které mají krátkou životnost a ladí se každej brablenec výkonu na životnost 500km

(reakce na) Píst - vše o něm

17.4.2007 v 16:06 | Nahoru | #8
Hawk> jo mám na mysli všechny tyhle pseudoklouzací vrstvy... jsou tam opravdu jen na "pár" kilometrů....
je to jako když naliješ do oleje slick 50. prostě to tam je ale rozdíl nepoznáš.... olej je hustší tím to lépe jakoby těsní ale nevím nevím...

Moje zkušenost je (ze závodních motocrosových motorek) víc jak 10 let stará ale celkově se zajimám a o tyto věci takže povšechně zakonitosti motorů znám..pístů válců a uprav serm viděl mraky

Píst - vše o něm

17.4.2007 v 18:05 | Nahoru | #9
Hawk>litý píst není vhodný pro vysokootáčkové nebo silně namáhané motory. Pro vysokootáčkové kvůli váze a pro silně namáhané kvůli životnosti (propálení). Kovaný píst je výrazně lehčí, protože kováním se materiál zhutňuje a není potřeba tak silné stěny aby bylo dosažení dané pevnosti. Různé potahy pístů mají všechny za úkol jediné - snížit tření a tak i ztráty výkonu a hlavně prodloužení životnosti.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst - vše o něm

17.4.2007 v 19:49 | Nahoru | #10

Prusa #94 píše: assassin>
myslim že kovane a litej se musí obrábět úplně stejně


kovanej se přece nejdřív nejak vykove ale ne uplně přesně takse ještě musí obrábět. Ale litej je už přece hotovej přesně podle formy ne??? Akorát se možná nějak odříznou ty kusy kterýma se tam nalejval materiál. Já to nevim jistě ale myslim že je to tak

(reakce na) Píst - vše o něm

17.4.2007 v 20:04 | Nahoru | #11
Zdeněk Rubáš>i litej se musí obrobit napřesno ;)

(reakce na) Píst - vše o něm

17.4.2007 v 20:52 | Nahoru | #12

Zdeněk Rubáš píše: [quote=Prusa #94]assassin>
myslim že kovane a litej se musí obrábět úplně stejně


kovanej se přece nejdřív nejak vykove ale ne uplně přesně takse ještě musí obrábět. Ale litej je už přece hotovej přesně podle formy ne??? Akorát se možná nějak odříznou ty kusy kterýma se tam nalejval materiál. Já to nevim jistě ale myslim že je to tak [/quote]
Písty se lejou do kokily a opracovat se musej. Nikdo ti nenaleje píst na setinu přesnej, navíc s příslušnou ovalitou a křivkou. Do nikasilovanejch válců se písty dělaj myslím po setině. Obráběním nožem tam vzniknou "drážky", ve kterých se drží olej. Po cca 150 km se ten píst stejně zbortí a přizpůsobí válci. Alespoň u závoďáků.

2 reakcí na tento příspěvek Píst - vše o něm

18.4.2007 v 11:56 | Nahoru | #13
Jen mě zajíma proč je o polovinu levnější ? :D

že by se to na ničem neodrazilo a ještě to bylo lepší?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst - vše o něm

18.4.2007 v 12:45 | Nahoru | #14
torm>Protože na to se lidi chytnou jak a kolik to vydrží je již jiná věc .Potom až zjistí co koupily tak se uklidní tím ,že za ty prachy to bylo dobrý. :lol: :lol: :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst - vše o něm

18.4.2007 v 12:46 | Nahoru | #15
Viz řetězy cz

(reakce na) Píst - vše o něm

18.4.2007 v 22:30 | Nahoru | #16
torm>protože je z lipového dřeva?

(reakce na) Píst - vše o něm

18.4.2007 v 22:31 | Nahoru | #17
Vlastik1>co máš proti řetězům ČZ?:)

Píst - vše o něm

19.4.2007 v 00:11 | Nahoru | #18
chtělo by to podrobný katalog pístů, včetně rozkreslení rozměrů. Chtěl bych na jednobuchu vyzkoušet převrtání válce (mám jeden rezervní), ale potřeboval bych přesné rozměry pístu, aby se dalo improvizovat, ale nechce se mi díky tomu kuchat celý motor :cool:

Píst - vše o něm

23.3.2012 v 00:22 | Nahoru | #19
Nějaké nové zkušenosti s písty značky Meteor, případně kde koupit tuhle značku??

1 reakcí na tento příspěvek Píst - vše o něm

23.3.2012 v 08:21 | Nahoru | #20
... o pístu vím, že lítá nahoru dolu nahoru dolu nahoru dolu jako vaginálně potrhaná veverka...

...stačí nebo chceš i nějaký vzorečky???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst - vše o něm

23.3.2012 v 14:06 | Nahoru | #21
sqwer> ... a už si použil izolačku?

Na ty veverky...

(reakce na) Píst - vše o něm

23.3.2012 v 18:29 | Nahoru | #22
Hun> Zkusim:)...

Píst - vše o něm

19.11.2013 v 16:34 | Nahoru | #23
tak ten clanek o pistech co tu nekdo hazel jsme precetl cely, velmi pusobive ale autor opomenul jednu velice zasadni vec, a sice to ze pist se nechladi jen skrze krouzky do steny a pres olej ale velkou podle me mozna i polovicni zasluhu na tom ma nasavana smes, vzdyt benzin ma vlastnost absorbovat teplo a tim ochlazovat okoli a to tak ze hodne, uz nevim kde ale nekde jsem cetl ze se u motoru potykali s namrzáním v sacím ustrojí.

ale ted k memu problemu: pustil jsem se do kompletne totalni generalni renovace svoji suzuki gs 500 a zjistil jsem ze mam lehkou drazku v jednom valci, neni nijak zasadne siroka ale nehet se o ni zachyti, na pistu se to nijak nepodepsalo a tak by mne zajimalo jestli se to da resit pouze nahonovanim a novymi krouzky nebo to musi cele na vybrus? dekuji za vsechny podmety
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist