řešíme nyní s klukama problematiku pístu...
Na naše 2T dvácy se běžně kupují profláklí <i>Wisseca, assowerke, vertexi</i> a pod.
Všechny tyhle pístní sady se, ale pohybují cenově okolo 3 tisíc...v pohodě, zaběhlá kvalita a nic jinýho moc neni, nebo se to lidem nechce zkoušet. Na výstavě jsme, ale narazili na písty <strong>Meteor</strong>, který jsou taky kovaný, údajně stejný kvality (jezděj to crossaři a o.k., výroba v itálii) a za poloviční cenu...
A jsme u toho, v čem <strong>jsou v pístech rozdíly</strong>, čím se liší litý a kovaný píst, píst potažený teflonem nebo grafitem v praxi...
Může mít vliv i na životnost válce, samotného pístu nebo pružnosti a vlastnostech motoru.
Předpokládám, že kluci (aji holky:) ze závodníckýho odvětví budou vědět víc a poradíte nebo i ostatní kdo o tom něco vědí...na netu toho o téhle problematice moc není...
Díky Vám, díky moc...
2 reakcí na tento příspěvek Píst - vše o něm
povlekovani ma vliv na tvanlivost pistu, treni.... u toho asi nen co dodat... konkretni zkusenoct s timhle pistem nemam... pokud jim chces pouze nehradit stavajici tak by nemel byt problem.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst - vše o něm
myslim že kovane a litej se musí obrábět úplně stejně
je to jako když naliješ do oleje slick 50. prostě to tam je ale rozdíl nepoznáš.... olej je hustší tím to lépe jakoby těsní ale nevím nevím...
Moje zkušenost je (ze závodních motocrosových motorek) víc jak 10 let stará ale celkově se zajimám a o tyto věci takže povšechně zakonitosti motorů znám..pístů válců a uprav serm viděl mraky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst - vše o něm
Prusa #94 píše: assassin>
myslim že kovane a litej se musí obrábět úplně stejně
kovanej se přece nejdřív nejak vykove ale ne uplně přesně takse ještě musí obrábět. Ale litej je už přece hotovej přesně podle formy ne??? Akorát se možná nějak odříznou ty kusy kterýma se tam nalejval materiál. Já to nevim jistě ale myslim že je to tak
Zdeněk Rubáš píše: [quote=Prusa #94]assassin>
myslim že kovane a litej se musí obrábět úplně stejně
kovanej se přece nejdřív nejak vykove ale ne uplně přesně takse ještě musí obrábět. Ale litej je už přece hotovej přesně podle formy ne??? Akorát se možná nějak odříznou ty kusy kterýma se tam nalejval materiál. Já to nevim jistě ale myslim že je to tak [/quote]
Písty se lejou do kokily a opracovat se musej. Nikdo ti nenaleje píst na setinu přesnej, navíc s příslušnou ovalitou a křivkou. Do nikasilovanejch válců se písty dělaj myslím po setině. Obráběním nožem tam vzniknou "drážky", ve kterých se drží olej. Po cca 150 km se ten píst stejně zbortí a přizpůsobí válci. Alespoň u závoďáků.
2 reakcí na tento příspěvek Píst - vše o něm
že by se to na ničem neodrazilo a ještě to bylo lepší?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst - vše o něm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst - vše o něm
1 reakcí na tento příspěvek Píst - vše o něm
...stačí nebo chceš i nějaký vzorečky???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst - vše o něm
Na ty veverky...
ale ted k memu problemu: pustil jsem se do kompletne totalni generalni renovace svoji suzuki gs 500 a zjistil jsem ze mam lehkou drazku v jednom valci, neni nijak zasadne siroka ale nehet se o ni zachyti, na pistu se to nijak nepodepsalo a tak by mne zajimalo jestli se to da resit pouze nahonovanim a novymi krouzky nebo to musi cele na vybrus? dekuji za vsechny podmety